Przejdź do treści

Wykrok niejedno ma imię

Wykrok niejedno ma imię
Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Joga na dobranoc
Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!
Koniec zakochania: teraz pustka i rozstanie czy dojrzała miłość?
przeziębiona kobieta
8 rzeczy, które pogarszają objawy przeziębienia. Wyeliminuj, by nie chorować dłużej
Ty i telefon to nieodłączny duet? Zobacz 5 dolegliwości, które może wywołać smartfon
Azjatyckie smaki na talerzu. Przepis na bibimbap – ryż po koreańsku

Najlepsze ćwiczenie na nogi i pośladki? Przysiad. A konkurować z nim mogą tylko wykroki. A skoro o nich mowa, pora poznać ich najdoskonalsze wersje.

Wykrok – wykop


Niby zwykły wykrok, ale dodanie do niego wykopu będzie aktywować dodatkowe partie mięśniowe i podkręcać spalanie kalorii. Możesz po prostu unieść kolano lub dodatkowo wyskoczyć delikatnie w górę – co zwiększy intensywność wykonywania ćwiczenia.

Wykonaj wykrok w tył, pilnując by nie pochylać korpusu do przodu i by nogi były ugięte w kolanach mniej więcej pod kątem 90 stopni. Następnie podnosząc się w górę od razu przejdź do wykopu.

Wykrok skrzyżny z odwodzeniem


Doskonały sposób, by sprytnie połączyć ćwiczenie uruchamiające do pracy mięśnie czworogłowe, dwugłowe, pośladkowe z ćwiczeniem ujędrniającym wewnętrzne partie ud. Wykonaj wykrok skrzyżny, stawiając tylną nogę wyraźnie po skosie (delikatnie nogi krzyżując). Następnie przenieś ciężar ciała na nogę wykroczną i podnieś drugą w bok. Zwróć uwagę na ustawienie stopy – powinna być na flexie.

Wykrok przód – bok i tył


To kolejne doskonałe połączenie. Już po chwili jego wykonywania mięśnie nóg dają znać, że dostały do wiwatu. I dobrze. Wykonaj wykrok w przód i nie odstawiając nogi wykrocznej, wykonaj wypad w bok, a następnie (również nie odstawiając nogi wykrocznej) wykonaj wykrok w tył. Prościej? Wykroki „wykonuje” tylko jedna noga. Dopiero po całej serii należy je zamienić.

Wykrok – przysiad sumo – wykrok


I znów łączymy wykroki z przysiadem – w dodatku sumo, który genialnie wpływa na wewnętrzne partie ud.
Wykonaj wykrok w przód i nie odrywając stóp z ziemi, po prostu skręć się, ustawiając stopy na zewnątrz i ustawiając się w przysiadzie sumo. Następnie (znów stopy nie odrywają się od ziemi) przejdź do wykroku (na drugą nogę).

Wykrok ze skrętem

To ćwiczenie dodatkowo stymuluje do pracy mięśnie brzucha. Jeśli doda się do niego małe obciążenie – nie ma sobie równych.

Wykonaj wykrok w przód, a następnie płynnie skręć ciało w stronę nogi wykrocznej. Wróć do pozycji wyjściowej i wykonaj to samo na drugą nogę.

Takie ćwiczenia możecie łączyć ze sobą w jeden trening. Wykonując go w formie obwodówki, czyli na przykład: 30 sekund jedno ćwiczenie, 10 sekund odpoczynku i 30 sekund – kolejne ćwiczenie. Możecie też wybrać któreś z nich i wpleść je do ogólnego treningu całego ciała.

Aby podnieść sobie poprzeczkę, warto dodać obciążenia na kostki lub sztangę na plecy.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Polecamy

Barbara Falenta z książką "Mamy dla Mamy"

„Nie musisz gotować trzydaniowych obiadów, ani chodzić po domu w sukience i w szpilkach”. Barbara Falenta o macierzyństwie z dystansem i książce „Mamy dla Mamy”

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

„Miednica to nasze kobiece centrum dowodzenia”. Mięśnie Kegla potrzebują treningu, fizjoterapeutka wyjaśnia jak to robić i w jaki sposób ciało nam się odwdzięczy

Zainteresują cię również:

Zdrowy posiłek na stole

Odchudzanie a efekt jo-jo. O gubieniu kilogramów opowiada diabetolog prof. Leszek Czupryniak

dziewczyny z bielactwem

Bielactwo może być piękne! Zobacz galerię zwykłych, niezwykłych kobiet, które wyglądają jak dzieła sztuki

Kochaj siebie i skórę, w której się znajdujesz. Niesamowita galeria zdjęć osób z wyjątkowymi znamionami

Chcesz zacząć biegać? Oto 5 błędów, których powinnaś się wystrzegać

Kampania Yellow Meadow

Zachwycająca kampania polskiej marki. Yellow Meadow prezentuje kobiety w całkowicie naturalnej odsłonie. Zobacz najbardziej kobiece szlafroki i otulacze na świecie

5 ćwiczeń, które każdy biegacz musi znać

Oto ćwiczenia, dzięki którym bieganie będzie przyjemniejsze i bardziej efektywne

Hello My Hero. „Jaram się swoim bielactwem, jak nowym tatuażem albo fryzurą” – Anna Natasza Górecka, dziewczyna ze srebrną rzęsą

Pasta do zębów – z fluorem czy bez?

Chcesz zacząć przygodę z jogą? Którą wybrać? Kasia Bem pisze o jej najważniejszych odmianach

Wystarczy, że stracisz 5 proc. masy ciała, a poprawisz stan swojego zdrowia. Zobacz, jakie korzyści płyną z odchudzania

Kobieta w saunie

Potrzebujesz relaksu, chwili odprężenia? Poznaj 6 korzyści z saunowania

kobieta myjąca twarz

Twoje czerwone policzki cię wykańczają? Zwróć uwagę na to, jak myjesz twarz. Dermatolog o pielęgnacji skóry wrażliwej i naczynkowej

Kobieta siedząca przy biurku

„Ile razy w ciągu tygodnia zakładasz szpilki lub obcisłe spodnie? To może być odpowiedź na to, dlaczego masz rozstępy, cellulit lub żylaki”. Rozmawiamy z dermatologiem o żylakach

Jak przygotować się na pierwszą wizytę na siłowni? Podpowiada trenerka personalna

Wstydzisz się pajączków na nogach? Dermatolog Joanna Sołtys radzi, jak możesz sobie pomóc

„Mówmy swoim córkom, że ciało jest dla nas źródłem przyjemności”. Dr Katarzyna Jasiewicz o ciałoterapii

Mięśnie brzucha mają swoje zasady

Ból mięśni – fakty i mity. Czy dieta może je zmniejszyć? Opowiada dr Lukasz Stelmaszczyk

Kobieta patrzy na swoją dłoń

Jak pozbyć się nawyku obgryzania paznokci? Rozmowa z kosmetolog Karoliną Czechowską

Różnorodność i piękno, czyli body positive w obiektywie. Zobacz galerię świetnych modelek promujących ciałopozytywność

Chcesz mieć mocne i zdrowe włosy? Oto niezbędne składniki

Body positive, czyli dlaczego nie musisz kochać swojego ciała, aby dobrze się w nim czuć?

„Cellulit nie oszczędza nawet szczupłych kobiet”. HZ kontra mity #15 Cellulit

Uśmiechnięta kobieta

„Sukces czystych zębów to w 70 proc. odpowiednia technika szczotkowania”. Dentysta Tomasz Kupryś mówi o profilaktyce jamy ustnej

7 powodów, dla których potrzebna jest higiena. Nie chodzi tylko o zdrową skórę i mniej zakażeń