Przejdź do treści

Wymodeluj ramiona z kettlebells. Kasia Bigos pokaże ci, jak najlepiej to zrobić

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Zespół cieśni nadgarstka. Rozmowa z osteopatką Eweliną Tyszko-Bury
Zespół cieśni nadgarstka. Jak może pomóc osteopatia? Wyjaśnia Ewelina Tyszko-Bury
Andrzej Duda / prezydent.pl
Prezydent Andrzej Duda nominowany do Biologicznej Bzdury Roku 2020. Podczas debaty mówił o szczepionce, która nie istnieje
Oczyszczanie twarzy - jak to robić dobrze? Największe błędy i sposoby na prawidłowe mycie twarzy wylicza dermatolożka
Oczyszczanie twarzy – jak to robić dobrze? Dermatolożka wymienia największe błędy i sposoby na prawidłowe mycie skóry
Dieta jajeczna – bezpieczna i skuteczna, czy szkodliwa i monotonna?
Kalorie a miesiączka / rawpixel
W drugiej połowie cyklu miesiączkowego można jeść więcej? Dietetyk Jakub Chwiłkowski odpowiada

Sztangi, hantle, maszyny na siłowni – oto główne i najbardziej znane narzędzia modelowania ramion. A czy próbowaliście ćwiczyć z odważnikami kettlebells? Są bardzo wszechstronne, a ich dodatkowym plusem jest to, że zajmują niewiele miejsca i można z nimi trenować w zasadzie wszędzie.

Odważniki kulowe od dawna są sprzętem niezwykle popularnym i nie bez powodu cieszą się niesłabnącą sławą. Odpowiednio dobrany ciężar i nienaganna technika sprawiają, że z ich pomocą możecie pracować nad siłą, mobilnością, stabilnością czy wzmacnianiem mięśni i ich kształtem.
Brzmi jak plan doskonały? Dokładnie tak! Oto kolejna część treningu z kettlebells. Tym razem skupimy się na ramionach. Odważnik powinien być na tyle ciężki, by wykonywać ćwiczenia z wyraźnym oporem.

Ćwiczenie 1: Push Press

cwiczenia-na-ramiona-z-kettla

Zacznij od prawidłowej pozycji ciała. Stań stabilnie, ustawiając stopy na szerokości bioder. Zaktywuj do pracy brzuch i całe centrum (nie lordozuj odcinka lędźwiowego). Chwyć kettle’a w obydwie dłonie i ustaw na wysokości klatki piersiowej. Nabierz powietrza do przepony i z mocnym napięciem mięśni brzucha wyciśnij odważnik nad głowę. Ramię powinno znaleźć się na wysokości ucha (głowa patrzy na wprost). W tej pozycji ponownie nabierz powietrza i z wydechem wróć do pozycji wyjściowej.
Wykonaj 12-15 powtórzeń w 3-4 seriach.


Ćwiczenie 2: Wyciskanie jednorącz

cwiczenia-na-ramiona-z-kettla

Ćwiczenie jest podobne do poprzedniego, zwróć jednak uwagę, że odważnik trzyma się inaczej. Kula jest ułożona na przedramieniu, a ręka nie jest zgięta w nadgarstku. Dłoń trzymająca kettle’a w pozycji wyjściowej jest przy obojczyku. Napinając mocno mieśnie brzucha, z wydechem wyciśnij kettle’a w górę. Druga ręka w tym czasie ustawiona jest równolegle do podłoża. W tej pozycji ponownie nabierz powietrza i z wydechem wróć do pozycji wyjściowej. Wykonaj 12-15 powtórzeń w 3-4 seriach.


Ćwiczenie 3: Uginanie przedramion

cwiczenia-z-kettle-bells-na-ramiona

To praca nad bicepsem. Złap odważnik kulowy w obydwie dłonie. Napinając mocno mięśnie brzucha, ugnij przedramiona, przycągając kettle’a w stronę klatki piersiowej. W tej pozycji ponownie nabierz powietrza i z wydechem wróć do pozycji wyjściowej. Wykonaj 12-15 powtórzeń w 3-4 seriach.


Ćwiczenie 4: Wypchnięcie kettle’a

cwiczenia-na-ramiona

Złap odważnik kulowy w obydwie dłonie i zbliż do klatki piersiowej. Napinając mocno mięśnie brzucha, wyprostuj dynamicznie ramiona, kierując odważnik na wprost. W tej pozycji ponownie nabierz powietrza i z wydechem dynamiczne wróć do pozycji wyjściowej. Wykonaj 12-15 powtórzeń w 3-4 seriach.


Ćwiczenie 5: Pompka z ręką na kettle’u

cwiczenia-z-kettlami

Ustaw się w podporze przodem i połóż jedną rękę na kettle’u. Druga dłoń jest na podłodze. Wykonaj tradycyjną pompkę, a następnie przesuń się, zmienając ustawienie rąk. W ten sposób wykonaj 8 powtórzeń na każdą stronę w 3 seriach.


Ćwiczenie 6: Wiosłowanie jednorącz

cwiczenia-na-ramiona-z-kettlami

Wykonaj opad tułowia. Pilnuj, by plecy były proste, a nogi delikatnie ugięte w kolanach. Złap w jedną rękę odważnik kettlebells, napinając mięśnie brzucha, zrotuj ramię delikatnie na zewnątrz, przyciągnij w stronę klatki piersiowej. Wykonaj 12-15 powtórzeń w 3-4 seriach na dwie strony.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Ćwiczenia odchudzające – które są najbardziej efektywne?

Muay thai - tajski boks / Istock

Muay thai, czyli tajski boks – jak wygląda trening i dla kogo jest?

Chcesz pozbyć się „oponki” z brzucha? Wprowadź te pięć zmian, a będzie ci łatwiej osiągnąć cel

Ćwiczenia po cesarce na brzuch, ręce i kręgosłup – kiedy można wykonywać?

Jak poprawić krążenie w nogach? Ćwiczenia, które warto wykonywać

Kobieta rozciąga się po treningu

5 rzeczy, które powinnaś zrobić tuż po treningu

Ćwiczenia na barki - hantle, sztangi i TRX

Ćwiczenia na barki – ze sztangą i hantlami, domowe i na siłowni

Ćwiczenia na klatkę piersiową

Ćwiczenia na klatkę piersiową dla dziewczyn. W domu i na siłowni

Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud

Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud. Sprawdź, jaki zrobić trening na tę część ciała

trening

Trening funkcjonalny – na czym polega i jakie efekty przynosi?

Bolą mięśnie? To nie "zakwasy"!

Bolą mięśnie? To nie „zakwasy”! Poznaj prawdziwą przyczynę bólu mięśni po treningu

Ćwiczenia relaksacyjne - sposób na walkę ze stresem dla osób w każdym wieku

Ćwiczenia relaksacyjne – sposób na walkę ze stresem dla osób w każdym wieku

Kobieta w rudych włosach stoi oparta o piłkę i ćwiczy w półprzysiadzie. Pomaga jej trener.

Ćwiczenia po porodzie – kiedy zacząć i jakie wybrać, aby wrócić do formy sprzed ciąży?

Trening – 12 sygnałów, że przesadzasz!

Trening – 12 sygnałów, że przesadzasz!

Fizjoterapeuta tłumaczy, jak ćwiczyć, nie wychodząc z domu. Wałek, krzesło, dywan i kanapa to wszystko, czego potrzebujesz

Jak ćwiczyć, nie wychodząc z domu? „Wałek, krzesło, dywan i kanapa to wszystko, czego potrzebujesz” – mówi fizjoterapeuta Mateusz Mróz

Piloxing, czyli gra przeciwieństw

Piloxing, czyli gra przeciwieństw

Trening z gumą fitness – warto!

Trening z gumą fitness – warto! Wypróbuj te zestawy ćwiczeń

ćwiczenia rozciągające

Ćwiczenia rozciągające – stretching dla początkujących i dzieci

Martwy ciąg – ćwiczenie mistrz!

Martwy ciąg – ćwiczenie mistrz! I wcale nie jest tylko dla facetów

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

Mężczyzna wykonuje ćwiczenia na rwę kulszową

Ćwiczenia na rwę kulszową. Rehabilitacja i ćwiczenia na nerw kulszowy w domu

5 ćwiczeń, które zredukują stres

Stres, praca, napięcie, pośpiech? Znajdź chwilę czasu na ćwiczenia na odstresowanie!

Chcesz się skutecznie odchudzać? Oto kilka pomocnych wskazówek

Chcesz się skutecznie odchudzać? Oto kilka pomocnych wskazówek

Jak zrobić szpagat?

Jak dobrze się przygotować, by zrobić szpagat? Podpowiada Kasia Bigos

Najpopularniejsze

Kortyzol – jak go obniżyć? Objawy i przyczyny podwyższonego poziomu kortyzolu

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

kobieta, ból

Fibromialgia – kiedy boli cię wszystko. Czym objawia się ta tajemnicza choroba?

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Rak kości – objawy i przyczyny

Rak kości – przyczyny i objawy. Jak je szybko rozpoznać?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?