Przejdź do treści

Wymodeluj ramiona z kettlebells. Kasia Bigos pokaże ci, jak najlepiej to zrobić

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Koronawirus - lotnisko / gettyimages
Koronawirus w Polsce? Ministerstwo Zdrowia uspokaja: żadna z badanych przez PZH próbek nie jest pozytywna
Choroby rzadkie / istock
Mogą dotyczyć nawet 2,5 mln Polaków. 29 lutego obchodzimy Światowy Dzień Chorób Rzadkich
nalewanie kawy do kubka
Kawa i jej wpływ na zdrowie. Poznaj wszystkie zalety picia kawy
Choroba Hashimoto - dieta / istock
„Istnieje takie przeświadczenie, że jak chorujemy na Hashimoto, to możemy zapomnieć o efektach odchudzania” – pisze Roksana Środa, dietetyczka
Kobieta z chorym dzieckiem - mokowiscydoza
Mukowiscydoza, czyli „choroba słonego potu”. Pediatra wyjaśnia, co powinno jeść dziecko, które się z nią zmaga

Sztangi, hantle, maszyny na siłowni – oto główne i najbardziej znane narzędzia modelowania ramion. A czy próbowaliście ćwiczyć z odważnikami kettlebells? Są bardzo wszechstronne, a ich dodatkowym plusem jest to, że zajmują niewiele miejsca i można z nimi trenować w zasadzie wszędzie.

Odważniki kulowe od dawna są sprzętem niezwykle popularnym i nie bez powodu cieszą się niesłabnącą sławą. Odpowiednio dobrany ciężar i nienaganna technika sprawiają, że z ich pomocą możecie pracować nad siłą, mobilnością, stabilnością czy wzmacnianiem mięśni i ich kształtem.
Brzmi jak plan doskonały? Dokładnie tak! Oto kolejna część treningu z kettlebells. Tym razem skupimy się na ramionach. Odważnik powinien być na tyle ciężki, by wykonywać ćwiczenia z wyraźnym oporem.

Ćwiczenie 1: Push Press

cwiczenia-na-ramiona-z-kettla

Zacznij od prawidłowej pozycji ciała. Stań stabilnie, ustawiając stopy na szerokości bioder. Zaktywuj do pracy brzuch i całe centrum (nie lordozuj odcinka lędźwiowego). Chwyć kettle’a w obydwie dłonie i ustaw na wysokości klatki piersiowej. Nabierz powietrza do przepony i z mocnym napięciem mięśni brzucha wyciśnij odważnik nad głowę. Ramię powinno znaleźć się na wysokości ucha (głowa patrzy na wprost). W tej pozycji ponownie nabierz powietrza i z wydechem wróć do pozycji wyjściowej.
Wykonaj 12-15 powtórzeń w 3-4 seriach.


Ćwiczenie 2: Wyciskanie jednorącz

cwiczenia-na-ramiona-z-kettla

Ćwiczenie jest podobne do poprzedniego, zwróć jednak uwagę, że odważnik trzyma się inaczej. Kula jest ułożona na przedramieniu, a ręka nie jest zgięta w nadgarstku. Dłoń trzymająca kettle’a w pozycji wyjściowej jest przy obojczyku. Napinając mocno mieśnie brzucha, z wydechem wyciśnij kettle’a w górę. Druga ręka w tym czasie ustawiona jest równolegle do podłoża. W tej pozycji ponownie nabierz powietrza i z wydechem wróć do pozycji wyjściowej. Wykonaj 12-15 powtórzeń w 3-4 seriach.


Ćwiczenie 3: Uginanie przedramion

cwiczenia-z-kettle-bells-na-ramiona

To praca nad bicepsem. Złap odważnik kulowy w obydwie dłonie. Napinając mocno mięśnie brzucha, ugnij przedramiona, przycągając kettle’a w stronę klatki piersiowej. W tej pozycji ponownie nabierz powietrza i z wydechem wróć do pozycji wyjściowej. Wykonaj 12-15 powtórzeń w 3-4 seriach.


Ćwiczenie 4: Wypchnięcie kettle’a

cwiczenia-na-ramiona

Złap odważnik kulowy w obydwie dłonie i zbliż do klatki piersiowej. Napinając mocno mięśnie brzucha, wyprostuj dynamicznie ramiona, kierując odważnik na wprost. W tej pozycji ponownie nabierz powietrza i z wydechem dynamiczne wróć do pozycji wyjściowej. Wykonaj 12-15 powtórzeń w 3-4 seriach.


Ćwiczenie 5: Pompka z ręką na kettle’u

cwiczenia-z-kettlami

Ustaw się w podporze przodem i połóż jedną rękę na kettle’u. Druga dłoń jest na podłodze. Wykonaj tradycyjną pompkę, a następnie przesuń się, zmienając ustawienie rąk. W ten sposób wykonaj 8 powtórzeń na każdą stronę w 3 seriach.


Ćwiczenie 6: Wiosłowanie jednorącz

cwiczenia-na-ramiona-z-kettlami

Wykonaj opad tułowia. Pilnuj, by plecy były proste, a nogi delikatnie ugięte w kolanach. Złap w jedną rękę odważnik kettlebells, napinając mięśnie brzucha, zrotuj ramię delikatnie na zewnątrz, przyciągnij w stronę klatki piersiowej. Wykonaj 12-15 powtórzeń w 3-4 seriach na dwie strony.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kobieta skacze na skakance

Skakanka na 3 sposoby. Jak trenować skutecznie?

Zastanawiasz się, czy skorzystać z pomocy trenera personalnego? Oto 5 argumentów „za”

Trening na mięśnie brzucha, czyli jak wypracować płaski i silny brzuch?

Gimnastyka na kanapie – 5 najlepszych ćwiczeń

Gimnastyka na kanapie – 5 najlepszych ćwiczeń. Oglądaj serial i chudnij!

Autorki profilu na Instagramie wyjogowane.pl

Ból karku – jak z nim walczyć? Radzą nauczycielki jogi

trx

Ćwiczenia złożone to podstawa treningu! Skuś się, nie pożałujesz!

trening

Trening funkcjonalny – przyda ci się na pewno!

kobieta w stroju sportowym

Mięśnie pamiętają wszystko. Ile potrzeba czasu, by wrócić do formy?

Anna Lewandowska o brzuszkach w ciąży

Anna Lewandowska o trenowaniu mięśni brzucha w ciąży. Czy w ciąży można robić brzuszki?

ćwiczenie za sztangą

Ćwiczenia na pośladki ze sztangą. Zdziałają cuda!

kobieta w trakcie treningu

Interwały – postaw na Tabatę. Wystarczą 4 minuty ćwiczeń!

bieganie

Pierogi kontra biegi

5 sytuacji, w których lepiej odpuścić trening. Wyjdzie ci to na zdrowie

sprzątanie

5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu

dziewczyna na snowboardzie

Zanim ruszysz na narty – przygotuj się fizycznie!

Kobieta ćwiczy jogę. Podnosi ręce i wygina się do tyłu. Ubrana jest w strój sportowy

Joga. Po co i jak unosić ręce w asanach? Podziękują ci za to twoje barki!

Kobieta robi pompki

Pompki – oldschool zawsze aktualny! Jak dobrze je robić? Podpowiada Kasia Bigos

Przeziębienie a ćwiczenia - lekarka odpowiada, czy można w trakcie infekcji ćwiczyć

Czy w trakcie przeziębienia można ćwiczyć? Odpowiada lekarka dr Miriam Staier

trening funkcjonalny

Trening funkcjonalny. Wystarczy 5 naprawdę prostych ćwiczeń, które pobudzą całe ciało

Trenuj dynamicznie!

Trenuj dynamicznie! Propozycja ćwiczeń na poprawienie swojej sprawności fizycznej

kobieta z hantelkami

Ćwiczenia na jędrne pośladki z hantlami. Zamiast tylko siedzieć na pupie – ćwicz ją!

kobieta wykonująca martwy ciąg

Czy dobrze wykonujesz martwy ciąg?

kettlebells

Kettle w dłonie! Kształtuj sylwetkę i zwiększ swoja siłę, trenując z obciążeniem

Kobieta ćwiczy na macie w pokoju. Obok leży małe dziecko

Ćwiczenia po porodzie – które poprawią sylwetkę i postawę? Radzi Pani Fizjotrener

Najpopularniejsze

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

„Wyjście z toksycznego związku nie łatwe, ale jest możliwe. I trzeba to zrobić. Dla siebie”. Dr Bogdan Stelmach o niezdrowych relacjach w parze

Mama zakleja plaster dziekcu. Na zdjeciu widoczne dłonie na drewnianym stole

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

8 sposobów na podniesienie libido

Kobieta trzymająca się za plecy na dole z powodu bólu pleców

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?

insulinooporność

Dieta w insulinooporności

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

Ropiejące oczy kobiety

Ropiejące oczy u dzieci i dorosłych – przyczyny i metody leczenia

Strzykawki i fiolki do badania IGG przy boreliozie

Borelioza IgG – jak interpretować wyniki?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

sen

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?