Przejdź do treści

Wzmacnianie przez rozciąganie

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Amy Schumer w czerwonej sukience pozuje na ściance
Amy Schumer w szpitalu. Aktorka cierpi na ciążowe dolegliwości
kobieta, mężczyzna, czwórka dzieci
„Matczyna emerytura” później niż zakładano
Kobieta w aptece rozmawia z farmaceutą
Szczepienia w aptekach? Co na to krajowy konsultant?
Kobieta trzyma w ręku e-papierosa
E-papierosy mają szkodliwy wpływ na układ oddechowy
Anja Rubik na spotkaniu z mediami
Anja Rubik popiera akcję #ThisIsNotConsent

Gumy do rozciągania nadają się właściwie dla każdego i mogą być używane przy ćwiczeniach na niemal wszystkie partie ciała – barki, ramiona, uda czy pośladki. Nie dość, że są bardzo efektywne, to w dodatku niedrogie. Jednak aby trening przyczynił się do wzmocnienia siły i koordynacji, trzeba używać ich prawidłowo.

Rozciągając gumę, zaczynacie odczuwać rosnące napięcie – to zmusza mięśnie do pracy, a co za tym idzie – prowadzi do ich wzmocnienia. Gumy są rewelacyjnym narzędziem do wzmacniania także głębokich partii mięśniowych i wspaniale rzeźbią te powierzchowne (dobra wiadomość dla wielu kobiet – bez ich nadmiernego wzrostu).

Najczęściej gumy można kupić w zestawach, w których każda różni się elastycznością i jest w innym kolorze. Początkujący powinni zaczynać od pracy z gumami najbardziej elastycznymi i stopniowo zmieniać je na te, które wymagają większego nakładu siły. Pamiętajcie, żeby napinając gumę, robić to niemal z maksymalnym użyciem siły mięśni – nie wystarczy, że guma nałożona jest np. na uda czy znajduje się w naszych wyciągniętych dłoniach. Napięcie, jakie w ten sposób powstaje, powoduje, że do pracy włącza się więcej grup mięśniowych, a ciało zmuszone jest do utrzymywania balansu, dzięki czemu znacznie rozwija się nasza równowaga. W momencie, kiedy trening z gumą zaczyna przynosić efekty i ta używana dotychczas, nie sprawia trudności, przerzućcie się na kolejną, mniej elastyczną, gumę z zestawu.

Polecamy je to stosowania także jako narzędzie dodatkowe podczas wykonywania wielu tradycyjnych i klasycznych ćwiczeń, np. pompek czy przysiadów. Pomogą aktywować mięśnie osobom początkującym, które nie potrafią ćwiczyć do końca świadomie i nie wiedzą, które grupy mięśniowe aktywować podczas treningu.

Ważne jest, aby regularnie sprawdzać stan gum i upewniać się, że nie mają one żadnych pęknięć. Chociaż podczas treningu wydają się one bardzo mocne i trudne do uszkodzenia, to nie są jednak niezniszczalne. Słońce, woda czy inne czynniki zewnętrzne mogą przyczynić się do ich uszkodzenia, więc pamiętajcie o ich właściwym przechowywaniu.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Kasia Bigos o przepuklinie pępkowej. „Po ciąży pępek nie wrócił do dawnego kształtu”

Jedzenie dla kształtów

Trenować przed czy po posiłku?

Obsesja na punkcie wagi?

Magia naturalnego oddechu

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Odchudzanie – o czym musisz pamiętać?

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge

Metabolizm – czym jest i co na niego wpływa

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 2

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 1

Mocny brzuch od A do Z – propozycja ćwiczeń