Przejdź do treści

Wzmacnianie przez rozciąganie. Postaw na gumę – to efektywne i w dodatku niedrogie akcesorium!

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Nie wstydź się puszczania gazów! Poinformują cię o twoim stanie zdrowia
Odgłosy, które doprowadzają do szału. Czy to mizofonia?
STOP Barierom. Ruszyła kampania zwracająca uwagę na problemy niepełnosprawnych
7 rzeczy, którymi nieświadomie pogarszasz chorobę lokomocyjną dziecka
„Wyrazy miłości dla mam zawstydzających mnie za występ na stand upie”. Amy Schumer świetną ripostą odpowiada na hejt

Gumy do rozciągania nadają się właściwie dla każdego i mogą być używane przy ćwiczeniach na niemal wszystkie partie ciała – barki, ramiona, uda czy pośladki. Nie dość, że są bardzo efektywne, to w dodatku niedrogie. Jednak aby trening przyczynił się do wzmocnienia siły i koordynacji, trzeba używać ich prawidłowo.

Rozciągając gumę, zaczynacie odczuwać rosnące napięcie – to zmusza mięśnie do pracy, a co za tym idzie – prowadzi do ich wzmocnienia. Gumy są rewelacyjnym narzędziem do wzmacniania także głębokich partii mięśniowych i wspaniale rzeźbią te powierzchowne (dobra wiadomość dla wielu kobiet – bez ich nadmiernego wzrostu).

Najczęściej gumy można kupić w zestawach, w których każda różni się elastycznością i jest w innym kolorze. Początkujący powinni zaczynać od pracy z gumami najbardziej elastycznymi i stopniowo zmieniać je na te, które wymagają większego nakładu siły. Pamiętajcie, żeby napinając gumę, robić to niemal z maksymalnym użyciem siły mięśni – nie wystarczy, że guma nałożona jest np. na uda czy znajduje się w naszych wyciągniętych dłoniach. Napięcie, jakie w ten sposób powstaje, powoduje, że do pracy włącza się więcej grup mięśniowych, a ciało zmuszone jest do utrzymywania balansu, dzięki czemu znacznie rozwija się nasza równowaga.

W momencie, kiedy trening z gumą zaczyna przynosić efekty i ta używana dotychczas, nie sprawia trudności, przerzućcie się na kolejną, mniej elastyczną, gumę z zestawu. Polecamy je to stosowania także jako narzędzie dodatkowe podczas wykonywania wielu tradycyjnych i klasycznych ćwiczeń, np. pompek czy przysiadów. Pomogą aktywować mięśnie osobom początkującym, które nie potrafią ćwiczyć do końca świadomie i nie wiedzą, które grupy mięśniowe aktywować podczas treningu.

Ważne jest, aby regularnie sprawdzać stan gum i upewniać się, że nie mają one żadnych pęknięć. Chociaż podczas treningu wydają się one bardzo mocne i trudne do uszkodzenia, to nie są jednak niezniszczalne. Słońce, woda czy inne czynniki zewnętrzne mogą przyczynić się do ich uszkodzenia, więc pamiętajcie o ich właściwym przechowywaniu.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

5 rzeczy, które powinnaś zrobić tuż po treningu

Trening bez rozciągania – jak reaguje ciało?

Poranne rozciąganie

Potrzebujesz zastrzyku energii o poranku? Sprawdź, co może zdziałać rozciąganie

Joga na dobranoc

Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

Podnosisz ciężary? Rozciągaj się!

Podnosisz ciężary? Rozciągaj się!

Rozciąganie pleców na sportowo

Rusz się

Rusz się

Ćwicz z Kasią Bigos: szpagat

Ćwicz z Kasią Bigos: szpagat

Jak zrobić szpagat?

Jak zrobić szpagat?

Potreningowy stretching

Potreningowy stretching

Inteligentna mata do jogi: Smart Mat

Inteligentna mata do jogi: Smart Mat

Pilates niejedno ma imię

Pilates niejedno ma imię

Rozciąganie po treningu

Jak rozciągać się po treningu?

Regeneracja – zatrzymaj się na moment!

Regeneracja – zatrzymaj się na moment!

Stretching na relaksie

Stretching na relaksie

Ćwiczenia rozciągające - rób je dobrze!

Ćwiczenia rozciągające – rób je dobrze!

Bolą cię plecy? Ulgę mogą dać ci poste ćwiczenia

plastik

Recyklomaty w Warszawie. Wymienisz plastikową butelkę lub metalową puszkę na wejściówki do kina

Maraton – jak się przygotować, by odnieść sukces?

Trenujesz jak szalona i wciąż nie widzisz efektów? Diabeł tkwi w szczegółach!

Ćwiczenia na nogi i pośladki z kettlebells

Ćwiczenia na nogi i pośladki z kettlebells

Skąd się bierze miód?

Skąd się bierze miód? Produkcja tego niezwykłego nektaru jest naprawdę fascynująca

Ćwicz kręgosłup - to proste!

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

kobieta nurkująca w wodzie

Freediving – podwodna medytacja