Przejdź do treści

Propozycje ćwiczeń na lepsżą mobilność

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
5 ćwiczeń na wzmocnienie kręgosłupa
Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią
karmienie piersią
Urządzenie do karmienia piersią dla ojców. To nowatorska koncepcja japońskiej firmy
Kobiety na zajęciach fitness
Kiedy zajęcia fitness mogą być niebezpieczne? O tym, jaki trening będzie najlepszy na start, pozmawialiśmy z fizjoterapeutką i trenerem personalnym
Dlaczego przeziębiamy się od klimatyzacji?
Dlaczego przeziębiamy się od klimatyzacji?
Gosia Włodarczyk
„Presja, by jak najszybciej wrócić do formy, jest dla kobiet krzywdząca. Ciału trzeba dać czas na regenerację”. Rozmawiamy z fizjoterapeutką Gosią Włodarczyk

Trening mobilności w ostatnich czasach stał się bardzo popularny. Całe szczęście, bo bez tego trudno trenować bezpiecznie i prawidłowo. Biegasz? Zapoznaj się z tym ćwiczeniami.

Czym dokładnie jest mobilność? Krótko mówiąc to umiejętność wykonania ruchu w pełnym zakresie bez występowania dolegliwości bólowych. Do technik mobilizacyjnych można użyć elastycznej gumy, która wpływa na pozytywne ustawienie torebek stawowych oraz sprzyja regeneracji powięzi – szczególnie u osób biegających. Dlatego jeżeli po treningu czujesz mocne spięcie w okolicach np. stawu skokowego lub biodrowego, warto wykorzystać do tego gumę i poświęcić trochę czasu na wykonanie tych prostych ćwiczeń.

Ćwiczenie 1: Mobilizacja kostki

cwiczenia na poprawe mobilnosci_mobilizacja kostki

Jedną końcówkę gumy zahacz o coś stabilnego. Drugą o piętę. Stań na tyle daleko, aby guma była mocno rozciągnięta, a stopa przylegała płasko do podłogi (w jednym miejscu). W takim ustawieniu wykonuj ruchy zginania i prostowania stawu kolanowego oraz rotowania go do zewnątrz.

To ćwiczenie można wykonywać zarówno przed treningiem, jak i po nim.


Ćwiczenie 2: Mobilizacja stawu biodrowego z jednoczesnym rozciąganiem mięśnia czworogłowego i grupy m. kulszowo-goleniowych.

cwiczenie na mobilizacje stawu biodrowego

Idealne ćwiczenie dla osób intensywnie biegających, które mają nadmiernie napięty zginacz biodrowy oraz boczną taśmę.

Usiądź w pozycji „siadu płotkarskiego”, umieść taśmę pod pośladkiem i lekko odchyl się do tyłu, tak aby pośladki dotykały podłoża.

Wykonaj 8 spokojnych, głębokich wdechów i wydechów. Wszystko powtórz także na drugą stronę. Ćwiczenie idealne do wykonania po treningu.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Dbajmy o siebie całościowo. To jest najważniejsze. Maseczka na twarz nie wystarczy.” Ciało i zdrowo – warsztaty dla dziewczyn, które chcą dobrze i zdrowo żyć!

Barbara Falenta z książką "Mamy dla Mamy"

„Nie musisz gotować trzydaniowych obiadów, ani chodzić po domu w sukience i w szpilkach”. Barbara Falenta o macierzyństwie z dystansem i książce „Mamy dla Mamy”

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

Zainteresują cię również:

Joga na dobranoc

Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

5 ćwiczeń, które każdy narciarz musi znać

5 ćwiczeń, które każdy narciarz musi znać

Czy owoce faktycznie tuczą?

Czy owoce faktycznie tuczą?

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Domowy trening z kettlebells

Trening na drabince koordynacyjnej

Ćwiczenia na silny brzuch z kettlebells

Cała prawda o interwałach

Jak trenować z kettlebells?

Weekendowy cheatmeal

Weekendowy cheatmeal

Jak powinna wyglądać rozgrzewka? Krok po kroku

Trening z gumami – wielki powrót

Ćwicz i... śpij dobrze!

Ćwicz i… śpij dobrze!

Stres powoduje nadwagę!

Stres powoduje nadwagę!

Świąteczna rozpiska treningowa

Stretching na rozgrzewkę?

Domowy trening biegacza

Ćwiczenia na pośladki w ciąży

Trening na lunch

Błędy interwałowe

Trening do biegów z przeszkodami, część druga

Kontuzje rodzą się z bezmyślności

Jak wykorzystać kółka gimnastyczne?