Przejdź do treści

Zajawka na triathlon

Zajawka na triathlon
Źródło: East News | Triathlon w Gdyni, 2014
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
„Nasz organizm nie przeżyje bez tkanki tłuszczowej”. Nie przejmuj się wystającym brzuchem! Fizjoterapeutka tłumaczy, dlaczego to jest zdrowe
istockphoto.com
Chcesz schudnąć? Poznaj 6 zaskakujących trików
Adidas
Adidas Originals wraz z Pharrellem Williamsem i znanymi w środowisku feministycznym działaczkami walczą o prawa kobiet
pexels.com
Często kłócisz się z partnerem? Sprawdź 6 sposobów na to, by wymiana zdań wyszła wam na dobre
Fitness dla oczu. Wypróbuj tych ćwiczeń i ciesz się dobrym wzrokiem przez lata

Triathlon, czyli sport, w skład którego wchodzi pływanie, jazda na rowerze oraz bieg, w ostatnim czasie stał się bardzo popularny. Co naprawdę cechuje dobrego triathlonistę i gdzie się do triathlonu przygotować?

Co cechuje triathlonistę? Przede wszystkim determinacja i bardzo mocny charakter. Bo triathlon jest jedną z natrudniejszych i najbardziej wymagających konkurencji sportowych. Każda z jego części angażuje do pracy inne grupy mięśniowe. Techniki ruchowe różnią się od siebie i wymagają czasu, aby je przyswoić. Dodatkowo każdą z pojedynczych dyscyplin musimy uwzględnić w tygodniowym planie treningowym. To, jak ten plan będzie wyglądał, zależy od tego, do którego triathlonu się przygotowujecie:

– Triathlon Sprinterski: 0,75 km pływania + 20 km jazdy rowerem + 5 km biegu
– Triathlon Olimpijski: 1,5 km pływania + 40 km jazdy rowerem + 10 km biegu
Triathlon Half-Ironman: 1,9 km pływania + 90 km jazdy rowerem + 21 km biegu
– Triathlon Ironman: 3,8 km pływania +180 km jazdy rowerem + 42 km biegu

Trening triathlonisty składa się z wielu elementów treningowych. Oprócz samej techniki pływania, biegu oraz jazdy na rowerze bardzo ważne jest także budowanie wytrzymałości i żelaznej kondycji. To jednak nie wszystko. Równie istotne będzie przygotowanie z zakresu treningu funkcjonalnego, które kształtuje zdolności motoryczne i aktywuje mięśnie głębokie (co dodatkowo pobudza układ nerwowo- mięśniowy). Oprócz tego uzwględnia się także techniki mobilności oraz stretchingu. Jak się w tym wszystkim odnaleźć i przygotować tak, by przyniosło to zamierzony efekt? Bezwględnie potrzebny jest dobry plan działania. Możecie oczywiście próbować przygotowywać się metodą prób i błędów, licząc na szczęście, ale radzimy znaleźć kogoś, kto wyeliminuje wasze słabe ogniwa, pomoże zaplanować treningi oraz doradzi w kwestii żywienia. Bo warto pamietać, że bardzo ważnym elementem przygotowania do triathlonu jest odpowiednia dieta.

Gdzie szukać?

W Warszawie polecamy Kuźnię Triathlonu, miejsce, w którym znajdziecie zawodników i trenerów poszczególnych dyscyplin sportowych. Inne miejsce to Gravitan, który otworzył niedawno nowy klub ukierunkowany na sporty wytrzymałościowe. Posiada na przykład basen „przeciwprądowy”, wysokiej jakości trenażery kolarskie oraz wykwalifikowaną kadrę do prowadzenia tego typu treningów.

Rowerem możecie jeździć wszędzie, ale w odległości kilku kilometrów od Warszawy (Piaseczno) znajduje się zawodowy tor kolarski, gdzie można doskonalić swoje umiejętności i poznawać tajniki prawidłowej jazdy na rowerze.

Coraz więcej jest także grup, które wspólnie trenują. Można do nich dołączyć, zebrać dzięki temu doświadczenie i dowiedzieć się wielu ciekawostek od doświadczonych zawodników.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Woda smakowa – zrób ją sama!

5 błędów, które popełniasz przed 10 rano

Jak rozpoznać przetrenowanie?

Gorące kąpiele – zdrowe czy nie?

istockphoto.com

Jaka woda jest zdrowsza dla naszego organizmu – ciepła czy zimna? Odpowiada dietetyczka

Trening na schodach

Bieganie po schodach – zwiększa kondycję i wydajność organizmu

pexels.com

Woda – jaką w końcu pić?

Kobieta trzyma szklankę z wodą

Odpowiednia ilość wody w ciągu dnia to podstawa. Odpowiednia, czyli jaka? Oblicz swoje zapotrzebowanie

Dziewczynka w basenie

Martwisz się o swoje dziecko? Nie pozwalaj mu pływać w dmuchanych akcesoriach

Treningi podczas upałów. O tym nie możesz zapomnieć!

Ćwiczenia na silny brzuch z kettlebells

mleko

Co najlepiej nawadnia? Będziesz zaskoczona! Wcale nie chodzi o wodę…

Jak ćwiczyć bezpiecznie w upalne dni

Jak ćwiczyć bezpiecznie w upalne dni? Zobacz, co radzi trener

9 sposobów na zdrowe stawy biegacza

Biegasz? Sprawdź, jak to robić, aby nie ucierpiały twoje stawy

Chwila relaksu dla szyi

Chwila relaksu dla szyi

5 produktów, które pomogą przetrwać upały

5 produktów, które pomogą przetrwać upały

Jak biegać długo i szczęśliwie – radzi ekspert

Trening w parze – propozycja ćwiczeń

Brak energii, zły nastrój? Przyczyna może być prozaiczna

Gdzie trenować zamiast siłowni?

Joga na dobranoc

Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

5 zaskakujących skutków odwodnienia, które łatwo przeoczyć

Maraton – jak się przygotować, by odnieść sukces?

Trenujesz jak szalona i wciąż nie widzisz efektów? Diabeł tkwi w szczegółach!