Przejdź do treści

Zajawka na triathlon

Zajawka na triathlon
Źródło: East News | Triathlon w Gdyni, 2014
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
kobieta myje twarz
Seks dobry na wszystko, nawet na trądzik? HZ kontra mity #10 Trądzik
Kobieta dekoruje pierniki
8 sposobów na spędzenie świąt bez wyrzutów sumienia
Dobra wiadomość dla chorych na rdzeniowy zanik mięśni – lek na SMA będzie refundowany w Polsce
stół świąteczny
Racjonalne podejście do jedzenia podczas świąt. Dietetyk radzi, jak znaleźć złoty środek
Magiczne portrety chorych dzieci w szpitalach. Zobacz zdjęcia z projektu „Heart Project”

Triathlon, czyli sport, w skład którego wchodzi pływanie, jazda na rowerze oraz bieg, w ostatnim czasie stał się bardzo popularny. Co naprawdę cechuje dobrego triathlonistę i gdzie się do triathlonu przygotować?

Co cechuje triathlonistę? Przede wszystkim determinacja i bardzo mocny charakter. Bo triathlon jest jedną z natrudniejszych i najbardziej wymagających konkurencji sportowych. Każda z jego części angażuje do pracy inne grupy mięśniowe. Techniki ruchowe różnią się od siebie i wymagają czasu, aby je przyswoić. Dodatkowo każdą z pojedynczych dyscyplin musimy uwzględnić w tygodniowym planie treningowym. To, jak ten plan będzie wyglądał, zależy od tego, do którego triathlonu się przygotowujecie:

– Triathlon Sprinterski: 0,75 km pływania + 20 km jazdy rowerem + 5 km biegu
– Triathlon Olimpijski: 1,5 km pływania + 40 km jazdy rowerem + 10 km biegu
Triathlon Half-Ironman: 1,9 km pływania + 90 km jazdy rowerem + 21 km biegu
– Triathlon Ironman: 3,8 km pływania +180 km jazdy rowerem + 42 km biegu

Trening triathlonisty składa się z wielu elementów treningowych. Oprócz samej techniki pływania, biegu oraz jazdy na rowerze bardzo ważne jest także budowanie wytrzymałości i żelaznej kondycji. To jednak nie wszystko. Równie istotne będzie przygotowanie z zakresu treningu funkcjonalnego, które kształtuje zdolności motoryczne i aktywuje mięśnie głębokie (co dodatkowo pobudza układ nerwowo- mięśniowy). Oprócz tego uzwględnia się także techniki mobilności oraz stretchingu. Jak się w tym wszystkim odnaleźć i przygotować tak, by przyniosło to zamierzony efekt? Bezwględnie potrzebny jest dobry plan działania. Możecie oczywiście próbować przygotowywać się metodą prób i błędów, licząc na szczęście, ale radzimy znaleźć kogoś, kto wyeliminuje wasze słabe ogniwa, pomoże zaplanować treningi oraz doradzi w kwestii żywienia. Bo warto pamietać, że bardzo ważnym elementem przygotowania do triathlonu jest odpowiednia dieta.

Gdzie szukać?

W Warszawie polecamy Kuźnię Triathlonu, miejsce, w którym znajdziecie zawodników i trenerów poszczególnych dyscyplin sportowych. Inne miejsce to Gravitan, który otworzył niedawno nowy klub ukierunkowany na sporty wytrzymałościowe. Posiada na przykład basen „przeciwprądowy”, wysokiej jakości trenażery kolarskie oraz wykwalifikowaną kadrę do prowadzenia tego typu treningów.

Rowerem możecie jeździć wszędzie, ale w odległości kilku kilometrów od Warszawy (Piaseczno) znajduje się zawodowy tor kolarski, gdzie można doskonalić swoje umiejętności i poznawać tajniki prawidłowej jazdy na rowerze.

Coraz więcej jest także grup, które wspólnie trenują. Można do nich dołączyć, zebrać dzięki temu doświadczenie i dowiedzieć się wielu ciekawostek od doświadczonych zawodników.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Czy owoce faktycznie tuczą?

Czy owoce faktycznie tuczą?

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Domowy trening z kettlebells

Trening na drabince koordynacyjnej

Ćwiczenia na silny brzuch z kettlebells

Cała prawda o interwałach

Jak trenować z kettlebells?

Weekendowy cheatmeal

Weekendowy cheatmeal

Jak powinna wyglądać rozgrzewka? Krok po kroku

Trening z gumami – wielki powrót

Ćwicz i... śpij dobrze!

Ćwicz i… śpij dobrze!