Przejdź do treści

Zdążyć do lata

Fot. Katarzyna Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kampania Fundacji Arena i Świat
Wspaniałe bohaterki w kampanii „Badaj się i żyj pełną piersią. Nie daj się rakowi”
Agnieszka Hyży o macierzyństwie: wszystkie jedziemy na tym samym wózku!
Michał Lipa o dodatkowych kilogramach w ciąży. Ile może przytyć ciężarna?
Fryzjerka znalazła dziwną plamkę na jej głowie. Okazało się, że po 13 latach ma nawrót raka
szczepionka
Grypa – dlaczego się szczepimy?

Umówmy się – wszyscy wiemy, o co chodzi z „projektem plaża”. Jeśli nadchodzące lato motywuje cię do ćwiczeń jak mało co, najwyższy czas zabrać się do pracy.

Wiemy, wiemy – chcesz zrobić wszystko jak najszybciej i jak najskuteczniej. Zatem do rzeczy. W pierwszej kolejności należałoby ustalić, ile razy w tygodniu jesteś w stanie trenować. Jeśli naprawdę zależy ci na wymiernych rezultatach, powinieneś znaleźć czas na trening minimum trzy razy. Podejmij także odpowiednie kroki żywieniowe, bo bez tego ani rusz. Jeżeli eksperymentowałeś z różnymi strategiami żywieniowymi i nie przyniosły one efektu, tym razem wybierz się do specjalisty, który pomoże ci znaleźć najlepsze rozwiązanie, dopasowane indywidualnie.

Jeśli zależy ci na szybkim zgubieniu kilku kilogramów, a twoje treningi nie są specjalnie intensywne, warto przejść na dietę białkowo-tłuszczową. Będzie to zastrzyk energii, która wystarcza na dłużej, dzięki czemu będziesz w stanie ograniczać spożywanie cukru.

Kolejnym ważnym elementem jest sam trening. Najlepiej, aby za każdym razem odznaczał się innym bodźcem. Na każdym treningu warto pobudzać do pracy układ nerwowy. Najlepiej dołóż do tego także ciężary. To dzięki nim cało jest jędrne i elastyczne. Poza tym, im więcej mięśni w ciele, tym szybciej spalana jest tkanka tłuszczowa. Dodatkiem do treningu siłowego mogą być aeroby lub interwały. My jesteśmy zwolennikami interwałów, chociażby dlatego, że występuje po nich większe zużycie tlenu (EPOC). Krótko mówiąc, napędzony metabolizm pozwala spalać tkankę tłuszczową długo po zakończeniu treningu.

Jednak aby to wszystko zadziałało – musisz być systematyczny i wytrwały. Sumienne wykonywanie treningu i jak najmniej odstępstw od diety przyczyni się do osiągnięcia celu.

Końcowej satysfakcji nie da się opisać. Na plaży oczywiście…

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jedzenie dla kształtów

Trenować przed czy po posiłku?

Obsesja na punkcie wagi?

Magia naturalnego oddechu

Odchudzanie – o czym musisz pamiętać?

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge

Metabolizm – czym jest i co na niego wpływa

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 2

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 1

Mocny brzuch od A do Z – propozycja ćwiczeń

Fit na co dzień

Ashtanga da ci kopa!