Przejdź do treści

Zdradliwe napoje

Zdradliwe napoje
Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
doktor michał lipa przodem
Czy USG jest bezpieczne?
Meghan Markle jest w ciąży. Poinformował Pałac Kensington
Marta Frej dla Hello Zdrowie!
smutna kobieta
Czy kobiecy gniew może być zdrowy?
trójka niemowlaków na łóżku
Mama trojaczek zawiedziona swoim poporodowym brzuchem

Dieta dopięta na ostatni guzik. Jecie zdrowo, ale czujecie, że coś jednak jest nie tak. Pamiętacie o napojach? Myślicie, że od nich się nie tyje? Nic bardziej mylnego!

Obecnie drugą – tuż po nieprawidłowym systemie żywienia – przyczyną nadwagi i otyłości są spożywane w nadmiarze napoje. Oczywiście nie mówimy tu o wodzie, ale o produktach, które zawierają duże ilości cukru. Przykład? Wszystkie napoje kolorowe, ale także kawy z rożnymi dodatkami. Weźmy za przykład takie Frappucino. Może mieć około 500 kcal (tyle co naprawdę duży obiad!). To jeszcze nie koniec. Kiedy taki pozornie niewinnie wyglądający napój zamówicie z dodatkami takimi jak: jak syrop czy bita śmietana, jego kaloryczność może dojść nawet do 1000 kcal! To nie żart. To około 2/3 dziennego zapotrzebowania energetycznego statystycznej kobiety.

Kolejnym tematem są napoje energetyczne. Ich zadaniem jest pobudzanie, więc wiele osób nie wyobraża sobie bez nich dnia w pracy. Znamy wiele osób, które nie mogą się bez nich obejść. Również do nich należysz? To czytaj uważnie – puszka takiego napoju (o pojemności 0,4 l) zawiera  140-160 kcal. Gdybyśmy mierzyli w butelkach 0,5-0-7l, ta liczba rośnie do równe 220-345 kcal. A teraz najważniejsze. Nadwyżka kaloryczna jest w tym wszystkim chyba najmniejszym złem w porównaniu z tym, co się dzieje z naszym metabolizmem przy ich systematycznym spożywaniu.

Badacze potwierdzili, że w porównaniu z żywnością nieprzetworzoną płynne kalorie słabo stymulują produkcję hormonu GLP-1, odpowiadającego za sytość, i w niewielkim stopniu obniżają  grelinę – hormon głodu. W dłuższej perspektywie po prostu rozwalają część układu pokarmowego.

Dlatego planując swoją redukcję oraz chcąc żyć dłużej i zdrowiej, nie zapomnijcie o wyrzuceniu  ze swojego jadłospisu tego, co wam szkodzi i zawiera mnóstwo kalorii. 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Zainteresują cię również:

Angelina Jolie najpierw szokowała, teraz ratuje życie

Strach przed bólem gorszy niż ból

Strach przed bólem gorszy niż ból

6 badań, dzięki którym diagnozujemy nowotwory

Nie odkrywaj swojej pasji – stwórz ją

Zdenerwowany? Zjedz coś

Fitness na zdrowe jelita

Owoce i warzywa bez przemycania

Owoce i warzywa bez przemycania

Pies kontra upał. Jak pomóc zwierzakowi?

10 ekokosmetyków idealnych na lato

10 rzeczy, które czyścisz źle, za rzadko lub wcale

Mamo, mam coś w oku!

Tarta z pomidorami, ricottą i parmezanem