Przejdź do treści

5 zdrowych przekąsek potreningowych

Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Wszyscy kłamiemy. Wiesz, którym typem kłamcy jesteś? Sprawdź i zastanów się, czy warto
Jak dobrze się kłócić? Poznaj 5 kroków do udanej i dojrzałej kłótni
Refluks żołądkowo-przełykowy: objawy i dieta
Refluks żołądkowo-przełykowy: jakie są objawy? Czego powinnaś unikać?
Jak biegać, żeby schudnąć?
Po wielkanocnym biesiadowaniu trzeba spalić nadmiar kalorii. Podpowiadamy, jak biegać, aby chudnąć
Dziewczyna „chłopięca” czy”dziewczęca”? Po co w ogóle wybierać?! Zobacz świetne zdjęcia, które przełamują ten stereotypowy podział

Praca oraz mnóstwo obowiązków sprawiają, że często trudno dostosować plan posiłków do nieprzewidywalnego rozkładu dnia. Nie zawsze da się wówczas znaleźć 20 minut na zjedzenie przygotowanego wcześniej przez siebie czegoś zdrowego. Jak się ratować? Skorzystaj z przepisów na zdrowe przekąski

Macie dwie opcje – albo sięgnąć po coś śmieciowego i błyskawicznego (tej opcji nie polecamy. Nie opłaca się ani trochę), albo sięgnąć po coś szybkiego, ale znacznie zdrowszego. Co najlepiej sprawdzi się w charakterze pożywnej przekąski?

1) Surowe warzywa albo owoce (wystrzegajcie się jednak owoców suszonych – są naprawdę wysokokaloryczne). Owoce zawierają wprawdzie fruktozę, ale surowe warzywa mają naprawdę niski indeks glikemiczny i zawierają mnóstwo cennych witamin (potrzebnych zwłaszcza o tej porze roku).

2) Orzechy i nasiona – wspaniała przekąska, ale uwaga – nie za dużo. Cała opakowanie mieszanki studenckiej odpada!

3) Twaróg, dobrej jakości jogurt lub inny produkt typowo proteinowy z niską zawartością cukru. Jeśli nie tolerujecie laktozy – pamiętajcie, że obecnie na rynku mamy także tego typu produkty bez niej, wystarczy sprawdzić skład.

4) Jajka na twardo z sałatą i pomidorem – wystarczy dosłownie kilka minut, by przygotować je wcześniej.

5) Koktajle proteinowe – mowa o produktach sproszkowanych, do których dodajecie jedynie wody i z których powstaje gęsty, pożywny koktajl. Robi się je minutę, ale pamiętajcie, by wcześniej koniecznie sprawdzić skład takiego gotowego „białka”. Wiele firm dodaje do nich zbyt dużo sztucznych substancji smakowych i zapachowych. Lepiej wydać na koktajl nieco więcej, ale pić sprawdzony produkt.

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Roladki bakłażanowe

Przepis na fit roladki bakłażanowe

Gwyneth Paltrow. Jak o siebie dba?

Gwyneth Paltrow. Jak o siebie dba?

Wakacje w Hiszpanii – przewodnik kulinarny

Wakacje w Hiszpanii – przewodnik kulinarny

Pamela Anderson. Godna Vogue'a

Pamela Anderson. Godna Vogue’a

Urban Market: palce lizać

Urban Market: palce lizać

Patricia Kazadi. Zgrabna bez wysiłku

Patricia Kazadi. Zgrabna bez wysiłku

Zoom na bloga: Kuchnia Breni

Zoom na bloga: Kuchnia Breni

Ależ Talerz 11: ananas, czyli lekkie świętowanie

Ależ Talerz 11: ananas, czyli lekkie świętowanie

Zoom na bloga: Bake&Taste

Zoom na bloga: Bake&Taste

Słodka prawda o gorzkiej czekoladzie

Słodka prawda o gorzkiej czekoladzie

Słodka alternatywa

Słodka alternatywa

Zoom na bloga: Domowe wypieki

Zoom na bloga: Domowe wypieki

GALERIA: Tabliczki spod lady

GALERIA: Tabliczki spod lady

Nigella Lawson nawilża się tłuszczem

Nigella Lawson nawilża się tłuszczem

Który Bond Cię kręci?

Który Bond Cię kręci?

Bosko na czerwonym dywanie

Bosko na czerwonym dywanie

Ależ Talerz 1: czekolada na smutki

Ależ Talerz 1: czekolada na smutki

Boskie kształty Christiny Hendricks

Boskie kształty Christiny Hendricks

Deli Garage, czyli warsztat jadalnych narzędzi

Deli Garage, czyli warsztat jadalnych narzędzi

Menu dla energii

Menu dla energii

Dziewczyna przed komputerem

Myślami ciągle w pracy? O tym jak nie popaść w uzależnienie, porozmawialiśmy z psychologiem Pawłem Dukaczewskim

Uśmiechnięte dziewczyny

5 rzeczy, za które polubią cię inni. Sprawdź, co radzi psycholog Tomasz Wojtoń

Chwile, kiedy dziecko wyrasta z małej fasolki, warte są każdej sekundy. Zobacz galerię niesamowitej radości z oczekiwania

5 ćwiczeń, które zredukują stres

Stres, praca, napięcie, pośpiech? Znajdź chwilę czasu na ćwiczenia rozluźniające