Przejdź do treści

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki

Zgrabna pupa – ćwiczenia na pośladki
Najlepsze ćwiczenia na pośladki są wymagające: by plan „piękna pupa” wypalił, trzeba je wykonywać poprawnie i wystarczająco głęboko. Zdjęcie: Kasia Milewska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Amy Schumer w czerwonej sukience pozuje na ściance
Amy Schumer w szpitalu. Aktorka cierpi na ciążowe dolegliwości
kobieta, mężczyzna, czwórka dzieci
„Matczyna emerytura” później niż zakładano
Kobieta w aptece rozmawia z farmaceutą
Szczepienia w aptekach? Co na to krajowy konsultant?
Kobieta trzyma w ręku e-papierosa
E-papierosy mają szkodliwy wpływ na układ oddechowy
Anja Rubik na spotkaniu z mediami
Anja Rubik popiera akcję #ThisIsNotConsent

Robisz przysiady? Jeśli twoja odpowiedź brzmi: – Tak, robię czasem przysiady, ale nie pomagają, czytaj dalej. Czasami sukces kryje się w prostocie. Moja propozycja? 100 przysiadów dziennie. Tak, właśnie 100. Nie mniej!

Najlepsze ćwiczenia na pośladki są jednak wymagające: by plan „piękna pupa” wypalił, trzeba je wykonywać poprawnie i wystarczająco głęboko, żeby mięśnie zapracowały jak trzeba.

Gdy wykonujesz ćwiczenia na pośladki w formie przysiadów, liczy się technika. Oto ona:
– proste plecy, nogi ustawione na szerokość bioder lub barków, w zależności od mobilności w stawach;
– przysiad wykonujesz do momentu, w którym między łydką a udem pojawi się (mniej więcej) kąt prosty (ale to tylko jedna z możliwych wersji przysiadu);
– schodząc do dołu, pilnujesz, by ściągnąć łopatki oraz by kolana były ustawione na równi ze stopami, kolano w przysiadzie nie powinno przekraczać linii palców u stóp (choć i tu w zalezności od długości goleni zdarzają się wyjątki);
– zaczynasz od cofania bioder (pomocne na początku może okazać się krzesło ustawione za tobą);
– kiedy jesteś w górze, mocno napinasz pośladki, wypychając miednicę odrobinę do przodu.

Jeśli masz problemy z kręgosłupem i właściwą postawą, ćwiczenia na pośladki wykonuj pod ścianą z piłką  pod plecami.

cwiczenia na posladki

Przysiady to świetne ćwiczenia na pośladki. Zdjęcie: Kasia Milewska

No dobrze, ale ćwiczenia na pośladki są różne, więc czemu akurat przysiady? Odpowiedź jest prosta: bo pupa i jej kształt to przede wszystkim mięśnie pośladkowe: mały, średni i najważniejszy – duży – który nadaje właściwy kształt. Nie bez znaczenia pozostają także mięsień dwugłowy uda, który znajduje się bezpośrednio pod pośladkiem, oraz mięsień czworogłowy uda. Przy przysiadach pracuje cała pupa, bo takie ćwiczenia na pośladki  angażują do pracy wszystkie te mięśnie. Wzmacnia je, modeluje i rzeźbi, dzięki czemu i nogi i pośladki zaczynają nabierać odpowiednich kształtów. Pupa po kilku tygodniach przestaje walczyć z grawitacją i zaczyna dumnie podnosić się tam, gdzie jej miejsce. Jestem fanką przysiadów z obciążeniem, ale uwierzcie mi, że 100 zwykłych przysiadów dziennie wystarczy, żebyście byli zadowoleni z rezultatów. Sprawdziłam, lepsze ćwiczenia na pośladki nie istnieją. Tylko błagam, regularnie!

Posłowie: Jeśli twoim celem jest zrzucenie tkanki tłuszczowej, przysiady nie wystarczą. Trzeba będzie wytoczyć grubsze działa. Spokojnie – do tego jeszcze wrócimy.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Kasia Bigos o przepuklinie pępkowej. „Po ciąży pępek nie wrócił do dawnego kształtu”

Jedzenie dla kształtów

Trenować przed czy po posiłku?

Obsesja na punkcie wagi?

Magia naturalnego oddechu

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Odchudzanie – o czym musisz pamiętać?

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge

Metabolizm – czym jest i co na niego wpływa

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 2

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 1

Mocny brzuch od A do Z – propozycja ćwiczeń