Przejdź do treści

Zielony koktajl z liśćmi rzodkiewki

Zielony koktajl z liśćmi rzodkiewki
Zdjęcie: Magda Olszewska | Surojadek
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
kobieta na ćwiczeniach
Tiki nerwowe – jakie są przyczyny, rodzaje i objawy powtarzalnych ruchów mięśni?
Ćwiczenia na nogi z obciążeniem
10 propozycji ćwiczeń na nogi z obcjążeniem
Obawiasz się zapalenia zatok? Oto co możesz zrobić, aby tego uniknąć
Oparzenia – czego nie robić, gdy się przydarzą
Oparzenia – dowiedz się, czego nie powinnaś robić, gdy ci się przydarzą
Odpalamy nawilżacze powietrza – poznaj ich korzyści i zagrożenia

Każdy z nas ma swoje ulubione zielone składniki, z których komponuje swój koktajl. Szpinak, jarmuż, sałata… A co powiesz na liście rzodkiewki?

Tak, liście! Te same, które niemal zawsze lądują w koszu. Możesz je wykorzystać w swoim ulubionym koktajlu – naprawdę warto. Liście rzodkiewki zawierają więcej składników odżywczych niż jej korzeń. Pomagają uzupełnić dietę m.in. w takie składniki jak żelazo, wapń, kwas foliowy, witamina C czy fosfor. Zawierają więcej błonnika niż korzeń, a więc skuteczniej sycą i wspierają przemianę materii. To bogate źródło żelaza i fosforu, a także witamin C i A. Włączając je do diety, dbasz o większą odporność organizmu.

Oczywiście najlepiej wybierać liście rzodkiewki ekologicznej albo z własnego ogródka. W kuchni mogą być wykorzystywane na tysiąc sposobów. Możesz z nich zrobić pesto, dodać do zupy czy farszu, zblanszować z czosnkiem lub wykorzystać jako jeden ze składników zielonego soku czy koktajlu. Moja propozycja na dziś to smaczny zielony koktajl z liśćmi rzodkiewki.

Zielony koktajl z liśćmi rzodkiewki

Zdjęcie: Magda Olszewska | Surojadek

Składniki (na 2 porcje):

– 1 kubek liści rzodkiewki
– 1/2 awokado
– 1 gruszka
– 1 garść winogron zielonych bezpestkowych
– 1 łyżka młodego jęczmienia w proszku
– 1 łyżka nasion konopi
– 1/2 limonki (sok)
– 1-2 kubka wody filtrowanej lub wody z młodego kokosa

Jeśli nie masz młodego jęczmienia w proszku, możesz dodać zamiennie np. herbatę matcha albo zupełnie zrezygnować z tego składnika. Zamiast gruszki możesz wykorzystać również banana, ananasa lub mango. Ten koktajl smakuje moim zdaniem jeszcze lepiej, gdy jeden ze składników jest mrożony (awokado, winogrona lub gruszka).

Starannie umyj liście rzodkiewki. Włóż je razem z pozostałymi składnikami do blendera kielichowego i miksuj do uzyskania gładkiego, kremowego koktajlu. Jeśli lubisz bardziej wyraziste, orzeźwiające smaki możesz dodać np. świeżą miętę lub natkę pietruszki. Gotowe!

 

Magda Olszewska – promotorka zdrowego stylu życia, autorka bloga Surojadek.com, który powstał z miłości do tego co naturalne i zdrowe. Inspiruje zaskakującymi połączeniami smaków. Odkrywa to, co nieoczywiste. Swoimi przepisami zachęca do zdrowej diety bogatej w zielone koktajle i świeżo wyciskane soki.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Jak zrobić tofu w domu? Potrzebujesz dosłownie trzech składników

Szarlotka wegańska – najszybsza i najprostsza

Chipsy z liści kalafiora – lekkie i chrupiące

Co na śniadanie? Energetyczna granola z marchewką

Groszek cukrowy – chrupiący i soczysty kuzyn tego z puszki. Wypróbuj go w sałatce!

Sałatkowy dream team: jabłka i maliny

Sałatkowy dream team: jabłka i maliny

Jaglane gofry z jogurtem i truskawkami

Zrób sobie marcepan!

Zrób sobie marcepan!

Burgery z kalafiora z salsą paprykową

Burgery z kalafiora z salsą paprykową

Wiosenna pizza na zielonym spodzie

Syrop z rabarbaru. Zdrowa alternatywa dla sklepowych napojów

Rozpieść się smacznym śniadaniem. Bezglutenowy omlet cesarski sprawdzi się w tej roli idealnie

Na zielono - lody szpinakowe

Na zielono – pełne witamin lody szpinakowe

Miksujemy: koktajl na trawienie

Miksujemy koktajl na lepsze trawienie

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma. Podniebienie oszaleje!

Pad thai – zdrowy tajski fast food

Pad thai – zdrowy tajski fast food. Zrób sobie kulinarną wyprawę do Tajlandii

ryżowy pudding

Pudding z czarnego ryżu dla pięknej skóry. Idealny na późne, leniwe śniadanie

Wegański obiad? Czarna soczewica z pomidorami

Przepis na zdrowe brownie z superfoods

Kiszone… rzodkiewki! W tej wersji smakują wyśmienicie

Tacos z brzoskwiniami i krewetkami

Przepis na tacos z brzoskwiniami i krewetkami. Wypróbuj i daj się porwać w egzotyczną podróż

owsianka z rabarbarem

Rabarbarowa owsianka. Zdrowe i pyszne śniadanie, które przygotujesz w 15 minut!

Lodowa matcha – doda ci energii, zwiększy bystrość umysłu i jednocześnie zapewni wewnętrzny spokój

Szpinak – poznaj trzy przepisy z tym warzywem pełnym mocy