Przejdź do treści

Zimowa buddha bowl z jarmużem. Pięknie wygląda, jeszcze lepiej smakuje

Zdjęcie: Karolina Piwowar | Vegeaddicted
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
„Moja znajoma też miała takie objawy i nic jej nie było”, „Weź się w garść”, „Nie dzwoń do niego”. Zastanów się, zanim udzielisz komuś rady
Emilia Clarke
„Byłam przekonana, że nie przeżyję”. Emilia Clarke z „Gry o tron” przeszła dwie operacje mózgu
Mocno czekoladowe brownie z batatów i awokado – moc witamin i składników mineralnych
Jurek Owsiak i Aleksander Baron
Polacy w walce z hejtem. Jurek Owsiak organizuje „grupę wsparcia”, Tomson i Baron ambasadorami kampanii społecznej #JestNasWięcej
Wskaźniki śmiertelności z powodu nowotworów maleją. „Jesteśmy w stanie wyleczyć ok. 60 proc. przypadków” – mówi onkolog

Posiłek, który spożywamy, powinien być smaczny i estetyczny. Skorzystaj z przepisu na budda bowl z jarmużem oraz różową kaszą jaglaną. Będzie pięknie!

Do naszej miski zdrowia wrzuciłam także pieczone marchewki, grillowanego bakłażana i bogate w żelazo pestki dyni. Nie zapomniałam też o elemencie rozgrzewającym – całość będzie podana z sosem na bazie tahini i kurkumy, która podkręca nie tylko kolory, ale i temperaturę. Sałatę podajemy z lekko pikantnymi, pełnymi zielonej natki falafelami.

Zimowa buddha bowl z jarmużem

Zdjęcie: Karolina Piwowar

Zimowa buddha bowl z jarmużem – składniki:

Składniki na sałatkę:

– duży pęczek jarmużu
– 100 g kaszy jaglanej
– szklanka soku z buraka
– 1-2 marchewki
– bakłażan
– 2 łyżki oliwy
– łyżka masła
– sól morska

Sos:

– 1/3 szklanki tahini
– sok z 1/2 cytryny
– łyżeczka kurkumy
– 1-2 łyżki wody

Falafele:

– 300 g suchej ciecierzycy, namoczonej przez noc w zimnej wodzie
– pęczek drobno posiekanej, świeżej pietruszki
– 2 ząbki czosnku
– łyżeczka mielonego kuminu
– pół łyżeczki mielonych ziaren kolendry
– pół łyżeczki mielonego kardamonu
– pół łyżeczki cynamonu
– pół łyżeczki chili
– pół łyżeczki sody oczyszczonej
– łyżeczka soli
– olej ryżowy do smażenia

Zimowa buddha bowl z jarmużem – przygotowanie:

Liście jarmużu rwiemy na mniejsze kawałki, odcinając łodygę i inne twarde części. Łączymy go z solą i oliwą i następnie wszystko mieszamy dłońmi, lekko ugniatając. Całość odstawiamy na ok. 15 minut. W tym czasie przygotowujemy kaszę jaglaną, którą gotujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu, zamiast wody dodając do niej sok z buraka. Przygotowujemy też bakłażana i marchewki. Bakłażana nacinamy i lekko solimy, a po 10 minutach odciskamy z niego gorzki sok. Następnie grillujemy jego wewnętrzną stronę ok. 3-4 minuty na patelni, bez dodatku tłuszczu. Marchewki kroimy w talarki i blanszujemy ok. 5 minut na maśle. Składniki łączymy lub podajemy niezmieszane, ale w jednej misce.

 

Przygotowujemy falafele. Ciecierzycę mielimy blenderem razem z cebulą i czosnkiem. Dodajemy natkę, sodę, sól i pozostałe przyprawy. Wszystko dokładnie mieszamy i odstawiamy do lodówki na minimum 30 minut, do godziny. Po tym czasie na dużej patelni rozgrzewamy tłuszcz. Z wcześniej przygotowanej masy formujemy lekko spłaszczone kulki, dokładnie je ściskając, tak żeby się nie rozpadały. Uformowane falafele wrzucamy na gorący olej i smażymy po 2-3 minuty z każdej strony. Rumiane falafele wykładamy na ręcznik papierowy, żeby odsączyć je z nadmiaru tłuszczu.

Do sałatki dodajemy gotowe falafele i posypujemy pestkami dyni. Łączymy składniki sosu i polewamy całość.

Karolina Piwowar – kreatywny żarłok ze spontanicznym, ale nieco melancholijnym podejściem do gotowania. Prowadzi bloga Vegeaddicted – prawie wegańskiego, bo nie wyobraża sobie soboty bez jajecznicy. Poza kuchnią rozkochana w podróżach z plecakiem, dobrym designie, który sama stara się tworzyć, i recyklingu starego na nowe. 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

„Miednica to nasze kobiece centrum dowodzenia”. Mięśnie Kegla potrzebują treningu, fizjoterapeutka wyjaśnia jak to robić i w jaki sposób ciało nam się odwdzięczy

„Nie bójmy się negatywnych emocji, nie ukrywajmy ich, pokażmy dziecku, że one też są w porządku”. Psycholog Ewa Sękowska-Molga o depresji wśród dzieci

Zainteresują cię również:

ryż i mango deser

Ryż kokosowy z mango. Pomysł na śniadanie idealne

Pasztet z czarnej fasoli. Jest o wiele mniej kaloryczny niż klasyczny mięsny

Gulasz vege to jest to!

Wegański gulasz na trzy sposoby. Wypróbuj przepisy od Kasi Bem

zupa rzodkiewkowa

Wiosenna zupa rzodkiewkowa. Róż na talerzu? Brzmi przepysznie

Wegańska sałatka z papają

Wegańska sałatka z papają. Orient na wyciągnięcie ręki!

Słodkie i zdrowe: pancakes z herbatą matcha

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem. Pomysł na proste i smaczne śniadanie do pracy

Pieczone awokado z ostrą nutą. Wsadź do piekarnika dalekiego kuzyna popularnej gruszki!

Wiosenna pasta kanapkowa

Przepis na wiosenną pastę kanapkową. W roli głównej zielona nowalijka!

Miksujemy: koktajl na dobry sen

Cierpisz na bezsenność? Zmiksuj koktajl na dobry sen

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem

Bruschetta z pieczonymi warzywami

Bruschetta z pieczonymi warzywami. Aromatyczna przekąska, którą zrobisz w mig!

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym w towarzystwie chipsa z szynki. Masz ochotę?

Sałatka owsiana z gruszką, kurczakiem i awokado – idealna na koniec zimy

Kurkuma – królowa alternatywnej medycyny indyjskiej. Spróbuj jej w połączeniu z polskimi warzywami

Superduet: topinambur z komosą ryżową

Superduet: topinambur z komosą ryżową. Skomplikowanie tylko brzmi

Makrela – tym razem pieczona

Skuś się na królową wśród ryb! Pieczona makrela z ziołowym aromatycznym kuskusem

W marcu króluje cebula dymka. Poznaj przepis na świetną zupę z dymką w roli głównej

pęczek rzodkiewki

Rzodkiewka – nie tylko do kanapki. Propozycja na obiad z tym warzywem w roli głównej

Waniliowy budyń z pietruszki

Słodka wariacja na deser – waniliowy budyń z pietruszki. Zdrowy, bo domowy!

Masz ochotę na burgera? Spróbuj pieczarkowego

Kasza jaglana z granatem

Potrzebujesz pełnej miski energii? Mamy na to sposób – pyszną jaglankę z granatem

Masz w lodówce kiszone ogórki? Zobacz, co możesz z nich wyczarować

Pora na pora

Doceń pora! To warzywo zasługuje na uwagę