Przejdź do treści

Zimowa buddha bowl z jarmużem. Pięknie wygląda, jeszcze lepiej smakuje

Zdjęcie: Karolina Piwowar | Vegeaddicted
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Efektywne kardio – czyli co?
Kolory migreny. Jakie światło zmniejsza ból głowy?
Zimnem czy ciepłem – jak pokonać częste dolegliwości?
Chcesz obniżyć poziom złego cholesterolu? Pokochaj białe owoce i warzywa!
kot w kuchni
10 rzeczy, których lepiej pozbyć się z kuchni

Posiłek, który spożywamy, powinien być smaczny i estetyczny. Skorzystaj z przepisu na budda bowl z jarmużem oraz różową kaszą jaglaną. Będzie pięknie!

Do naszej miski zdrowia wrzuciłam także pieczone marchewki, grillowanego bakłażana i bogate w żelazo pestki dyni. Nie zapomniałam też o elemencie rozgrzewającym – całość będzie podana z sosem na bazie tahini i kurkumy, która podkręca nie tylko kolory, ale i temperaturę. Sałatę podajemy z lekko pikantnymi, pełnymi zielonej natki falafelami.

Zimowa buddha bowl z jarmużem

Zdjęcie: Karolina Piwowar

Zimowa buddha bowl z jarmużem – składniki:

Składniki na sałatkę:

– duży pęczek jarmużu
– 100 g kaszy jaglanej
– szklanka soku z buraka
– 1-2 marchewki
– bakłażan
– 2 łyżki oliwy
– łyżka masła
– sól morska

Sos:

– 1/3 szklanki tahini
– sok z 1/2 cytryny
– łyżeczka kurkumy
– 1-2 łyżki wody

Falafele:

– 300 g suchej ciecierzycy, namoczonej przez noc w zimnej wodzie
– pęczek drobno posiekanej, świeżej pietruszki
– 2 ząbki czosnku
– łyżeczka mielonego kuminu
– pół łyżeczki mielonych ziaren kolendry
– pół łyżeczki mielonego kardamonu
– pół łyżeczki cynamonu
– pół łyżeczki chili
– pół łyżeczki sody oczyszczonej
– łyżeczka soli
– olej ryżowy do smażenia

Zimowa buddha bowl z jarmużem – przygotowanie:

Liście jarmużu rwiemy na mniejsze kawałki, odcinając łodygę i inne twarde części. Łączymy go z solą i oliwą i następnie wszystko mieszamy dłońmi, lekko ugniatając. Całość odstawiamy na ok. 15 minut. W tym czasie przygotowujemy kaszę jaglaną, którą gotujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu, zamiast wody dodając do niej sok z buraka. Przygotowujemy też bakłażana i marchewki. Bakłażana nacinamy i lekko solimy, a po 10 minutach odciskamy z niego gorzki sok. Następnie grillujemy jego wewnętrzną stronę ok. 3-4 minuty na patelni, bez dodatku tłuszczu. Marchewki kroimy w talarki i blanszujemy ok. 5 minut na maśle. Składniki łączymy lub podajemy niezmieszane, ale w jednej misce.

 

Przygotowujemy falafele. Ciecierzycę mielimy blenderem razem z cebulą i czosnkiem. Dodajemy natkę, sodę, sól i pozostałe przyprawy. Wszystko dokładnie mieszamy i odstawiamy do lodówki na minimum 30 minut, do godziny. Po tym czasie na dużej patelni rozgrzewamy tłuszcz. Z wcześniej przygotowanej masy formujemy lekko spłaszczone kulki, dokładnie je ściskając, tak żeby się nie rozpadały. Uformowane falafele wrzucamy na gorący olej i smażymy po 2-3 minuty z każdej strony. Rumiane falafele wykładamy na ręcznik papierowy, żeby odsączyć je z nadmiaru tłuszczu.

Do sałatki dodajemy gotowe falafele i posypujemy pestkami dyni. Łączymy składniki sosu i polewamy całość.

Karolina Piwowar – kreatywny żarłok ze spontanicznym, ale nieco melancholijnym podejściem do gotowania. Prowadzi bloga Vegeaddicted – prawie wegańskiego, bo nie wyobraża sobie soboty bez jajecznicy. Poza kuchnią rozkochana w podróżach z plecakiem, dobrym designie, który sama stara się tworzyć, i recyklingu starego na nowe. 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

Laurie Penny

Laurie Penny: bez odwagi nasze pokolenie jest skazane na kolejną dekadę politycznego wykluczenia i gównianej muzyki

„Hormony działają na podstawie tego, co jemy. Jeśli nie jemy zgodnie ze swoim metabolicznym IQ, brak nam energii, koncentracji i mamy kłopoty z układem pokarmowym” – mówi dietetyczka Agnieszka Pająk

„Zdarzyło mi się już dyskutować z 14-latką o tym, czy seks analny jest wystarczającym zabezpieczeniem przed ciążą” – mówi Milena Maria Sęp, lekarz rezydent ginekologii i położnictwa

„W Chinach medycyna chińska przygotowuje przyszłych rodziców już rok przed planowaną ciążą. Dzięki temu depresja poporodowa nie zdarza się tam często” – mówi Aneta Rosłon, terapeutka medycyny chińskiej

Zainteresują cię również:

Sorbety warzywno-owocowe. Idealnie pomogą przetrwać upały!

Tort cytrusowo-szpinakowy

Tort cytrusowo-szpinakowy. Smak, którego nie sposób zapomnieć!

Malinowo – morelowa pyszność pod owsianą kruszonką

Letnia sałatka z kurkami. Odrobina lasu na talerzu

Jabłka na patyku. Uważaj, ten deser może uzależnić!

Sałatkowy dream team: marchewka i olej rzepakowy

Sałatkowy dream team: marchewka i olej rzepakowy

Pizza z kurkami

Orkiszowa letnia pizza z kurkami. Jedz bez wyrzutów sumienia!

wegańskie lody malinowo-porzeczkowe

Wegańskie lody porzeczkowo-malinowe. Smakują bosko!

Truskawkowe żelki. Doskonały smakołyk bez grama chemii

Kukurydziane ciasteczka z pigwą

Kukurydziane ciasteczka z pigwą

Komosa ryżowa zapiekana z brzoskwiniami

Drożdżówki z rabarbarem

Chrupiące drożdżówki z rabarbarem i budyniem

nernik z brzoskwiniami

Przepis na brzoskwiniowy nernik na zimno. Letnia alternatywa dla tradycyjnego sernika

Wegańskie tarty z borówkami

Wegańskie tarty z borówkami

Przepis na creme brule

Jaglano-brzoskwiniowy crème brûlée z malinami

Przepis na aksamitny deser jaglany z jagodami i czereśniami

Unsplash

Kalarepa – schrup ją w sałatce!

Wegańska panna cotta z jeżynami. Bez żelatyny, śmietany i cukru

Marmolada z dzikich mirabelek

Daktyle nadziewane malinami i masłem orzechowym

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Tian – warzywa w nowej odsłonie. Doskonale sprawdzi się na letnią kolację

Pudding ryżowy z brzoskwiniami

Pudding ryżowy z brzoskwiniami