Przejdź do treści

Co na śniadanie? Zimowa owsianka z dynią

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Wielka lekcja WF tylko dla dziewcząt. Wraz z nimi ćwiczyć będą Otylia Jędrzejczak, Anita Włodarczyk i inne mistrzynie sportu
Rusza akcja „Mistrzynie w Szkołach” skierowana do uczennic. Otylia Jędrzejczak: będę przekonywać je, że lekcja WF może być fajna
Wkładka wewnątrzmaciczna
Wkładka wewnątrzmaciczna niezawierająca hormonów. Wszystko, co powinnaś o niej wiedzieć okiem ginekologa
kobieta w wannie
Częste mycie skraca życie? Zdziwisz się, ile prawdy jest w tym powiedzeniu!
dziewczyna w kwiecistej bluzce
Slut-shaming w programie „Love Island”. Maja Staśko: to zawstydzanie kobiet i ograniczanie ich seksualności
pandemia koronawirusa
Ponad milion ofiar śmiertelnych koronawirusa na świecie. Zmarło co najmniej 7 tys. pracowników ochrony zdrowia

Tradycyjna owsianka ci się przejadła? Spróbuj naszej propozycji na śniadanie z dynią, rozgrzewającymi przyprawami, orzechami, granatem, syropem z daktyli i skórką z limonki. Takie połączenie składników świetnie równoważy smaki, a całość syci na długie godziny.

Dynia wcale nie jest warzywem, a owocem. Świetnie odnajduje się zarówno w propozycjach kulinarnych na słodko, jak i wytrawnych. Jest niskokaloryczna, świetnie nadaje się dla osób będących na diecie. Poza tym syci, więc jedząc ją nie mamy poczucia, że zaraz będziemy znowu głodni. To ważne dla osób odchudzających się. Po upieczeniu staje się jeszcze słodsza, dlatego warto przygotowywać z niej puree, które później można użyć do ciasta, naleśników, dżemu czy owsianki. Dynia zawiera sporo witamin z grupy C, PP i B. Oprócz tego jest bogata w takie pierwiastki jak wapń, potas, magnez czy miedź, obniża poziom cholesterolu, ma dobry wpływ na nerki i wątrobę.

 

kutia

Oto dyniowa owsianka na dobry początek dnia!

Zimowa owsianka z dynią

dyniowa owsianka_przpis

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Składniki:

– 6 łyżek płatków owsianych (można zastąpić płatkami jaglanymi albo gryczanymi)
– pół szklanki mleczka kokosowego
– 4 łyżki puree z dyni*
– szczypta soli
– pół łyżeczki cynamonu
– szczypta gałki muszkatołowej
– szczypta mielonego imbiru
– łyżka posiekanych orzechów
– łyżka ziarenek granatu
– łyżka syropu z daktyli (ewentualnie miodu, syropu z agawy albo klonowego)
– 1/3 łyżeczki startej skórki z limonki

Przygotowanie:

Do garnka wrzuć płatki owsiane, zalej mleczkiem i doprowadź do wrzenia. Zmniejsz ogień, dodaj sól, cynamon, gałkę i imbir. Mieszaj, aż płatki napęcznieją. Dodaj puree z dyni. Połącz składniki i znowu doprowadź do wrzenia. Owsiankę podawaj z granatem, startą skórką, orzechami i syropem.

*Aby przygotować puree z dyni, pokrój ją w kostkę, ułóż w naczyniu żaroodpornym, skrop olejem rzepakowym i piecz w temperaturze 180 stopni, aż dynia będzie zupełnie miękka. Mieszaj co jakiś czas, aby równomiernie się upiekła. Kiedy będzie gotowa, odstaw do wystygnięcia. Przełóż dynię do miski i za pomocą blendera ręcznego zmiksuj na gładką konsystencję (można też użyć blendera kielichowego albo przygotować puree za pomocą widelca, rozcierając dynię). Puree z dyni przechowuj w zamkniętym pojemniku w lodówce. Można je też zamrozić.

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Dyniowe pankejki

Dyniowe pankejki. Posypane orzechami laskowymi i polane syropem klonowym smakują obłędnie!

Muesli/iStockphoto

Muesli – szczęście w proszku. 3 pomysły na zdrowe śniadanie

Dynia - królowa jesieni

Dynia jest pełna dobra. Poznaj jej rodzaje i właściwości

Koktajl z natką pietruszki

Pietruszka – jakie ma witaminy, co zrobić z natki pietruszki?

masło orzechowe

Domowe masło orzechowe

7 pomysłów na dynię. Sprawdź smakowite przepisy

Cebula dymka – sadzenie i uprawa. Przepis na zupę z dymką

Cierpisz na bezsenność? Zmiksuj koktajl na dobry sen

owoce i warzywa

Koktajl z awokado – przepis na najzdrowsze koktajle

Piekę… kaszę ze śliwkami. Obłędnie pyszna i zdrowa

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Koniec z ciągłą walką z kilogramami. Poznaj energizującą dietę

Co pić latem? Sprawdź nasz miniprzewodnik po letnich napojach

Zawsze robisz za dużo naleśników? Sprawdź, czy możesz je zamrozić

Wegetariańskie leczo z papryki

Leczo z papryki – przepis. Jakie przyprawy do leczo wege?

Smoothie bowl ze śliwkami. Porcja energii na cały dzień

Majonez wegański – przepis. Jak zrobić majonez sojowy?

Malinowe batony z kwaskową nutą. Przekąska idealna na śniadanie, na deser czy przejażdżkę rowerową

Jesz owsiankę, aby schudnąć? Dobrze, ale musisz uniknąć tych błędów

Szpinak – przepisy na sałatki, makarony i koktajle

Fakty i mity: margaryna i masło

Margaryna czy masło na cholesterol? Co go obniży? Skład

11 błędów, które popełniamy, robiąc jajecznicę. A to przecież taka banalna potrawa

Koktajl po treningu. Przepis na odżywczy shake białkowy

Ogórkowe love. 3 letnie przepisy