Przejdź do treści

Przepis na złotą owsiankę z migdałami i cytrusami

Zdjęcie: Karolina Piwowar | Vegeaddicted
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
kawa
„Jeśli jest godzina 13, masz już za sobą dwie filiżanki kawy i czekasz aż twoja herbata wystygnie, to sygnał, że przesadzasz”. O tym, jaka jest bezpieczna dawka kawy, mówi internistka
Kobieta w ciąży podczas badania krzywej cukrowej.
Krzywa cukrowa i jej znaczenie podczas ciąży
Ćwiczenia na nogi i pośladki z kettlebells
Ćwiczenia na nogi i pośladki z kettlebells
Pierwsza pomoc po ukąszeniu kleszcza. Czy wiesz jak się uchronić przed boreliozą?
Skąd się bierze miód?
Skąd się bierze miód? Produkcja tego niezwykłego nektaru jest naprawdę fascynująca

Przednówek to czas, kiedy można już poczuć pierwsze tchnienie wiosny. Co zrobić, żeby nie poczuć jej przedwcześnie i nie skończyć z infekcją? Nie zapominać o rozgrzewających, pełnowartościowych śniadaniach. Najlepsza jest owsianka. Jak przygotować ją, by chroniła nasz organizm przed negatywnymi skutkami przesilenia wiosennego? Na złoto!

Kurkuma, bo to ona jest odpowiedzialna za wyjątkowe właściwości złotej owsianki, rozgrzewa organizm, ale działa również przeciwzapalnie i przeciwnowotworowo. Dodatkowo świetnie pobudza przemianę materii. Jeśli do kurkumy dodamy odrobinę pieprzu, imbiru, kardamonu i cynamonu, to mamy idealny przepis na to, jak nie wychłodzić organizmu podczas najbliższych, przejściowych tygodni.

Żeby było jeszcze zdrowiej, owsiankę możemy przygotować na mleku migdałowym, które dodatkowo wzbogaci ją o inny silny przeciwutleniacz – witaminę E. Mleko możecie przygotować sami, to bardzo proste. Jeśli zaś przesileniu towarzyszy lenistwo (bardzo często) – kupcie gotowe mleko migdałowe, pamiętajcie tylko, by wybierać to niesłodzone.

Do owsianki warto dorzucić ulubione bakalie i owoce. Tu również warto sięgnąć po te bogate w witaminę C. W towarzystwie korzennych przypraw idealnie sprawdzą się cytrusy – grejpfruty i pomarańcze.

Złota owsianka migdałowa z cytrusami

przepis-na-zlota-owsianke

Zdjęcie: Karolina Piwowar | Vegeaddicted

Składniki:

mleko migdałowe:

– 100 g migdałów
– 1 l przegotowanej wody

owsianka:

– 1/4 szklanki płatków owsianych
– 1 szklanka mleka migdałowego
– 1 łyżeczka oleju kokosowego lub innego
– 1/2 łyżeczki kurkumy
– 1/3 łyżeczki cynamonu
– 1/4 łyżeczki kardamonu
– szczypta czarnego pieprzu
– miód lub syrop z agawy do smaku

dodatki:

– 2-3 plastry pomarańczy i grejpfruta
– garść migdałów

Mazurek być musi!

Przygotowanie:

Migdały wrzucamy do mniejszej miski i zalewamy na noc wodą. Następnego dnia odcedzamy je, przekładamy do blendera kielichowego i zalewamy czterema szklankami przegotowanej wody. Całość blendujemy kilka minut, a następnie przelewamy przez gęstą ściereczkę lub gazę o drobnych oczkach. Miazgę migdałową dokładnie odciskamy, a mleko przelewamy do słoika. Przechowujemy w lodówce do 3 dni.

Gdy mamy już gotowe (lub kupione) mleko, możemy przygotować złotą owsiankę. W tym celu w rondlu rozgrzewamy olej kokosowy, dodajemy kurkumę i pozostałe przyprawy, mieszamy, a następnie dodajemy płatki oraz mleko i gotujemy całość na małym ogniu przez 10-15 min., co jakiś czas mieszając, żeby nie przywarła do dna.

Owsiankę doprawiamy miodem i podajemy z ulubionymi dodatkami. W mnie oczywiście migdały, ale również ekspandowana kasza jaglana i owoc morwy białej. Obowiązkowo cytrusy!

 

Karolina Piwowar – kreatywny żarłok ze spontanicznym, ale nieco melancholijnym podejściem do gotowania. Prowadzi bloga Vegeaddicted – prawie wegańskiego, bo nie wyobraża sobie soboty bez jajecznicy. Poza kuchnią rozkochana w podróżach z plecakiem, dobrym designie, który sama stara się tworzyć, i recyklingu starego na nowe. 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Wiosenna pizza na zielonym spodzie

Syrop z rabarbaru. Zdrowa alternatywa dla sklepowych napojów

Rozpieść się smacznym śniadaniem. Bezglutenowy omlet cesarski sprawdzi się w tej roli idealnie

Na zielono - lody szpinakowe

Na zielono – pełne witamin lody szpinakowe

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma. Podniebienie oszaleje!

Pad thai – zdrowy tajski fast food

Pad thai – zdrowy tajski fast food. Zrób sobie kulinarną wyprawę do Tajlandii

ryżowy pudding

Pudding z czarnego ryżu dla pięknej skóry. Idealny na późne, leniwe śniadanie

Wegański obiad? Czarna soczewica z pomidorami

Przepis na zdrowe brownie z superfoods

jedzenie w torebkach

Co każdy dietetyk chciałby, żebyś wiedziała o zdrowym odżywianiu

Zdrowe śniadanie do szkoły: bananowo-kakaowe muffinki i chrupiące marchewki

Kiszone… rzodkiewki! W tej wersji smakują wyśmienicie

Tacos z brzoskwiniami i krewetkami

Przepis na tacos z brzoskwiniami i krewetkami. Wypróbuj i daj się porwać w egzotyczną podróż

owsianka z rabarbarem

Rabarbarowa owsianka. Zdrowe i pyszne śniadanie, które przygotujesz w 15 minut!

Lodowa matcha – doda ci energii, zwiększy bystrość umysłu i jednocześnie zapewni wewnętrzny spokój

Szpinak – poznaj trzy przepisy z tym warzywem pełnym mocy

Przepis na trufle z quinoa. Taki deser to świetna przekąska w ciągu dnia

Ciasto jogurtowo-pistacjowe z rabarbarem. Idealny przepis na majowy weekend

Kiszone szparagi – prosto ze słoika przez cały rok!

Miksujemy superfoods! Koktajl z nasionami chia

Miksujemy superfoods! Koktajl z nasionami chia

Curry z botwinki. Zdrowy obiad w sam raz na wiosnę!

Burak to niezwykłe warzywo. Poznaj przepisy na zdrowe dania z buraka

Lnianki – „sezamki” z lnu. Zrób je, zanim najdzie cię ochota na coś słodkiego

Jajecznica w nowej odsłonie. Spróbujcie!