Przejdź do treści

Przepis na złotą owsiankę z migdałami i cytrusami

Zdjęcie: Karolina Piwowar | Vegeaddicted
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
pływalnia basen
Kąpiel z dreszczykiem, czyli co na nas czeka na publicznych kąpieliskach?
grzyby
Przez kilka godzin trzymałaś grzyby w foliowej reklamówce? Dietetyczka odpowiada, czy nadają się do spożycia
gettyimages.com
Czujesz się zmęczona, masz ciągle ochotę na słodycze, jesteś rozdrażniona… To mogą być objawy insulinooporności
Unikaj psychologicznej pułapki 90:10 a twój dzień będzie lepszy
Instagram.com
„Nie w porządku jest to, że zdjęcia takie jak powyższe oburzają, a to tylko czysta podpaska i ketchup”- młoda feministka podjęła ważny temat

Przednówek to czas, kiedy można już poczuć pierwsze tchnienie wiosny. Co zrobić, żeby nie poczuć jej przedwcześnie i nie skończyć z infekcją? Nie zapominać o rozgrzewających, pełnowartościowych śniadaniach. Najlepsza jest owsianka. Jak przygotować ją, by chroniła nasz organizm przed negatywnymi skutkami przesilenia wiosennego? Na złoto!

Kurkuma, bo to ona jest odpowiedzialna za wyjątkowe właściwości złotej owsianki, rozgrzewa organizm, ale działa również przeciwzapalnie i przeciwnowotworowo. Dodatkowo świetnie pobudza przemianę materii. Jeśli do kurkumy dodamy odrobinę pieprzu, imbiru, kardamonu i cynamonu, to mamy idealny przepis na to, jak nie wychłodzić organizmu podczas najbliższych, przejściowych tygodni.

Żeby było jeszcze zdrowiej, owsiankę możemy przygotować na mleku migdałowym, które dodatkowo wzbogaci ją o inny silny przeciwutleniacz – witaminę E. Mleko możecie przygotować sami, to bardzo proste. Jeśli zaś przesileniu towarzyszy lenistwo (bardzo często) – kupcie gotowe mleko migdałowe, pamiętajcie tylko, by wybierać to niesłodzone.

Do owsianki warto dorzucić ulubione bakalie i owoce. Tu również warto sięgnąć po te bogate w witaminę C. W towarzystwie korzennych przypraw idealnie sprawdzą się cytrusy – grejpfruty i pomarańcze.

Złota owsianka migdałowa z cytrusami

przepis-na-zlota-owsianke

Zdjęcie: Karolina Piwowar | Vegeaddicted

Składniki:

mleko migdałowe:

– 100 g migdałów
– 1 l przegotowanej wody

owsianka:

– 1/4 szklanki płatków owsianych
– 1 szklanka mleka migdałowego
– 1 łyżeczka oleju kokosowego lub innego
– 1/2 łyżeczki kurkumy
– 1/3 łyżeczki cynamonu
– 1/4 łyżeczki kardamonu
– szczypta czarnego pieprzu
– miód lub syrop z agawy do smaku

dodatki:

– 2-3 plastry pomarańczy i grejpfruta
– garść migdałów

Mazurek być musi!

Przygotowanie:

Migdały wrzucamy do mniejszej miski i zalewamy na noc wodą. Następnego dnia odcedzamy je, przekładamy do blendera kielichowego i zalewamy czterema szklankami przegotowanej wody. Całość blendujemy kilka minut, a następnie przelewamy przez gęstą ściereczkę lub gazę o drobnych oczkach. Miazgę migdałową dokładnie odciskamy, a mleko przelewamy do słoika. Przechowujemy w lodówce do 3 dni.

Gdy mamy już gotowe (lub kupione) mleko, możemy przygotować złotą owsiankę. W tym celu w rondlu rozgrzewamy olej kokosowy, dodajemy kurkumę i pozostałe przyprawy, mieszamy, a następnie dodajemy płatki oraz mleko i gotujemy całość na małym ogniu przez 10-15 min., co jakiś czas mieszając, żeby nie przywarła do dna.

Owsiankę doprawiamy miodem i podajemy z ulubionymi dodatkami. W mnie oczywiście migdały, ale również ekspandowana kasza jaglana i owoc morwy białej. Obowiązkowo cytrusy!

 

Karolina Piwowar – kreatywny żarłok ze spontanicznym, ale nieco melancholijnym podejściem do gotowania. Prowadzi bloga Vegeaddicted – prawie wegańskiego, bo nie wyobraża sobie soboty bez jajecznicy. Poza kuchnią rozkochana w podróżach z plecakiem, dobrym designie, który sama stara się tworzyć, i recyklingu starego na nowe. 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„W Chinach medycyna chińska przygotowuje przyszłych rodziców już rok przed planowaną ciążą. Dzięki temu depresja poporodowa nie zdarza się tam często” – mówi Aneta Rosłon, terapeutka medycyny chińskiej

Milena Nosek

„Znam organizmy, które nie szczędzą sobie cukru, smażenia, jedzą na co i kiedy mają ochotę, osiągają przy tym sukcesy i czują się wspaniale. Pytanie tylko – do kiedy?” – mówi Milena Nosek, dietetyk tancerzy

Hello my Hero. Dominika Jeżewska, Pani Łuska: zaczęłam widzieć więcej szczęścia w łuszczycy, bawić się nią i doceniać, że dzięki niej dbam o wiele bardziej o swój organizm

lady pasztet

„Jestem w ciąży, więc dla mnie najbardziej palące jest to, żeby kobiety wyszły z domów, a żeby do tych domów przyszli faceci” – mówi Katarzyna Barczyk, autorka bloga Lady Pasztet

Zainteresują cię również:

Kukurydziane ciasteczka z pigwą

Kukurydziane ciasteczka z pigwą

Komosa ryżowa zapiekana z brzoskwiniami

Drożdżówki z rabarbarem

Chrupiące drożdżówki z rabarbarem i budyniem

nernik z brzoskwiniami

Przepis na brzoskwiniowy nernik na zimno. Letnia alternatywa dla tradycyjnego sernika

Wegańskie tarty z borówkami

Wegańskie tarty z borówkami

Przepis na creme brule

Jaglano-brzoskwiniowy crème brûlée z malinami

śniadanie

NIE dla parówek i croissantów na śniadanie. Czego jeszcze nie warto jeść na czczo?

Przepis na aksamitny deser jaglany z jagodami i czereśniami

Unsplash

Kalarepa – schrup ją w sałatce!

Wegańska panna cotta z jeżynami. Bez żelatyny, śmietany i cukru

Marmolada z dzikich mirabelek

Daktyle nadziewane malinami i masłem orzechowym

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Tian – warzywa w nowej odsłonie. Doskonale sprawdzi się na letnią kolację

Pudding ryżowy z brzoskwiniami

Pudding ryżowy z brzoskwiniami

Omletonaleśnik z czereśniami i twarożkiem

Przepis na omlet z czereśniami i twarożkiem

Pudding chia z musem ananasowym

Pudding chia z musem ananasowym

Kisiel rabarbarowy z imbirową nutą

Kisiel rabarbarowy z imbirową nutą

Sernik z nerkowców z musem jagodowym

Sernik z nerkowców z musem jagodowym

Sezonowa sałatka z zielonym groszkiem i młodymi ziemniakami

Sezonowa sałatka z zielonym groszkiem i młodymi ziemniakami

Letni makaron z cukinii

Przepis na letni makaron z cukinii

Kolorowa matcha z dodatkiem superfoods. Energetyczna bomba witaminowa

Przepis na pieczone rzodkiewki. Zdrowa, niskokaloryczna przekąska