Przejdź do treści

Złota owsianka z kurkumą

Złota owsianka z kurkumą
Zdjęcie: Marta Kornak | www.kornikwkuchni.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
kobieta i mężczyzna
Czy aseksualność to wolność od seksu? Tłumaczy edukatorka seksualna Alicja Długołęcka
Pasztet z czarnej fasoli. Jest o wiele mniej kaloryczny niż klasyczny mięsny
kobieta myśli leżąc w łóżku
Intuicja – wierzyć jej czy nie?
Mówią na ciebie „kobieta guma”, bo jesteś wygimnastykowana od dziecka? Skonsultuj się z fizjoterapeutą, to może być hipermobilność
„Przestań się smucić”, „weź się w garść” – takie słowa mogą zadziałać odwrotnie. Czego nie mówić osobie z depresją? Tłumaczy psycholog Katarzyna Binkiewicz

Rozpoczynamy sezon na ciepłe śniadania. Starą dobrą owsiankę przyrządzimy z kurkumą. Kurkumina, która nadaje jej żywy pomarańczowy kolor, jest silnym przeciwutleniaczem – chroni też organizm przed wirusami i ma działanie przeciwzapalne. Nie da się lepiej przygotować na jesień!

Spożywanie kurkumy obniża też poziom cholesterolu, wspomaga trawienie, zapobiega zawałowi serca i pozytywnie wpływa na stawy. Kurkumina odbudowuje komórki nie tylko w mózgu – zapobiegając chorobie Alzheimera, ale i przyspiesza gojenie ran. Jej pozytywnych właściwości jest jeszcze więcej, warto więc podczas zbliżającej się jesieni raczyć się na przykład kawą z dodatkiem kurkumy czy wypić szklaneczkę takiego korzennego napoju na wieczór, by zapobiec przeziębieniom i infekcjom.

Kurkumę z proszku zna chyba każdy. Ważne, by kupując ją, wybrać produkt jak najlepszej jakości  – wtedy wiemy, że nie będzie ona zanieczyszczona. Jeśli chodzi o korzeń, ten jest raczej trudno dostępny, jednak, jeśli uda Wam się go dostać w sklepach z orientalną żywnością, pamiętajcie, że barwi dłonie i kuchenne sprzęty.

Obecnie hitem, tak jak i kurkuma, jest złote mleko. Składniki złotego mleka to nabiał i przyprawy z pomarańczowym korzeniem na czele. Przyprawy można połączyć z mlekiem roślinnym i zwierzęcym, a jeśli nie macie świeżej kurkumy, spokojnie możecie wykorzystać wersję sproszkowaną.

Ważnym składnikiem jest tu tłuszcz, który sprawia, że wchłanianie cennych składników z kurkumy jest łatwiejsze. Kurkumę warto łączyć też z oliwą, olejem kokosowym lub olejem z awokado. Innym składnikiem, który ułatwi czerpanie drogocennych składników z tego korzenia, jest pieprz. Wystarczy szczypta, by znacząco zwiększyć przyswajalność drogocennych składników. Do naszego złotego mleka – jako bazy do owsianki, puddingu lub koktajlu – warto dodawać inne produkty, które hamują aktywność enzymu, dezaktywującego kurkuminę. Łączmy więc złote mleko z winogronami, jarmużem, szpinakiem, borówkami, żurawiną i jabłkami.

Owsianka na złotym mleku

Zdjęcie: Marta Kornak | www.kornikwkuchni.pl

Składniki na złote mleko:

– 1 łyżeczka oleju kokosowego
– 2/3 łyżeczki mielonej kurkumy
– 1/2 łyżeczki cynamonu
– 1/2 łyżeczki mielonego imbiru
– szczypta pieprzu
– 1 szklanka mleka

Dodatki:

– 3 łyżki płatków owsianych
– 1 łyżeczka miodu
– ulubione owoce

Wszystkie składniki złotego mleka umieszczamy w garnuszku i gotujemy. Kiedy mleko zawrze, zmniejszamy ogień i dosypujemy płatki owsiane. Gotujemy około 10 minut, aż owsianka zgęstnieje i osiągnie ulubioną konsystencję. Zdejmujemy z ognia, dodajemy miód. Przelewamy do miseczki dodajemy garść ulubionych owoców.

 

Marta Kornak – autorka bloga Kornik w kuchni, miłośniczka niebanalnych potraw, azjatyckich smaków i kolorów w kuchni. Piecze ciasta na zamówienia, a prawdziwy spokój daje jej pieczenie domowego chleba.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Gulasz vege to jest to!

Wegański gulasz na trzy sposoby. Wypróbuj przepisy od Kasi Bem

zupa rzodkiewkowa

Wiosenna zupa rzodkiewkowa. Róż na talerzu? Brzmi przepysznie

Wegańska sałatka z papają

Wegańska sałatka z papają. Orient na wyciągnięcie ręki!

Sprawdź, co masz na talerzu. Źle dobrana dieta może być powodem irytacji

Słodkie i zdrowe: pancakes z herbatą matcha

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem. Pomysł na proste i smaczne śniadanie do pracy

Pieczone awokado z ostrą nutą. Wsadź do piekarnika dalekiego kuzyna popularnej gruszki!

Wiosenna pasta kanapkowa

Przepis na wiosenną pastę kanapkową. W roli głównej zielona nowalijka!

Miksujemy: koktajl na dobry sen

Cierpisz na bezsenność? Zmiksuj koktajl na dobry sen

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem

Bruschetta z pieczonymi warzywami

Bruschetta z pieczonymi warzywami. Aromatyczna przekąska, którą zrobisz w mig!

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym w towarzystwie chipsa z szynki. Masz ochotę?

Sałatka owsiana z gruszką, kurczakiem i awokado – idealna na koniec zimy

Kurkuma – królowa alternatywnej medycyny indyjskiej. Spróbuj jej w połączeniu z polskimi warzywami

Superduet: topinambur z komosą ryżową

Superduet: topinambur z komosą ryżową. Skomplikowanie tylko brzmi

Makrela – tym razem pieczona

Skuś się na królową wśród ryb! Pieczona makrela z ziołowym aromatycznym kuskusem

W marcu króluje cebula dymka. Poznaj przepis na świetną zupę z dymką w roli głównej

pęczek rzodkiewki

Rzodkiewka – nie tylko do kanapki. Propozycja na obiad z tym warzywem w roli głównej

Waniliowy budyń z pietruszki

Słodka wariacja na deser – waniliowy budyń z pietruszki. Zdrowy, bo domowy!

Masz ochotę na burgera? Spróbuj pieczarkowego

Kasza jaglana z granatem

Potrzebujesz pełnej miski energii? Mamy na to sposób – pyszną jaglankę z granatem

Masz w lodówce kiszone ogórki? Zobacz, co możesz z nich wyczarować

Pora na pora

Doceń pora! To warzywo zasługuje na uwagę

marchew

Rozgrzej się! Aromatyczna zupa marchewkowa z pikantną nutą