Przejdź do treści

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym w towarzystwie chipsa z szynki. Masz ochotę?

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym
Zdjęcie: iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kasia Bigos ćwiczenia
Ćwiczenia na kręgosłup. Propozycje Kasi Bigos
zęby
Gdy przyczyną infekcji zatok są… zęby
Miksujemy superfoods! Koktajl z surowym kakao
Miksujemy superfoods! Koktajl z surowym kakao
5 dolegliwości, które nie pozwalają się wyspać
Pierwszy pokaz ciałopozytywności w Polsce! Na Starówce w Warszawie kobiety plus size chodziły w samej bieliźnie

O zupie szczawiowej można śmiało powiedzieć, że nie dość, że pyszna, to również jest bogactwem witamin. Choć niektórzy szczaw traktują jako chwast, jego właściwości odżywcze są niedocenione. Co powiesz na krem szczawiowy z jajkiem przepiórczym i chipsami z szynki? Skorzystaj z naszego przepisu. 

Liście szczawiu zawierają mnóstwo witaminy C oraz flawonoidów, a także neutralizującego wolne rodniki beta-karotenu, więc zupa szczawiowa to odmładzający prezent dla naszej skóry. W szczawiu znajdziemy także magnez, wapń, krzem i żelazo.  Zielone listki są niskokaloryczne – 100 g szczawiu dostarcza około 20 kalorii, dlatego osoby odchudzające się powinny włączyć to warzywo do swojego jadłospisu.

Szczaw

zdjęcie: iStockphoto.com

Warto jednak jeść go z umiarem, a to ze względu na zawarty w nim kwas szczawiowy. Substancja ta wiąże się z wapniem, tworząc związek nieprzyswajalny dla organizmu. Złogi szczawianu wapnia mogą przyczynić się do powstania kamieni nerkowych. W umiarkowanych ilościach szczaw to jednak samo zdrowie.

Szczaw sprawdzi się nie tylko w zupie szczawiowej. Jest świetnym dodatkiem do sałat, sosów czy kanapek. Świetnie pasuje do ryb. Szczęściarzami są ci, u których dziko rośnie. Dziki gatunek bowiem jest o wiele smaczniejszy, bo bardziej kwaśny, o drobniejszych listkach. Teraz jest jego czas – świeży jest o wiele lepszy niż słoikowy przecier.

Jeśli macie ochotę na lekką zupę szczawiową, pozwólcie sobie na małą wariację na temat tego klasyka. Co powiecie na krem szczawiowy z jajkiem przepiórczym i chipsami z szynki? Jajka przepiórcze są bogatsze w składniki odżywcze od kurzych, nie zawierają cholesterolu i są świetnym źródłem fosforu. Poza tym mają naprawdę duże żółtka i są przepyszne!

Zupa szczawiowa – krem z jajkiem przepiórczym i chipsami z szynki

zupa szczawiowa

Zupa szczawiowa – krem z jajkiem przepiórczym i chipsami z szynki. Zdjęcie: Joanna Matyjek | Odczaruj Gary

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym – składniki:

– 2 l bulionu (warzywnego)
– młoda marchewka
– młoda pietruszka
– pęczek szczawiu
– 200 ml śmietany 12%
– jajka przepiórcze (po 2 na porcję)
– szynka wiejska (plasterek na porcję) 

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym – przygotowanie

Bulion podgrzewamy w garnku. Dodajemy obrane, umyte i pokrojone warzywa (pietruszkę i marchewkę). Całość gotujemy wolno na małym ogniu. Szczaw dokładnie płuczemy, kroimy i dodajemy do bulionu. Całość gotujemy na małym ogniu ok 10-15 minut. Kiedy szczaw zmięknie, zupę miksujemy na gładko, rozprowadzamy śmietanę, mieszamy.

Jajka przepiórcze gotujemy na twardo. Plastry szynki grillujemy na patelni po ok. 2 minuty z każdej strony. Zupę szczawiową przelewamy do miseczki, dodajemy ugotowane na twardo jajka przepiórcze oraz zwinięte, chrupiące kawałki szynki. Smacznego!

marchew

Joanna Matyjek – kuchnia to miejsce, które w pełni ją relaksuje. Uwielbia gotować dla swojego cudnie piegowatego synka, męża i przyjaciół, a jej oczkiem w głowie stał się jej blog Odczarujgary.pl. Bardzo lubi dzielić się przepisami, które zachwycają smakiem, ujmują wyglądem i jednocześnie można je przygotować bez trudności. Wyzwaniem dla niej jest przekazanie informacji na temat przepisu tak, by każdy bez problemu mógł go wykorzystać.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Syrop z rabarbaru. Zdrowa alternatywa dla sklepowych napojów

Rozpieść się smacznym śniadaniem. Bezglutenowy omlet cesarski sprawdzi się w tej roli idealnie

Na zielono - lody szpinakowe

Na zielono – pełne witamin lody szpinakowe

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma. Podniebienie oszaleje!

Pad thai – zdrowy tajski fast food

Pad thai – zdrowy tajski fast food. Zrób sobie kulinarną wyprawę do Tajlandii

ryżowy pudding

Pudding z czarnego ryżu dla pięknej skóry. Idealny na późne, leniwe śniadanie

Wegański obiad? Czarna soczewica z pomidorami

Przepis na zdrowe brownie z superfoods

Kiszone… rzodkiewki! W tej wersji smakują wyśmienicie

Tacos z brzoskwiniami i krewetkami

Przepis na tacos z brzoskwiniami i krewetkami. Wypróbuj i daj się porwać w egzotyczną podróż

owsianka z rabarbarem

Rabarbarowa owsianka. Zdrowe i pyszne śniadanie, które przygotujesz w 15 minut!

Lodowa matcha – doda ci energii, zwiększy bystrość umysłu i jednocześnie zapewni wewnętrzny spokój

Szpinak – poznaj trzy przepisy z tym warzywem pełnym mocy

Przepis na trufle z quinoa. Taki deser to świetna przekąska w ciągu dnia

Ciasto jogurtowo-pistacjowe z rabarbarem. Idealny przepis na majowy weekend

Kiszone szparagi – prosto ze słoika przez cały rok!

Miksujemy superfoods! Koktajl z nasionami chia

Miksujemy superfoods! Koktajl z nasionami chia

Curry z botwinki. Zdrowy obiad w sam raz na wiosnę!

Burak to niezwykłe warzywo. Poznaj przepisy na zdrowe dania z buraka

Lnianki – „sezamki” z lnu. Zrób je, zanim najdzie cię ochota na coś słodkiego

Jajecznica w nowej odsłonie. Spróbujcie!

Wegańskie masło jaglane

Rozgotowałaś ryż? Zrób congee ze szparagami

Miksujemy: koktajl na dobrą pamięć

Miksujemy: koktajl na dobrą pamięć