Przejdź do treści

Żywieniowy rachunek sumienia

Żywieniowy rachunek sumienia
Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
www.istockphoto.com
Twoje dziecko lubi bawić się nad wodą? Uważaj! „Utopić się można w talerzu zupy!” – przypomina lekarka Marta Bik-Tavares
kobieta opala się
Przyłóż plasterek pomidora na poparzone miejsce. Oparzenia słoneczne – jak możemy sobie pomóc?
„Odłącz się”, nie wszystko jest online. Mądra kampania we wrocławskim MPK
Babska solidarność istnieje! Zobacz profile na Instagramie, które przeczą teorii, że kobiety się nie wspierają
Gosia Włodarczyk
Czy twój brzuch przypomina balon? To nie musi być „ciąża spożywcza”. Sprawdź, co może ci dolegać

Tyjecie, nie czujecie się dobrze i macie wrażenie, że coś jest z wami nie tak? Może warto zrobić wreszcie żywieniowy rachunek sumienia?

Źle dobrane produkty powodują nie tylko tycie, ale coraz cześciej autoagresję pokarmową. Złe nawyki żywieniowe odgrywają olbrzymią rolę w rozwoju najbardziej znanych „zabójców” dzisiejszego społeczeństwa: miażdżycy, cukrzycy, choroby wieńcowej serca czy też niektórych nowotworów złośliwych. Z roku na rok powiększa się odsetek osób z nadwagą i otyłością w Polsce i to nie tylko wśród dorosłych osób, ale także wśród dzieciaków, które chodzą do podstawówki.

Tyjecie? Nie szukajcie diet cud. Zmiana systemu żywienia to w tym przypadku absolutna podstawa. Taka dieta powinna opierać się na indywidualnych badaniach. Podstawą są badania krwi i dopiero po ich interpretacji można analizować problem dalej. Musicie się dowiedzieć, czy nie macie problemów np. z tarczycą, insulinoodpornością czy nieszczelnymi jelitami. Zwykły człowiek nie widzi bowiem związku z występowaniem takich objawów jak np.: gazy, wysypki, zaczerwienienia skóry, senność, wydęty brzuch, problemy z koncentracją czy wahania emocjonalne z jednostkami chorobowymi. Okazuje się, że to właśnie w taki spsoób organizm pokazuje, że walczy z produktem, którego nie toleruje. Dlatego powinniście dobrze poznać swój organizm i chronić się przed takimi sytuacjami. Czasem, by poczuć się lepiej, wystarczy rezygnacja z pewnej gamy produktów oraz przyjmowanie przez kilka tygodni probiotyków. Może się także zdarzyć tak, że będziecie skazani na dożywotni zakaz spożywania niektórych ryb czy owoców morza, ponieważ kumulują metale ciężkie, a tego nasz organizm nie toleruje. Być może będziecie musieli rozstać się z produktami mącznymi. Czy jest to konieczne? Tak. Chyba, że zdrowie wcale nie jest dla was priorytetem.

Dieta to nie tylko aspekt estetyczny to przede wszystkim troska o zdrowie. Do zdrowego żywienia warto podchodzić zatem szerzej. Bo to właśnie od tego, jak jemy, zależy w głównym stopniu to, jak się czujemy.

Chcesz lepszej ochrony organizmu?

Dobre bakterie są naszymi małymi sojusznikami. Sprawdź jak WIMIN może wesprzeć ochronę Twojego organizmu.

Sprawdź

Zainteresował Cię WIMIN?

Zobacz więcej

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

barbara pasek

„Gdybym po kolejnym ataku przestała szukać odpowiedzi, to skończyłoby się to śmiercią” – Barbara Pasek o swoich zmaganiach z boreliozą

„Pary homoseksualne są rodzicami bardzo odpowiedzialnymi. Ich miłość jest taka sama jak heteroseksualnych rodziców. Ale mają więcej niepokoju” – mówi psychoterapeutka Agnieszka Gudzowaty

„Nie powinny odkładać ciąży kobiety ze schorzeniami ginekologicznymi – endometriozą, zaburzeniami endokrynologicznymi, na przykład zespołem policystycznych jajników” – mówi prof. Marzena Dębska

„Zajęcia jogi śmiechu działają jak masaż twarzy, a przecież śmiech prostuje opadające kąciki ust. Po co myśleć o zmarszczkach? Ważniejsze jest życie pełne radości” – mówi Piotr Bielski, jogin śmiechu

Zainteresują cię również:

Dieta dla zdrowych stawów

Zadbaj o stawy. Sprawdź, które produkty im sprzyjają, a które szkodzą

Wirus opryszczki, którego mamy prawie wszyscy. Wiesz o nim wszystko?

„W dniu swoich urodzin dowiedziałam się, że mam cukrzycę. Dostałam przepiękny prezent w postaci skierowania do natychmiastowego stawienia się w szpitalu” – mówi Sandra Kaczmarska, młoda diabetyczka typu 1

Chwila relaksu dla szyi

Chwila relaksu dla szyi

Zdrowe pary na talerzu. Zobacz, co korzystnie jest łączyć w swoim menu

Trening w parze – propozycja ćwiczeń

kosz warzyw

„Ruszaj się tak, jak robiły to nasze babcie”. O czym należy pamiętać przy insulinooporności, pisze dietetyk Kamila Urbaniak

Zajady – jak je leczyć domowymi sposobami?

5 powodów, dla których warto jeść jogurt

Jogurt jest super. Poznaj kilka korzyści płynących z jedzenia jogurtu

Słabe paznokcie. Jak sobie pomóc dietą?

Chcesz mieć piękne włosy? Zmień dietę!

Joga na dobranoc

Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

Maraton – jak się przygotować, by odnieść sukces?

Trenujesz jak szalona i wciąż nie widzisz efektów? Diabeł tkwi w szczegółach!

Pływające bakterie na odporność

Co to jest immunologia i jakie są jej rodzaje? Badania immunologiczne w diagnostyce

Gdy jelita stają się leniwe. Jak je rozruszać, by poczuć się dobrze?

Czystek dobry na wszystko? Poznaj jego właściwości

Czystek dobry na wszystko? Poznaj jego właściwości

Wegański obiad? Czarna soczewica z pomidorami

kobieta rozciąga się

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

jedzenie w torebkach

Co każdy dietetyk chciałby, żebyś wiedziała o zdrowym odżywianiu

Chcesz być zdrowsza? Poznaj 8 sekretów ludzi, którzy nie chorują

Weekendowy cheatmeal

Weekendowy cheatmeal. Jak się przygotować?

mleko

Mleko bez laktozy – nietolerancja czy trend żywieniowy? O tym, dla kogo są produkty bez laktozy, mówi dietetyk

8 błędów, które popełniamy tylko w ciągu jednej godziny