Przejdź do treści

Żywieniowy rachunek sumienia

Żywieniowy rachunek sumienia
Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Raw bars - zdrowe mrożone batony
Raw bars – zdrowe mrożone batony
kapsułki
Witaminy – kiedy, które i dla kogo?
Psychologiczny problem… zaparć
istockphoto.com
Jak mają się twoje biodra, gdy ty masz 20, 30, 40… lat?
istockphoto.com
„Czy podoba mi się moje ciało poporodowe? Nieszczególnie, ale jestem z niego bardzo dumna”. Kobiety pokazały, jak wyglądały po porodzie

Tyjecie, nie czujecie się dobrze i macie wrażenie, że coś jest z wami nie tak? Może warto zrobić wreszcie żywieniowy rachunek sumienia?

Źle dobrane produkty powodują nie tylko tycie, ale coraz cześciej autoagresję pokarmową. Złe nawyki żywieniowe odgrywają olbrzymią rolę w rozwoju najbardziej znanych „zabójców” dzisiejszego społeczeństwa: miażdżycy, cukrzycy, choroby wieńcowej serca czy też niektórych nowotworów złośliwych. Z roku na rok powiększa się odsetek osób z nadwagą i otyłością w Polsce i to nie tylko wśród dorosłych osób, ale także wśród dzieciaków, które chodzą do podstawówki.

Tyjecie? Nie szukajcie diet cud. Zmiana systemu żywienia to w tym przypadku absolutna podstawa. Taka dieta powinna opierać się na indywidualnych badaniach. Podstawą są badania krwi i dopiero po ich interpretacji można analizować problem dalej. Musicie się dowiedzieć, czy nie macie problemów np. z tarczycą, insulinoodpornością czy nieszczelnymi jelitami. Zwykły człowiek nie widzi bowiem związku z występowaniem takich objawów jak np.: gazy, wysypki, zaczerwienienia skóry, senność, wydęty brzuch, problemy z koncentracją czy wahania emocjonalne z jednostkami chorobowymi. Okazuje się, że to właśnie w taki spsoób organizm pokazuje, że walczy z produktem, którego nie toleruje. Dlatego powinniście dobrze poznać swój organizm i chronić się przed takimi sytuacjami. Czasem, by poczuć się lepiej, wystarczy rezygnacja z pewnej gamy produktów oraz przyjmowanie przez kilka tygodni probiotyków. Może się także zdarzyć tak, że będziecie skazani na dożywotni zakaz spożywania niektórych ryb czy owoców morza, ponieważ kumulują metale ciężkie, a tego nasz organizm nie toleruje. Być może będziecie musieli rozstać się z produktami mącznymi. Czy jest to konieczne? Tak. Chyba, że zdrowie wcale nie jest dla was priorytetem.

Dieta to nie tylko aspekt estetyczny to przede wszystkim troska o zdrowie. Do zdrowego żywienia warto podchodzić zatem szerzej. Bo to właśnie od tego, jak jemy, zależy w głównym stopniu to, jak się czujemy.

Chcesz lepszej ochrony organizmu?

Dobre bakterie są naszymi małymi sojusznikami. Sprawdź jak WIMIN może wesprzeć ochronę Twojego organizmu.

Sprawdź

Zainteresował Cię WIMIN?

Zobacz więcej

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

istockphoto.com

Chcesz schudnąć? Poznaj 6 zaskakujących trików

Jak wzmocnić odporność przed sezonem infekcyjnym? Wyjaśnia farmaceutka, Zofia Winczewska

miód

5 najlepszych zamienników cukru

Mleko – pić czy nie pić? Rozwiewamy wątpliwości

Chodzenie boso – naładuj się prosto z natury

Nasz mózg nie jest więc w stanie zablokować tego, co narozrabialiśmy w jelicie, a przez to spada nasza odporność

„Prawidłowo funkcjonujący układ odpornościowy dla kobiet w okresie rozrodczym to prawdziwy skarb” – o naszej odporności mówi dr Anna Romaniuk, mikrobiolog, immunolog, psychodietetyk

Trzy kobiey tańczą na plaży. Przed nimi koc a na nim owoce i drink

„Jesteśmy rozpitym narodem i doskonale widać to w gabinetach lekarskich” – mówi dr Małgorzata Ponikowska. Nie wiesz, dlaczego tyjesz? Zajrzyj do swojego kieliszka!

Dieta na urlopie. Jak uniknąć niezdrowych pułapek?

Chcesz mieć piękną i zdrową skórę? Oto produkty, które powinny lądować na twoim talerzu

Zadbaj o układ odpornościowy. Pomocna będzie Lactobacillus rhamnosus – bakteria potrzebna naszej florze jelitowej

Jak rozpoznać przetrenowanie?

Jak zniszczyć sobie odporność latem? To wcale nie takie trudne

„Hormony działają na podstawie tego, co jemy. Jeśli nie jemy zgodnie ze swoim metabolicznym IQ, brak nam energii, koncentracji i mamy kłopoty z układem pokarmowym” – mówi health coach Agnieszka Pająk

dieta pcos

Jaka powinna być dieta przy PCOS? Objaśnia dietetyczka z profilu „Niekoniecznie dietetycznie”

Nagietek – kwiat, który nie tylko leczy, koi i pielęgnuje skórę. Jakie są jego magiczne właściwości i jak zrobić nagietkową maść? Tłumaczy autorka bloga Natura Pod Lupą

lewandowska

„Jeżeli ktoś twierdzi, że się wyleczył z Hashimoto, bo zmienił coś w diecie, to jest to tylko dowód anegdotyczny” – mówi Agata Lewandowska, dietetyk i autorka książki „Hashimoto. Dieta i styl życia w chorobie”

odporność

„Zaniedbujemy nasze zdrowie, nie korzystając z dobrodziejstw, jakie daje nam współczesna medycyna” – o naszej odporności mówi Barbara Joanna Bałan, immunolog i internista

Kiedy bolą kolana

Bolą cię kolana podczas treningu? Oto kilka sposobów aby zapobiegać problemom

Chora kobieta leży w łóżku

Dlaczego niektóre z nas chorują częściej?

https://www.istockphoto.com

Czy antybiotyk obniża odporność dziecka? Wyjaśnia lekarka Joanna Matysiak

pms

„O PMS lubi się żartować, bo to przecież tylko gorsze dni kobiety. Tymczasem u podłoża PMS leży nierównowaga hormonalna”. Jak na nią wpłynąć, tłumaczy dietetyczka i naturopatka Monika Skuza

Co na zły nastrój, PMS i bóle głowy? Szafran!

Co na zły nastrój, PMS i bóle głowy? Szafran! O jego cennych właściwościach rozmawiamy z ekspertem

Dwie dziewczyny trzymają arbuzy przy twarzy

Wiesz, czego nie powinnaś jeść, jeśli jesteś uczulona na trawy? O alergiach krzyżowych pisze lekarka Joanna Jamroz-Brzeska

Upały? Myj ręce! Okazuje się, że wiele z nas robi to niepoprawnie