Przejdź do treści

„Chcemy wreszcie powiedzieć do widzenia babcinym majtkom do zadań specjalnych!” – mówią twórczynie PERIODO, czyli majtek wspierających kobiety podczas okresu

Monika Błotnicka / zdj. własne
Monika Błotnicka / zdj. własne
Podoba Ci
się ten artykuł?
Podoba Ci
się ten artykuł?

Mamy już ekologiczne kubeczki menstruacyjne, wielorazowe podpaski i suplementy diety zmniejszające objawy PMS. Okazuje się jednak, że na tym nie kończą się możliwości poprawiające jakość życia podczas miesiączki. Wszystko wskazuje na to, że pod koniec roku w sklepach pojawią się majtki stabilizujące podpaskę. „Chcemy, żeby miesiączkowe majtki były ładne, estetyczne i kolorowe” – mówią twórczynie marki PERIODO. 

Magdalena Bury: „Chciałyśmy pani przedstawić nasz pomysł – produkt majtki PERIODO” – napisałyście na moją skrzynkę. Czym wasz produkt różni się od zwykłej bielizny?

Monika Błotnicka, Agnieszka Szczęśniak: PERIODO to majtki wspierające kobiety w trakcie okresu. Ich zadaniem jest utrzymanie podpaski lub wkładki higienicznej w jednym miejscu, zapobiegając dzięki temu niekomfortowym i niekontrolowanym przeciekom oraz zabrudzeniom ubrań. Chcemy dać kobietom produkt, który w „te dni” zapewni im pełen komfort, bezpieczeństwo, poczucie kontroli i pozwoli czuć się pięknie i bezpiecznie.

Czego więc potrzeba kobietom podczas okresu?

Czekolady albo lodów albo jednego i drugiego oraz spokoju i cierpliwości (śmiech). I oczywiście majtek PERIODO!

Klika obszarów jest ważnych. Po pierwsze zrozumienie przez mężczyzn naszej fizjologii  – okres to coś normalnego i naturalnego. Każda z nas przeżywa go oczywiście w różny sposób, ale wiele z nas odczuwa ogromne wahania nastrojów, ból, ogólne osłabienie organizmu i dyskomfort. Zaakceptowanie tego, zrozumienie, cierpliwość oraz empatyczne podejście płci przeciwnej bardzo pomaga.

Kolejny aspekt to dostęp do środków higienicznych, których jest obecnie ogromny wybór, ale znany jest też nam temat „ubóstwa menstruacyjnego”. Bezpłatny dostęp dla wszystkich kobiet do podstawowych środków higieny byłoby czymś fantastycznym.

Agnieszka Szczęśniak

Chodzi nam o odczarowanie hasła „miesiączkowe majtki”, „babcine majtki”. Wiele z nas ma takie majtki i ich używa. Chciałybyśmy, żeby te „miesiączkowe majtki” były ładne, estetyczne, kolorowe i przede wszystkim funkcjonalne i działające.

Dziewczyny z PERIODO

I oczywiście aspekt ogólnego komfortu w codziennym funkcjonowaniu. Chyba żadna z nas nie może się podczas „tych dni” zaszyć w domowym zaciszu albo wyjechać do spa – choć to byłoby cudowne. Pracujemy, wykonujemy codziennie mnóstwo czynności i obowiązków, uprawiamy sport, spotykamy się ze znajomymi. I naszym zdaniem potrzebujemy jeszcze (poza wszystkimi wymienionymi wyżej aspektami) wygodnej, komfortowej, funkcjonalnej bielizny, która dodatkowo zabezpieczy nas przed niekontrolowanymi przeciekami, zabrudzeniami ubrań i pozwoli nam czuć się pewniej i bezpieczniej.

Chodzi nam o odczarowanie hasła „miesiączkowe majtki”, „babcine majtki”. Wiele z nas ma takie majtki i ich używa. Chciałybyśmy, żeby te „miesiączkowe majtki” były ładne, estetyczne, kolorowe i przede wszystkim funkcjonalne i działające.

Zostały zaprojektowane i stworzone przez was z myślą o innych kobietach?

Tak. Dla milionów kobiet te kilka dni w miesiącu potrafi wprowadzić w życie chaos i stres. Ciągłe sprawdzanie, czy przypadkiem podpaska się nie przesunęła i nie zabrudziła ubrania. Koszmarem staje się nawet zwykłe siedzenie. To stresy, które wiele kobiet musi przeżywać co miesiąc przez lata.

Dzięki specjalnie zaprojektowanemu wnętrzu majtek, przyczepiona podpaska – zarówno ze skrzydełkami, jak i bez – nie ulegnie przesunięciu się podczas codziennie wykonywanych czynności. Chodzenie, bieganie, schylanie się, noszenie rzeczy powoduje ciągłą pracę naszej bielizny. Dzięki konstrukcji majtek, podpaska nie przesuwa się ani nie zwija, dzięki czemu nie ma niebezpieczeństwa przecieku.

Celem bielizny jest ustabilizowanie podpasek, a nie ich zastąpienie. PERIODO idealnie sprawdzi się również przy podpaskach wielokrotnego użytku, które utrzymają się na zatrzaskach, a nie kleju, w związku z czym są o wiele bardziej „ruchliwe”.

Gdy mam okres, ciężko mi jest przebrać się na basenie czy w klubie sportowym. To, że ktoś widzi skrzydełka od podpasek, nie jest zbyt komfortowe. PERIODO to zmieni?

Dzięki specjalnej konstrukcji, skrzydełka podpaski, jak i sama podpaska nie są widoczne i tak na przykład podczas przebierania się na siłowni, nie widać odznaczających się białych skrzydełek! Poza zabezpieczeniem podpaski, majtki są dodatkowo uszyte w newralgicznych miejscach z nieprzemakalnych tkanin, co obecnie testujemy. Specjalnie dobrany elastyczny materiał oraz odpowiednio wykonane szwy z przodu i z tyłu majtek, powodują, że majtki idealnie dostosowują się do każdej sylwetki i delikatnie korygują niedoskonałości.

W tym momencie mamy opracowany jeden model majtek PERIODO, który my same (i nasze koleżanki!) używamy i testujemy. Bierzemy pod uwagę wszystkie informacje i sugestie, np. takie, czy mogą być w innym kolorze.

Dlaczego zajęłyście się tematem miesiączki?

Jak podaje GUS, w samej tylko Polsce jest obecnie ponad 9 milionów kobiet w wieku rozrodczym (miesiączkujące), co stanowi 26% polskiego społeczeństwa i jak dotąd nikt specjalnie nie zaproponował kobietom rozwiązania czy produktu, który pomógłby im czuć się bezpiecznie i komfortowo w trakcie okresu.

Na naszej stronie na FB @lifebyperiodo dzielimy się ciekawymi faktami dotyczącymi okresu. Tworzymy także Galerię Kobiecości, pokazując jakie fantastyczne rzeczy mogą robić kobiety.

Chcemy, żeby PERIODO pomogło „odczarować okres” w Polsce. Żeby nie był to wstydliwy temat tabu. Bo jest to coś naturalnego. Przeciętna kobieta miesiączkuje przez 7 lat! A my nadal wstydzimy się o tym rozmawiać czy pokazać z paczką podpasek w ręce…

Wy też?

Monika: Z tymi problemami stykamy się codziennie. Pomysł na PERIODO zainicjowała Agnieszka, która będąc na przedłużającym się wyjeździe dostała okres i okazało się, że nie miała ze sobą odpowiedniej bielizny, a napięty grafik wręcz uniemożliwiał jej bieganie po sklepach i poszukiwanie odpowiednich majtek.

I właśnie wtedy wpadła na pomysł, że w sklepach przy podpaskach powinna być możliwość kupienia także majtek! I to nie zwykłych majtek, ale specjalnych, stabilizujących, wspierających podpaski, zabezpieczających przed przeciekaniem.

Agnieszka: Jednak nie mając pojęcia o produkcji bielizny, przedyskutowałam temat z Moniką. Znamy się od lat, pracowałyśmy też razem w polskiej korporacji. Monika jest z wykształcenia i doświadczenia i marketingowcem i projektantką odzieży. Zainteresowała się pomysłem i prace ruszyły.

Agnieszka Szczęśniak / zdj. własne

Agnieszka Szczęśniak

 

Zdecydowałyście się wziąć udział w konkursie Rossmanna. Dlaczego?

Konkurs firmy Rossmann i Fundacji Mamo Pracuj jest dla nas wyjątkową szansą na rozwój i wprowadzenie PERIODO na rynek. Zależy nam więc na tym, żeby kobiety, którym nasz pomysł się podoba, oddały na nas głos do 5 września. Im nas więcej tym większe szanse mamy na pomaganie innym.

Dotychczas PERIODO szyłyśmy dla nas i wąskiego grona znajomych – jako pierwsze, mikro badanie rynku (śmiech).

Jednak ilość pozytywnych opinii oraz zrozumienie problemów, z jakimi stykają się kobiety przekonały nas, że pora „stanąć na własnych nogach” i wyjść z naszym pomysłem do szerszego grona. Bardzo, bardzo pozytywny odbiór naszego produktu i udziału w konkursie nieznanych dla nas kobiet utwierdza nas dodatkowo w przekonaniu, że to będzie świetny produkt.

Niestety, jak każdy start-up, potrzebny jest zastrzyk gotówki.

Do tej pory płaciłyście z własnej kieszeni?

Dotychczas wszystko finansowałyśmy samodzielnie. Wygrana w konkursie pozwoli nam na stworzenie bardziej dopracowanego produktu, zastosowanie lepszych tkanin, w większej liczbie krojów – przecież każda kobieta ma inne preferencje co do bielizny. Chcemy także zaproponować różne kolory i wzory.

I nie ukrywam, że chcemy wreszcie powiedzieć do widzenia babcinym majtkom do zadań specjalnych (śmiech)! Zależy nam też na współpracy z firmą Rossmann i innymi drogeriami, które wprowadzą nasze majtki na półki swoich sklepów.

PERIODO to nowość. Na polskim rynku nie było wcześniej tego typu produktów?

Jest to innowacyjny produkt na naszym rynku i w oparciu o nasze badania, niedostępny w sklepach. Ewentualną konkurencją do majtek PERIODO są majtki menstruacyjne amerykańskiej produkcji, jednak w niezwykle wysokiej na jak na polskie warunki cenie. Majtki amerykańskiej produkcji całkowicie zastępują podpaski i są one typu pieluchowego, czyli wsiąkają całą wydzielinę do wnętrza bielizny.

Kiedy PERIODO wejdzie do sprzedaży?

Sprzedaż chcemy uruchomić do końca roku. Testujemy obecnie inne tkaniny, kolory i kroje, a „nasze” testerki mają też ograniczone „okno” do testowania. Musimy przeliczyć i podjąć decyzje – które modele, jakie kolory, jakie rozmiary w pierwszej kolejności.

Przed nami też do podjęcia mnóstwo decyzji związanych z marketingiem i sprzedażą, ale nie boimy się trudnych zadań! Bardzo nam zależy, żeby produkt, który będziemy sprzedawać, był naprawdę przemyślany i w cenach akceptowanych na polskim rynku, dostępnych dla każdej dziewczyny.

 


PERIODO tworzą dwie kobiety: Monika Błotnicka i Agnieszka Szczęśniak.

Agnieszka Szczęśniak: Mentorka i edukatorka kobiet z 15-letnim międzynarodowym doświadczeniem korporacyjnym, której celem jest wspieranie kobiet w drodze do niezależności i spełnienia. Jej życiowym motto jest „nie ma rzeczy niemożliwych” i za każdym razem udowadnia, że to co inni widzieli jako przeszkody niemożliwe do przeskoczenia, ona traktuje jak łamigłówki sudoku szukając rozwiązań w najmniej oczywistych miejscach. W 2017 została ogłoszona Ambasadorką Przedsiębiorczości Kobiet w ramach projektu „Biznesowe inspiracje Polek na świecie” organizowanego przez Polską Sieć Ambasadorów Przedsiębiorczości Kobiet oraz PREMIER International Club. W latach 2015-2018 była jedyną kobietą obcokrajowcem na stanowisku Senior Manager w jednej z największych japońskich korporacji IT. Niespokojny duch, mieszkanka świata.  Zdeterminowana, żeby wspierać kobiety w dążeniu do ich lepszego jutra.

Monika Błotnicka: Kobieta od zadań specjalnych. Pasjonatka mody i designu. Zafascynowana minimalizmem. Wykształcenie wyższe z zakresu marketingi i zarządzania, podyplomowe studia menedżerskie, 15 lat doświadczenia w międzynarodowych korporacjach na stanowiskach managerskich i dyrektorskich związanych z marketingiem. Projektantka mody, absolwentka Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru. 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Powiązane tematy: