Przejdź do treści

Chcesz schudnąć? Najpierw zrezygnuj z tych nawyków

Chcesz schudnąć? Najpierw zrezygnuj z tych nawyków Rawpixel.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
„Ta decyzja zaprzecza dorobkowi ostatnich 40 lat polskiej medycyny rozrodu, neonatologii i pediatrii”. NIL i PTP o wyroku Trybunału Konstytucyjnego
dziewczyna, ból
„Czy wiesz, czym jest ból?”. Dr Paweł Kabata w mocnych słowach o tym, że nikt nie ma prawa do decydowania o cierpieniu innych
Przeziębienie w ciąży? Lekarka radzi, jak sobie z nim poradzić
Przeziębienie w ciąży? Lekarka podpowiada, jak sobie z nim poradzić
Personel medyczny z własnych środków stworzył „śluzę antycovidową”. Folia szklarniowa i czarne worki na śmieci mają chronić przed wirusem
Jak rozmawiać z dziećmi o sytuacji po wyroku Trybunału Konstytucyjnego ws. aborcji? Podpowiadają autorki profilu "Jak wychować dziewczynki"
Jak rozmawiać z dziećmi o protestach po wyroku Trybunału Konstytucyjnego ws. aborcji? Podpowiadają autorki profilu „Jak wychować dziewczynki”

Pewnie nieraz zastanawiałaś się, jak to jest, że ćwiczysz, a nie możesz schudnąć. A przecież aktywność fizyczna ma wpływać na naszą sylwetkę. Dużo w tym prawdy, ale czy to wystarczy?

Zapominamy o drobnostkach

Otyłość jest olbrzymim problemem współczesnej cywilizacji, dotyka ona w równym stopniu kobiet, jak i mężczyzn. Nawet jeśli daleko ci do tego stanu, zachowaj czujność. Częstym problemem są małe, niezauważalne dla nas nawyki, które sprawiają, że wciąż zyskujemy dodatkowe kilogramy. Dobrze je poznać i sprawdzić, czy dotyczą również ciebie. Jeśli tak, to może warto zastanowić się nad ich wyeliminowaniem i zacząć praktykować bardziej uważny, zdrowszy styl życia, który z pewnością nagrodzi nas zrzuceniem kilku kilogramów.

Na co zwrócić uwagę?

  • Mniej snu = więcej kilogramów

Naukowcy stwierdzili, że osoby śpiące poniżej pięciu godzin są bardziej narażone na otyłość. To samo dotyczy ludzi, którzy śpią zbyt długo. Najbardziej optymalna długość spania to 6-8 godzin. Mózg wówczas poprawnie wypoczywa i przygotowuje ciało na kolejny dzień. Zastanów się, ile godzin śpisz i czy nie zaburzasz odpowiedniego rytmu.

  • Nieprawidłowa postawa

Czy złapałaś się na tym, że codziennie po pracy lub szkole siadasz przed telewizorem lub laptopem i jesz kolację? A może spożywasz lunch przy biurku? Nieodpowiednia postawa, brak uwagi, a czasem stres mogą prowadzić do nadmiernego spożycia zbędnych kalorii. Serial potrafi zaangażować, a praca maksymalnie odciągać uwagę. Ważne jest, aby skupiać się na posiłku i obserwować swoje ciało. W dodatku siedzący tryb życia w niczym nie pomaga. Jeśli pracujesz przy biurku, postaraj się co pół godziny zrobić kilka ćwiczeń rozciągających. Poprawi to twój metabolizm i pozwoli odpocząć umysłowi.

  • Mało ruchu

Pracujesz na wysokim piętrze? A może mieszkasz w wieżowcu? Na pewno za każdym razem używasz windy. Jest bardzo wygodna i szybka, ale przez to można stracić cenny dla naszego ciała ruch. Kilka razy w tygodniu, gdy masz więcej sił, postaraj się wejść po schodach. Niekoniecznie na samą górę, ale chociaż do połowy. Chodzenie po schodach poprawia krążenie, zwiększa metabolizm i jednocześnie pozwala spalać kalorie.

  • Nieprawidłowe i nieregularne jedzenie

W utrzymaniu prawidłowej diety ważne jest, aby regularnie spożywać posiłki. Często zapominamy o śniadaniu, które jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Ludzie, którzy go nie jedzą, są bardziej narażeni na otyłość. Jeśli nie jesz regularnie, zmniejszasz metabolizm. Pamiętaj też, aby się nie objadać. Zanim mózg odbierze sygnał o napełnieniu żołądka, mija około 20 minut Jeśli nie jesteś w pełni najedzona po obiedzie, może warto chwilę poczekać?

  • Złe zakupy

Często nie zastanawiamy się nad kupowaną żywnością. Chcemy wyjść z supermarketu szybko, bo znów się gdzieś spieszymy. Warto poświęcić czasem więcej czasu i odpowiednio zrobić zakupy, poprzez sprawdzanie etykiet i wybieraniu produktów, które wydają się zdrowszą opcją. Na przykład zamiast białego chleba, wybierz żytni lub razowy.

 

Źródło: EatThis

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Dodatki E to sama chemia? Dietetyczka wyjaśnia, jak jest naprawdę

Slow food – co to jest? Jak wdrożyć je w życie? Porady

5 dobrych konserwantów. Ich nie musisz unikać

Chleb tostowy

Chleb tostowy – kalorie, skład. Czy chleb tostowy jest zdrowy?

Paluszki

Paluszki – kalorie, węglowodany. Czy paluszki są zdrowe?

Maja Staśko: żarty z grubych osób są równie śmieszne jak żarty z gwałtu

Anna Lewandowska w ogniu krytyki za „ciałopozytywne” wideo z doczepionym brzuchem. „Ona zarabia na anty-ciałopozytywności” – zauważa Paulina Zagórska

Wybierasz się na piknik? O tych zasadach musisz pamiętać

Woda z miodem i cytryną – remedium na wiele dolegliwości czy przereklamowany specyfik?

W jakiej temperaturze prać ubrania? Naukowcy mają zalecenia

Dieta dla serca? Zobacz, których produktów lepiej unikać

Rebel Wilson schudła 18 kg /Instagram, Rebel Wilson

Rebel Wilson schudła prawie 20 kg. „Najwyraźniej grubych ludzi nie można traktować poważnie” – komentuje influencerka

Ograniczasz spożycie cukru? W tych produktach chyba nie spodziewałaś się go znaleźć

10 produktów, których nie powinnaś podawać swojemu psu

Poranny prysznic czy wieczorna kąpiel? Co jest dla nas lepsze?

Lubisz dietetyczną colę? Może lepiej wymienić ją na inny napój?

Gorąco? 7 porad, które ułatwią ci zasypianie

Spacer po posiłku? Dobry pomysł. A może lepiej trochę poczekać?

Brak snu nie jest niczym dobrym, ale jego nadmiar też ma negatywne konsekwencje

Suplementy diety a witaminy i minerały. Czym się różnią?

Poziom żelaza we krwi a długość życia – jaka jest zależność?

Lubisz winogrona? Sprawdź, czy możesz je jeść razem z pestkami

Jedzenie, które najczęściej powoduje zatrucia. Lepiej na nie uważaj

Seks oralny zaburza mikroflorę pochwy? Naukowcy widzą związek

Najpopularniejsze

Czym jest aborcja eugeniczna? Czy jest legalna w Polsce? Dlaczego budzi kontrowersje?

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Łóżkowy savoir-vivre. Kilka przykładów fajnych zachowań w sypialni

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku