Przejdź do treści

Co jeść, żeby wspomóc odporność? Wymieniają dietetycy z Czytamy Etykiety

Czosnek w garnku
Co jeść, żeby wspomóc odporność? Wymieniają dietetycy z Czytamy Etykiety/ Pexels fot. Daria Shetsova
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
„Ta decyzja zaprzecza dorobkowi ostatnich 40 lat polskiej medycyny rozrodu, neonatologii i pediatrii”. NIL i PTP o wyroku Trybunału Konstytucyjnego
dziewczyna, ból
„Czy wiesz, czym jest ból?”. Dr Paweł Kabata w mocnych słowach o tym, że nikt nie ma prawa do decydowania o cierpieniu innych
Przeziębienie w ciąży? Lekarka radzi, jak sobie z nim poradzić
Przeziębienie w ciąży? Lekarka podpowiada, jak sobie z nim poradzić
Personel medyczny z własnych środków stworzył „śluzę antycovidową”. Folia szklarniowa i czarne worki na śmieci mają chronić przed wirusem
Jak rozmawiać z dziećmi o sytuacji po wyroku Trybunału Konstytucyjnego ws. aborcji? Podpowiadają autorki profilu "Jak wychować dziewczynki"
Jak rozmawiać z dziećmi o protestach po wyroku Trybunału Konstytucyjnego ws. aborcji? Podpowiadają autorki profilu „Jak wychować dziewczynki”

Nadchodzi jesień a wraz z nią obniżona odporność. Jeśli chcesz zapomnieć o katarze, kaszlu, gorączce i bólu gardła w tym sezonie, przyjrzyj się swojemu menu. Co jeść, aby ustrzec się przed przeziębieniem? To bardzo ważne, szczególnie w dobie koronawirusa. O drogocennym wpływie na odporność niektórych owoców i warzyw piszą ekspertki na instagramowym profilu Czytamy Etykiety. 

Owoce i warzywa wzmacniające odporność

Niech was nie zwiodą ostatnie ciepłe dni. Wrzesień w tym roku choć jest dla nas życzliwy, to przywitał nas już znaczną różnicą temperatur. W takich warunkach o przeziębienie nie jest trudno. Aby się przed nim ustrzec, powinnyśmy zadbać o to, by nasza dieta była odpowiednia i bogata w składniki, których potrzebujemy do wzmocnienia organizmu. Pamiętajmy, że odporność rodzi się właśnie w jelitach. Co więc powinno często znajdować się na naszych talerzach?

Te najpopularniejsze produkty, dzięki którym możemy się wzmocnić to oczywiście:

  • Kiszonki,
  • Papryka,
  • Natka pietruszki,
  • Czosnek i cebula,
  • Brokuły,
  • Brukselka,
  • Owoce cytrusowe,
  • Szpinak, 
  • Dynia,
  • Dzika róża,
  • Kalarepa,
  • Kasza gryczana,
  • Marchew,
  • Orzechy,
  • Pomidor,
  • Warzywa liściaste

– wymieniają na swoim profilu na Instagramie dietetycy z Czytamy Etykiety. 

Eksperci dodają także, że do wzmocnienia odporności warto również spożywać napoje fermentowane oraz tłuste ryby.

Kobieta biegnie ulicą w parku. Jest ubrana w sportowe ciuchy. Dookoła są liście, widać, że jest jesień

Produkty na odporność w diecie

Dla niektórych jednak włączenie powyższych produktów do swojego menu może być nie lada wyczynem. Ekspertki podają więc proste sposoby, jak łatwo to zrobić.

  1. Do porannej kanapki lub tej ze śniadaniówki dodaj paprykę (najlepiej czerwoną)-kolorowe posiłki zawsze chętniej jedzone są też przez dzieci.
  2. Na drugie śniadanie wypij świeżo wyciskany sok z owoców cytrusowych (mandarynki, pomarańcze, grejpfruty).
  3. Na obiad ugotuj brokuły (najlepiej na parze).
  4. Na deser wypij koktajl ze szpinakiem a wieczorem do serialu wypij ciepłą herbatę zieloną z imbirem i cytryną

– wyjaśniają.

Czytamy Etykiety

Czytamy Etykiety to portal, którego właścicielką jest Agnieszka Pocztarska, absolwentka Wydziału Technologii Żywności Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie ze specjalizacją Żywienie Człowieka z Dietetyką.

Jak sama o sobie pisze: „Jestem takim samym konsumentem jak ty i na swoim przykładzie udowadniam, że można zmienić swoje nawyki żywieniowe, wybierać produkty z dobrym składem i dokonywać świadomych wyborów. Obserwuję i słucham czytelników serwisu i każdym działaniem staram się pomóc w codziennych decyzjach zakupowych naszych społeczności”.

Ekspertki z Czytamy Etykiety, z Agnieszką Pocztarską na czele, są też aktywne w mediach społecznościowych. Ich profil na Instagramie obserwuje prawie 240 tys. osób. 

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Agnieszka Pocztarska (@czytamyetykiety)

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Chcesz wzmocnić odporność? Wypróbuj antygrypinę z przepisu dietetyczki Justyny Mizery

Jak przechowywać warzywa i owoce latem oraz na zimę?

Pierwszy urlop bez problemów żołądkowych, czyli moje wakacje z GUUT. Przetestowałam, bo każda z nas ma dobro w sobie!

Dzika róża – bogate w witaminę C remedium na infekcje. O jej właściwościach opowiada naturoterapeutka

Kobieta i mężczyzna stoją przykryci kocem

Dlaczego zimą częściej chorujemy? Wyjaśnia dietetyczka kliniczna

Czosnek marynowany – właściwości. Przepis na czosnek w occie

Witamina C – królowa jest tylko jedna

tymianek

Top 7 ziół na poprawę odporności. Pomogą przegnać przeziębienie i zwalczyć infekcję

4 ważne powody, dla których lepiej zrezygnować z produktów typu „light”

Banan

Mama Chemik: powinniśmy unikać dotykania rękami skórek bananów!

9 sposobów, by uniknąć infekcji tej jesieni

Indyjskie superfoods na zdrową jesień

Indyjskie superfoods na zdrową jesień

Jak wspierać układ odpornościowy? Dietetyczka Emilia Cesarek ma kilka rad

Kobieta z pizzą

Zakwaszenie organizmu. Fragment książki Hanny Stolińskiej, pt. „Zakłamane jedzenie”

„Odporność zaczyna się od jedzenia”. Magdalena Bajtlik radzi, jak wzmocnić swój organizm

Imbir i cytryna na talerzu

Czy kobieta w ciąży i w trakcie laktacji może jeść imbir? Specjaliści z profilu „Mama ma plan” odpowiadają

Woda z miodem i cytryną – remedium na wiele dolegliwości czy przereklamowany specyfik?

Poprawa odporności jesienią? Sprawdź, co nas wzmacnia

Poprawa odporności jesienią? Sprawdź, co nas wzmacnia

Co pić latem? Sprawdź nasz miniprzewodnik po letnich napojach

Emocje mogą mieć ścisły związek z tym, na co w danym momencie mamy apetyt

Na czym rosną banany i jakie są ich wartości odżywcze?

Na czym rosną banany i jakie są ich wartości odżywcze?

Lubisz borówki? I dobrze! Zobacz, jak wpływają na twoją skórę

Podgrzewasz wszystko w mikrofalówce? Sprawdź, które produkty nie powinny do niej trafić

Melon – odmiany i właściwości zdrowotne. Jak jeść melona?

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Czym jest aborcja eugeniczna? Czy jest legalna w Polsce? Dlaczego budzi kontrowersje?

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Łóżkowy savoir-vivre. Kilka przykładów fajnych zachowań w sypialni

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku