Przejdź do treści

Co zrobić, żeby lepiej biegać? Początkującym tłumaczy fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk

Co zrobić, żeby lepiej biegać? Początkującym tłumaczy fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk
Co zrobić, żeby lepiej biegać? Początkującym tłumaczy fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
grzyby
Przez kilka godzin trzymałaś grzyby w foliowej reklamówce? Dietetyczka odpowiada, czy nadają się do spożycia
kobieta z długimi włosami
Skrzyp na włosy – efekty. A może pokrzywa na włosy?
Ruth Bader Ginsburg
Sędzia Ruth Bader Ginsburg nie żyje. Ikona feminizmu i jedna z najbardziej wpływowych kobiet miała 87 lat
Maffashion pokazuje brzuch po porodzie
Maffasion o swoim brzuchu tydzień po porodzie: Nie mam kompleksu swojego ciała. To ciało urodziło małego człowieka. To jest moc!
szczupła dziewczyna
Chudnięcie – ile można zdrowo chudnąć? Jem i chudnę – przyczyny

Regularnie biegasz, ale nie widzisz postępów? A do tego „czujesz kilometry w łydkach”? Fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk podpowiada, jak sprawić, żeby jogging był bardziej skuteczny i mniej bolesny. 

Magdalena Mikołajczyk – kim jest?

Magdalena Mikołajczyk jest absolwentką fizjoterapii na Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach. „Na co dzień pomagam osobom aktywnym fizycznie ćwiczyć świadomie, bez zbędnych kontuzji” – tak opisuje samą siebie.

Jej profil na Instagramie rehab.fizjo obserwuje niemal 1,4 tys. osób. Chętnie dzieli się tam wiedzą zdobytą zarówno na studiach, jak i podczas pracy w zawodzie. W najnowszym poście proponuje trening, który sprawi, że bieganie będzie bardziej skuteczne.

Magdalena Mikołajczyk

Bieganie – jak sprawić, żeby było bardziej skuteczne? ⠀

Ćwiczenia, które proponuje fizjoterapeutka, polegają na rozluźnianiu mięśni na piłce i specjalnym wałku, tzw. rollerze. Taki masaż możemy zrobić zarówno przed treningiem, jak i po nim. Wykonany po joggingu, pozwoli nam się zregenerować. Ale możemy równie dobrze potraktować go jako rozgrzewkę.

„Masaż sklejonych mięśni przed treningiem zapewni ci lepszy zakres ruchu podczas ćwiczeń, co będzie wpływać również na lepszą technikę. Taka praktyka – rollowanie w czasie rozgrzewki – jest po to, aby przygotować staw i poprawić jego zakres ruchu” – przekonuje fizjoterapeutka.⠀

  • Ćwiczenie 1: Rozluźnianie stopy na piłce. Wymasuj stopę dokładnie na twardej piłce. Potraktuj to jako pierwsze ćwiczenie w rozgrzewce.⠀
  • Ćwiczenie 2: Rozluźnianie łydki na wałku. Dzięki temu rozluźnisz mięśnie, które są angażowane podczas biegania i bardzo często bolą. Wykonaj rozluźnianie na każdym poziomie łydki. Masuj w przód, tył i na boki. Możesz też skręcić lekko nogę na wałku i naciskać mocniej na bok.⠀⠀⠀

Magdalena Mikołajczyk radzi, żeby ćwiczenia wykonywać, dopóki nasze mięśnie się nie rozluźnią. „Czas co do sekundy nie ma znaczenia. Ma być efekt – mniejszy dyskomfort” – podkreśla.⠀⠀⠀⠀

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Co zrobić, żeby biegać lepiej- skuteczniej? Mniej odczuwać kilometry w nogach? Zwłaszcza gdy jesteś osobą początkującą, albo taką, która odczuwa łydki podczas wykonywania ćwiczeń?⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Możesz wykonać rozluźnianie na piłce lub specjalnym wałku:⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ➡️najpierw zacznij od rozluźniania stopy na piłce.Wymasuj stopę dokładnie na twardej piłce przed ćwiczeniami. Potraktuj to jako pierwsze ćwiczenie w rozgrzewce.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ➡️rozluźnianie łydki na wałku. Dzięki temu rozluźnisz mięśnie, które są angażowane podczas biegania i bardzo często bolą. Wykonaj rozluźnianie na każdym poziomie łydki. Masuj przód tył, na boki- możesz też skręcić lekko nogę na wałku i naciskać mocniej na bok.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ Jak długo? Rozluźnij się na rozlerze tyle ile potrzebujesz. Czas co do sekundy nie ma znaczenia. Ma być efekt- mniejszy dyskomfort. Jeśli nie czujesz specjalnego dyskomfortu w tej pozycji wykonaj to samo ćwiczenie z twardą piłką.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ ➡️masaż sklejonych mięśni przed treningiem zapewni Ci lepszy zakres ruchu podczas ćwiczeń👌🏼co będzie wpływać również na lepszą technikę. Taka praktyka- rolowanie w czasie rozgrzewki jest po to, aby przygotować staw i poprawić jego zakres ruchu.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ To jak? Rokujesz się? Przed czy po treningu?⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀ #mobility #biegaczka #biegam #bieganie #treningbiegacza #treningzdrowotny #treningfunkcjonalny #mobilitytraining #runninggirl #zdrowie #profilaktykazdrowia #dbamosiebie #odchudzanie #rolowanie #ćwiczeniawdomu #running #runninggirl

Post udostępniony przez Magdalena Mikołajczyk (@rehab.fizjo)

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Upalni biegacze. Jak biegać bezpiecznie w upał?

Wieczorne treningi górą! To idealna opcja dla tych, którzy nie są w stanie zerwać się rano z łóżka

Ból piersi podczas biegania

Ból piersi podczas biegania. Co pomoże na bolące brodawki?

Biegasz? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów. Mogą cię wiele kosztować

Bieganie sprawi, że twoje ciało będzie umięśnione? A może wręcz przeciwnie?

Trening sprinterski - popraw swoją szybkość!

Trening sprinterski na siłowni, w plenerze – jak zrobić? Efekty

Trening biegowy wytrzymałościowy

Trening biegowy na 5 km. Jak zwiększyć wytrzymałość biegową?

Sport na świeżym powietrzu w maseczce? Pulmonolog mówi, jaki to ma wpływ na nasze zdrowie

Sport na świeżym powietrzu w maseczce? Pulmonolog mówi, jaki to ma wpływ na nasze zdrowie

Bieganie na czczo

Poranny trening na czczo – spalacz tłuszczu?

Biegaczu, doceń wykroki

Biegaczu, doceń wykroki i popraw technikę i styl biegu

kobieta na bieżni

Alergia sezonowa – nie jesteś skazana na siłownię. Oto kilka wskazówek

Kobieta biegnie

Biegowe fakty i mity. Dementujemy najpopularniejsze

Biegasz także zimą? Oto kilka wskazówek, jak się właściwie ubierać

Strategia żywieniowa przed maratonem

Strategia żywieniowa przed maratonem. Co jeść i pić, aby dobrze się przygotować?

Anna Kiełbasińska / Instagram

Anna Kiełbasińska nie awansowała do półfinału, ale dla nas i tak jest zwyciężczynią. „Mam dzisiaj pierwszy dzień miesiączki. I wiem, że o tym z reguły sportowcy nie mówią…” – powiedziała

Kamery na blokach startowych, MŚ w Katarze 2019

Kamery między nogami zawodniczek na MŚ w la w Katarze. „Wszystko mi widać, na przykład pupę”

kobieta trenuje jogę

Po treningu odczuwasz ból? Fizjoterapeutka wyjaśnia, co w takiej sytuacji powinnaś zrobić

Trening na schodach

Bieganie po schodach – zwiększa kondycję i wydajność organizmu

Treningi podczas upałów. O tym nie możesz zapomnieć!

9 sposobów na zdrowe stawy biegacza

Biegasz? Sprawdź, jak to robić, aby nie ucierpiały twoje stawy

Stretching na rozgrzewkę. Czy rozciąganie się przed treningiem jest właściwe?

Jak biegać długo i szczęśliwie – radzi ekspert

Gdzie trenować zamiast siłowni?

Bez rozgrzewki ani rusz!

Trenując, pamiętaj o rozgrzewce

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Objawy odstawienia alkoholu. Jakie są korzyści z niepicia alkoholu?

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?