Przejdź do treści

Ćwiczenia w pracy. Męczy cię ból karku? Sprawdź, jak sobie pomóc

ćwiczenia za biurkiem - kobieta w biurze
Męczy cię ból karku? Sprawdź, jakie ćwiczenia za biurkiem proponuje Pani Fizjotrener /iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Farmaceutka w aptece - koronawirus
Ministerstwo Zdrowia wprowadziło reglamentację leków Arechin i Plaquenil. Mają trafić przede wszystkich do szpitali z chorymi na COVID-19
Okładki magazynu Grazia UK z pielęgniarkami
Brytyjski magazyn „Grazia” zastąpił gwiazdy na okładce bohaterkami, które walczą z pandemią koronawirusa
Ekstrakcja ósemek / istock
Przed tobą ekstrakcja ósemek? Sprawdź, co powinnaś wiedzieć o tym zabiegu
Lek. Dorota Kotowska / http://kotowskamedycyna.pl/
„U coraz większej liczby pacjentów, zwłaszcza młodych, pierwszym objawem koronawirusa są zaburzenia węchu i smaku”. Czym jest anosmia?
śpiący noworodek
Kobieta z koronawirusem urodziła zdrową dziewczynkę! Wszystko, co musisz wiedzieć o „porodach covidowskich”

Ból karku i kręgosłupa to powoli norma po 8 godzinach pracy, spędzonych przed komputerem. Zamiast narażać się na groźniejsze dolegliwości, lepiej działać od razu. Wystarczy 5 minut ćwiczeń co godzinę, żeby odciążyć nasze mięśnie. Jak je wykonać? Mówi fizjoterapeutka Gosia Włodarczyk, czyli Pani Fizjotrener.

Pani Fizjotrener –kim jest?

Gosia Włodarczyk, czyli Pani Fizjotrener, jest fizjoterapeutką i trenerką personalną kobiet, która w szczególności zajmuje się terapią rozejścia mięśnia prostego brzucha, terapią blizn i terapią dna miednicy. To jedna z najbardziej rozpoznawalnych fizjoterapeutek w sieci. Obecnie jej konto na Instagramie obserwuje ponad 30 tys. osób.

Gosia Włodarczyk nie boi się poruszać trudnych tematów i takich, które są uważane za tabu. Oprócz tego często udostępnia filmy z różnymi ćwiczeniami i radzi, jak wykonywać je prawidłowo. Tym razem w rozmowie z Hello Zdrowie mówi o tym, jak możemy rozruszać nasze mięśnie w czasie pracy.

Kobieta siedzi po turecku na biurku i medytuje. Przed nią stoi na biurku laptop, za nią regał z książkami, fotel i okno

Ćwiczenia w pracy – radzi Pani Fizjotrener

Długie godziny spędzone w pracy niestety nie wychodzą naszemu zdrowiu na dobre. Fizjoterapeutka Gosia Włodarczyk podkreśla w rozmowie z Hello Zdrowie, że dochodzi wtedy do przeciążenia mięśni stabilizujących kręgosłup oraz mięśni barków i rąk.

– W wyniku długotrwałej wymuszonej pozycji dochodzi do zwiększenia nacisku na dyski międzykręgowe. Sztywność mięśni, ograniczenie ruchomości w stawach kręgosłupa i obwodowych, a co za tym idzie zaburzenia krążenia, przyczyniają się do bólu kręgosłupa, mięśni, ale również do chorób, m.in. układu krążenia – tłumaczy.

Co zrobić, aby zapobiegać skutkom i dolegliwościom związanym z długotrwałym siedzeniem?

  • Zmieniaj pozycję tak często jak możesz, np. odchyl się do tyłu, wstań i usiądź, przyciągaj na zmianę kolana do brzucha, zmieniaj ułożenie nóg
  • Staraj się znaleźć jak najwięcej możliwości do poruszania się, np. wkładaj dokumenty wysoko na szafę, a potem rób przysiad
  • Poćwicz oddychanie przeponowe – zrelaksujesz się i obniżysz napięcie nerwowe
  • Raz na godzinę zrób 5 minut przerwy na ćwiczenia przy biurku
Mężczyzna zgina głowę z powodu bólu kręgosłupa szyjnego

Ćwiczenia w pracy – wypróbuj je!

  1. Usiądź na brzegu swojego krzesła lub fotela, wyprostuj plecy – wydłużając je do góry, połóż stopę na przeciwnym kolanie i z wydechem pochylaj tułów do przodu pilnując, aby plecy pozostały wyprostowane, powtórz 8 razy na każda stronę.
  2. Siedząc prosto na brzegu krzesła, postaw obie stopy mocno na ziemi. Jedną rękę wyprostuj i wykonaj skręt tułowia, jakbyś chciała spojrzeć daleko przez ramię. Powtórz 8 razy na stronę.
  3. Wykonaj krążenia barkami do przodu i do tyłu. Zbliż ucho do barku, raz jedno raz drugie, pilnując by barki pozostały na tej samej wysokości. Powtórz po 6-8 razy każdy ruch.

Do ćwiczeń możemy wykorzystać nie tylko czas, kiedy siedzimy przy biurku. Warto skorzystać też z każdej chwili, gdy od niego odchodzimy. Rozruszajmy nasze mięśnie!

– Idąc po kawę możemy wykonywać ruchy barkami, cofać i wysuwać brodę, wykonywać delikatne ruchy głową po półokręgu. Możemy przystanąć i delikatnie wykonać skon do boku, jakbyśmy chcieli dotknąć dłonią kolana – mówi Gosia Włodarczyk.

 

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Jak dobrze siedzieć i jak dobrze wstawać? 🔸im częściej świadomie będziecie pilnować przyjmowania prawidłowej postawy tym częściej nieświadomie ją przyjmiecie 💁‍♀️ 🔸 siedząc prawidłowo Twoje stopy dotykają podłoża trzeba punktami podparcia (pięta, łuk zewnętrzny i staw pod paluchem), kolana i stopy są od siebie oddalone na szerokość pięści, miednica ustawiona neutralnie, łopatki ściągnięte i skierowane w dół, żebra opuszczone, brzuch jest aktywny na około 10%, broda leciutko cofnięta, cały kręgosłup z zachowaniem naturalnych krzywizn 🔸jak wstać? Szczególnie jak jesteś w ciąży? Nie tak jak na drugim filmiku!🙅‍♀️ 🔸trzeci filmik pokazuje w spowolnionym tempie jak wstawać: pozycja wyjściowa jak w prawidłowym siedzeniu, wstając ruch zaczynasz od wciśnięcia mocno stóp w podłoże i na nie przenosisz ciężar ciała, następnie wykonujesz wyprost w biodrach. Wieeeeem, że trudne! Ale ile razy dziennie można to poćwiczyć 😁 spróbujecie?

Post udostępniony przez Gosia Włodarczyk (@pani_fizjotrener)

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Red flag: ból pleców

Ból pleców. Kiedy niegroźna dolegliwość zamienia się w poważną chorobę?

zmęczenie w pracy

Wypalenie zawodowe? Podpowiadamy, jak znów zapalić się do pracy

Choroba baastrupa - przyczyny, objawy, sposoby leczenia

Choroba baastrupa – przyczyny, objawy, sposoby leczenia

kobieta w pracy

5 podstępnych odciągaczy uwagi. Zdemaskuj je i spróbuj wyeliminować

młoda kobieta z ręką na szyi

Wiesz, z jakim obciążeniem codziennie radzi sobie twoja szyja? Dbaj o nią!

dziewczynka na krześle

Gdy rośnięcie u dziecka powoduje ból

Ból pleców ‒ jak sobie pomóc?

A ty ile masz problemów na karku?

Ketonal – lek przeciwbólowy na różnego rodzaju bóle

Stopy są ważne. Zrób im dobrze, ćwicząc!

kobieta przed komputerem

„Im bardziej napinasz szyję, tym mocniej „ciągniesz” również za nerwy, które przechodzą przez nadgarstek”. Fizjoterapeuta o syndromie biurowego nadgarstka

istockphoto.com

5 codziennych zagrożeń dla kręgosłupa

plecy

Jak dbać o kręgosłup, gdy ma się 20, 30, 40 lat?

Proste plecy – pomoże ci w tym ćwiczenie na równowagę. Tancerka Polskiego Baletu Narodowego pokazuje, jak je poprawnie wykonać

Zimnem czy ciepłem – jak pokonać częste dolegliwości?

Co służy kręgosłupowi w podróży? Zapytaliśmy fizjoterapeutę Piotra Turskiego

Zastanawiasz się, czy warto chodzić na basen? Zobacz, co zyskasz, decydując się pływać

Po pracy nie masz już na nic siły? Oto 6 sposobów na odzyskanie energii wieczorem

Gosia Włodarczyk

Skarżysz się na ból kręgosłupa? Podejmij wyzwanie #dnimobilności z fizjoterapeutką Gosią Włodarczyk

Ćwicz kręgosłup - to proste!

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

Kasia Bigos ćwiczenia

Ćwiczenia na kręgosłup. Propozycje Kasi Bigos

Kobieta siedzi po turecku na biurku i medytuje. Przed nią stoi na biurku laptop, za nią regał z książkami, fotel i okno

5 biurowych trików, które ratują kręgosłup

Ćwiczenia na ból pleców i szyi. Rozluźnij kręgosłup i zapomnij o bólu

Wyprostuj się! Twój kręgosłup ci za to podziękuje

Najpopularniejsze

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

Sandra Kubicka

Sandra Kubicka: nigdy już nie powiem, że jestem w stu procentach zdrowa, nawet jeśli kiedyś będę czuła się lepiej

„Wyjście z toksycznego związku nie łatwe, ale jest możliwe. I trzeba to zrobić. Dla siebie”. Dr Bogdan Stelmach o niezdrowych relacjach w parze

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

cynk w migdałach

Cynk – gdzie go szukać? Poznaj 5 naturalnych źródeł cynku

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

kobieta wycierająca nos

Grypa hiszpanka – przyczyny i objawy. Historia największej pandemii na świecie

Mama zakleja plaster dziekcu. Na zdjeciu widoczne dłonie na drewnianym stole

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Kobieta trzymająca się za plecy na dole z powodu bólu pleców

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

Ropiejące oczy kobiety

Ropiejące oczy u dzieci i dorosłych – przyczyny i metody leczenia

sen

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

kobieta trzymająca się obiema rękami z okolice mostka

Co oznacza ból w mostku? Charakter i różne przyczyny dolegliwości