Przejdź do treści

Dla kogo lepsze jest białe, a dla kogo ciemne pieczywo? Wyjaśnia trener

Kobieta trzyma chleb
Dla kogo lepsze jest białe, a dla kogo ciemne pieczywo? Wyjaśnia trener/Istock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Wielka lekcja WF tylko dla dziewcząt. Wraz z nimi ćwiczyć będą Otylia Jędrzejczak, Anita Włodarczyk i inne mistrzynie sportu
Rusza akcja „Mistrzynie w Szkołach” skierowana do uczennic. Otylia Jędrzejczak: będę przekonywać je, że lekcja WF może być fajna
Wkładka wewnątrzmaciczna
Wkładka wewnątrzmaciczna niezawierająca hormonów. Wszystko, co powinnaś o niej wiedzieć okiem ginekologa
kobieta w wannie
Częste mycie skraca życie? Zdziwisz się, ile prawdy jest w tym powiedzeniu!
dziewczyna w kwiecistej bluzce
Slut-shaming w programie „Love Island”. Maja Staśko: to zawstydzanie kobiet i ograniczanie ich seksualności
pandemia koronawirusa
Ponad milion ofiar śmiertelnych koronawirusa na świecie. Zmarło co najmniej 7 tys. pracowników ochrony zdrowia

Na pewno znacie nie jedną osobę, która mówi, że biały chleb to czyste wcielenie ZŁA, ale chleb graham, ciemny czy z dodatkiem ziaren jest już dla nich super foods’em – zaczyna swój post trener Wojtek Kuligowski, autor profilu na Instagramie „wojuchwyja”Czy rzeczywiście każdy z nas powinien unikać jasnego pieczywa? Wpis daje odpowiedź. 

Białe pieczywo – w czyjej diecie jest potrzebne?

Trener Wojtek Kuligowski postanowił obalić mit, według którego biały chleb jest czarnym charakterem w każdej diecie. Okazuje się bowiem, że w niektórych sytuacjach jasne pieczywo jest wręcz lepszym wyborem:

👉W momencie dużego zapotrzebowania kalorycznego białe pieczywo, produkty bardziej oczyszczone, będą wręcz prozdrowotne! Osoby mające zapotrzebowanie rzędu 3000-4000+ kilokalorii, które chciałyby jeść tylko i wyłącznie produkty pełnoziarniste mogłyby spotkać się z wzdęciami, bólami brzucha czy nawet biegunkami. Dla nich takie produkty mogą uniemożliwić trzymanie się założeń kalorycznych w związku z przejedzeniem.

istockphoto.com

Białe pieczywo – w czyjej diecie może być zbędne?

Osoby prowadzące siedzący tryb życia, nie uprawiające za wiele sportu i zwracające mniejszą uwagę na swój jadłospis, powinny jednak częściej wybierać ciemne pieczywo. Dlaczego?

😈W przypadku osób z niskim zapotrzebowaniem na energie, produkty tego typu mogą być, a nawet powinny być wręcz wskazane. W związku z tym, że ułatwią one dostarczenie odpowiednich ilości składników mineralnych czy chociażby błonnika pokarmowego. Po za tym, dzięki nim możemy zwiększyć sytość jadłospisu.

Pętla wisielcza z żelka

Jakie białe pieczywo wybierać?

Tak jak w przypadku innych grup produktów – nie każde białe pieczywo jest godne uwagi. Chleby w supermarketach są często wysokoprzetworzone, a tym samym pełne chemii, a pozbawione składników odżywczych. Mowa przede wszystkim o pieczywie tostowym. W swoim poście Wojtek Kuligowski porównuje ze sobą dwie białe kromki. Jedna z nich jest praktycznie bezwartościowa, a druga może być częścią zbilansowanego jadłospisu. Nie chodzi bowiem o kolor chleba, ale jego skład oraz nasze zapotrzebowanie. Trener podkreśla:

To, że ktoś je białe pieczywo, nie mówi o tym, iż dieta tej osoby jest niepełnowartościowa. Analogicznie sprawa może wyglądać w przypadku wyboru ciemniejszych odpowiedników – taka dieta nie musi być w cale dobrze zbilansowana. Liczy się całokształt, a nie tylko WYCINEK.

Sprawdzajmy więc informacje na odwrocie opakowania, kupujmy pieczywo w sprawdzonych, małych piekarniach – albo po prostu pieczmy je sami!

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Wojtek Kuligowski Trener (@wojtuchowyja)

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Chleb tostowy

Chleb tostowy – kalorie, skład. Czy chleb tostowy jest zdrowy?

Paluszki

Paluszki – kalorie, węglowodany. Czy paluszki są zdrowe?

szczupła dziewczyna

Chudnięcie – ile można zdrowo chudnąć? Jem i chudnę – przyczyny

Dieta ketogeniczna – co jeść? Zasady diety i jadłospis

Sól

Sód – rola, skutki niedoboru i nadmiaru, źródła sodu

mięso jako źródło siarki

Siarka – właściwości, niedobór i nadmiar, źródła w diecie

owoce cytrusowe

Fosfor – rola, skutki nadmiaru i niedoboru, naturalne źródła

sól

Chlor – rola w organizmie, niedobór, objawy zatrucia

mięso, jaja i ryby

Azot – właściwości, źródła, skutki nadmiaru i niedoboru

YouTuberka Natalia Szymaniec z duetu „Szparagi” schudła 35 kg. Teraz apeluje: taka dieta wymaga opieki lekarza

Potas – źródła w diecie oraz skutki niedoboru i nadmiaru

L-karnityna

L-karnityna – rola w organizmie, niedobór, suplementacja

owoce

Kwas gamma-linolenowy GLA – działanie, źródła, niedobór

siemię lniane

Kwas alfa-linolenowy (ALA) – rola, źródła, skutki niedoboru

Brokuły na stole

Izotiocyjaniany – co to jest? Gdzie można je znaleźć?

Jesteś ciągle zmęczona? Być może to kwestia diety. Przyjrzyj się swoim nawykom

kobieta w kuchni

„Smażony boczek odchudza, ziemniaki tuczą”. Psychodietetyczka rozprawia się z absurdami dietetycznymi

Dieta przed urlopem, czyli jak stworzyć wymarzone beach body

orzechy brazylijskie

Selen – rola, skutki niedoboru i przedawkowania, źródła

Produkty bogate w molibden

Molibden – rola w organizmie, zapotrzebowanie, niedobór

Miedź

Miedź – rola w organizmie, nadmiar i niedobór, źródła

suplement diety

Mangan – rola, nadmiar, niedobór, źródła w pokarmie

Nawyki żywieniowe dziecka - jak je zmienić?

Nawyki żywieniowe dzieci – dobre i złe. Zmiana nawyków na zdrowe

Fakty i mity: margaryna i masło

Margaryna czy masło na cholesterol? Co go obniży? Skład