Przejdź do treści

Dlaczego warto ćwiczyć w domu? Jakie ćwiczenia ze sprzętem i bez pomogą osiągnąć piękną sylwetkę?

ćwiczenia
Fot. milanmarkovic78/AdobeStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Spermidyna w jabłkach / istock
Spermidyna pomoże ci zachować długowieczność. Czym jest substancja, o której wszyscy mówią?
Magdalena Mikołajczyk
Ból karku to coraz częstszy problem. Fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk mówi, jak wykonać automasaż
Co musisz wiedzieć o koronawirusie? Ministerstwo Zdrowia opublikowało wytyczne
Debiut seksualny / istock
Czy znasz różnicę pomiędzy zwrotami: „stracić dziewictwo” a „debiut seksualny”? Psycholożka Małgorzata Iwanek wyjaśnia
Cukier w napojach. GIS podaje, ile go jest w popularnych produktach i przestrzega przed nieprzemyślanymi zakupami

Marzysz o pięknej sylwetce i płaskim brzuchu? Nie masz czasu albo możliwości, aby regularnie uczestniczyć w zajęciach fitness? Poznaj ćwiczenia dla początkujących w domu, zacznij trenować i ciesz się pięknym i zdrowym ciałem!

Nasze teksty zawsze konsultujemy z najlepszymi specjalistami

Agnieszka Widera
lekarz

Jeśli chcesz zacząć ćwiczyć i nie wiesz, jak trenować – poznaj ćwiczenia na brzuch w domu. Aktywność fizyczna pozwoli ci nie tylko zadbać o figurę i zrzucić kilka zbędnych kilogramów, ale także sprawi, że twoje ciało i umysł będą zdrowsze. Kiedy masz wolny czas, wykorzystaj go na trening, bo jak wiadomo – w zdrowym ciele zdrowy duch!

Ćwiczenia w domu – świetny sposób na szczupłą sylwetkę

Ćwiczenia w domu mają bardzo wiele zalet. Oczywiście najważniejsze są te zdrowotne, bo aby być zdrowym, człowiek potrzebuje regularnej aktywności fizycznej. Niestety dzisiejsze czasy często wymagają siedzącego trybu życia. Praca przy komputerze lub jazda samochodem nie wpływa dobrze na nasze zdrowie i kondycję. Ćwiczenia domowe chociaż w pewnym stopniu mogą poprawić nasz stan zdrowia – zarówno ten fizyczny, jak i psychiczny. Według Światowej Organizacji Zdrowia brak aktywności fizycznej to czwarty czynnik śmiertelności na świecie – pomyśl o tym i już dziś zacznij wykonywać ćwiczenia w domu! Uprawianie sportu zwiększa wydolność serca, zwiększa produkcję krwinek czerwonych, poprawia krążenie, zmniejsza poziom cholesterolu, zapobiega cukrzycy i nadciśnieniu, zmniejsza masę ciała, zwiększa siłę i redukuje stres. Domowe ćwiczenia prowadzą do wytwarzania endorfin, czyli hormonów szczęścia, które odpowiadają za dobry nastrój oraz pozytywne nastawienie do życia. Sprawdź, jakie ćwiczenia w domu sprawią ci radość!

Ćwiczenia na brzuch w domu

Ćwiczenia dla początkujących w domu na pewno dadzą ci wiele satysfakcji. Niestety, nie przyniosą spektakularnych efektów, jeśli nie będzie im towarzyszyć zdrowe odżywianie. Aby mieć płaski i smukły brzuch, dieta to słowo-klucz. Na początku wystarczy ograniczenie węglowodanów prostych – unikaj zatem słodyczy, fast foodu i białego pieczywa. Zamiast pszennego makaronu i ryżu, użyj ciemnego. Efekty pojawią się szybciej niż myślisz. Domowe ćwiczenia na brzuch mają na celu przede wszystkim wzmocnienie mięśni. Podczas ćwiczeń zwróć uwagę na to, aby trenować nie tylko mięśnie zewnętrzne, ale także skośne. Ćwiczenia na mięśnie brzucha w domu powinny być regularne, ale na pewno nie codziennie, bo mięśnie potrzebują czasu na regenerację. Na początku niech będą to dwa, trzy razy w tygodniu, aby organizm przyzwyczaił się do wysiłku. Jakie ćwiczenia będą dobre? Podstawowe ćwiczenia na płaski brzuch w domu to klasyczne brzuszki. Połóż się na macie, ręczniku lub dywanie, stopy połóż na podłodze i ugnij nogi w kolanach. Dłonie złącz za głową i wykonuj spięcia. Na początku mogą być delikatne – i tak będziesz czuć mięśnie przez kilka kolejnych dni. Pamiętaj tylko o tym, żeby nie przyciągać brody do klatki piersiowej – powinna ona być nieruchoma. Ćwiczenia w domu na brzuch dla dziewczyn to także wymachy nóg. Aby je wykonać, należy się położyć, ugiąć nogi w kolanach i unieść na wysokość bioder. Możesz także naprzemiennie przybliżać zgięty łokieć do przeciwległego kolana.

Ćwiczenia na odchudzanie w domu

Ćwiczenia odchudzające w domu to przede wszystkim cardio. Nie unikaj pajacyków, skakania na skakance i burpees. Jeśli chcesz poćwiczyć z filmem jakiegoś znanego trenera, spróbuj interwałów. Są to krótkie treningi, które spalają tkankę tłuszczową w bardzo krótkim czasie. Jeśli ćwiczysz samemu, możesz wykonać, np. unoszenie tułowia. Zadanie polega na położeniu się na brzuchu, wyciągnięciu rąk przed siebie i uniesieniu ich oraz głowy i klatki piersiowej o kilka centymetrów. Wytrzymaj chwilę w takiej pozycji i opuść. Ciekawe ćwiczenia domowe to także unoszenie rąk i nóg na brzuch i plecy. Polega ono na położeniu się plecach, unoszeniu wyprostowanych nóg do pionu i napięciu brzucha. W pozycji również należy chwilę wytrzymać, około dziesięciu sekund.

Zobacz także

Ćwiczenia z hantlami w domu

Jeśli posiadasz ciężarki, możesz wykonać ćwiczenia z hantlami w domu. Służą one wzmocnieniu mięśni i urozmaiceniu zwykłego treningu. Aby wykonać krzesełko, chwyć hantle i oprzyj się plecami o ścianę. Odstaw stopy na dwa kroki od ściany, ugnij i opuść biodra. Uda powinny być równoległe do podłogi, a kolana powinny znajdować się nad kostkami. Unieść ręce na boki i powtórz ćwiczenie kilka razy. Aby wykonać inne ćwiczenia z hantlami w domu, zrób np. przysiad baletowy. Stań w rozkroku i złap ciężar w obie ręce. Wyprostuj je nad głową, dbając o odpowiednią postawę. Napnij mięśnie brzucha i zrób głęboki przysiad, uginając łokcie i przenosząc ciężar za głową. Wykonaj 10 powtórzeń w czterech seriach.

Ćwiczenia w domu – zacznij już dziś!

Sport to zdrowie – by zacząć trenować w domu nie potrzebujesz specjalistycznego sprzętu. Jeśli masz ciężarki, to świetnie, lecz jeśli ich nie posiadasz, bez obaw możesz wykonywać ćwiczenia w domu bez sprzętu i szybko cieszyć się efektami treningu.

Najnowsze w naszym serwisie

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kobieta skacze na skakance

Skakanka na 3 sposoby. Jak trenować skutecznie?

Zastanawiasz się, czy skorzystać z pomocy trenera personalnego? Oto 5 argumentów „za”

Jak rozpoznać zawał i pomóc osobie, która go przechodzi? Poznaj porady ratownika medycznego!

Trening na mięśnie brzucha, czyli jak wypracować płaski i silny brzuch?

Gimnastyka na kanapie – 5 najlepszych ćwiczeń

Gimnastyka na kanapie – 5 najlepszych ćwiczeń. Oglądaj serial i chudnij!

Autorki profilu na Instagramie wyjogowane.pl

Ból karku – jak z nim walczyć? Radzą nauczycielki jogi

trx

Ćwiczenia złożone to podstawa treningu! Skuś się, nie pożałujesz!

trening

Trening funkcjonalny – przyda ci się na pewno!

kobieta w stroju sportowym

Mięśnie pamiętają wszystko. Ile potrzeba czasu, by wrócić do formy?

Anna Lewandowska o brzuszkach w ciąży

Anna Lewandowska o trenowaniu mięśni brzucha w ciąży. Czy w ciąży można robić brzuszki?

ćwiczenie za sztangą

Ćwiczenia na pośladki ze sztangą. Zdziałają cuda!

kobieta w trakcie treningu

Interwały – postaw na Tabatę. Wystarczą 4 minuty ćwiczeń!

rozciągająca się kobieta

O czym może świadczyć ból żeber? Jak wyglądają objawy? Jak złagodzić ból?

Jaglany detoks – oczyść swój organizm szybko i bezpiecznie

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

bieganie

Pierogi kontra biegi

Jak pomóc, gdy ktoś się zadławi?

omdlenie

Czym jest utrata przytomności? Udzielanie pierwszej pomocy przy omdleniu

zgaga

Przyczyny zgagi – co może powodować dyskomfort i palenie za mostkiem?

naukowiec

Objawy salmonelli – jak je szybko rozpoznać?

kobieta w ciąży

Wzdęcia w ciąży – jak sobie z nimi radzić?

5 sytuacji, w których lepiej odpuścić trening. Wyjdzie ci to na zdrowie

ból

Co stres robi z naszymi stawami? Będziesz zaskoczona

sprzątanie

5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

Mama zakleja plaster dziekcu. Na zdjeciu widoczne dłonie na drewnianym stole

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

„Wyjście z toksycznego związku nie łatwe, ale jest możliwe. I trzeba to zrobić. Dla siebie”. Dr Bogdan Stelmach o niezdrowych relacjach w parze

mózg

Chorzy ze stresu – co się dzieje z naszym organizmem w sytuacjach stresowych?

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

Ropiejące oczy kobiety

Ropiejące oczy u dzieci i dorosłych – przyczyny i metody leczenia

8 sposobów na podniesienie libido

sen

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Kobieta trzymająca się za plecy na dole z powodu bólu pleców

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?

insulinooporność

Dieta w insulinooporności

Strzykawki i fiolki do badania IGG przy boreliozie

Borelioza IgG – jak interpretować wyniki?