Przejdź do treści

„Dziewczyna jest zdyscyplinowana, ciężko pracuje i osiąga sukces”. Ambasadorki Converse na nowo definiują słowo „dziewczyna”

Materiały prasowe
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Przeklinanie ma swoje korzyści. Nie wierzysz? Sprawdź
Czego nie robić podczas infekcji intymnej?
rozstanie
„Nie bez kozery etapy rozstania porównuje się do tych, które są charakterystyczne dla przeżywania żałoby”. Psycholożka o rozstaniach, które bolą
cydr
Jedz jabłka, a pij… cydr! Ma niewiele kalorii, za to sporo antyoksydantów
Czasem lepiej jest odpuścić, niż żyć w ciągłym stresie i poczuciu winy. Psychoterapeutka podpowiada, jak się tego nauczyć

Mają pejoratywny wydźwięk i wzmacniają stereotyp, że kobiety są słabszą płcią. Tak w skrócie można określić współczesne definicje słowa „dziewczyna”. Marka Converse we współpracy z dziewczynami, które nie boją się żyć na własnych zasadach, postanowiła rozpocząć międzynarodowy dialog i skłonić globalne instytuty językowe do zmiany przestarzałego definiowania tego słowa. 

„Pomoc domowa”, „służąca”, „pokojówka”, „zdrobnienie od dziewka ( słowo dziewka pierwotnie odnosiło się do służącej na wsi, później także prostytutki)”, „młoda kobieta, zwłaszcza niezamężna” – to tylko kilka definicji słowa „dziewczyna”, które funkcjonują we współczesnych słownikach. W większości kojarzą się z osobą do usług, poddaną. W takim definiowaniu nie ma miejsca na mówienie o sile, niezależności i samostanowieniu dziewczyn, a przecież współczesne dziewczyny właśnie takie są. One biorą na siebie misję obalenia patriarchatu, mówią głośne „nie” próbom szufladkowania, a wszelkim kanonom pokazują środkowy palec. Nie są słabszą płcią, jak wynikałoby z przestarzałej definicji. Mają odwagę, by żyć na własnych zasadach, by zajmować wysokie stanowiska, by odnosić sukcesy na każdym polu.

kampania nike

Kiedy inni narzucają kobietom, jakie mają być, marka Converse oddaje im głos i pyta, co rozumieją przez słowo „dziewczyna”. Ambasadorkami nowej kolekcji butów Converse zostały silne i inspirujące dziewczyny z całego świata: Millie Bobbie Brown, Stephanie Kurlow, Qin Yungquan, Naomi Preizler i Kasia Gola. Wszystkie zostały poproszone o odpowiedź na pytanie: „Co dla ciebie oznacza słowo dziewczyna w 2019 roku?”. Swoje wypowiedzi zapisały na trampkach i w ten sposób stały się współtwórczyniami oryginalnej kolekcji „Love The Progress”, zachęcającej kobiety do definiowania siebie na nowo.

Kampania jest kontynuacją i nową odsłoną poprzedniej kampanii „All The Stories Are True”, w ramach której marka zachęcała do dzielenia się swoimi historiami.

„Nie mów mi, jak być dziewczyną” – to manifest Millie Bobby Brown, aktorki i aktywistki, która jako 12-latka zasłynęła rolą Eleven w „Stranger Things”. Millie na zeszłoroczne rozdanie nagród SAG włożyła trampki do cekinowej sukienki. Swoją stylizacją wywołała niemałe poruszenie, ale czy słusznie? Kto powiedział, że tylko szpilki i wieczorowe kreacje są tymi właściwymi na czerwony dywan? No właśnie. – Podeszła do mnie pewna dziewczyna, pytając, czy jestem tą, która włożyła trampki na rozdanie nagród – wspomina aktorka. – Odparłam, że tak, to ja. I że nie powinno się oczekiwać od dziewczyn tego, żeby chodziły w spódniczkach tutu i kokardkach. Możemy nosić, co tylko chcemy – dodała.

Millie nie zgadza się na stereotypowe podejście do płci. Jej zdaniem dziewczyna nie musi nosić sukienki baletnicy, bucików na szpilce i uroczych loczków tylko dlatego, że jest dziewczyną. – Jesteśmy tym, kim jesteśmy, a nie tym, jak wyglądamy – podkreśla. Na potrzeby kultowego serialu Netflixa zgoliła włosy i nosiła oversize’owe bluzy. Przyjście w Converse’ach na rozdanie nagród kwituje krótko: „przecież to nie jest nielegalne”. „GIRL is powerful” to motto Millie Bobby Brown, którym podzieliła się z marką Converse.

Hasło Stephanie Kurlow, pierwszej baletnicy tańczącej w hidżabie, brzmi: „Dziewczyna ma wpływ i podejmuje ryzyko”. Podsumowuje ono trud, jaki włożyła w to, żeby robić, to o czym marzyła. Zaczęła tańczyć jako dwulatka, ale gdy jej rodzina przeszła na islam, a ona zaczęła nosić hidżab, wyrzucono ją z lekcji baletu. Dzięki wsparciu rodziców zdobyła dofinansowanie na to, by móc dalej ćwiczyć.

„Dobrze przygotowana dziewczyna da radę. Zawsze” – taka myśl przyświeca instruktorka samoobrony, Qin Yungquan.

„Muzyka dała mi siłę, by mój głos został usłyszany” – mówi kolejna ambasadorka Converse – nonkonformistyczna raperka, Naomi Preizler.

W gronie dziewczyn Converse znalazła się również Polka, Kasia Gola – ekspertka ds. nowych technologii w modzie, autorka bloga GeekGoesChic. „Dziewczyna jest zdyscyplinowana, ciężko pracuje i osiąga sukces” – taką definicję podała, wskazując tym samym, że kobiety zasługują na dostęp do stanowisk i docenienia za swoją pracę w postaci równości płac.

Wy również będziecie miały szansę podzielić się własną definicją słowa „dziewczyna”. W dniach od 19 lutego do 8 marca we wszystkich sklepach Converse w całej Polsce są dostępne pocztówki, na których możecie podzielić się tym, co oznacza dla was to wyjątkowe słowo. Więcej informacji o akcji znajdziecie na profilu @polska.converse na Instagramie i na Facebooku oraz pod hasztagiem #InMyConverse. Swoją definicję dziewczyny możecie dodać także online.

Chcesz mieć szybszy metabolizm?

Ciało kobiety cały czas się zmienia. Czasem chcemy mieć więcej przemiany, a mniej materii. Sprawdź jak WIMIN może Ci w tym pomóc

Sprawdź

Zobacz także

Zainteresował Cię WIMIN?

Zobacz więcej

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Ed Razek, dyrektor marketingu Victoria's Secret do sierpnia 2019 roku

Dyrektor Victoria’s Secret zrezygnował ze stanowiska. To początek końca ery seksualizacji modelek?

„Jest jedną z najbardziej wzruszających rzeczy, jakich doświadczyłam” – mówi Anna Natasza Górecka w cyklu HZ: „Kobiecość to dla mnie…”

„Kobiecość to nie tylko wewnętrzna siła, chęć życia, dążenie do celu, ale i momentami łzy, które sprawiają, że jesteśmy silniejsze”. „Życie po raku” w cyklu HZ: „Kobiecość to dla mnie…”

„Mądre, piękne, zabawne, dobre i odważne. Takie są dziewczynki. Nie jednowymiarowe” – mówi Barbara Pietruszczak, jedna z twórczyń magazynu „Kosmos dla dziewczynek”

Po czterdziestce seks jest najlepszy! Poznaj 5 niezwykłych faktów dotyczących kobiecego ciała

„Podnieść piersi? Ale dla kogo? Mi się podoba i tylko to się liczy” – pisze piosenkarka Tanerélle na Twitterze

Bodymaps SS19 fot. Zuza Krajewska

Ukłon w stronę naturalności i możliwości kobiecego ciała. Zobaczcie fantastyczną kampanię polskiej marki Bodymaps

Paulina Kitlas-Śliwińska: kluczem jest docenienie tego, co kobiece, a to oznacza kompletne przewartościowanie i przebudowanie systemu

Babska solidarność istnieje! Zobacz profile na Instagramie, które przeczą teorii, że kobiety się nie wspierają

W ciąży mózg kobiety się… kurczy. Poznaj 5 zaskakujących faktów dotyczących kobiecego ciała

„Kobieta może być silna, dzika i nieokrzesana”. Kaja Szulczewska, założycielka „Ciałopozytyw” i jej definicja kobiecości w nowym cyklu HZ: „Kobiecość to dla mnie…”

Agata Wrońska, fotografka

5 pytań do fotografki Agaty Wrońskiej o sesję WIMIN

mama dziecko

Kobiety też miewają przedwczesne orgazmy. Poznaj 5 niesamowitych faktów dotyczących kobiecego ciała

Nike prezentuje manekiny w większych rozmiarach, promując różnorodoność. Co na to kobiety?

Kobiety też mają jabłko Adama! Poznaj 5 fascynujących faktów dotyczących kobiecego ciała

Paulina Kitlas-Śliwińska: nie ma powodu, by nie uważać grubych ciał za piękne

Świat potrzebuje zmiany

Paulina Kitlas-Śliwińska: Świat potrzebuje zmiany. I my, kobiety, dobrze to czujemy

Uważność czy wielozadaniowość

„Stawiajmy granice i bądźmy paniami swojego czasu”. O potrzebie skupienia na sobie rozmawiamy z dr hab. Mirosławą Huflejt-Łukasik

„Kobiety są o wiele bliżej”

„Partnerstwo w relacji z córką jest dla matki wielkim wyzwaniem. Podobnie jak i dla córki” – mówi socjolożka dr Elżbieta Korolczuk

Kampania H&M

Rozstępy, fałdki i blizny w kampanii kostiumów kąpielowych. H&M otwiera się na różnorodność!

Kobiety bez kompleksów, nowe podejście do hejtu i historyczne fotografie. Sprawdź, czym zachwycił nas kwiecień

Sesja WIMIN, która pokazuje prawdziwą kobiecość. „Tak samo naturalne i tak bardzo różne”

Dziewczyna „chłopięca” czy”dziewczęca”? Po co w ogóle wybierać?! Zobacz świetne zdjęcia, które przełamują ten stereotypowy podział

„Rozwód to nie znak, że dwie osoby się nie rozumieją, ale znak, że właśnie zaczęły”. Rozwód może być czymś pozytywnym, sprawdź co mówią o tym mądre kobiety