Przejdź do treści

Guacamole i hummus, czyli czas na guacummus!

miska z guacamole stoi na czarnym stole, wokół leżą krakersy z sezamem
źródło; iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Gluten w zdrowej diecie – może być czy lepiej sobie darować?
„Gluten w zdrowej diecie – może być czy lepiej sobie darować? – pyta (i odpowiada!) Monika Ciesielska, dietetyczka
Wiesz, jakiej ochrony słonecznej używać na promieniowanie UVA, a jakiej na UVB? I co to jest to PPD? Tłumaczy Ekspert Kosmetyczny
Instagram: https://www.instagram.com/pani_fizjotrener/
Kolor krwi menstruacyjnej może dużo powiedzieć o stanie twojego zdrowia. Wyjaśnia fizjoterapeutka
Liść Damiana - idealne zioło dla małżeństw, par z dłuższym stażem jak i bardzo zapracowanych osób
„Liść damiany łagodnie uspokaja, poprawia nastrój, działa przeciwlękowo, a to się przekłada również na wzmocnienie popędu seksualnego”
kobieta przemawia do publiczności
Stres popijasz kawą? Uważaj na serce. O tym, czy przyspieszone bicie serca jest dla nas groźne, mówi kardiolog

Guacamole to jedna z najbardziej popularnych past, podobnie jak hummus. Jeśli jesteście fanami awokado i w dodatku  przepadacie za wyrobami z ciecierzycy, to musicie wypróbować połączenie dwóch tych past, które nosi  nazwę guacummus.

Guacummus to pasta, które powstaje na bazie awokado i cieciorki. Z wyglądu blisko jej do guacamole, ale jego konsystencja jest zdecydowanie bardziej kremowa. Przepis jest prosty i szybki w wykonaniu. Jest idealny zarówno jako smarowidło na chleb, jak i dodatek do świeżych warzyw.

Guacummus: składniki

Składniki na jedną porcję:

  • 2 owoce awokado
  • 1 puszka cieciorki
  • sok z połówki cytryny
  • łyżeczka soli
  • łyżeczka oliwy
  • garść świeżo poszatkowanej kolendry
  •  chilli oraz posiekany ząbek czosnku (opcjonalnie)
pasta z awokado icieciorki w słoiku obok leży limonka i awokado

źródło: iStock

Guacummus: przygotowanie

Do blendera wkładamy wydrążony miąższ z awokado, dodajemy odsączoną cieciorkę, sok z połówki cytryny, łyżeczkę soli i oliwy. Lekko blendujemy składniki. Następnie dosypujemy garść kolendry i ponownie blendujemy na gładką masę. Jeśli lubicie wyrazisty, pikantny smak, razem z kolendrą dodajcie posiekane chili i ząbek czosnku. Powstałe guacummus dobrze jest odstawić na pół godziny do lodówki, aby smaki lepiej się połączyły.

Guacummus można jeść samodzielnie lub z ulubionym pieczywem, warzywami, frytkami z batatów lub kalarepy, czy nachosami. Pastę można przechowywać w lodówce pod przykryciem przez 2-3 dni.

Zobacz także: Awokado przepisy

 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

hummus z fasoli

Pasta z fasoli. Polski hummus idealny na śniadanie

Jesteś wyznawczynią kultu guacamole? Mamy coś dla ciebie!

Pestka awokado – 8 sposobów, jak możesz ją wykorzystać

guacamole na białym talerzu

Guacamole na święta. Świąteczne potrawy z wykorzystaniem awokado

Hummus z grochu i marchewką na białym talerzu

Masz w domu groch? Oto, co możesz pysznego wyczarować!

pizza z awokado

Pizza z awokado – niskokaloryczne szaleństwo

5 zamienników awokado

3 razy guacamole

Guacamole. Proste przepisy na pastę z awokado

Unsplash

Podwyższony cholesterol? Włącz do diety te rośliny!

Dwie dziewczyny trzymają arbuzy przy twarzy

Wiesz, czego nie powinnaś jeść, jeśli jesteś uczulona na trawy? O alergiach krzyżowych pisze lekarka Joanna Jamroz-Brzeska

Zdrowo i kolorowo. Jaglany jogurt z owocami lata

borówki

Pannukakku – fiński pieczony naleśnik z borówkami. Można go jeść na ciepło i na zimno

Kawa i cukrzyca – przyjaciele czy wrogowie?

https://www.istockphoto.com/

Czy wegetarianie żyją dłużej?

Wegański biszkopt nadziany porzeczkami

Tortilla z bobem i awokado

Tortilla z bobem i awokado

Dieta Dukana. Zdrowa czy nie?

Dieta Dukana. Zdrowa? Niekoniecznie. Co o niej mówi dietetyczka?

Nie radzisz sobie ze stresem? Polub się z adaptogenami!

Czarny bez – sprawdź jakie pyszne rzeczy możesz z niego zrobić

Fot: Unsplash

Czym (i dla kogo) jest NEAT, czyli spontaniczna aktywność fizyczna? Dietetyczka wyjaśnia

Dieta dla zdrowych stawów

Zadbaj o stawy. Sprawdź, które produkty im sprzyjają, a które szkodzą

Chia fresca - lemoniada z nasionami chia

Chia fresca – lemoniada z nasionami chia. Na upały idealna!

Fot: Unsplash

PCOS a spożywanie węglowodanów. Dietetyczka „Keep Fit In Style” objaśnia, jak powinna wyglądać dieta

Fot. Pexels.com

Witaminy i suplementy – jakich potrzebujemy latem?