Przejdź do treści

Guacamole i hummus, czyli czas na guacummus!

miska z guacamole stoi na czarnym stole, wokół leżą krakersy z sezamem
źródło; iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Zgaga? Refluks? Wzdęcia? Poznaj 5 produktów, których nie lubi twój żołądek
Ćwiczenia oddechowe na trawienie
Ćwiczenia oddechowe na trawienie. Kasia Bem pokazuje, jak dobrze je wykonać
Muffiny z rabarbarem i glazurą tahini
10 wegetariańskich źródeł żelaza
Wrzody żołądka – jak wyglądają objawy? Wyjaśnia gastroenterolog

Guacamole to jedna z najbardziej popularnych past, podobnie jak hummus. Jeśli jesteście fanami awokado i w dodatku  przepadacie za wyrobami z ciecierzycy, to musicie wypróbować połączenie dwóch tych past, które nosi  nazwę guacummus.

Guacummus to pasta, które powstaje na bazie awokado i cieciorki. Z wyglądu blisko jej do guacamole, ale jego konsystencja jest zdecydowanie bardziej kremowa. Przepis jest prosty i szybki w wykonaniu. Jest idealny zarówno jako smarowidło na chleb, jak i dodatek do świeżych warzyw.

Guacummus: składniki

Składniki na jedną porcję:

  • 2 owoce awokado
  • 1 puszka cieciorki
  • sok z połówki cytryny
  • łyżeczka soli
  • łyżeczka oliwy
  • garść świeżo poszatkowanej kolendry
  •  chilli oraz posiekany ząbek czosnku (opcjonalnie)
pasta z awokado icieciorki w słoiku obok leży limonka i awokado

źródło: iStock

Guacummus: przygotowanie

Do blendera wkładamy wydrążony miąższ z awokado, dodajemy odsączoną cieciorkę, sok z połówki cytryny, łyżeczkę soli i oliwy. Lekko blendujemy składniki. Następnie dosypujemy garść kolendry i ponownie blendujemy na gładką masę. Jeśli lubicie wyrazisty, pikantny smak, razem z kolendrą dodajcie posiekane chili i ząbek czosnku. Powstałe guacummus dobrze jest odstawić na pół godziny do lodówki, aby smaki lepiej się połączyły.

Guacummus można jeść samodzielnie lub z ulubionym pieczywem, warzywami, frytkami z batatów lub kalarepy, czy nachosami. Pastę można przechowywać w lodówce pod przykryciem przez 2-3 dni.

Zobacz także: Awokado przepisy

 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

hummus z fasoli

Pasta z fasoli. Polski hummus idealny na śniadanie

Jesteś wyznawczynią kultu guacamole? Mamy coś dla ciebie!

Pestka awokado – 8 sposobów, jak możesz ją wykorzystać

guacamole na białym talerzu

Guacamole na święta. Świąteczne potrawy z wykorzystaniem awokado

Hummus z grochu i marchewką na białym talerzu

Masz w domu groch? Oto, co możesz pysznego wyczarować!

pizza z awokado

Pizza z awokado – niskokaloryczne szaleństwo

5 zamienników awokado

3 razy guacamole

Guacamole. Proste przepisy na pastę z awokado

Chleb bez mąki. Wzbogać swoje wielkanocne menu o zdrowe pieczywo

Deser z matcha, czyli wegańska galaretka

Deser z matcha, czyli wegańska galaretka bez grama żelatyny

pesto

Znudziło ci się tradycyjne pesto? Zaszalej ze składnikami i odkryj jego smak na nowo!

Przepis na złotą owsiankę z migdałami i cytrusami

Jajka są zdrowe! Warto to sobie przypomnieć przed Wielkanocą

@lekarkanaroślinach

Czym zastąpić mięso w diecie? Czy dieta wegetariańska jest zupełnie bezpieczna? O wpływie czerwonego mięsa na zdrowie, pisze lekarka Magdalena Jutrzenka

Wielkanocne obżarstwo i co potem? Jak uniknąć kłopotów z niestrawnością?

Sernik lekki jak piórko

Przepis na sernik jogurtowy z malinami

Jesteś ciągle zmęczona? Być może to kwestia diety. Przyjrzyj się swoim nawykom

Co zrobić ze skorupkami jajek po Wielkanocy?

Przesilenie wiosenne. Jak sobie z tym poradzić?

Przepis na owsiano-kokosowe muffinki otrębowe

Sałatka z batatami i brokułem. Smakowita i oryginalna propozycja na kolację

Stół wielkanocny

„Nie wymagajmy od bliskich, by całkowicie zmieniali swoje przyzwyczajenia specjalnie dla nas”. Jak przeżyć Wielkanoc stosując dietę eliminacyjną?

jajko wielkanoc

Wielkanoc z jajami. Jak je wybierać, by nie dać się zrobić w jajo i ile to już naprawdę za dużo?

Wegańskie foie gras. Wielkanoc pod znakiem roślinnych potraw