Przejdź do treści

Wydaje ci się, że jesz za dużo cukru? Dietetyczka tłumaczy, jak zmniejszyć apetyt na słodkie

Ochota na słodycze / istockphoto.com
Ochota na słodycze / istockphoto.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Ważna zmiana w obowiązku noszenia masek
Ważna zmiana w obowiązku noszenia masek w pracy. Nie tylko biuro, ale też kuchnia i kantyna
Dlaczego kobiety łagodniej przechodzą COVID-19? Istotną rolę odgrywają hormony
Dlaczego kobiety łagodniej przechodzą COVID-19? Istotną rolę odgrywają hormony
Olbrzymie kolejki i tłumy w sklepach - tak wyglądał dzień otwarcia galerii handlowych. Gdzie reżim sanitarny?
Olbrzymie kolejki i tłumy w sklepach – tak wyglądał dzień otwarcia galerii handlowych. Gdzie reżim sanitarny?
Marilyn Monroe nie przepadała za ćwiczeniami, choć miała słabość do ciężarków, a wieczorem szła na lody z dużą ilością bitej śmietany. Jak wyglądała jej dieta i trening?
Zespół lęku uogólnionego – czym jest, objawy i leczenie

Jesienią i zimą częściej niż w innych porach roku sięgamy po słodycze. To normalne – przez zwiększoną ochotę na cukier nasz organizm przygotowuje się na chłodniejsze miesiące. Ale czy to zdrowe? Niekoniecznie. Właśnie dlatego dietetyczka Paulina Jamrozik z Poradni Dietetycznej MEDIS stworzyła listę produktów, które zaspokoją głód cukru i węglowodanów. 

Produkty zmniejszające apetyt na cukier

Paulina Jamrozik jest dietetyczką kliniczną pracującą w Poradni Dietetycznej MEDIS. Ekspertka, oprócz planowania jadłospisów, jest też aktywna w mediach społecznościowych. Jej konto na Instagramie obserwuje obecnie ponad 4,1 osób. Ostatni post dietetyczki odpowiada na pytanie: co robić, by nie jeść słodyczy? 

„Oto najlepsze produkty spożywcze, które mogą pomóc zaspokoić głód cukru i węglowodanów:

Awokado, bogate w minerały, witaminę E i tłuszcze omega, stanowi zdrową przekąskę o każdej porze dnia. Możesz je jeść samodzielnie z niewielką ilością soli i pieprzu do smaku, w zielonym koktajlu, z porannymi jajkami lub dodając do sałatki.

Olej kokosowy. Zastąpienie cukru jedzeniem zdrowych tłuszczów może pomóc zmniejszyć apetyt, zapewniając jednocześnie pozytywny impuls dla twojego ciała (i mózgu). Udowodniono, że spalanie tłuszczu w organizmie powoduje pewne niezwykłe rzeczy dla naszego mózgu i zdrowia metabolicznego.

Orzechy. Trzymanie zapasu orzechów w podróży lub w pracy to świetny sposób na uniknięcie niezdrowych przekąsek, ponieważ masz zawsze pod ręką szybką, łatwą i zdrową opcję. Garść migdałów, orzechów nerkowca lub orzechów włoskich świetnie sprawdzi się każdego dnia, ponieważ są bogate w tłuszcze omega, zawierają białko i nie zawierają cukru. Unikaj orzechów pokrytych miodem, solą itd., ponieważ mogą sprawić, że będziesz chciał więcej… 

Masło Ghee jest uważane za jeden z najlepszych produktów żywnościowych, który pomaga uspokoić pragnienie. Zapewnia zdrowszy profil kwasów tłuszczowych. Ghee stymuluje układ trawienny, poprawia przyswajanie. Spróbuj dodać Ghee do swojej diety, oprócz innych olejów lub zamiast nich.

Seler i marchew są chrupiące i pełne błonnika. Świetna przekąska między posiłkami gotowa na każde pragnienie. Możesz także spróbować zjeść je ze zrobionym własnoręcznie hummusem. Trzymanie się diety nie tylko poprawi twoje zdrowie układu trawiennego, ale także pomoże kontrolować twoje pragnienia.

Woda. To, co wydaje się pragnieniem jedzenia, może być oznaką pragnienia. Picie wody podczas głodu może pomóc w ograniczeniu apetytu, a także pomóc schudnąć” – wymienia Joanna Jamrozik, dietetyczka kliniczna.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Oto najlepsze produkty spożywcze, które mogą pomóc zaspokoić głód cukru i węglowodanów: 1. Awokado 🥑 Awokado, bogate w minerały, witaminę E i tłuszcze omega, stanowi zdrową przekąskę o każdej porze dnia. Możesz je jeść samodzielnie z niewielką ilością soli i pieprzu do smaku, w zielonym koktajlu, z porannymi jajkami lub dodając do sałatki. 2. Olej kokosowy 🥥 Zastąpienie cukru jedzeniem zdrowych tłuszczów może pomóc zmniejszyć apetyt, zapewniając jednocześnie pozytywny impuls dla twojego ciała (i mózgu). Udowodniono, że spalanie tłuszczu w organizmie powoduje pewne niezwykłe rzeczy dla naszego mózgu i zdrowia metabolicznego. 3. Orzechy 🌰 Trzymanie zapasu orzechów w podróży lub w pracy to świetny sposób na uniknięcie niezdrowych przekąsek, ponieważ masz zawsze pod ręką szybką, łatwą i zdrową opcję. Garść migdałów, orzechów nerkowca lub orzechów włoskich świetnie sprawdzi się każdego dnia, ponieważ są bogate w tłuszcze omega, zawierają białko i nie zawierają cukru. Unikaj orzechów pokrytych miodem, solą itd. ponieważ mogą sprawić, że będziesz chciał więcej … 4. Masło Ghee 4. Masło Ghee jest uważane za jeden z najlepszych produktów żywnościowych, który pomaga uspokoić pragnienie. Zapewnia zdrowszy profil kwasów tłuszczowych. Ghee stymuluje układ trawienny, poprawia przyswajanie. Spróbuj dodać Ghee do swojej diety, oprócz innych olejów lub zamiast nich. 5. Marchewka i seler 🥕 Seler i marchew są chrupiące i pełne błonnika. Świetna przekąska między posiłkami gotowa na każde pragnienie. Możesz także spróbować zjeść je ze zrobionym własnoręcznie hummusie. Trzymanie się diety nie tylko poprawi twoje zdrowie układu trawiennego, ale także pomoże kontrolować twoje pragnienia. 6. Woda 💦 To, co wydaje się pragnieniem jedzenia, może być oznaką pragnienia. Picie wody podczas głodu może pomóc w ograniczeniu apetytu, a także pomóc schudnąć. Jeśli potrzebujesz trochę więcej motywacji, aby trzymać się z dala od cukru – zapraszam do #poradniamedis ————— #orzechy #awokado #olejkokosowy #woda #nawodnienie #nawodnienietopodstawa #migdały #orzechylaskowe #nerkowce #marchewka #seler #hummus #masłoghee #dietetykon line

Post udostępniony przez Poradnia Dietetyczna MEDIS (@paulina.jamrozik_dietetyk)

Ochota na słodkie – czego chce nasz organizm?

Najczęstszą przyczyną zwiększonej ochoty na słodycze jest zbyt małe spożywanie produktów bogatych w węglowodany złożone. Mowa tutaj o kaszach czy pieczywie razowym. Efekt? Spadek cukru w organizmie. To właśnie przez to tak ciągnie nas do słodkiego. Organizm robi wszystko, by uzupełnić niedobory.

Zwiększony apetyt na cukier może być też skutkiem drożdżaków z rodzaju Candida, braku odpowiedniej ilości chromu w organizmie oraz przewlekłego stresu. Ostatnia przyczyna pojawia się w naszym życiu bardzo często. Tym bardziej więc powinnyśmy sięgać po produkty obniżające apetyt na słodycze. 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

„Ciąg może trwać tygodniami lub nawet miesiącami”. Psychodietetyk opisuje mechanizm działania… cukru

Największe mity na temat insulinooporności. Dietetyczka Anna Reguła wyjaśnia, w co absolutnie nie powinniśmy wierzyć

Największe mity na temat insulinooporności. Dietetyczka Anna Reguła wyjaśnia, w co absolutnie nie powinnyśmy wierzyć

Kiedy cukier szaleje, powodem może być... glukometr

Kiedy cukier szaleje, powodem może być… glukometr

Małgorzata Akkus: Jestem wdzięczna za ziemniaki, pszenicę, margarynę i cukier. Dzięki nim przeżyliśmy po 89'

„Jestem wdzięczna za ziemniaki, pszenicę, margarynę i cukier”. Psychodietetyczka podkreśla, że to dzięki nim przeżyliśmy po 1989 roku

Jak prawidłowo wykonać krzywą cukrową? Wyjaśnia diabetolożka Barbara Soróbka

Krzywa cukrowa (OTTG) – jak prawidłowo wykonać badanie? Wyjaśnia diabetolożka Barbara Soróbka

Cukier trzcinowy zamiast białego?/iStockphoto

Cukier trzcinowy zamiast białego – to na pewno dobra zmiana? Odpowiada dietetyczka

Zakupy

„Dziecko ważące 15 kg przekracza dopuszczalną dzienną dawkę E476 (czyli polirycynooleinianu poliglicerolu) już po zjedzeniu 2 kostek czekolady” – mówi Katarzyna Rada, właścicielka serwisu Czytaj Skład

Ograniczasz spożycie cukru? W tych produktach chyba nie spodziewałaś się go znaleźć

Lubisz dietetyczną colę? Może lepiej wymienić ją na inny napój?

Czy możesz mieć cukrzycę i o tym nie wiedzieć? Sygnały, na które warto zwrócić uwagę

Cukier uzależnia – objawy i sposoby walki z uzależnieniem

7 zaskakujących sygnałów, że jesz za dużo cukru

Ciągłe uczucie głodu – przyczyny. Jak się go pozbyć?

cukier

Cukier – jak wpływa na organizm człowieka?

Zamienniki cukru - sprawdź listę TOP 5 przygotowaną przez dietetyka

Zamienniki cukru – sprawdź listę TOP 5 przygotowaną przez dietetyka

Lubisz słodkie napoje? Mają negatywny wpływ na twoje zdrowie

Nie możesz obejść się bez cukru? Wypróbuj jego zdrowsze zamienniki

Miód zdrowszy niż cukier?

Miód zdrowszy niż cukier? Odpowiedź może cię zaskoczyć

pizza kobieta

Brak apetytu, a chcesz przytyć? Oto 5 patentów na „coś na apetyt”

Kontroluj cukier

Kontroluj cukier! Podpowiadamy, jakie produkty ci w tym pomogą

Niekoniecznie Dietetycznie: „Jeśli odrzucasz syrop glukozowo-fruktozowy na rzecz cukru, to niepotrzebnie. Oba są siebie warte”

Mięta pieprzowa - 11 zastosowań jej właściwości

Mięta pieprzowa – 11 zastosowań jej właściwości

Cukier, który szkodzi wątrobie

Cukier, który szkodzi wątrobie

Panowanie nad apetytem / freepik

Jak zapanować nad swoim apetytem? Dietetyczka Patrycja Rublewska ma kilka ważnych rad

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Czym jest aborcja eugeniczna? Czy jest legalna w Polsce? Dlaczego budzi kontrowersje?

„Zdarzało się, że nie szłam do pracy, bo nie mogłam przestać się masturbować. Jestem uzależniona od seksu i miłości”

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Dlaczego możesz nie mieć ochoty na seks? Zabójcy libido

Dlaczego możesz nie mieć ochoty na seks? Zabójcy libido

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

białe plamy na paznokciach

Białe plamy na paznokciach – co oznaczają i jak się ich pozbyć?

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?