Przejdź do treści

Wydaje ci się, że jesz za dużo cukru? Dietetyczka tłumaczy, jak zmniejszyć apetyt na słodkie

Ochota na słodycze / istockphoto.com
Ochota na słodycze / istockphoto.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Dziewczyna siedzi na parapecie i pali papierosa
Co dzieje się w organizmie, gdy rzucisz palenie? Wyjaśnia dietetyk Julian Sobiech
Kobieta na balkonie
Jak czytać oznaczenia kosmetyków przeciwsłonecznych zagranicznych producentów? Wyjaśnia Ekspert Kosmetyczny
Dieta matki karmiącej. Co jeść, czego unikać, przepisy
Dieta matki karmiącej. Co jeść, czego unikać, przepisy
Wskaźnik BMR. Oblicz swoje dzienne zapotrzebowanie energetyczne
Wskaźnik BMR. Oblicz swoje dzienne zapotrzebowanie energetyczne
Kobieta karmi dziecko piersią
Karmienie piersią. Dziecko preferuje jedną pierś? Sprawdź, co może być przyczyną

Jesienią i zimą częściej niż w innych porach roku sięgamy po słodycze. To normalne – przez zwiększoną ochotę na cukier nasz organizm przygotowuje się na chłodniejsze miesiące. Ale czy to zdrowe? Niekoniecznie. Właśnie dlatego dietetyczka Paulina Jamrozik z Poradni Dietetycznej MEDIS stworzyła listę produktów, które zaspokoją głód cukru i węglowodanów. 

Produkty zmniejszające apetyt na cukier

Paulina Jamrozik jest dietetyczką kliniczną pracującą w Poradni Dietetycznej MEDIS. Ekspertka, oprócz planowania jadłospisów, jest też aktywna w mediach społecznościowych. Jej konto na Instagramie obserwuje obecnie ponad 4,1 osób. Ostatni post dietetyczki odpowiada na pytanie: co robić, by nie jeść słodyczy? 

„Oto najlepsze produkty spożywcze, które mogą pomóc zaspokoić głód cukru i węglowodanów:

Awokado, bogate w minerały, witaminę E i tłuszcze omega, stanowi zdrową przekąskę o każdej porze dnia. Możesz je jeść samodzielnie z niewielką ilością soli i pieprzu do smaku, w zielonym koktajlu, z porannymi jajkami lub dodając do sałatki.

Olej kokosowy. Zastąpienie cukru jedzeniem zdrowych tłuszczów może pomóc zmniejszyć apetyt, zapewniając jednocześnie pozytywny impuls dla twojego ciała (i mózgu). Udowodniono, że spalanie tłuszczu w organizmie powoduje pewne niezwykłe rzeczy dla naszego mózgu i zdrowia metabolicznego.

Orzechy. Trzymanie zapasu orzechów w podróży lub w pracy to świetny sposób na uniknięcie niezdrowych przekąsek, ponieważ masz zawsze pod ręką szybką, łatwą i zdrową opcję. Garść migdałów, orzechów nerkowca lub orzechów włoskich świetnie sprawdzi się każdego dnia, ponieważ są bogate w tłuszcze omega, zawierają białko i nie zawierają cukru. Unikaj orzechów pokrytych miodem, solą itd., ponieważ mogą sprawić, że będziesz chciał więcej… 

Masło Ghee jest uważane za jeden z najlepszych produktów żywnościowych, który pomaga uspokoić pragnienie. Zapewnia zdrowszy profil kwasów tłuszczowych. Ghee stymuluje układ trawienny, poprawia przyswajanie. Spróbuj dodać Ghee do swojej diety, oprócz innych olejów lub zamiast nich.

Seler i marchew są chrupiące i pełne błonnika. Świetna przekąska między posiłkami gotowa na każde pragnienie. Możesz także spróbować zjeść je ze zrobionym własnoręcznie hummusem. Trzymanie się diety nie tylko poprawi twoje zdrowie układu trawiennego, ale także pomoże kontrolować twoje pragnienia.

Woda. To, co wydaje się pragnieniem jedzenia, może być oznaką pragnienia. Picie wody podczas głodu może pomóc w ograniczeniu apetytu, a także pomóc schudnąć” – wymienia Joanna Jamrozik, dietetyczka kliniczna.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Oto najlepsze produkty spożywcze, które mogą pomóc zaspokoić głód cukru i węglowodanów: 1. Awokado 🥑 Awokado, bogate w minerały, witaminę E i tłuszcze omega, stanowi zdrową przekąskę o każdej porze dnia. Możesz je jeść samodzielnie z niewielką ilością soli i pieprzu do smaku, w zielonym koktajlu, z porannymi jajkami lub dodając do sałatki. 2. Olej kokosowy 🥥 Zastąpienie cukru jedzeniem zdrowych tłuszczów może pomóc zmniejszyć apetyt, zapewniając jednocześnie pozytywny impuls dla twojego ciała (i mózgu). Udowodniono, że spalanie tłuszczu w organizmie powoduje pewne niezwykłe rzeczy dla naszego mózgu i zdrowia metabolicznego. 3. Orzechy 🌰 Trzymanie zapasu orzechów w podróży lub w pracy to świetny sposób na uniknięcie niezdrowych przekąsek, ponieważ masz zawsze pod ręką szybką, łatwą i zdrową opcję. Garść migdałów, orzechów nerkowca lub orzechów włoskich świetnie sprawdzi się każdego dnia, ponieważ są bogate w tłuszcze omega, zawierają białko i nie zawierają cukru. Unikaj orzechów pokrytych miodem, solą itd. ponieważ mogą sprawić, że będziesz chciał więcej … 4. Masło Ghee 4. Masło Ghee jest uważane za jeden z najlepszych produktów żywnościowych, który pomaga uspokoić pragnienie. Zapewnia zdrowszy profil kwasów tłuszczowych. Ghee stymuluje układ trawienny, poprawia przyswajanie. Spróbuj dodać Ghee do swojej diety, oprócz innych olejów lub zamiast nich. 5. Marchewka i seler 🥕 Seler i marchew są chrupiące i pełne błonnika. Świetna przekąska między posiłkami gotowa na każde pragnienie. Możesz także spróbować zjeść je ze zrobionym własnoręcznie hummusie. Trzymanie się diety nie tylko poprawi twoje zdrowie układu trawiennego, ale także pomoże kontrolować twoje pragnienia. 6. Woda 💦 To, co wydaje się pragnieniem jedzenia, może być oznaką pragnienia. Picie wody podczas głodu może pomóc w ograniczeniu apetytu, a także pomóc schudnąć. Jeśli potrzebujesz trochę więcej motywacji, aby trzymać się z dala od cukru – zapraszam do #poradniamedis ————— #orzechy #awokado #olejkokosowy #woda #nawodnienie #nawodnienietopodstawa #migdały #orzechylaskowe #nerkowce #marchewka #seler #hummus #masłoghee #dietetykon line

Post udostępniony przez Poradnia Dietetyczna MEDIS (@paulina.jamrozik_dietetyk)

Ochota na słodkie – czego chce nasz organizm?

Najczęstszą przyczyną zwiększonej ochoty na słodycze jest zbyt małe spożywanie produktów bogatych w węglowodany złożone. Mowa tutaj o kaszach czy pieczywie razowym. Efekt? Spadek cukru w organizmie. To właśnie przez to tak ciągnie nas do słodkiego. Organizm robi wszystko, by uzupełnić niedobory.

Zwiększony apetyt na cukier może być też skutkiem drożdżaków z rodzaju Candida, braku odpowiedniej ilości chromu w organizmie oraz przewlekłego stresu. Ostatnia przyczyna pojawia się w naszym życiu bardzo często. Tym bardziej więc powinnyśmy sięgać po produkty obniżające apetyt na słodycze. 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kontroluj cukier

Kontroluj cukier! Podpowiadamy, jakie produkty ci w tym pomogą

Niekoniecznie Dietetycznie: „Jeśli odrzucasz syrop glukozowo-fruktozowy na rzecz cukru, to niepotrzebnie. Oba są siebie warte”

Mięta pieprzowa - 11 zastosowań jej właściwości

Mięta pieprzowa – 11 zastosowań jej właściwości

Cukier, który szkodzi wątrobie

Cukier, który szkodzi wątrobie

Panowanie nad apetytem / freepik

Jak zapanować nad swoim apetytem? Dietetyczka Patrycja Rublewska ma kilka ważnych rad

Aspartam w dżemach / istock

Aspartam – czego jeszcze o nim nie wiesz? O jego wadach i zaletach rozmawiamy z dietetyczką Zofią Suszką

Jak cukier wpływa na mózg, wygląd i odporność?

Co cukier robi z twoim wyglądem, psychiką i odpornością?

Cukier waniliowy czy wanilinowy? Ekspertki z Czytamy Etykiety alarmują, żeby dokładnie czytać etykiety

Kobieta je czekoladę

Czekoladki na Walentynki? Dietetyk radzi, jakie wybrać, jeśli troszczysz się o zdrowie swojego partnera

GIS wycofał popularny cukier kokosowy. Powodem był gluten

Łyżeczki z przyprawami

Cukier biały a cukier brązowy. Który jest lepszym wyborem? Tłumaczy dietetyczka

Zbilansowane śniadanie / istock

Przed ważną prezentacją albo egzaminem sięgasz po batonik, ponieważ słyszałaś, że to „daje kopa”? Dietetyczka wyjaśnia, jak jest naprawdę

Cukier / PSX, Unsplash

Nadmiar cukru zmniejsza płodność!

Naturalne źródła cukru / istock

Cukru nie znajdziesz tylko w cukierniczce. Jego źródłem jest wiele innych produktów spożywczych

jajko

5 produktów zmniejszających apetyt

Erytrytol – czy może zastąpić cukier? Czy jest bezpiecznym słodzikiem?

bakalie

Jak kupować bakalie?

pączek

Co cukier robi z twoim mózgiem? Nie będziesz zadowolona

badanie cukru

Cukier we krwi. Czym grozi podwyższony poziom glukozy i jak go obniżyć?

Glukoza w moczu - znaczenie, norma, badanie

Glukoza w moczu – znaczenie, norma, badanie

poliole

Poliole – naturalne słodziki. Co warto o nich wiedzieć?

lody malinowe

Deser bez cukru? Niemożliwe nie istnieje! Te 3 przepisy to niebo dla podniebienia

OGTT — Sprawdź, czym jest badanie tolerancji glukozy przez organizm!

OGTT – na czym polega badanie tolerancji glukozy?

rożek i makaroniki

7 mitów o cukrzycy, przez które chorujemy

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Policzek kobiety z włókniakiem miękkim

Włókniak miękki ‒ jakie są jego przyczyny i jak się pozbyć takich zmian?

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?