Przejdź do treści

Wydaje ci się, że jesz za dużo cukru? Dietetyczka tłumaczy, jak zmniejszyć apetyt na słodkie

Ochota na słodycze / istockphoto.com
Ochota na słodycze / istockphoto.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
kobieta w trakcie szczepienia
Powinniśmy znać kalendarz szczepień dla dorosłych!
Tabletki na stole spadają z góry
Jak odpowiednio brać antybiotyki? Insta Pediatra: jeśli nie będziemy tego dobrze robić, to antybiotyki przestaną być skuteczne, a my zostaniemy bez broni w walce z bakteriami
Trzy pomarańcze i nóż leżą na talerzy pokrytym ścierką
Nie jedz skórki z cytrusów! Może zawierać niebezpieczne substancje! Ostrzega Mama Chemik
Dr Michał Czapla / Instagram.com
Dr Michał Czapla: regularna aktywność fizyczna jest podstawą skutecznej profilaktyki chorób serca
Jedzenie słodyczy / istockphoto.com
Chcesz skończyć z jedzeniem słodyczy? Zadaj sobie kilka pytań, a odpowiedzi spisz na kartce. To sposób dietetyczki Darii Rybickiej

Jesienią i zimą częściej niż w innych porach roku sięgamy po słodycze. To normalne – przez zwiększoną ochotę na cukier nasz organizm przygotowuje się na chłodniejsze miesiące. Ale czy to zdrowe? Niekoniecznie. Właśnie dlatego dietetyczka Paulina Jamrozik z Poradni Dietetycznej MEDIS stworzyła listę produktów, które zaspokoją głód cukru i węglowodanów. 

Produkty zmniejszające apetyt na cukier

Paulina Jamrozik jest dietetyczką kliniczną pracującą w Poradni Dietetycznej MEDIS. Ekspertka, oprócz planowania jadłospisów, jest też aktywna w mediach społecznościowych. Jej konto na Instagramie obserwuje obecnie ponad 4,1 osób. Ostatni post dietetyczki odpowiada na pytanie: co robić, by nie jeść słodyczy? 

„Oto najlepsze produkty spożywcze, które mogą pomóc zaspokoić głód cukru i węglowodanów:

Awokado, bogate w minerały, witaminę E i tłuszcze omega, stanowi zdrową przekąskę o każdej porze dnia. Możesz je jeść samodzielnie z niewielką ilością soli i pieprzu do smaku, w zielonym koktajlu, z porannymi jajkami lub dodając do sałatki.

Olej kokosowy. Zastąpienie cukru jedzeniem zdrowych tłuszczów może pomóc zmniejszyć apetyt, zapewniając jednocześnie pozytywny impuls dla twojego ciała (i mózgu). Udowodniono, że spalanie tłuszczu w organizmie powoduje pewne niezwykłe rzeczy dla naszego mózgu i zdrowia metabolicznego.

Orzechy. Trzymanie zapasu orzechów w podróży lub w pracy to świetny sposób na uniknięcie niezdrowych przekąsek, ponieważ masz zawsze pod ręką szybką, łatwą i zdrową opcję. Garść migdałów, orzechów nerkowca lub orzechów włoskich świetnie sprawdzi się każdego dnia, ponieważ są bogate w tłuszcze omega, zawierają białko i nie zawierają cukru. Unikaj orzechów pokrytych miodem, solą itd., ponieważ mogą sprawić, że będziesz chciał więcej… 

Masło Ghee jest uważane za jeden z najlepszych produktów żywnościowych, który pomaga uspokoić pragnienie. Zapewnia zdrowszy profil kwasów tłuszczowych. Ghee stymuluje układ trawienny, poprawia przyswajanie. Spróbuj dodać Ghee do swojej diety, oprócz innych olejów lub zamiast nich.

Seler i marchew są chrupiące i pełne błonnika. Świetna przekąska między posiłkami gotowa na każde pragnienie. Możesz także spróbować zjeść je ze zrobionym własnoręcznie hummusem. Trzymanie się diety nie tylko poprawi twoje zdrowie układu trawiennego, ale także pomoże kontrolować twoje pragnienia.

Woda. To, co wydaje się pragnieniem jedzenia, może być oznaką pragnienia. Picie wody podczas głodu może pomóc w ograniczeniu apetytu, a także pomóc schudnąć” – wymienia Joanna Jamrozik, dietetyczka kliniczna.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Oto najlepsze produkty spożywcze, które mogą pomóc zaspokoić głód cukru i węglowodanów: 1. Awokado 🥑 Awokado, bogate w minerały, witaminę E i tłuszcze omega, stanowi zdrową przekąskę o każdej porze dnia. Możesz je jeść samodzielnie z niewielką ilością soli i pieprzu do smaku, w zielonym koktajlu, z porannymi jajkami lub dodając do sałatki. 2. Olej kokosowy 🥥 Zastąpienie cukru jedzeniem zdrowych tłuszczów może pomóc zmniejszyć apetyt, zapewniając jednocześnie pozytywny impuls dla twojego ciała (i mózgu). Udowodniono, że spalanie tłuszczu w organizmie powoduje pewne niezwykłe rzeczy dla naszego mózgu i zdrowia metabolicznego. 3. Orzechy 🌰 Trzymanie zapasu orzechów w podróży lub w pracy to świetny sposób na uniknięcie niezdrowych przekąsek, ponieważ masz zawsze pod ręką szybką, łatwą i zdrową opcję. Garść migdałów, orzechów nerkowca lub orzechów włoskich świetnie sprawdzi się każdego dnia, ponieważ są bogate w tłuszcze omega, zawierają białko i nie zawierają cukru. Unikaj orzechów pokrytych miodem, solą itd. ponieważ mogą sprawić, że będziesz chciał więcej … 4. Masło Ghee 4. Masło Ghee jest uważane za jeden z najlepszych produktów żywnościowych, który pomaga uspokoić pragnienie. Zapewnia zdrowszy profil kwasów tłuszczowych. Ghee stymuluje układ trawienny, poprawia przyswajanie. Spróbuj dodać Ghee do swojej diety, oprócz innych olejów lub zamiast nich. 5. Marchewka i seler 🥕 Seler i marchew są chrupiące i pełne błonnika. Świetna przekąska między posiłkami gotowa na każde pragnienie. Możesz także spróbować zjeść je ze zrobionym własnoręcznie hummusie. Trzymanie się diety nie tylko poprawi twoje zdrowie układu trawiennego, ale także pomoże kontrolować twoje pragnienia. 6. Woda 💦 To, co wydaje się pragnieniem jedzenia, może być oznaką pragnienia. Picie wody podczas głodu może pomóc w ograniczeniu apetytu, a także pomóc schudnąć. Jeśli potrzebujesz trochę więcej motywacji, aby trzymać się z dala od cukru – zapraszam do #poradniamedis ————— #orzechy #awokado #olejkokosowy #woda #nawodnienie #nawodnienietopodstawa #migdały #orzechylaskowe #nerkowce #marchewka #seler #hummus #masłoghee #dietetykon line

Post udostępniony przez Poradnia Dietetyczna MEDIS (@paulina.jamrozik_dietetyk)

Ochota na słodkie – czego chce nasz organizm?

Najczęstszą przyczyną zwiększonej ochoty na słodycze jest zbyt małe spożywanie produktów bogatych w węglowodany złożone. Mowa tutaj o kaszach czy pieczywie razowym. Efekt? Spadek cukru w organizmie. To właśnie przez to tak ciągnie nas do słodkiego. Organizm robi wszystko, by uzupełnić niedobory.

Zwiększony apetyt na cukier może być też skutkiem drożdżaków z rodzaju Candida, braku odpowiedniej ilości chromu w organizmie oraz przewlekłego stresu. Ostatnia przyczyna pojawia się w naszym życiu bardzo często. Tym bardziej więc powinnyśmy sięgać po produkty obniżające apetyt na słodycze. 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

lody malinowe

Deser bez cukru? Niemożliwe nie istnieje! Te 3 przepisy to niebo dla podniebienia

rożek i makaroniki

7 mitów o cukrzycy, przez które chorujemy

Pętla wisielcza z żelka

„Cukier to zguba i zło” alarmują eksperci z Czytamy Etykiety. Jak się przed nim ustrzec?

Dorosła córka z matką

Jak wspierać mamę, która ma za wysoki cukier we krwi?

Poziom cukru - jakie są normy?

Poziom cukru – jakie są normy?

Kadr z filmu rodzinka.pl / VOD tvp.pl

Kożuchowska jako serialowa babcia daje zły przykład. „I biadolenie, że biedne babcie nie mogą w dzieci cukru ładować”

Słodki pączek pełen cukru / istockphoto.com

WHO zaleca, by dziennie spożywać nie więcej niż 10 łyżeczek cukru. Myślisz, że tyle nie jesz? Wystarczy, że wypijesz colę

Rozlany miód na talerzu

„Zamiana cukru na miód niekoniecznie może być dobrym wyborem” ostrzega dietetyczka Dominika Oleś

Stewia - co to jest, właściwości, przeciwwskazania

Stewia – co to jest, właściwości, przeciwwskazania

istockphoto.com

Dietetyczka: czytajcie opakowania! Cukier znajdziecie w naprawdę zaskakujących produktach

Zanim podasz dziecku zamiennik cukru

Zanim podasz dziecku zamiennik cukru… Dietetyczka ostrzega, by uważać z substancjami słodzącymi, które pozornie uważane są za zdrowsze

Ksylitol (źródło - istockphoto.com)

Ksylitol – zdrowa i naturalna alternatywa dla cukru

Chcesz mieć zdrową skórę? Utrzymuj stabilny poziom cukru. Radzi autorka bloga Natura Pod Lupą

cukier

Zamienniki cukru. Które wybierać? Dietetyczka wyjaśnia

sklep Lidl

Zdrowe zmiany w dyskontach. Lidl odchudza żywność z soli i cukru, Biedronka rezygnuje z oleju palmowego

Owoce z małą ilością cukru. Które najlepiej jeść podczas diety?

Gorące kąpiele – zdrowe czy nie?

insulinooporność

5 faktów o insulinooporności, które powinnaś znać

„Jesteśmy w światowej czołówce, jeśli chodzi o spożywanie cukru. Jesteśmy jedną z najszybciej tyjących narodowości na świecie!” – mówi Agnieszka Wiśniewska, założycielka Fundacji Szczęśliwi Bez Cukru

Uwielbiasz słodycze? Przyda ci się krótki poradnik dla słodyczoholików

„W dniu swoich urodzin dowiedziałam się, że mam cukrzycę. Dostałam przepiękny prezent w postaci skierowania do natychmiastowego stawienia się w szpitalu” – mówi Sandra Kaczmarska, młoda diabetyczka typu 1

Kobieta zerka na trzy babeczki i zastanawia się, którą zjeść

Jesteś uzależniona od cukru? Sprawdź to!

Nadmierna potliwość to sygnał od organizmu, że coś ci dolega. Poznaj 7 rzeczy, o których informuje twój pot

Tłusty czwartek z oponką… daktylową! Sprawdź przepis na pączki w wersji odchudzonej

Najpopularniejsze

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

dziewczyna trzyma blistry z witaminami

11 witamin i minerałów, których potrzebujesz, gdy masz 20, 30, 40, 50 lat

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

Sandra Kubicka

Sandra Kubicka: nigdy już nie powiem, że jestem w stu procentach zdrowa, nawet jeśli kiedyś będę czuła się lepiej

„Wyjście z toksycznego związku nie łatwe, ale jest możliwe. I trzeba to zrobić. Dla siebie”. Dr Bogdan Stelmach o niezdrowych relacjach w parze

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

pms

„O PMS lubi się żartować, bo to przecież tylko gorsze dni kobiety. Tymczasem u podłoża PMS leży nierównowaga hormonalna”. Jak na nią wpłynąć, tłumaczy dietetyczka i naturopatka Monika Skuza

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Mama zakleja plaster dziekcu. Na zdjeciu widoczne dłonie na drewnianym stole

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

sen

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.