Przejdź do treści

„Jeśli powiedzą, że zwariowałaś, w porządku. Pokaż im, do czego jesteś zdolna”. Zobacz świetny spot Nike, pokazujący siłę kobiet!

kampania nike
screenshot kapanii nike
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Oporni na insulinę. Co powinnaś wiedzieć o insulinooporności?
Oporni na insulinę. Co powinnaś wiedzieć o insulinooporności?
Dlaczego decydujemy się na operacje plastyczne?
Dlaczego decydujemy się na operacje plastyczne? Odpowiada dr Zofia Bochen, specjalistka chirurgii plastycznej
Ćwiczenie wyobraźni pomoże ci schudnąć
Ćwiczenie wyobraźni pomoże ci schudnąć. To może być prostsze, niże ci się wydaje
Pieczywo / istock
Czy koronawirusem można się zarazić, kupując pieczywo luzem? Główny Inspektor Sanitarny wyjaśnia
Ćwiczę, ale wciąż nie chudnę. Dlaczego tak się dzieje? Oto odpowiedź!
Ćwiczę, ale wciąż nie chudnę. Dlaczego tak się dzieje? Oto odpowiedź!

Podczas tegorocznej gali oscarowej marka Nike zaprezentowała spot „Dream Crazier”. Ten 90-sekundowy filmik pokazuje znane sportsmentki, łamiące stereotypy na temat kobiet w sporcie. Mówi o sile, walce, a także szaleństwie. „Jeśli powiedzą, że zwariowałaś, w porządku. Pokaż im, do czego jesteś zdolna”, słyszymy słowa tenisistki Sereny Williams. Klip zawiera jasny przekaz: nadszedł czas, aby pozbyć się uprzedzeń związanych z płcią – zwłaszcza w sporcie.

Marka Nike zaprezentowała 90-sekundową reklamę, która zwraca uwagę na problem dyskryminacji kobiet w świecie sportu. W kampanii udział wzięły wybitne sportsmentki, między innymi: snowboardzistka Chloe Kim, szablistka Ibtihaj Muhammad, gimnastyczka Simone Biles a także reprezentantki USA w piłce nożnej. Materiał ukazuje je w kluczowych momentach, pełnych emocji i walki. Oglądamy przełamywanie barier, poszerzanie definicji sportu, ważne, historyczne wydarzenia.

Kampania skupia się na obelgach, które często rzucane są w stronę kobiet uprawiających sport. Wykorzystanie Sereny Williams jako narratorki, podkreśla jej pozycję jako jednej z najważniejszych sportsmenek naszych czasów, inspirującej i dodającej sił w realizacji marzeń. Williams mówi w nagraniu:  „Jeśli okazujemy emocje, mówi się, że dramatyzujemy. Jeśli chcemy grać przeciwko mężczyznom, jesteśmy szalone. Jeśli marzymy o równych szansach, mamy urojenia. Kiedy jesteśmy zbyt dobre, „coś jest nie tak z nami”. A jeśli się wkurzamy –  jesteśmy histeryczkami, zachowujemy się irracjonalnie albo po prostu jesteśmy szalone”.

Jeśli okazujemy emocje, mówi się, że dramatyzujemy. Jeśli chcemy grać przeciwko mężczyznom, jesteśmy szalone. Jeśli marzymy o równych szansach, mamy urojenia. Kiedy jesteśmy zbyt dobre, "coś jest nie tak z nami". A jeśli się wkurzamy, jesteśmy histeryczkami, zachowujemy się irracjonalnie albo po prostu jesteśmy szalone

Reklama Nike została stworzona przez Emmę Barnett i Alexa Romansa z Wieden & Kennedy Portland, a co ciekawe, reżyserował ją Kim Gehrig, który był również twórcą reklamy Gillette, mówiącej o wzajemnych „męskich” relacjach. Spot Nike został przygotowany w ramach przygotowań do mistrzostw świata w piłce nożnej kobiet, które odbędą się latem we Francji.

Nike ma długą historię rozpoznawania i uwypuklania kobiet-sportowców. Kampania "Dream Crazier"jest początkiem podróży, która świętuje kobiety w sporcie, przed największym wydarzeniem piłkarskim we Francji tego lata. Chodzi o to, aby pomóc sportowcom w pełni wykorzystać swój potencjał nawet w obliczu przeciwności losu.

przedstawiciel marki Nike w oficjalnej informacji prasowej
Dwójka bijących się chłopców

Nike przełamuje stereotypy

Utarło się przekonanie, że wszystko to, co jest przełamaniem barier, pokonywaniem przeszkód lub przeciwności losu, jest wyrazem szaleństwa.  Nike w swojej kampanii walczy z tymi uprzedzeniami. W nagraniu możemy usłyszeć: „Kobieta biegająca w maratonie była szalona. Kobieta, która boksowała, była szalona. Kobieta trenująca drużyną NBA – szalona. Kobieta wygrywająca 23 tytuły wielkoszlemowe, mająca dziecko i wracająca po więcej… szalona, szalona, szalona”.

Dziewczyny, bądźmy bardziej szalone, nie tylko w sporcie. Reklama Nike dotyka problemu sportsmenek, ale każda z nas może poczuć siłę, waleczność i nie odrobinę, a cały wir szaleństwa w życiu codziennym. „To szalone, dopóki tego nie zrobisz. Po prostu zrób to”, to puenta kampanii, a dla wielu z nas może być mottem, dodającym odwagi i wiary w naszą kobiecą siłę.

To szalone, dopóki tego nie zrobisz. Po prostu zrób to

Internauci są zachwyceni reklamą. My również.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kampania Knix

Joanna Griffiths pokazuje w kampanii reklamowej piękno kobiecego ciała po 50-tce. Musisz to zobaczyć!

Paulina Młynarska / fot. Tatiana Jachyra

„Wkurzyłam się maksymalnie. Na was kobiety. Na część z was…” – pisze Paulina Młynarska. Chodzi o dyskusję na temat nowej kampanii, która mówi m.in., że miejsce kobiety jest w kuchni

A czy ty już obmacałeś swoje jajka? „Złap Się Za Jajka” – świetna kampania w ramach akcji Movember

Dzieci siedzą na krzesełkach na scenie teatralnej. Mówi do nich Tomasz Kot, który kuca przed nimi

Święta to czas (u)dawania – niezwykłe lekcje aktorstwa Tomasza Kota dla osieroconych dzieci

Świąteczna reklama Allegro / Fot. Screen z YouTube

Świąteczna reklama Allegro wzrusza i daje ważną lekcję o relacjach. Nie przegap tego, co najważniejsze w czasie świąt!

Animowana kobieta w uścisku potwora

Stwardnienie rozsiane nie zawsze widać! Oto niewidoczne objawy stwardnienia rozsianego, z którymi chorzy zmagają się na co dzień!

Atopowe zapalenie skóry. Tym się nie można zarazić! Ruszyła kampania edukacyjna „Zrozumieć AZS”

Nike

Kończy się świat, w którym nie podejmujemy trudnych tematów. Nowa kampania Nike walczy z depresją i próbami samobójczymi

„Odłącz się”, nie wszystko jest online. Mądra kampania we wrocławskim MPK

Nieważne, jak zaczął się twój sport

Ratując komuś życie, możesz uratować także swoje. Nieszablonowe spojrzenie na aktywność fizyczną w spocie „Nieważne, jak zaczął się twój sport”

Agata Wrońska, fotografka

5 pytań do fotografki Agaty Wrońskiej o sesję WIMIN

Nike prezentuje manekiny w większych rozmiarach, promując różnorodoność. Co na to kobiety?

kampania dopalacze to nie zabawa

„Na górze róże, na dole trup. Do ceny dopów, wliczą ci grób”. Na ulicach Poznania ruszyła kontrowersyjna kampania

Bez spiny jem rośliny kampania

„Bez spiny jem rośliny” – kampania dla tych, którzy chcą jeść roślinnie

STOP Barierom. Ruszyła kampania zwracająca uwagę na problemy niepełnosprawnych

Nie bądź obojętny wobec przemocy – po prostu reaguj! Kampania przeciwko agresji wobec osób LGBT+

Kampania Primark

Modelka bez zęba w kampanii marki Primark. „Każda z nas powinna czuć się dobrze z samą sobą”

Kampania H&M

Rozstępy, fałdki i blizny w kampanii kostiumów kąpielowych. H&M otwiera się na różnorodność!

Kampania Centrum Praw Kobiet

Trzymamy stronę kobiet! Wesprzyj Polki doświadczone przemocą. Trwa kampania Centrum Praw Kobiet

„Autyzm może sprawić, że odkryjesz rzeczy niezwykłe”. Warto wiedzieć trochę więcej o autyzmie. Ta animacja ci w tym pomoże

kampanai rak'n'roll

„Nie ma nas bez procentów, nie ma Rak’n’Rolla bez procentów”. To kampania o pijanych życiem, którzy silniej czują jego smak

„Autyzm – wystarczy zrozumieć”. Ucz się tolerancji w najnowszej kampanii mówiącej o spektrum autyzmu

Screen z animacji kampanii Wciąż jestem tym, kim byłem

Mimo choroby „wciąż jestem tym, kim byłem”. Poruszająca kampania o dzieciach chorych na nowotwór

john legend przewija niemowlaka

John Legend i Adam Levine zmieniają pieluchy. Uroczy spot marki Pampers celebrujący ojcostwo

Najpopularniejsze

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

Sandra Kubicka

Sandra Kubicka: nigdy już nie powiem, że jestem w stu procentach zdrowa, nawet jeśli kiedyś będę czuła się lepiej

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

„Wyjście z toksycznego związku nie łatwe, ale jest możliwe. I trzeba to zrobić. Dla siebie”. Dr Bogdan Stelmach o niezdrowych relacjach w parze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

cynk w migdałach

Cynk – gdzie go szukać? Poznaj 5 naturalnych źródeł cynku

Kobieta z grypą hiszpanką leży w łóżku

Grypa hiszpanka – przyczyny i objawy. Historia największej pandemii na świecie.

Mama zakleja plaster dziekcu. Na zdjeciu widoczne dłonie na drewnianym stole

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Kobieta trzymająca się za plecy na dole z powodu bólu pleców

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Ropiejące oczy kobiety

Ropiejące oczy u dzieci i dorosłych – przyczyny i metody leczenia

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

sen

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?