Przejdź do treści

„Jeśli powiedzą, że zwariowałaś, w porządku. Pokaż im, do czego jesteś zdolna”. Zobacz świetny spot Nike, pokazujący siłę kobiet!

kampania nike
screenshot kapanii nike
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Zespół cieśni nadgarstka. Rozmowa z osteopatką Eweliną Tyszko-Bury
Zespół cieśni nadgarstka. Jak może pomóc osteopatia? Wyjaśnia Ewelina Tyszko-Bury
Andrzej Duda / prezydent.pl
Prezydent Andrzej Duda nominowany do Biologicznej Bzdury Roku 2020. Podczas debaty mówił o szczepionce, która nie istnieje
Oczyszczanie twarzy - jak to robić dobrze? Największe błędy i sposoby na prawidłowe mycie twarzy wylicza dermatolożka
Oczyszczanie twarzy – jak to robić dobrze? Dermatolożka wymienia największe błędy i sposoby na prawidłowe mycie skóry
Dieta jajeczna – bezpieczna i skuteczna, czy szkodliwa i monotonna?
Kalorie a miesiączka / rawpixel
W drugiej połowie cyklu miesiączkowego można jeść więcej? Dietetyk Jakub Chwiłkowski odpowiada

Podczas tegorocznej gali oscarowej marka Nike zaprezentowała spot „Dream Crazier”. Ten 90-sekundowy filmik pokazuje znane sportsmentki, łamiące stereotypy na temat kobiet w sporcie. Mówi o sile, walce, a także szaleństwie. „Jeśli powiedzą, że zwariowałaś, w porządku. Pokaż im, do czego jesteś zdolna”, słyszymy słowa tenisistki Sereny Williams. Klip zawiera jasny przekaz: nadszedł czas, aby pozbyć się uprzedzeń związanych z płcią – zwłaszcza w sporcie.

Marka Nike zaprezentowała 90-sekundową reklamę, która zwraca uwagę na problem dyskryminacji kobiet w świecie sportu. W kampanii udział wzięły wybitne sportsmentki, między innymi: snowboardzistka Chloe Kim, szablistka Ibtihaj Muhammad, gimnastyczka Simone Biles a także reprezentantki USA w piłce nożnej. Materiał ukazuje je w kluczowych momentach, pełnych emocji i walki. Oglądamy przełamywanie barier, poszerzanie definicji sportu, ważne, historyczne wydarzenia.

Kampania skupia się na obelgach, które często rzucane są w stronę kobiet uprawiających sport. Wykorzystanie Sereny Williams jako narratorki, podkreśla jej pozycję jako jednej z najważniejszych sportsmenek naszych czasów, inspirującej i dodającej sił w realizacji marzeń. Williams mówi w nagraniu:  „Jeśli okazujemy emocje, mówi się, że dramatyzujemy. Jeśli chcemy grać przeciwko mężczyznom, jesteśmy szalone. Jeśli marzymy o równych szansach, mamy urojenia. Kiedy jesteśmy zbyt dobre, „coś jest nie tak z nami”. A jeśli się wkurzamy –  jesteśmy histeryczkami, zachowujemy się irracjonalnie albo po prostu jesteśmy szalone”.

Jeśli okazujemy emocje, mówi się, że dramatyzujemy. Jeśli chcemy grać przeciwko mężczyznom, jesteśmy szalone. Jeśli marzymy o równych szansach, mamy urojenia. Kiedy jesteśmy zbyt dobre, "coś jest nie tak z nami". A jeśli się wkurzamy, jesteśmy histeryczkami, zachowujemy się irracjonalnie albo po prostu jesteśmy szalone

Reklama Nike została stworzona przez Emmę Barnett i Alexa Romansa z Wieden & Kennedy Portland, a co ciekawe, reżyserował ją Kim Gehrig, który był również twórcą reklamy Gillette, mówiącej o wzajemnych „męskich” relacjach. Spot Nike został przygotowany w ramach przygotowań do mistrzostw świata w piłce nożnej kobiet, które odbędą się latem we Francji.

Nike ma długą historię rozpoznawania i uwypuklania kobiet-sportowców. Kampania "Dream Crazier"jest początkiem podróży, która świętuje kobiety w sporcie, przed największym wydarzeniem piłkarskim we Francji tego lata. Chodzi o to, aby pomóc sportowcom w pełni wykorzystać swój potencjał nawet w obliczu przeciwności losu.

przedstawiciel marki Nike w oficjalnej informacji prasowej
Dwójka bijących się chłopców

Nike przełamuje stereotypy

Utarło się przekonanie, że wszystko to, co jest przełamaniem barier, pokonywaniem przeszkód lub przeciwności losu, jest wyrazem szaleństwa.  Nike w swojej kampanii walczy z tymi uprzedzeniami. W nagraniu możemy usłyszeć: „Kobieta biegająca w maratonie była szalona. Kobieta, która boksowała, była szalona. Kobieta trenująca drużyną NBA – szalona. Kobieta wygrywająca 23 tytuły wielkoszlemowe, mająca dziecko i wracająca po więcej… szalona, szalona, szalona”.

Dziewczyny, bądźmy bardziej szalone, nie tylko w sporcie. Reklama Nike dotyka problemu sportsmenek, ale każda z nas może poczuć siłę, waleczność i nie odrobinę, a cały wir szaleństwa w życiu codziennym. „To szalone, dopóki tego nie zrobisz. Po prostu zrób to”, to puenta kampanii, a dla wielu z nas może być mottem, dodającym odwagi i wiary w naszą kobiecą siłę.

To szalone, dopóki tego nie zrobisz. Po prostu zrób to

Internauci są zachwyceni reklamą. My również.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Para dziewczyn

„30 twarzy dumy” z okazji Miesiąca Dumy LGBT+. Czerwiec pod znakiem tęczy!

Kampania Knix

Joanna Griffiths pokazuje w kampanii reklamowej piękno kobiecego ciała po 50-tce. Musisz to zobaczyć!

Paulina Młynarska / fot. Tatiana Jachyra

„Wkurzyłam się maksymalnie. Na was kobiety. Na część z was…” – pisze Paulina Młynarska. Chodzi o dyskusję na temat nowej kampanii, która mówi m.in., że miejsce kobiety jest w kuchni

A czy ty już obmacałeś swoje jajka? „Złap Się Za Jajka” – świetna kampania w ramach akcji Movember

Dzieci siedzą na krzesełkach na scenie teatralnej. Mówi do nich Tomasz Kot, który kuca przed nimi

Święta to czas (u)dawania – niezwykłe lekcje aktorstwa Tomasza Kota dla osieroconych dzieci

Świąteczna reklama Allegro / Fot. Screen z YouTube

Świąteczna reklama Allegro wzrusza i daje ważną lekcję o relacjach. Nie przegap tego, co najważniejsze w czasie świąt!

Animowana kobieta w uścisku potwora

Stwardnienie rozsiane nie zawsze widać! Oto niewidoczne objawy stwardnienia rozsianego, z którymi chorzy zmagają się na co dzień!

Atopowe zapalenie skóry. Tym się nie można zarazić! Ruszyła kampania edukacyjna „Zrozumieć AZS”

„Odłącz się”, nie wszystko jest online. Mądra kampania we wrocławskim MPK

Nieważne, jak zaczął się twój sport

Ratując komuś życie, możesz uratować także swoje. Nieszablonowe spojrzenie na aktywność fizyczną w spocie „Nieważne, jak zaczął się twój sport”

Agata Wrońska, fotografka

5 pytań do fotografki Agaty Wrońskiej o sesję WIMIN

kampania dopalacze to nie zabawa

„Na górze róże, na dole trup. Do ceny dopów, wliczą ci grób”. Na ulicach Poznania ruszyła kontrowersyjna kampania

Bez spiny jem rośliny kampania

„Bez spiny jem rośliny” – kampania dla tych, którzy chcą jeść roślinnie

STOP Barierom. Ruszyła kampania zwracająca uwagę na problemy niepełnosprawnych

Nie bądź obojętny wobec przemocy – po prostu reaguj! Kampania przeciwko agresji wobec osób LGBT+

Kampania Primark

Modelka bez zęba w kampanii marki Primark. „Każda z nas powinna czuć się dobrze z samą sobą”

Kampania H&M

Rozstępy, fałdki i blizny w kampanii kostiumów kąpielowych. H&M otwiera się na różnorodność!

Kampania Centrum Praw Kobiet

Trzymamy stronę kobiet! Wesprzyj Polki doświadczone przemocą. Trwa kampania Centrum Praw Kobiet

„Autyzm może sprawić, że odkryjesz rzeczy niezwykłe”. Warto wiedzieć trochę więcej o autyzmie. Ta animacja ci w tym pomoże

kampanai rak'n'roll

„Nie ma nas bez procentów, nie ma Rak’n’Rolla bez procentów”. To kampania o pijanych życiem, którzy silniej czują jego smak

„Autyzm – wystarczy zrozumieć”. Ucz się tolerancji w najnowszej kampanii mówiącej o spektrum autyzmu

Screen z animacji kampanii Wciąż jestem tym, kim byłem

Mimo choroby „wciąż jestem tym, kim byłem”. Poruszająca kampania o dzieciach chorych na nowotwór

Ciągłe uczucie głodu – przyczyny. Jak się go pozbyć?

kobieta i mężczyzna, aseksualność

Aseksualność to nowa orientacja seksualna? Tłumaczy Alicja Długołęcka

Najpopularniejsze

Kortyzol – jak go obniżyć? Objawy i przyczyny podwyższonego poziomu kortyzolu

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

kobieta, ból

Fibromialgia – kiedy boli cię wszystko. Czym objawia się ta tajemnicza choroba?

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Rak kości – objawy i przyczyny

Rak kości – przyczyny i objawy. Jak je szybko rozpoznać?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?