Przejdź do treści

„Jeśli powiedzą, że zwariowałaś, w porządku. Pokaż im, do czego jesteś zdolna”. Zobacz świetny spot Nike, pokazujący siłę kobiet!

kampania nike
screenshot kapanii nike
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kolory migreny. Jakie światło zmniejsza ból głowy?
Zimnem czy ciepłem – jak pokonać częste dolegliwości?
Chcesz obniżyć poziom złego cholesterolu? Pokochaj białe owoce i warzywa!
kot w kuchni
10 rzeczy, których lepiej pozbyć się z kuchni
Zerwij z „Czy zasługuję?” i ciesz się życiem. Jesteś tego warta!

Podczas tegorocznej gali oscarowej marka Nike zaprezentowała spot „Dream Crazier”. Ten 90-sekundowy filmik pokazuje znane sportsmentki, łamiące stereotypy na temat kobiet w sporcie. Mówi o sile, walce, a także szaleństwie. „Jeśli powiedzą, że zwariowałaś, w porządku. Pokaż im, do czego jesteś zdolna”, słyszymy słowa tenisistki Sereny Williams. Klip zawiera jasny przekaz: nadszedł czas, aby pozbyć się uprzedzeń związanych z płcią – zwłaszcza w sporcie.

Marka Nike zaprezentowała 90-sekundową reklamę, która zwraca uwagę na problem dyskryminacji kobiet w świecie sportu. W kampanii udział wzięły wybitne sportsmentki, między innymi: snowboardzistka Chloe Kim, szablistka Ibtihaj Muhammad, gimnastyczka Simone Biles a także reprezentantki USA w piłce nożnej. Materiał ukazuje je w kluczowych momentach, pełnych emocji i walki. Oglądamy przełamywanie barier, poszerzanie definicji sportu, ważne, historyczne wydarzenia.

Kampania skupia się na obelgach, które często rzucane są w stronę kobiet uprawiających sport. Wykorzystanie Sereny Williams jako narratorki, podkreśla jej pozycję jako jednej z najważniejszych sportsmenek naszych czasów, inspirującej i dodającej sił w realizacji marzeń. Williams mówi w nagraniu:  „Jeśli okazujemy emocje, mówi się, że dramatyzujemy. Jeśli chcemy grać przeciwko mężczyznom, jesteśmy szalone. Jeśli marzymy o równych szansach, mamy urojenia. Kiedy jesteśmy zbyt dobre, „coś jest nie tak z nami”. A jeśli się wkurzamy –  jesteśmy histeryczkami, zachowujemy się irracjonalnie albo po prostu jesteśmy szalone”.

Jeśli okazujemy emocje, mówi się, że dramatyzujemy. Jeśli chcemy grać przeciwko mężczyznom, jesteśmy szalone. Jeśli marzymy o równych szansach, mamy urojenia. Kiedy jesteśmy zbyt dobre, "coś jest nie tak z nami". A jeśli się wkurzamy, jesteśmy histeryczkami, zachowujemy się irracjonalnie albo po prostu jesteśmy szalone

Reklama Nike została stworzona przez Emmę Barnett i Alexa Romansa z Wieden & Kennedy Portland, a co ciekawe, reżyserował ją Kim Gehrig, który był również twórcą reklamy Gillette, mówiącej o wzajemnych „męskich” relacjach. Spot Nike został przygotowany w ramach przygotowań do mistrzostw świata w piłce nożnej kobiet, które odbędą się latem we Francji.

Nike ma długą historię rozpoznawania i uwypuklania kobiet-sportowców. Kampania "Dream Crazier"jest początkiem podróży, która świętuje kobiety w sporcie, przed największym wydarzeniem piłkarskim we Francji tego lata. Chodzi o to, aby pomóc sportowcom w pełni wykorzystać swój potencjał nawet w obliczu przeciwności losu.

przedstawiciel marki Nike w oficjalnej informacji prasowej
Dwójka bijących się chłopców

Nike przełamuje stereotypy

Utarło się przekonanie, że wszystko to, co jest przełamaniem barier, pokonywaniem przeszkód lub przeciwności losu, jest wyrazem szaleństwa.  Nike w swojej kampanii walczy z tymi uprzedzeniami. W nagraniu możemy usłyszeć: „Kobieta biegająca w maratonie była szalona. Kobieta, która boksowała, była szalona. Kobieta trenująca drużyną NBA – szalona. Kobieta wygrywająca 23 tytuły wielkoszlemowe, mająca dziecko i wracająca po więcej… szalona, szalona, szalona”.

Dziewczyny, bądźmy bardziej szalone, nie tylko w sporcie. Reklama Nike dotyka problemu sportsmenek, ale każda z nas może poczuć siłę, waleczność i nie odrobinę, a cały wir szaleństwa w życiu codziennym. „To szalone, dopóki tego nie zrobisz. Po prostu zrób to”, to puenta kampanii, a dla wielu z nas może być mottem, dodającym odwagi i wiary w naszą kobiecą siłę.

To szalone, dopóki tego nie zrobisz. Po prostu zrób to

Internauci są zachwyceni reklamą. My również.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

Laurie Penny

Laurie Penny: bez odwagi nasze pokolenie jest skazane na kolejną dekadę politycznego wykluczenia i gównianej muzyki

„Hormony działają na podstawie tego, co jemy. Jeśli nie jemy zgodnie ze swoim metabolicznym IQ, brak nam energii, koncentracji i mamy kłopoty z układem pokarmowym” – mówi dietetyczka Agnieszka Pająk

„Zdarzyło mi się już dyskutować z 14-latką o tym, czy seks analny jest wystarczającym zabezpieczeniem przed ciążą” – mówi Milena Maria Sęp, lekarz rezydent ginekologii i położnictwa

„W Chinach medycyna chińska przygotowuje przyszłych rodziców już rok przed planowaną ciążą. Dzięki temu depresja poporodowa nie zdarza się tam często” – mówi Aneta Rosłon, terapeutka medycyny chińskiej

Zainteresują cię również:

„Odłącz się”, nie wszystko jest online. Mądra kampania we wrocławskim MPK

Nieważne, jak zaczął się twój sport

Ratując komuś życie, możesz uratować także swoje. Nieszablonowe spojrzenie na aktywność fizyczną w spocie „Nieważne, jak zaczął się twój sport”

Agata Wrońska, fotografka

5 pytań do fotografki Agaty Wrońskiej o sesję WIMIN

Nike prezentuje manekiny w większych rozmiarach, promując różnorodoność. Co na to kobiety?

kampania dopalacze to nie zabawa

„Na górze róże, na dole trup. Do ceny dopów, wliczą ci grób”. Na ulicach Poznania ruszyła kontrowersyjna kampania

Bez spiny jem rośliny kampania

„Bez spiny jem rośliny” – kampania dla tych, którzy chcą jeść roślinnie

STOP Barierom. Ruszyła kampania zwracająca uwagę na problemy niepełnosprawnych

Nie bądź obojętny wobec przemocy – po prostu reaguj! Kampania przeciwko agresji wobec osób LGBT+

Kampania Primark

Modelka bez zęba w kampanii marki Primark. „Każda z nas powinna czuć się dobrze z samą sobą”

Kampania H&M

Rozstępy, fałdki i blizny w kampanii kostiumów kąpielowych. H&M otwiera się na różnorodność!

Kampania Centrum Praw Kobiet

Trzymamy stronę kobiet! Wesprzyj Polki doświadczone przemocą. Trwa kampania Centrum Praw Kobiet

„Autyzm może sprawić, że odkryjesz rzeczy niezwykłe”. Warto wiedzieć trochę więcej o autyzmie. Ta animacja ci w tym pomoże

kampanai rak'n'roll

„Nie ma nas bez procentów, nie ma Rak’n’Rolla bez procentów”. To kampania o pijanych życiem, którzy silniej czują jego smak

„Autyzm – wystarczy zrozumieć”. Ucz się tolerancji w najnowszej kampanii mówiącej o spektrum autyzmu

Screen z animacji kampanii Wciąż jestem tym, kim byłem

Mimo choroby „wciąż jestem tym, kim byłem”. Poruszająca kampania o dzieciach chorych na nowotwór

john legend przewija niemowlaka

John Legend i Adam Levine zmieniają pieluchy. Uroczy spot marki Pampers celebrujący ojcostwo

Unikaj psychologicznej pułapki 90:10 a twój dzień będzie lepszy

ile powinien trwać urlop

Ile powinien trwać urlop? Sprawdź, co poleca psycholog

kimjestdoula.pl

Joanna Kozakiewicz, doula: moja wizja szczęśliwego porodu i macierzyństwa może być zupełnie inna od wizji mojej klientki

5 rozmów, które warto abyś przeprowadziła ze swoim partnerem lub partnerką

„Kiedy szłam z kimś do łóżka, zasłaniałam swoje rozstępy. Dopiero po długim czasie zrozumiałam, że moi partnerzy i partnerki nie zwracają na to żadnej uwagi” – mówi Katarzyna, która polubiła swoje niedoskonałości

„Polki pozwalają, żeby bez końca dokładać im obowiązków. A zdrowy egoizm jest po to, żeby czasem powiedzieć nie” – mówi Karolina Cwalina-Stępniak, autorka książki „#girlstalk Dziewczyny, rozmowy, życie”

O co pytasz swoje dziecko, kiedy odbierasz je z przedszkola? Psycholog wyjaśnia, których pytań lepiej unikać

Pexels.com

Mój partner/partnerka jest DDA (Dorosłe Dziecko Alkoholików). Co mogę zrobić, by żyło nam się lepiej?