Przejdź do treści

„Jeśli powiedzą, że zwariowałaś, w porządku. Pokaż im, do czego jesteś zdolna”. Zobacz świetny spot Nike, pokazujący siłę kobiet!

kampania nike
screenshot kapanii nike
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
„Autyzm – wystarczy zrozumieć”. Ucz się tolerancji w najnowszej kampanii mówiącej o spektrum autyzmu
Chrup, chrup pora!
„Konsekwencje pracoholizmu to wyczerpanie fizyczne i emocjonalne”. Kiedy za bardzo kochasz swoją pracę?
Doskwiera ci ciągłe zmęczenie? To może być objaw poważnej dolegliwości. Zbadaj się
Zdrowe śniadanie do szkoły: orkiszowy omlet plus sok marchwiowy

Podczas tegorocznej gali oscarowej marka Nike zaprezentowała spot „Dream Crazier”. Ten 90-sekundowy filmik pokazuje znane sportsmentki, łamiące stereotypy na temat kobiet w sporcie. Mówi o sile, walce, a także szaleństwie. „Jeśli powiedzą, że zwariowałaś, w porządku. Pokaż im, do czego jesteś zdolna”, słyszymy słowa tenisistki Sereny Williams. Klip zawiera jasny przekaz: nadszedł czas, aby pozbyć się uprzedzeń związanych z płcią – zwłaszcza w sporcie.

Marka Nike zaprezentowała 90-sekundową reklamę, która zwraca uwagę na problem dyskryminacji kobiet w świecie sportu. W kampanii udział wzięły wybitne sportsmentki, między innymi: snowboardzistka Chloe Kim, szablistka Ibtihaj Muhammad, gimnastyczka Simone Biles a także reprezentantki USA w piłce nożnej. Materiał ukazuje je w kluczowych momentach, pełnych emocji i walki. Oglądamy przełamywanie barier, poszerzanie definicji sportu, ważne, historyczne wydarzenia.

Kampania skupia się na obelgach, które często rzucane są w stronę kobiet uprawiających sport. Wykorzystanie Sereny Williams jako narratorki, podkreśla jej pozycję jako jednej z najważniejszych sportsmenek naszych czasów, inspirującej i dodającej sił w realizacji marzeń. Williams mówi w nagraniu:  „Jeśli okazujemy emocje, mówi się, że dramatyzujemy. Jeśli chcemy grać przeciwko mężczyznom, jesteśmy szalone. Jeśli marzymy o równych szansach, mamy urojenia. Kiedy jesteśmy zbyt dobre, „coś jest nie tak z nami”. A jeśli się wkurzamy –  jesteśmy histeryczkami, zachowujemy się irracjonalnie albo po prostu jesteśmy szalone”.

Jeśli okazujemy emocje, mówi się, że dramatyzujemy. Jeśli chcemy grać przeciwko mężczyznom, jesteśmy szalone. Jeśli marzymy o równych szansach, mamy urojenia. Kiedy jesteśmy zbyt dobre, "coś jest nie tak z nami". A jeśli się wkurzamy, jesteśmy histeryczkami, zachowujemy się irracjonalnie albo po prostu jesteśmy szalone

Reklama Nike została stworzona przez Emmę Barnett i Alexa Romansa z Wieden & Kennedy Portland, a co ciekawe, reżyserował ją Kim Gehrig, który był również twórcą reklamy Gillette, mówiącej o wzajemnych „męskich” relacjach. Spot Nike został przygotowany w ramach przygotowań do mistrzostw świata w piłce nożnej kobiet, które odbędą się latem we Francji.

Nike ma długą historię rozpoznawania i uwypuklania kobiet-sportowców. Kampania "Dream Crazier"jest początkiem podróży, która świętuje kobiety w sporcie, przed największym wydarzeniem piłkarskim we Francji tego lata. Chodzi o to, aby pomóc sportowcom w pełni wykorzystać swój potencjał nawet w obliczu przeciwności losu.

przedstawiciel marki Nike w oficjalnej informacji prasowej
Dwójka bijących się chłopców

Nike przełamuje stereotypy

Utarło się przekonanie, że wszystko to, co jest przełamaniem barier, pokonywaniem przeszkód lub przeciwności losu, jest wyrazem szaleństwa.  Nike w swojej kampanii walczy z tymi uprzedzeniami. W nagraniu możemy usłyszeć: „Kobieta biegająca w maratonie była szalona. Kobieta, która boksowała, była szalona. Kobieta trenująca drużyną NBA – szalona. Kobieta wygrywająca 23 tytuły wielkoszlemowe, mająca dziecko i wracająca po więcej… szalona, szalona, szalona”.

Dziewczyny, bądźmy bardziej szalone, nie tylko w sporcie. Reklama Nike dotyka problemu sportsmenek, ale każda z nas może poczuć siłę, waleczność i nie odrobinę, a cały wir szaleństwa w życiu codziennym. „To szalone, dopóki tego nie zrobisz. Po prostu zrób to”, to puenta kampanii, a dla wielu z nas może być mottem, dodającym odwagi i wiary w naszą kobiecą siłę.

To szalone, dopóki tego nie zrobisz. Po prostu zrób to

Internauci są zachwyceni reklamą. My również.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

Barbara Falenta z książką "Mamy dla Mamy"

„Nie musisz gotować trzydaniowych obiadów, ani chodzić po domu w sukience i w szpilkach”. Barbara Falenta o macierzyństwie z dystansem i książce „Mamy dla Mamy”

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

„Miednica to nasze kobiece centrum dowodzenia”. Mięśnie Kegla potrzebują treningu, fizjoterapeutka wyjaśnia jak to robić i w jaki sposób ciało nam się odwdzięczy

Zainteresują cię również:

Screen z animacji kampanii Wciąż jestem tym, kim byłem

Mimo choroby „wciąż jestem tym, kim byłem”. Poruszająca kampania o dzieciach chorych na nowotwór

john legend przewija niemowlaka

John Legend i Adam Levine zmieniają pieluchy. Uroczy spot marki Pampers celebrujący ojcostwo

babcia i wnuczka

Jak kobiety funkcjonują po menopauzie? Rozmawiamy z genetyczką prof. Moniką Puzianowską-Kuźnicką

uśmiechnięta dziewczyna

Pesymizm nie opłaca się. Podpowiadamy jak być optymistą!

„Żyję w ciągłym strachu” Jak przestać się bać? Pytamy psychologów

„Moja znajoma też miała takie objawy i nic jej nie było”, „Weź się w garść”, „Nie dzwoń do niego”. Zastanów się, zanim udzielisz komuś rady

Jurek Owsiak i Aleksander Baron

Polacy w walce z hejtem. Jurek Owsiak organizuje „grupę wsparcia”, Tomson i Baron ambasadorami kampanii społecznej #JestNasWięcej

drzemka

Drzemka dobra na wszystko. Dlaczego warto ją sobie uciąć i ile powinna trwać?

kobieta i mężczyzna

Czy aseksualność to wolność od seksu? Tłumaczy edukatorka seksualna Alicja Długołęcka

kobieta myśli leżąc w łóżku

Intuicja – wierzyć jej czy nie?

„Przestań się smucić”, „weź się w garść” – takie słowa mogą zadziałać odwrotnie. Czego nie mówić osobie z depresją? Tłumaczy psycholog Katarzyna Binkiewicz

mama i dziecko

Przełom w leczeniu depresji poporodowej. FDA zatwierdziła nowy lek. Szybki, skuteczny, ale bardzo drogi

Kobieta jest w gabinecie lekarskim, widac jej plecy. Na przeciwko siedzi młoda lekarka, która słucha pacjentki.

„Niektórzy pacjenci w sposób celowy zatajają informacje. Może chcą się przedstawić w lepszym świetle”. Skąd lekarz wie, że pacjent kłamie? Tłumaczy psycholog Milena Marczak

„Złamane serce” to nie tylko przenośnia! O schorzeniu, które przez lata nie było rozpoznawane, mówi kardiolog Robert Gil

Szczęśliwi czasu nie liczą – jak samopoczucie wpływa na długość życia?

„Pozwalajmy dziecku na spontaniczność, ciekawość świata i zadawanie pytań”. Psycholog Agnieszka Zapart tłumaczy, jak mówić do dziecka, by wychować pewnego siebie człowieka

Kobieta pracuje

Jak budować poczucie własnej wartości i nie być „tą gorszą” w korpo? Fragment książki „Feminist Fight Club”

„Nie bójmy się negatywnych emocji, nie ukrywajmy ich, pokażmy dziecku, że one też są w porządku”. Psycholog Ewa Sękowska-Molga o depresji wśród dzieci

Ktoś cię skrzywdził i nie potrafisz o tym zapomnieć? Zamiast pielęgnować w sobie urazę, wybacz. Dla siebie!

mama i córka

A ty, jako dorastająca dziewczyna, czego nie usłyszałaś od swojej mamy na temat cielesności, okresu czy seksu?

5 jogicznych zasad zdrowego i długiego życia. Skorzystaj z porad Kasi Bem

Wyjdź ze swojej głowy! Ile razy myślałeś o osobie spotkanej w windzie, ale bałeś się odezwać? Spot reklamujący obuwie świetnie pokazuje, co tracimy będąc nieśmiałymi

„Postanowiłam, że to ja wydymam bulimię, a nie ona mnie”. Aleksandra Dejewska o wyjściu z zaburzeń odżywiania

Pamiętasz stres przed pierwszym razem? Kilka słów o tym, jak powinniśmy zacząć przygodę z seksem