Przejdź do treści

Jesteś fanką cross-treningu? A próbowałaś już… chodzenia?

Jesteś fanką cross-treningu? A próbowałaś już… chodzenia? Justin Clark/Unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Krowa za bramą
Hodowla zwierząt wyrządza większe szkody dla klimatu niż auta, podaje raport Greenpeace
Kobieta w ciąży
Włosy w ciąży. Co można a czego nie wolno? Wyjaśnia trycholożka Marta Klowan
Muesli/iStockphoto
Muesli – szczęście w proszku. 3 pomysły na zdrowe śniadanie
Dorośli stoją w szlafrokach
Duńska telewizja publiczna pokazuje dzieciom nagich dorosłych: „Tak wyglądają normalne ciała”
Mamy polski lek na COVID-19! To pierwszy taki produkt na świecie
Mamy polski lek na COVID-19. To pierwszy taki produkt na świecie

Codziennie wykonujesz swój ulubiony trening? Każdy, kto regularnie uprawia sport, ma swoją preferowaną formę ruchu. Jednak należy pamiętać, że od czasu do czasu powinno się wykonać trochę inny zestaw ćwiczeń, ponieważ mięśnie się przyzwyczajają i zwiększa się ryzyko kontuzji.

Dając swojemu organizmowi nową dawkę ćwiczeń, będziesz zmuszać do pracy inne mięśnie, a i twoja kondycja będzie w jeszcze lepszej formie. Czy wiesz, że może to być zwykłe chodzenie? Nie dość, że jest to najbardziej bezpieczna forma sportu, to jeszcze wpływa na organizm w zbawienny sposób.

Dlaczego warto… chodzić?

  1. Chodź w sposób odpowiedni, a będziesz trenować swoje biodra i rdzeń kręgowy. Nawet szybkie chodzenie nie sprawi, że nabawisz się kontuzji, tak jak to może być w przypadku szybkich biegów. Zadbaj więc o prawidłową sylwetkę podczas chodzenia, a twój organizm ci za to podziękuje.
  2. Chodzenie to nie bieganie, ale jest to również bardzo dobry trening zarówno dla stawów, jak i mięśni, tyle że mniej ryzykowny niż w przypadku biegania. Jeśli biegasz, to na pewno warto, abyś wprowadziła podczas treningu również marsz interwałowy, który polega na zmianie tempa chodzenia np. jedna minuta szybkiego marszu, na jedną minutę wolnego chodu.
  3. Chcesz cieszyć się otaczającą cię przyrodą, a dodatkowo masz ochotę pobyć w towarzystwie? Idź więc na spacer z kimś bliskim, a dodatkowo skup się na pracy swoich mięśni i stawów! Jest to najlepsza forma połączenia pożytecznego z przyjemnym.
  4. Spacerować możesz wszędzie, więc nie będziesz mieć żadnych wymówek. Nie musisz nawet zmieniać stroju. Możesz wyjść na spacer w codziennym ubraniu.
  5. Idź na spacer pomiędzy ciężkimi treningami. Jeśli czujesz, że przez ostatnie dwa dni wykonałaś naprawdę ciężkie ćwiczenia i potrzebujesz odpoczynku, to na trzeci dzień wybierz się właśnie na spacer! To może być naprawdę relaksujące.
Chodzenie pobudza myślenie

Jak intensywne powinno być chodzenie?

Jeśli nie chcesz przybierać na wadze, to wiedz, że chodzenie będzie w tym momencie twoim sprzymierzeńcem. Osoby, które nie chodzą na spacery, przybierają na wadze i jest to już naukowo udowodnione. Najlepiej jest zacząć od chodzenia umiarkowanego. Jak jednak określić swoje tempo umiarkowane? Jeśli podczas chodzenia zaczynasz lekko się pocić, a twój oddech staje się cięższy, jednak nadal możesz rozmawiać z towarzyszem, to znaczy, że osiągnęłaś swój poziom umiarkowany. Specjaliści wskazują, że tempo umiarkowane wynosi od 50 do 60 proc. twojego tętna maksymalnego. A jeśli chcesz obliczyć swoje tętno maksymalne, wystarczy zastosować prosty wzór – po prostu odejmij od liczby 226 swój wiek. To jest twoje tętno maksymalne. Pamiętaj, że im więcej będziesz ćwiczyć, czy po prostu chodzić, to z biegiem czasu będziesz musiała dodawać więcej ciężarów, czy zwiększyć tempo chodzenia, aby zmęczyć się treningiem. Oznaczać to będzie, że twoja kondycja jest w coraz lepszej formie.

idąca kobieta

Jak rozpocząć swoją przygodę  chodzeniem?

Przede wszystkim pamiętaj, że chodzenie jest bezpieczniejsze od biegania. Im więcej będziesz chodzić, tym bardziej poprawisz swoją kondycję i zmniejszysz ryzyko zachorowania np. na cukrzycę, chorobę naczyniowo-sercową, czy obniży ci się poziom złego cholesterolu. Jeśli czujesz, że samo chodzenie po płaskim terenie już ci nie wystarcza, zacznij wybierać inne trasy, np. po górkę. Czas, który powinnaś przeznaczyć na chodzenie to przynajmniej 30 minut, a najlepiej rozciągnąć go do 45 minut, aby organizm spokojnie mógł przyzwyczaić się do tempa umiarkowanego. Z czasem będziesz mogła wydłużyć czas spaceru i zwiększyć jego intensywność.

 

Źródło: blog.myfitnesspal

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Wybierasz się na piknik? O tych zasadach musisz pamiętać

Woda z miodem i cytryną – remedium na wiele dolegliwości czy przereklamowany specyfik?

W jakiej temperaturze prać ubrania? Naukowcy mają zalecenia

Dieta dla serca? Zobacz, których produktów lepiej unikać

Ograniczasz spożycie cukru? W tych produktach chyba nie spodziewałaś się go znaleźć

10 produktów, których nie powinnaś podawać swojemu psu

Poranny prysznic czy wieczorna kąpiel? Co jest dla nas lepsze?

Lubisz dietetyczną colę? Może lepiej wymienić ją na inny napój?

Gorąco? 7 porad, które ułatwią ci zasypianie

Spacer po posiłku? Dobry pomysł. A może lepiej trochę poczekać?

Brak snu nie jest niczym dobrym, ale jego nadmiar też ma negatywne konsekwencje

Suplementy diety a witaminy i minerały. Czym się różnią?

Poziom żelaza we krwi a długość życia – jaka jest zależność?

Lubisz winogrona? Sprawdź, czy możesz je jeść razem z pestkami

Jedzenie, które najczęściej powoduje zatrucia. Lepiej na nie uważaj

Seks oralny zaburza mikroflorę pochwy? Naukowcy widzą związek

Odkażasz ciągle dłonie? Sprawdź, czy na pewno robisz to dobrze

Lubisz smoothie? Co się dzieje, gdy pijesz je codziennie?

Prace w ogrodzie ciągle odkładasz na później? A to doskonała aktywność fizyczna

Uwielbiasz mięso z kurczaka? Zobacz, jak sprawdzić, czy jest świeże

Lubisz cytrusy? To super! Poznaj ich pięć zalet

Zwróć uwagę na te sygnały. Może się okazać, że nie tolerujesz glutenu

Chcesz zadbać o jelita? 4 rzeczy, o których musisz pamiętać

Pijesz rozpuszczalną kawę? Sprawdź, czy to najlepsze rozwiązanie

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Objawy odstawienia alkoholu. Jakie są korzyści z niepicia alkoholu?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm