Przejdź do treści

Jesteś już zmęczona ciągłym podejmowaniem decyzji? Wypróbuj te sposoby

Jesteś już zmęczona ciągłym podejmowaniem decyzji? Wypróbuj te sposoby Pexels.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
koronawirus, śmiertelność
Co 15 sekund umiera osoba zakażona koronawirusem
profilaktyka próchnicy u dzieci
Pasty bez fluoru lepsze dla dzieci? „Szkodliwa to jest niewiedza i jej bezmyślne szerzenie!”
Religa i Zembala znowu przy stole operacyjnym. Synowie poszli w ślady znanych ojców
Mamy największe szkody w historii edukacji. Wszystko przez pandemię koronawirusa
Policjantki
95-lecie powołania Policji Kobiecej. Z tej okazji policjantki nagrały film, w którym pokazują, jak łączą pracę z życiem prywatnym

Codziennie stajemy przed szeregiem różnych wyborów. Jedne są mniej stresujące od innych, jedne trudniejsze, inne prostsze. Stres spowodowany wieloma wyborami niekoniecznie pozytywnie wpływa na naszą psychikę. Pokażemy ci 5 sposobów, jak ograniczyć stres, związany z podejmowaniem decyzji.

Życie jest pełne różnych wyborów. Każdy dzień stawia przed nami szereg dylematów, od wyboru stroju, decyzji „co ugotować na obiad”, jak zdążyć ze wszystkimi obowiązkami, jak poradzić sobie z zadaniami przydzielonymi przez szefa? Dni różnią się od siebie, jedne są mniej, inne bardziej stresujące. Gdy ciągle musimy o czymś decydować, jesteśmy tym zmęczone, czujemy ogólną bezsilność, monotonię. Wpływa to na jakość naszych wyborów. Nierzadko robimy to za szybko, nie zastanawiając się zbytnio, aby mieć już to za sobą.

Co mówią specjaliści?

Badania pokazują, że podejmowanie przez nas decyzji, znacząco wpływa na nasze zdrowie psychiczne. Jeśli musimy na początku dnia zdecydować o wielu rzeczach, wpływają one na nasz dalszy przebieg dnia, na naszą samokontrolę, energię i samopoczucie. Ciągłe wybory sprawiają, że czujemy się tym zmęczone i zniechęcone do czegokolwiek. Jesteśmy po prostu wyczerpane psychicznie.

Decyzje a waga

Kiedy jesteś zmęczona, np. właśnie podejmowaniem różnych decyzji w ciągu dnia, nie zwracasz uwagi na to, jakiej to jakości produkty spożywasz. Częściej sięgasz po fast foody, niezdrowe przekąski, bo nie masz siły na gotowanie ani na pomyślenie o tym, co zdrowe. Myślisz tylko o szybkim zaspokojeniu głodu. Ciągłe decydowanie o różnych rzeczach niejednokrotnie przyczynia się do stresu, a wiadomo, że wiele z nas go „zajada”. Sięgamy po kaloryczne rzeczy (lody, chipsy), aby przy ich jedzeniu się zrelaksować. Mamy wtedy poczucie, że coś od życia nam się należy i wybaczamy sobie błędy żywieniowe. A to może prowadzić do problemów z wagą.

Nawet jeżeli w ciągu dnia pilnowałaś się, aby sięgać po zdrowe przekąski, wyczerpanie podejmowanymi w nadmiarze decyzjami, powoduje, że wieczorem nie myślisz już tak bardzo o zdrowym odżywianiu. Przyda się tu silna wola, ale i wprowadzenie w życie kilku zmian, które sprawią, że ciągłe wybory nie będą tak obciążające.

stres trening

Wyprzedź wroga

Istnieje jednak kilka sposobów, które pomogą ci uniknąć zmęczenia podejmowanymi decyzjami. Oto 5 cennych rad:

  • Zaplanuj swoje posiłki

Najlepiej, jeśli w wolnym czasie albo wtedy kiedy masz luźniejszy dzień, zaplanujesz menu na kilka najbliższych dni. Możesz sobie przygotować część produktów tak, aby później szybciej przygotować wybrany posiłek. Może to być pokrojenie mięsa na kotlety, zakupienie potrzebnych produktów. Jeśli, np. twoje śniadania są podobne, wiesz, co lubisz jeść, masz jeden problem z głowy. Nie musisz codziennie zastanawiać się nad wymyślaniem tego posiłku. Jeżeli jednak twoje menu jest zmienne i codziennie rano zastanawiasz się, na co masz ochotę, warto wcześniej przygotować sobie jadłospis, z którego w razie potrzeby skorzystasz. Warto też wypróbować nowe przepisy na śniadania, których jest w sieci całe mnóstwo.

  • Zacznij prowadzić kalendarz

Jeśli jesteś osobą aktywną, lubisz malować, śpiewać lub masz inne hobby, zaplanuj na nie czas. Przeznacz każdą środę na jogging, każdy wtorek na basen, w piątki pomaluj, a w soboty spotykaj się z przyjaciółmi. Warto zaopatrzyć się w kalendarz (papierowy lub jako aplikacja na telefon), w którym rozpiszesz regularne czynności. Fajnie jest zaplanować inne rzeczy, chociażby strój na kilka dni. Odejmie wam to podejmowanych decyzji, borykania się z wyborami, a przez to będziecie bardziej wyluzowane, zrelaksowane, a wasza praca będzie wydajniejsza. Powtarzalność, regularność działań sprawia, że mniej się stresujemy, a przez to jesteśmy zdrowsze.

  • Popraw samokontrolę

Badania pokazują, że ćwiczenie naszej samokontroli, wpływa na to, że jesteśmy mniej podatni na pokusy. Może to dotyczyć, chociażby słodyczy. Aktywność fizyczna wymaga od nas dyscypliny, a ona pozwala kontrolować naszą pokusę na jedzenie niezdrowych przekąsek. Wyćwiczona samokontrola pozytywnie wpływa też na podejmowane przez nas decyzje. Wybory podejmujemy bardziej świadomie, umiemy się nad nimi skupić, przez co podejmujemy je szybciej i unikamy nadmiernego stresu.

  • Rób sobie przerwy

Jeśli dzień twój obfituje w licznie decyzje, znajdź chwilę na odpoczynek. Nie każdy ma możliwość wyjścia z pracy, ale znajdź chwilę na przerwę, podczas której wyłączysz całkowicie myślenie o obowiązkach. Możesz posłuchać ulubionej muzyki przez słuchawki, zadzwonić do przyjaciółki lub – jeśli masz taką możliwość – wyjść na krótki spacer po okolicy. Umysł się zregeneruje, odpocznie, a ty wrócisz z większą energią. Jeśli pracujesz w domu, warto zainstalować sobie aplikację, która opiera się na technice pomodoro. Polega na intensywnej pracy przez 25 minut, a następnie 5 minutach przerwy.

  • Czasami odpuść

Pamiętaj, że, nawet gdy planujesz każdy dzień i każdy ruch wcześniej, jeśli masz słabszy dzień, możesz sobie pozwolić na zmiany. Jeśli w środę wypada ci basen, a nie czujesz się na siłach, przełóż go na piątek. Albo odpuść całkowicie w tym tygodniu. Przytoczone pomysły mają pomóc ci łatwiej podejmować decyzje i się nimi mniej stresować. Zaplanowany kalendarz też nie powinien być przyczyną stresu. Jeśli będziesz miała tą świadomość w głowie, łatwiej się zdyscyplinujesz i z większym relaksem będziesz podchodzić do wyborów, jakie będą stały przed tobą.

 

Źródło: blog.myfitnesspal

Zobacz także

Pierwsze suplementy od kobiet dla kobiet

Poznaj WIMIN

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Obgryzasz paznokcie? Osiem sposobów, dzięki którym przestaniesz to robić

Lubisz czerwone mięso? Te sygnały świadczą o tym, że jesz go za dużo

Chcesz pozbyć się „oponki” z brzucha? Wprowadź te pięć zmian, a będzie ci łatwiej osiągnąć cel

Badanie moczu pokaże, czy dobrze się odżywiasz

Dlaczego niektórzy nie myją rąk? Specjaliści mają wytłumaczenie

Jesz owsiankę, aby schudnąć? Dobrze, ale musisz uniknąć tych błędów

Stany lękowe/iStockphoto

Osoby ze stanami lękowymi mogą doskonale funkcjonować. Oto osiem symptomów, które o tym świadczą

To „tylko” krojenie? Zobacz, jak robić to perfekcyjnie

Dieta dla serca? Postaw na ten jeden składnik

Najmniejsza rzecz może wyprowadzić cię z równowagi? Czas przyjrzeć się sobie

Lubisz skakać na skakance? Sprawdź, jak osiągnąć najwięcej korzyści

Zajadasz stres? Zobacz, jak to kontrolować

Wiesz, które pomieszczenie w twoim mieszkaniu jest najbrudniejsze? Możesz być zaskoczona

Lubisz słone jedzenie? Sprawdź, co może się stać, gdy zjesz za dużo soli

Masz wzdęcia? 10 produktów, które pomogą ci z nimi walczyć

Pocisz się nocą? 9 możliwych przyczyn (i jak im zaradzić)

Jedzenie powoduje zmarszczki? Tych produktów lepiej unikaj

8 produktów, które możesz zastąpić innymi. Wiedziałaś o wszystkich?

Czy można jeść surowe brokuły? Może warto przekonać się do ich smaku?

Sen jest ważny, to jasne. Ale czy wiesz dlaczego?

Co może się stać, gdy zjesz spleśniałe jedzenie?

Jeśli masz te objawy, to najprawdopodobniej jesz za dużo śmieciowego jedzenia

Gorąco? Czujesz się odwodniona? Zrezygnuj z tych potraw

Kupujesz rozdrobniony ser, bo szybciej się topi? Możesz się zdziwić

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

Objawy odstawienia alkoholu. Jakie są korzyści z niepicia alkoholu?

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Wegański chłodnik z botwinką. Bez mleka i jajek, ale z zaskakującymi dodatkami