Przejdź do treści

Joga. Po co i jak unosić ręce w asanach? Podziękują ci za to twoje barki!

Kobieta ćwiczy jogę. Podnosi ręce i wygina się do tyłu. Ubrana jest w strój sportowy
Joga. Po co i jak unosić ręce w asanach?/ Unsplash, fot. Madison Lavern
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
zima
Jak nie zachorować na „świńską grypę”?
Kobieta trzyma w rękach piłkę do masażu
Bolące lub nadmiernie spięte mięśnie? Zastosuj piłkę do ich rozluźnienia. Jaką najlepiej wybrać? Wyjaśnia fizjoterapeutka
para w łóżku
5 błędów, które popełniają mężczyźni podczas seksu
dieta
Osteoporoza. Jak pomóc sobie dietą?
avocado
6 przyczyn zbyt wysokiego cholesterolu

Joga ma wpływ na całe ciało. Przede wszystkim nie tylko pozwoli ci się zrelaksować, ale uelastyczni, wydłuży i zregeneruje kręgosłup, poprawi krążenie krwi w tym obszarze, a także rozciągnie oraz wzmocni powiązane z problemem grupy mięśni. Jakie korzyści przynosi także podnoszenie rąk w asanach? Co zrobić, jeśli czujesz wtedy napięcie? Tłumaczy nauczycielka jogi Barbara Tworek.

Barbara Tworek  jest nauczycielką jogi i psycholożką, która w mediach społecznościowych przekazuje wiedzę, jak dobrze ćwiczyć jogę. Precyzyjne wykonanie pozycji w trakcie ćwiczeń ma bowiem zbawienny wpływ na całe ciało. Regularne ćwiczenia dodają energii, wzmacniają i rozluźniają mięśnie, a także poprawiają pracę stawów. Praktykując jogę powinno się czuć jej wpływ na całym ciele od stóp do palców u rąk, jednak nie powinno to wytwarzać napięcia. W jaki sposób więc odpowiednio pracować rękoma w jodze? I dlaczego warto je unosić? Tworek poruszyła ten problem w swoim najnowszym wpisie na Instagramie.

Joga na dobranoc

Po co unosić ręce w asanach?

Unoszenie rąk w asanach pozytywnie wpływa na kręgosłup i przede wszystkim na staw barkowy. Jak zaznacza ekspertka, przez szybki tryb życia oraz częstą pracę za biurkiem, brak ruchu i nieodpowiednią postawę, coraz częściej odczuwamy problemy w tym obszarze.

Po co unosimy ręce w asanach?
Głównie po to, żeby wydłużyć boki ciała, oraz zapewnić stawowi barkowemu zakres ruchu, w który (od kiedy mieszkamy w miastach) wchodzimy coraz rzadziej.
Hands up, yogis!

Aldona Filipiuk, instruktorka Ashtanga joga

Jak układać ręce w asanach?

Joga jest jednym z najlepszych sposobów terapii i profilaktyki problemów z kręgosłupem. Nie warto jednak wykonywać pozycji na siłę. Jeśli czujesz dyskomfort, podczas podnoszenia rąk w asanach, pamiętaj, że lepiej nie robić niczego wbrew sobie.

TO TY DECYDUJESZ jakie ułożenie rąk jest dla Ciebie najbardziej komfortowe – czy wolisz połączyć dłonie nad głową, czy zostawić je od siebie w pewnej odległości; czy wolisz wyprostować ręce, czy lekko ugiąć je w łokciach.

Dla zdrowia Twoich stawów WAŻNE jest to, żeby nie opuszczać na siłę barku, kiedy unosisz rękę – Twoja łopatka, powinna poruszać się swobodnie razem z kością ramienia i podążać za nią do góry i w dół (ciekawskim polecam kanał YT Muscle&Motion, w temacie barku filmik „How scapular movement works”)

Jeśli czujesz, że połączenie dłoni nad głową powoduje dyskomfort lub napięcie, to NIE ODSUWAJ BARKÓW OD USZU NA SIŁĘ, tylko rozłącz dłonie i zrób trochę miejsca między uszami i barkami.

Słuchaj Ciała, ninja! I pamiętaj, że o zaawansowaniu decyduje to, czy traktujesz się z szacunkiem, a nie to jak mocno wepchniesz się w pozycję.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez 🧘‍♀️🧘‍♂️joga & psychologia🧠 (@basiatworek_ninjayogi)

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

ćwiczenie za sztangą

Ćwiczenia na pośladki ze sztangą. Zdziałają cuda!

kobieta w trakcie treningu

Interwały – postaw na Tabatę. Wystarczą 4 minuty ćwiczeń!

Pema Chödrön: Jesteś niebem. Wszystko inne to po prostu pogoda

Pema Chödrön: Jesteś niebem. Wszystko inne to po prostu pogoda

„Życie jest takie krótkie i szkoda marnować go na bycie lepszym i lepszym i lepszym i lepszym i znowu lepszym” – mówi Agnieszka Wielobób, wykładowczyni jogi i ajurwedy

Joga / istockpoto

Joga podczas menstruacji? Blogerka Natalia Knopek wyjaśnia, czy warto

bieganie

Pierogi kontra biegi

5 sytuacji, w których lepiej odpuścić trening. Wyjdzie ci to na zdrowie

sprzątanie

5 sposobów, jak być fit bez wychodzenia z domu

dziewczyna na snowboardzie

Zanim ruszysz na narty – przygotuj się fizycznie!

Splot ramienny – budowa, najczęstsze urazy, kontuzje i ich leczenie

Splot ramienny – budowa, najczęstsze urazy, kontuzje i ich leczenie

Obręcz barkowa - budowa, kontuzje i ich leczenie

Obręcz barkowa – budowa, kontuzje i ich leczenie

Kobieta robi pompki

Pompki – oldschool zawsze aktualny! Jak dobrze je robić? Podpowiada Kasia Bigos

Przeziębienie a ćwiczenia - lekarka odpowiada, czy można w trakcie infekcji ćwiczyć

Czy w trakcie przeziębienia można ćwiczyć? Odpowiada lekarka dr Miriam Staier

trening funkcjonalny

Trening funkcjonalny. Wystarczy 5 naprawdę prostych ćwiczeń, które pobudzą całe ciało

Aldona Filipiuk, instruktorka Ashtanga joga

„Joga to nie wyścig. Chodzi tylko o to, żeby się czuć dobrze w swoim ciele, nauczyć się je szanować i akceptować – mówi Aldona Filipiuk, instruktorka Ashtanga joga

Trenuj dynamicznie!

Trenuj dynamicznie! Propozycja ćwiczeń na poprawienie swojej sprawności fizycznej

kobieta z hantelkami

Ćwiczenia na jędrne pośladki z hantlami. Zamiast tylko siedzieć na pupie – ćwicz ją!

kobieta wykonująca martwy ciąg

Czy dobrze wykonujesz martwy ciąg?

„Bardzo chciałabym powiedzieć, że świat jogi i samorozwoju jest zupełnie bezpieczny, ale tak niestety nie jest” – mówi Paulina Młynarska, autorka książki „Jesteś spokojem”

„Możesz pracować nad wyglądem i osiągać wspaniałe rezultaty, ale jeśli twoje organy wewnętrzne nie działają dobrze, to wszystko na nic” – mówi Mariola Madej, instruktorka Calligraphy Health System

Kobieta ćwiczy na macie w pokoju. Obok leży małe dziecko

Ćwiczenia po porodzie – które poprawią sylwetkę i postawę? Radzi Pani Fizjotrener

Bolące mięśnie - co robić?

Bolące mięśnie. Kiedy ból powinien nas zaniepokoić?

Aktywność po ciąży. Jak wrócić do treningów po ciąży?

Joga powięziowa

„Na zajęciach jogi powięziowej masz czas, żeby zastanowić się, co się dzieje w twoim ciele, a ciało jest nośnikiem tego, co w głowie i w sercu” – mówi Patrycja Adaszewska, trenerka jogi powięziowej.

Najpopularniejsze

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

Sandra Kubicka

Sandra Kubicka: nigdy już nie powiem, że jestem w stu procentach zdrowa, nawet jeśli kiedyś będę czuła się lepiej

„Wyjście z toksycznego związku nie łatwe, ale jest możliwe. I trzeba to zrobić. Dla siebie”. Dr Bogdan Stelmach o niezdrowych relacjach w parze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

kleszcze

Borelioza: objawy po wielu latach. Jak można wykryć chorobę?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Mama zakleja plaster dziekcu. Na zdjeciu widoczne dłonie na drewnianym stole

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

sen

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

8 sposobów na podniesienie libido

Ropiejące oczy kobiety

Ropiejące oczy u dzieci i dorosłych – przyczyny i metody leczenia

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.