Przejdź do treści

Joga. Po co i jak unosić ręce w asanach? Podziękują ci za to twoje barki!

Kobieta ćwiczy jogę. Podnosi ręce i wygina się do tyłu. Ubrana jest w strój sportowy
Joga. Po co i jak unosić ręce w asanach?/ Unsplash, fot. Madison Lavern
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Lekarka pandemia
Ministerstwo ma nową strategię postępowania z pacjentami chorymi na COVID-19. Co się zmieni?
„Wybraliśmy bezdzietność!”, czyli kanadyjska akcja społeczna, która budzi spore emocje. Co mówi jedna i druga strona?
„Jedna planeta, jedno dziecko”, czyli kanadyjska akcja społeczna, która budzi spore emocje
dziewczyna na łóżku z książką
Nie ma oziębłych kobiet – zauważa seksuolożka Katarzyna Koczułap. To mit!
Lubisz śniadania na słodko? Sprawdź przepis na fit muffinki
diament
Biżuteria nazębna – co trzeba o niej wiedzieć? Wyjaśnia stomatolog

Joga ma wpływ na całe ciało. Przede wszystkim nie tylko pozwoli ci się zrelaksować, ale uelastyczni, wydłuży i zregeneruje kręgosłup, poprawi krążenie krwi w tym obszarze, a także rozciągnie oraz wzmocni powiązane z problemem grupy mięśni. Jakie korzyści przynosi także podnoszenie rąk w asanach? Co zrobić, jeśli czujesz wtedy napięcie? Tłumaczy nauczycielka jogi Barbara Tworek.

Barbara Tworek  jest nauczycielką jogi i psycholożką, która w mediach społecznościowych przekazuje wiedzę, jak dobrze ćwiczyć jogę. Precyzyjne wykonanie pozycji w trakcie ćwiczeń ma bowiem zbawienny wpływ na całe ciało. Regularne ćwiczenia dodają energii, wzmacniają i rozluźniają mięśnie, a także poprawiają pracę stawów. Praktykując jogę powinno się czuć jej wpływ na całym ciele od stóp do palców u rąk, jednak nie powinno to wytwarzać napięcia. W jaki sposób więc odpowiednio pracować rękoma w jodze? I dlaczego warto je unosić? Tworek poruszyła ten problem w swoim najnowszym wpisie na Instagramie.

Joga na dobranoc

Po co unosić ręce w asanach?

Unoszenie rąk w asanach pozytywnie wpływa na kręgosłup i przede wszystkim na staw barkowy. Jak zaznacza ekspertka, przez szybki tryb życia oraz częstą pracę za biurkiem, brak ruchu i nieodpowiednią postawę, coraz częściej odczuwamy problemy w tym obszarze.

Po co unosimy ręce w asanach?
Głównie po to, żeby wydłużyć boki ciała, oraz zapewnić stawowi barkowemu zakres ruchu, w który (od kiedy mieszkamy w miastach) wchodzimy coraz rzadziej.
Hands up, yogis!

Aldona Filipiuk, instruktorka Ashtanga joga

Jak układać ręce w asanach?

Joga jest jednym z najlepszych sposobów terapii i profilaktyki problemów z kręgosłupem. Nie warto jednak wykonywać pozycji na siłę. Jeśli czujesz dyskomfort, podczas podnoszenia rąk w asanach, pamiętaj, że lepiej nie robić niczego wbrew sobie.

TO TY DECYDUJESZ jakie ułożenie rąk jest dla Ciebie najbardziej komfortowe – czy wolisz połączyć dłonie nad głową, czy zostawić je od siebie w pewnej odległości; czy wolisz wyprostować ręce, czy lekko ugiąć je w łokciach.

Dla zdrowia Twoich stawów WAŻNE jest to, żeby nie opuszczać na siłę barku, kiedy unosisz rękę – Twoja łopatka, powinna poruszać się swobodnie razem z kością ramienia i podążać za nią do góry i w dół (ciekawskim polecam kanał YT Muscle&Motion, w temacie barku filmik „How scapular movement works”)

Jeśli czujesz, że połączenie dłoni nad głową powoduje dyskomfort lub napięcie, to NIE ODSUWAJ BARKÓW OD USZU NA SIŁĘ, tylko rozłącz dłonie i zrób trochę miejsca między uszami i barkami.

Słuchaj Ciała, ninja! I pamiętaj, że o zaawansowaniu decyduje to, czy traktujesz się z szacunkiem, a nie to jak mocno wepchniesz się w pozycję.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez 🧘‍♀️🧘‍♂️joga & psychologia🧠 (@basiatworek_ninjayogi)

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki/Pexels

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki

Dziewczyna ćwicząca pilates

„Pilates wpływa na funkcjonowanie całego ciała, naprawia je, zarówno w takim wymiarze zewnętrznym widocznym, jak i wewnętrznym” – mówi Alicja Rukowicz, trenerka pilatesu terapeutycznego

Nicole Radomska

„Ajurweda jest cennym drogowskazem, jak się sobą zaopiekować na co dzień” – mówi Nicole Radomska, terapeutka ajurwedyjska i psycholog

Kobieta robi szpagat

Jak zrobić szpagat? Ćwiczenia rozciągające do szpagatu

Przygotowanie do nart - ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Przygotowanie do nart – ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Treningowe mity dotyczące odchudzania

Jumping fitness a mięśnie dna miednicy. Fizjoterapeutka ostrzega

Kobieta ćwiczy na macie

Ćwiczenia na brzuch po ciąży i podczas ciąży

Ćwiczenia na plecy na siłowni, w domu – jak rozciągnąć plecy?

Bolące mięśnie - co robić?

Ból mięśni – przyczyny, zapobieganie, leczenie i dieta

Hantle - jak ćwiczyć z hantlami w domu?

Hantle – ćwiczenia z hantlami w domu. Jakie hantle kupić?

Trening ABS na brzuch – ćwiczenia z hantlami, efekty

Trening na świeżym powietrzu

Kiedy trenować? Po posiłku czy na czczo? Rano czy wieczorem?

Kalistenika – tak zbudujesz prawdziwą siłę! Dlaczego warto ją trenować?

5 minut na… pole dance. Taniec na rurze dla początkujących!

Brak efektów ćwiczeń? Postaw na zróżnicowanie treningu

Zróżnicowanie treningu – zmiany, gdy brakuje efektów ćwiczeń

Chcesz pozbyć się „oponki” z brzucha? Wprowadź te pięć zmian, a będzie ci łatwiej osiągnąć cel

„Tkanie jest bardzo odprężającym zajęciem, jest w tym monotonność podobna do medytacji”. O współczesnym rzemiośle opowiadają twórczynie duetu Tartaruga

Kobieta ćwiczy na rolce do ćwiczeń

Rolka do ćwiczeń – jak wybrać, jak ćwiczyć, jakie są efekty?

Żuraw - ćwiczenie w jodze

Żuraw – ćwiczenie. Jak zrobić pozycję kruka w jodze?

Kobieta wchodzi do morza

Problemy z kręgosłupem? Wypróbuj ćwiczenia na pośladki!

TBC – na czym polegają zajęcia?

TBC – na czym polegają zajęcia? Kto może ćwiczyć?

Spalaj mądrzej i szybciej

Spalanie kalorii – rower, spacer, bieganie. Co jeść?

Stań na głowie

Stanie na głowie – joga, technika. Jak się tego nauczyć?

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Kobieta leży na łóżku

Seks analny to czysta przyjemność! Jak wzbogacić swój erotyczny repertuar?

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Objawy odstawienia alkoholu. Jakie są korzyści z niepicia alkoholu?