Przejdź do treści

Kampanie społeczne 2018 r. Zestawienie najbardziej poruszających inicjatyw

gwaizdy w kampanii cos do nich mam
materiały prasowe
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Odchudzanie to nie wszystko. Dietetyczka Anna Reguła tłumaczy, dlaczego w traceniu kilogramów ważny jest umysł
Kobieta skacze na skakance
Skakanka na 3 sposoby. Jak trenować skutecznie?
3 kobiety pracują na laptopach w kawiarni i rozmawiają ze sobą
Ergonomia – nie pracuj kosztem zdrowia!
Kobieta trzyma przed sobą czerwoną folię
Rozpracuj negatywne emocje i wykorzystaj je. Przydadzą ci się w życiu!
Noga z butem i rumiankiemm za butem
Czy na ból stawów pomagają ciepłe okłady?

Kampanie społeczne mają poruszać i zmuszać do refleksji. Dotyczą spraw ważnych, społecznych i operują na emocjach. Przedstawiamy Wam zestawienie najbardziej poruszających inicjatyw społecznych minionego roku. #Sexedpl, „Czy my się znamy?”, „Depresja. Rozumiesz – pomagasz”, „Nie serwuj sobie choroby”, „Coś do nich mam”, „Kocham. Szanuję” to poruszające kampanie 2018 roku. 

„Czy my się znamy?” Ikea w świątecznej kampanii

Sieć sklepów Ikea stworzyła spot reklamowy, który poruszył wiele osób. Opowiada o relacjach współczesnych czasów, o zanikaniu więzi, o wpływie social mediów na nasze życie. W świątecznej, przyjemnej dla oka oprawie, wyciąga na wierzch gorzką prawdę o nas samych.

Czy my się znamy? To pytanie, które towarzyszy bohaterom reklamy. Dotyczy również nas, naszego podejścia do rodziny. Istotnym aspektem towarzyszącym w spocie jest wpływ social mediów na naszą codzienność. Okazuje się, że wielokrotnie wiemy więcej o osobach publicznych, niż o bliskich. Spot reklamowy Ikea zmusza do przemyśleń, nie tylko w święta.

Zadbajmy o naszych bliskich, dajmy się lepiej poznać i okazujmy zainteresowanie. To ważne, aby nie zatracić się w świecie filtrowanych zdjęć, kreowanych uśmiechów i pędzie życia.

Przeczytaj o tym więcej: „Czy my się znamy? Świąteczna reklama Ikea pokazała smutną prawdę o relacjach

Czy my się znamy?

Każdego dnia mamy okazję poznać lepiej osoby, które nas otaczają. Wykorzystajmy dobrze czas Świąt! Wspaniała reklama świąteczna od IKEA Hiszpania.

Gepostet von Mniej ekranu, więcej rodziny am Dienstag, 11. Dezember 2018

 

„Depresja. Rozumiesz – pomagasz”

Kasia Napiórkowska to jednocześnie autorka i bohaterka siedmiominutowego filmu na temat „choroby duszy”, czyli depresji. Film został zrealizowany przez Fabrykę Komunikacji Społecznej na zlecenie Ministerstwa Zdrowia w ramach Programu Zapobiegania Depresji w Polsce na lata 2016-2020.

Piękne kadry, scenografia, przyjemne dla oka barwy. Pod uśmiechem skrywany smutek. Film stworzony w ramach kampanii „Depresja. Rozumiesz-pomagasz” to apel do ludzi, aby byli uważni i nie pozostawali obojętni wobec osób, które potrzebują pomocy. To powiedzenie sobie na głos, że depresja jest chorobą, którą leczy się tak samo, jak grypę czy cukrzycę. Jest uleczalna, a jej objawów nie można bagatelizować.

Przeczytaj więcej: „Depresja. Rozumiesz-pomagasz”. Kampania społeczna o depresji

#SEXEDPL

„Każdy z nas zasługuje na rzetelną, pozbawioną stereotypów edukację seksualną…”

Modelka Anja Rubik zainicjowała kampanię #sexedpl, podczas której znane osoby rozmawiały na temat miłości, bliskości, seksu. Celem kampanii było przełamanie tabu dotyczącego seksu i edukacja seksualna nastolatków. Niespełna rok po inicjatywie została wydana książka #sexedpl, która ma służyć nie tylko młodym osobom, a także rodzicom i nauczycielom.

Zobacz więcej: Anja Rubik przekazuje 1000 książek #sexedpl do polskich szkół

„Nie serwuj sobie choroby”

Ministerstwo Zdrowia w kampanii „Nie serwuj sobie choroby” chce zmobilizować Polaków do zmiany nawyków żywieniowych. Trzydziestosekundowy spot porusza problem otyłości, który dotyczy co trzeciego dorosłego w Polsce i wskazuje zdrowotne zagrożenia wynikające z regularnego spożywania produktów typu fast food.

Przeczytaj więcej: „Nie serwuj sobie choroby”. Mocna kampania przeciw otyłości

„Coś do nich mam” Rak’n’Roll

Fundacja Rak’n’Roll stworzyła głośną kampanię „Coś do nich mam”, w której wzięły udział znane Polki. Zachęca ona kobiety do profilaktycznego badania piersi. Kampania wystartowała 15 października, czyli w Europejski Dzień Walki z Rakiem Piersi. W ramach akcji #CosDoNichMam promowany był żel dostosowany do każdego kształtu piersi, między innymi: trójkątnych, ciążowych, kwadratowych, silikonowych, z dużymi brodawkami, z rozstępami, jest to żel używany do badania USG.

Celem kampanii było zachęcenie kobiet do badania piersi.

W akcji wzięły udział: Karolina Gilon, Ola Hamkało, Joanna Horodyńska, Joanna Jabłczyńska, Julia Kuczyńska (Maffashion), Daria Ładocha, Jessica Mercedes, Małgorzata Rozenek-Majdan, Zosia Ślotała, Julia Wieniawa i Barbara Wrońska.

Zobacz więcej: Zadbaj o własne piersi. Ruszyła kampania fundacji Rak’n’Roll

„Kocham. Szanuję”

Każdego roku blisko milion Polek pada ofiarami agresji. „Kocham. Szanuję” to kampania społeczna przeciw przemocy. Ma na celu przekonać krzywdzone kobiety do szukania pomocy, a świadków przemocy do reakcji. Ze statystyk wynika, że tylko 20 procent aktów przemocy jest zgłaszana na policję.

Ambasadorkami akcji jest Dorota Gardias, Edyta Herbuś, Agnieszka Kaczorowska, Maja Ostaszewska. Organizatorzy kampanii uznali, że warto, aby pojawił się też głos mężczyzn w tej sprawie. Kampanię wsparli m.in. Szymon Majewski, Krzysztof Hołowczyc, Czesław Mozil czy Andrzej Saramonowicz.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

IKEA Kraków wprowadziła wtorki przyjazne sensorycznie dla osób ze spektrum autyzmu

KObieta nalewa kawę do kubka podróżnego

IKEA wycofuje swój kubek podróżny. Może być niebezpieczny dla zdrowia!

Kampania Pantene / materiały prasowe

Osoby LGBT+ boją się wrócić na święta do swoich rodzinnych domów. Nowa kampania Pantene wzrusza!

A czy ty już obmacałeś swoje jajka? „Złap Się Za Jajka” – świetna kampania w ramach akcji Movember

Dzieci siedzą na krzesełkach na scenie teatralnej. Mówi do nich Tomasz Kot, który kuca przed nimi

Święta to czas (u)dawania – niezwykłe lekcje aktorstwa Tomasza Kota dla osieroconych dzieci

Animowana kobieta w uścisku potwora

Stwardnienie rozsiane nie zawsze widać! Oto niewidoczne objawy stwardnienia rozsianego, z którymi chorzy zmagają się na co dzień!

Anja Rubik od dwóch lat jest zaangażowana w rzetelną edukację seksualną młodzieży

Anja Rubik na strajku #JesieńŚredniowiecza: Edukacja seksualna nie jest deprawacją. Jest siłą i bezpieczeństwem!

Strajk #JesieńŚredniowiecza

PiS chce 5 lat kary więzienia za edukację seksualną. W całej Polsce odbędą się protesty pod hasłem „Jesień Średniowiecza”

Atopowe zapalenie skóry. Tym się nie można zarazić! Ruszyła kampania edukacyjna „Zrozumieć AZS”

Kampania PZU / fot. materiały prasowe

„Prowadzisz? Odłóż telefon!” to nowa kampania PZU. Mocny spot pokazuje, co może wydarzyć się na drodze każdej z nas

Akcja "Nie świruj, idź na wybory"

Akcja „Nie świruj, idź na wybory” w ogniu krytyki. Nagrania ośmieszają osoby chore psychicznie

„Odłącz się”, nie wszystko jest online. Mądra kampania we wrocławskim MPK

Nie wyrzucaj resztek! Weź udział w festiwalu kulinarnym „Szanuj jedzenie”

„Autyzm może sprawić, że odkryjesz rzeczy niezwykłe”. Warto wiedzieć trochę więcej o autyzmie. Ta animacja ci w tym pomoże

„Autyzm – wystarczy zrozumieć”. Ucz się tolerancji w najnowszej kampanii mówiącej o spektrum autyzmu

„Mamy dość litowania się nad sprawcami przemocy”. Kampania „Alfabet Zgody. Bo tylko TAK znaczy TAK” w walce z cyberprzemocą

rysunki kobiet z siniakiami

Kobiety „ubrane” w siniaki – dosadna kampania przeciwko przemocy domowej

nagrobki z piasku

Piaskowy cmentarz – wymowna kampania zwracająca uwagę na raka skóry

„Każdego dnia 2 nastolatków próbuje odebrać sobie życie”. Zobacz najnowszą kampanię „(Nie)widzialna nastoletnia depresja”

„Safe Sex Safe World” – kolekcja, która promuje bezpieczną miłość. Startuje nowy projekt Sexedpl

kobieta siedzi w metrze obok siedzenia w kształcie mężczyzny z widocznym penisem

Penis na siedzeniu w wagonie metra. Niech mężczyźni poczują to, czego doświadczają molestowane kobiety

Anja Rubik

Anja Rubik rozmawia o masturbacji, pornografii i seksie oralnym. Czym jest Sexedpl ROOM?

rysunek kota robiącego sobie zdjęcie telefonem

Cyberprzemoc to poważny problem. Jesteś świadoma zagrożeń? Zobacz kampanię „Stop Sextortion”

Wstydź się za to, że „żresz”. O kontrowersyjnych plakatach na polskich ulicach. Miały edukować, a upokarzają

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

Mama zakleja plaster dziekcu. Na zdjeciu widoczne dłonie na drewnianym stole

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

mózg

Chorzy ze stresu – co się dzieje z naszym organizmem w sytuacjach stresowych?

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

„Wyjście z toksycznego związku nie łatwe, ale jest możliwe. I trzeba to zrobić. Dla siebie”. Dr Bogdan Stelmach o niezdrowych relacjach w parze

Ropiejące oczy kobiety

Ropiejące oczy u dzieci i dorosłych – przyczyny i metody leczenia

sen

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Strzykawki i fiolki do badania IGG przy boreliozie

Borelioza IgG – jak interpretować wyniki?

8 sposobów na podniesienie libido

insulinooporność

Dieta w insulinooporności