Przejdź do treści

Kobieta w jeansach pijąca piwo z facetem, kobieta relaksująca się po pracy. Kultowa marka piwa zmieniła swoje seksistowskie reklamy

reklama budweiser
zdjęcie: https://twitter.com/budweiserusa
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
istockphoto.com
Filtry słoneczne hamują syntezę witaminy D? Ekspert Kosmetyczny: bzdura, bzdura, bzdura!
Unsplash.com
Czy dieta wegańska i dieta wegetariańska mogą nas ustrzec przed chorobami? Będziesz zaskoczona
Sałatkowy dream team: marchewka i olej rzepakowy
Sałatkowy dream team: marchewka i olej rzepakowy
Pizza z kurkami
Orkiszowa letnia pizza z kurkami. Jedz bez wyrzutów sumienia!
wegańskie lody malinowo-porzeczkowe
Wegańskie lody porzeczkowo-malinowe. Smakują bosko!

Kobieta pracująca, pijąca piwo w towarzystwie mężczyzny i relaksująca się. To nowy wizerunek kobiety według kultowej marki piwa – Budweiser. Firma z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet, we współpracy z VaynerMedia, postanowiła przerobić swoje, nie ukrywajmy, seksistowskie grafiki z lat 50. i 60. Teraz pokazują siłę i niezależność kobiet. 

Reklamy z lat 50. i 60. marki Budweiser kojarzy niemal każdy. Ukazywały one wizerunek kobiety poddanej, służącej mężczyźnie. On pracował, a po powrocie do domu, ona nalewała piwo, w kusej sukience, z uśmiechem na twarzy.

Plakaty odzwierciedlały rzeczywistość, w której kobieta spełniała określoną rolę społeczną. Obecna kampania marki piwa jest znakiem sprzeciwu wobec seksizmu i ukazaniem silnej, niezależnej kobiety.

reklama budweiser

zdjęcie: https://twitter.com/budweiserusa

Wizerunek kobiety w latach 50. i 60. był jasno określony: wspaniała matka, która opiekowała się domem i poświęcała się, aby zadowolić męża. W ten sposób wiele marek w reklamach swoich produktów wzmacniało ten stereotyp, a jedną z nich była Budweiser.

Z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet kultowa marka piwa postanowiła przerobić swoje grafiki z pomocą ilustratorek Heather Landis, Nicole Evans oraz Deny Cooper i ukazać nowy wizerunek rodziny. Obie strony są tak samo ważne, wolne od niegdyś przypisywanych im ról społecznych.

Kobieta w sukience nalewająca mężczyźnie piwo, niczym kelnerka w barze, staje się kobietą w jeansach pijącą piwo wraz z facetem. Partnerka jest szczęśliwą, spełnioną osobą, która spotyka się z przyjaciółmi, a nie czeka na mężczyznę. Dominującymi motywami jest niezależność, równe prawa i samorealizacja.

reklama budweiser

zdjęcie: https://twitter.com/budweiserusa

Czas się rozwijać!

Na ilustracjach zostały zestawione dwa modele ról społecznych. W 1962 roku marka przedstawiła mężczyznę, który wraca do domu z pracy i wącha jedzenie, które przygotowała jego żona, oczywiście gospodyni domowa. Jest proszony o rozluźnienie krawata i rozkoszowanie się piwem. Wersja z 2019 roku pokazuje natomiast kobietę z psem, która korzysta z jedzenia na zamówienie i wreszcie znajduje czas na relaks w piątkowy wieczór po pracy.

 

reklama budweiser

zdjęcie: https://twitter.com/budweiserusa

#SeeHer

Przerobione reklamy są częścią inicjatywy #SeeHer. Jest to akcja zainicjowana przez Stowarzyszenie Krajowych Reklamodawców, która ma na celu poprawę sposobu przedstawiania płci w mediach i reklamach. Jednym z założeń jest pokazywanie silnych i niezależnych kobiet.

Whitney Wolfe Herd, Founder and CEO of Bumble, is today's #SeeHer inspiration. We admire her vision & passion for…

Gepostet von SeeHer am Dienstag, 5. März 2019

 

 

 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Zdarzyło mi się już dyskutować z 14-latką o tym, czy seks analny jest wystarczającym zabezpieczeniem przed ciążą” – mówi Milena Maria Sęp, lekarz rezydent ginekologii i położnictwa

„W Chinach medycyna chińska przygotowuje przyszłych rodziców już rok przed planowaną ciążą. Dzięki temu depresja poporodowa nie zdarza się tam często” – mówi Aneta Rosłon, terapeutka medycyny chińskiej

Milena Nosek

„Znam organizmy, które nie szczędzą sobie cukru, smażenia, jedzą na co i kiedy mają ochotę, osiągają przy tym sukcesy i czują się wspaniale. Pytanie tylko – do kiedy?” – mówi Milena Nosek, dietetyk tancerzy

Pani Łuska: zaakceptowałam łuszczycę, żeby mi się lepiej żyło

Hello my Hero. Dominika Jeżewska, Pani Łuska: zaczęłam widzieć więcej szczęścia w łuszczycy, bawić się nią i doceniać, że dzięki niej dbam o wiele bardziej o swój organizm

Zainteresują cię również:

lady pasztet

„Jestem w ciąży, więc dla mnie najbardziej palące jest to, żeby kobiety wyszły z domów, a żeby do tych domów przyszli faceci” – mówi Katarzyna Barczyk, autorka bloga Lady Pasztet

Królowa Jordanii Rania al-Abd Allah: kobieta powinna iść obok swego męża, a nie trzy kroki za nim

„Tak zwane „środowisko” feministyczne niesłusznie upatruje w nas konkurencję. A feminizm w Polsce potrzebuje pluralizmu” – mówią Agata Maciejewska i Kasia von Alexandrowitsch, założycielki „Dziewuchy Dziewuchom”

meryl streep

Meryl Streep: kiedy skończyłam czterdzieści lat, dostałam trzy oferty zagrania czarownicy

„Nie mamy jaj, ale wiemy, jak grać w piłkę nożną”. Zobacz mocny spot, pokazujący jak lekceważone są kobiety grające w piłkę nożną

Isabel Allende: mężczyźni rządzą światem i spójrzcie, jaki mamy bałagan

Isabel Allende: mężczyźni rządzą światem i spójrzcie, jaki mamy bałagan

Do dzisiaj pokutuje to, że główną rolą kobiety jest dbanie o dom

„Coraz więcej kobiet wychodzi z cienia”. O społecznym nakazie samopoświęcania rozmawiamy z psycholożką Anną Mochnaczewską-Kałasą

Malala Yousafzai: jedno dziecko, jeden nauczyciel, jedna książka i jeden długopis mogą zmienić świat

Historyczny żeński spacer po kosmosie odwołany! Powód? Brak odpowiedniego skafandra

Książka "Feminist Fight Club"

Bądź fighterką, zawalcz o swoje miejsce w pracy! „Feminist Fight Club” – to książka dla każdej kobiety [RECENZJA]

Jameela Jamil: To, jak społeczeństwo sprawiło, że nienawidzimy każdego kawałka naszych ciał, to zbrodnia

Kamala Harris: chciałam siedzieć przy stole, przy którym podejmowano decyzje

Janelle Monae – Ci, którzy ważą się nas uciszać, niech usłyszą tylko te trzy słowa: czas na was

Patrisse Cullors: poszukiwanie duchowości miało wiele wspólnego ze zrozumieniem warunków w jakich żyję i walką o moje życie

Mae C. Jemison: Kiedy ostatnio patrzyłaś w niebo? Jeśli naprawdę zaczniesz je kontemplować, zmieni cię

Lily Tomlin: kobiety przyjaźniące się z innymi kobietami żyją dłużej

Jodie Foster: zrobiłam swoje coming out w epoce kamienia łupanego

Ellen Page – jestem tutaj, ponieważ jestem lesbijką

Whoopi Goldberg: połowa planety miesiączkuje, a oni mówili mi, że to zbyt niszowe!

Sandra Od odbierająca statuetkę - Złote Globy 2019

Sandra Oh – pierwsza Azjatka, która poprowadziła galę wręczenia Złotych Globów

Angela Davis – buntowniczka z wyboru

Ruth Bader Ginsburg – kobieta instytucja

Jane Fonda

Jane Fonda: Wyrzucić doskonałość z naszego życia

„Miejsce kobiety jest w domu”. Udana kampania czy żenująca gra na stereotypach?