Przejdź do treści

Kobieta w jeansach pijąca piwo z facetem, kobieta relaksująca się po pracy. Kultowa marka piwa zmieniła swoje seksistowskie reklamy

reklama budweiser
zdjęcie: https://twitter.com/budweiserusa
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Joga na dobranoc
Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!
Szarlotka wegańska – najszybsza i najprostsza
Szczere, na luzie i z uśmiechem. Najfajniejsze konta mam na Instagramie
Chipsy z liści kalafiora – lekkie i chrupiące
Kilka prostych patentów na poprawę krążenia. Twój organizm ci za nie podziękuje

Kobieta pracująca, pijąca piwo w towarzystwie mężczyzny i relaksująca się. To nowy wizerunek kobiety według kultowej marki piwa – Budweiser. Firma z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet, we współpracy z VaynerMedia, postanowiła przerobić swoje, nie ukrywajmy, seksistowskie grafiki z lat 50. i 60. Teraz pokazują siłę i niezależność kobiet. 

Reklamy z lat 50. i 60. marki Budweiser kojarzy niemal każdy. Ukazywały one wizerunek kobiety poddanej, służącej mężczyźnie. On pracował, a po powrocie do domu, ona nalewała piwo, w kusej sukience, z uśmiechem na twarzy.

Plakaty odzwierciedlały rzeczywistość, w której kobieta spełniała określoną rolę społeczną. Obecna kampania marki piwa jest znakiem sprzeciwu wobec seksizmu i ukazaniem silnej, niezależnej kobiety.

reklama budweiser

zdjęcie: https://twitter.com/budweiserusa

Wizerunek kobiety w latach 50. i 60. był jasno określony: wspaniała matka, która opiekowała się domem i poświęcała się, aby zadowolić męża. W ten sposób wiele marek w reklamach swoich produktów wzmacniało ten stereotyp, a jedną z nich była Budweiser.

Z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet kultowa marka piwa postanowiła przerobić swoje grafiki z pomocą ilustratorek Heather Landis, Nicole Evans oraz Deny Cooper i ukazać nowy wizerunek rodziny. Obie strony są tak samo ważne, wolne od niegdyś przypisywanych im ról społecznych.

Kobieta w sukience nalewająca mężczyźnie piwo, niczym kelnerka w barze, staje się kobietą w jeansach pijącą piwo wraz z facetem. Partnerka jest szczęśliwą, spełnioną osobą, która spotyka się z przyjaciółmi, a nie czeka na mężczyznę. Dominującymi motywami jest niezależność, równe prawa i samorealizacja.

reklama budweiser

zdjęcie: https://twitter.com/budweiserusa

Czas się rozwijać!

Na ilustracjach zostały zestawione dwa modele ról społecznych. W 1962 roku marka przedstawiła mężczyznę, który wraca do domu z pracy i wącha jedzenie, które przygotowała jego żona, oczywiście gospodyni domowa. Jest proszony o rozluźnienie krawata i rozkoszowanie się piwem. Wersja z 2019 roku pokazuje natomiast kobietę z psem, która korzysta z jedzenia na zamówienie i wreszcie znajduje czas na relaks w piątkowy wieczór po pracy.

 

reklama budweiser

zdjęcie: https://twitter.com/budweiserusa

#SeeHer

Przerobione reklamy są częścią inicjatywy #SeeHer. Jest to akcja zainicjowana przez Stowarzyszenie Krajowych Reklamodawców, która ma na celu poprawę sposobu przedstawiania płci w mediach i reklamach. Jednym z założeń jest pokazywanie silnych i niezależnych kobiet.

Whitney Wolfe Herd, Founder and CEO of Bumble, is today's #SeeHer inspiration. We admire her vision & passion for…

Gepostet von SeeHer am Dienstag, 5. März 2019

 

 

 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Malala Yousafzai: jedno dziecko, jeden nauczyciel, jedna książka i jeden długopis mogą zmienić świat

Historyczny żeński spacer po kosmosie odwołany! Powód? Brak odpowiedniego skafandra

Książka "Feminist Fight Club"

Bądź fighterką, zawalcz o swoje miejsce w pracy! „Feminist Fight Club” – to książka dla każdej kobiety [RECENZJA]

Jameela Jamil: To, jak społeczeństwo sprawiło, że nienawidzimy każdego kawałka naszych ciał, to zbrodnia

Kamala Harris: chciałam siedzieć przy stole, przy którym podejmowano decyzje

Janelle Monae – Ci, którzy ważą się nas uciszać, niech usłyszą tylko te trzy słowa: czas na was

Patrisse Cullors: poszukiwanie duchowości miało wiele wspólnego ze zrozumieniem warunków w jakich żyję i walką o moje życie

Mae C. Jemison: Kiedy ostatnio patrzyłaś w niebo? Jeśli naprawdę zaczniesz je kontemplować, zmieni cię

Lily Tomlin: kobiety przyjaźniące się z innymi kobietami żyją dłużej

Jodie Foster: zrobiłam swoje coming out w epoce kamienia łupanego

Ellen Page – jestem tutaj, ponieważ jestem lesbijką

Whoopi Goldberg: połowa planety miesiączkuje, a oni mówili mi, że to zbyt niszowe!

Sandra Od odbierająca statuetkę - Złote Globy 2019

Sandra Oh – pierwsza Azjatka, która poprowadziła galę wręczenia Złotych Globów

Angela Davis – buntowniczka z wyboru

Ruth Bader Ginsburg – kobieta instytucja

Jane Fonda

Jane Fonda: Wyrzucić doskonałość z naszego życia

„Miejsce kobiety jest w domu”. Udana kampania czy żenująca gra na stereotypach?

Kobieta leży na hamaku

Regeneracja – zachowaj równowagę!

STOP Barierom. Ruszyła kampania zwracająca uwagę na problemy niepełnosprawnych

Bolą cię plecy? Ulgę mogą dać ci poste ćwiczenia

plastik

Recyklomaty w Warszawie. Wymienisz plastikową butelkę lub metalową puszkę na wejściówki do kina

Maraton – jak się przygotować, by odnieść sukces?

Trenujesz jak szalona i wciąż nie widzisz efektów? Diabeł tkwi w szczegółach!

Ćwiczenia na nogi i pośladki z kettlebells

Ćwiczenia na nogi i pośladki z kettlebells