Przejdź do treści

Kobieta w jeansach pijąca piwo z facetem, kobieta relaksująca się po pracy. Kultowa marka piwa zmieniła swoje seksistowskie reklamy

reklama budweiser
zdjęcie: https://twitter.com/budweiserusa
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Ktoś cię skrzywdził i nie potrafisz o tym zapomnieć? Zamiast pielęgnować w sobie urazę, wybacz. Dla siebie!
Reklamy fast foodów mogą zostać zakazane w Wielkiej Brytanii. To plan walki z epidemią otyłości wśród dzieci. Brawo!
mama i córka
A ty, jako dorastająca dziewczyna, czego nie usłyszałaś od swojej mamy na temat cielesności, okresu czy seksu?
5 jogicznych zasad zdrowego i długiego życia. Skorzystaj z porad Kasi Bem
„Nie, nie spodziewasz się dziecka. To tylko ciąża spożywcza”. O dolegliwościach układu pokarmowego opowiada lekarka Małgorzata Ponikowska

Kobieta pracująca, pijąca piwo w towarzystwie mężczyzny i relaksująca się. To nowy wizerunek kobiety według kultowej marki piwa – Budweiser. Firma z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet, we współpracy z VaynerMedia, postanowiła przerobić swoje, nie ukrywajmy, seksistowskie grafiki z lat 50. i 60. Teraz pokazują siłę i niezależność kobiet. 

Reklamy z lat 50. i 60. marki Budweiser kojarzy niemal każdy. Ukazywały one wizerunek kobiety poddanej, służącej mężczyźnie. On pracował, a po powrocie do domu, ona nalewała piwo, w kusej sukience, z uśmiechem na twarzy.

Plakaty odzwierciedlały rzeczywistość, w której kobieta spełniała określoną rolę społeczną. Obecna kampania marki piwa jest znakiem sprzeciwu wobec seksizmu i ukazaniem silnej, niezależnej kobiety.

reklama budweiser

zdjęcie: https://twitter.com/budweiserusa

Wizerunek kobiety w latach 50. i 60. był jasno określony: wspaniała matka, która opiekowała się domem i poświęcała się, aby zadowolić męża. W ten sposób wiele marek w reklamach swoich produktów wzmacniało ten stereotyp, a jedną z nich była Budweiser.

Z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet kultowa marka piwa postanowiła przerobić swoje grafiki z pomocą ilustratorek Heather Landis, Nicole Evans oraz Deny Cooper i ukazać nowy wizerunek rodziny. Obie strony są tak samo ważne, wolne od niegdyś przypisywanych im ról społecznych.

Kobieta w sukience nalewająca mężczyźnie piwo, niczym kelnerka w barze, staje się kobietą w jeansach pijącą piwo wraz z facetem. Partnerka jest szczęśliwą, spełnioną osobą, która spotyka się z przyjaciółmi, a nie czeka na mężczyznę. Dominującymi motywami jest niezależność, równe prawa i samorealizacja.

reklama budweiser

zdjęcie: https://twitter.com/budweiserusa

Czas się rozwijać!

Na ilustracjach zostały zestawione dwa modele ról społecznych. W 1962 roku marka przedstawiła mężczyznę, który wraca do domu z pracy i wącha jedzenie, które przygotowała jego żona, oczywiście gospodyni domowa. Jest proszony o rozluźnienie krawata i rozkoszowanie się piwem. Wersja z 2019 roku pokazuje natomiast kobietę z psem, która korzysta z jedzenia na zamówienie i wreszcie znajduje czas na relaks w piątkowy wieczór po pracy.

 

reklama budweiser

zdjęcie: https://twitter.com/budweiserusa

#SeeHer

Przerobione reklamy są częścią inicjatywy #SeeHer. Jest to akcja zainicjowana przez Stowarzyszenie Krajowych Reklamodawców, która ma na celu poprawę sposobu przedstawiania płci w mediach i reklamach. Jednym z założeń jest pokazywanie silnych i niezależnych kobiet.

Whitney Wolfe Herd, Founder and CEO of Bumble, is today's #SeeHer inspiration. We admire her vision & passion for…

Gepostet von SeeHer am Dienstag, 5. März 2019

 

 

 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kamala Harris: chciałam siedzieć przy stole, przy którym podejmowano decyzje

Janelle Monae – Ci, którzy ważą się nas uciszać, niech usłyszą tylko te trzy słowa: czas na was

Patrisse Cullors: poszukiwanie duchowości miało wiele wspólnego ze zrozumieniem warunków w jakich żyję i walką o moje życie

Mae C. Jemison: Kiedy ostatnio patrzyłaś w niebo? Jeśli naprawdę zaczniesz je kontemplować, zmieni cię

Lily Tomlin: kobiety przyjaźniące się z innymi kobietami żyją dłużej

Jodie Foster: zrobiłam swoje coming out w epoce kamienia łupanego

Ellen Page – jestem tutaj, ponieważ jestem lesbijką

Whoopi Goldberg: połowa planety miesiączkuje, a oni mówili mi, że to zbyt niszowe!

Sandra Od odbierająca statuetkę - Złote Globy 2019

Sandra Oh – pierwsza Azjatka, która poprowadziła galę wręczenia Złotych Globów

Angela Davis – buntowniczka z wyboru

Ruth Bader Ginsburg – kobieta instytucja

Jane Fonda: Wyrzucić doskonałość z naszego życia

„Miejsce kobiety jest w domu”. Udana kampania czy żenująca gra na stereotypach?

Wyjdź ze swojej głowy! Ile razy myślałeś o osobie spotkanej w windzie, ale bałeś się odezwać? Spot reklamujący obuwie świetnie pokazuje, co tracimy będąc nieśmiałymi

Najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu

Chcesz przyspieszyć trawienie? Oto najlepsze ćwiczenia na poprawę metabolizmu

5 ćwiczeń na poprawę krążenia

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

Foch w związku jest mile widziany, ale nie dla ciebie

Dziecko w pracy? Nie ma problemu. Zobacz zdjęcia dzielnych mam, które godzą wychowanie dziecka z karierą

greta thunberg

„Jestem zaszczycona i bardzo wdzięczna”. 16-letnia Greta Thunberg nominowana do Pokojowej Nagrody Nobla

Screen z animacji kampanii Wciąż jestem tym, kim byłem

Mimo choroby „wciąż jestem tym, kim byłem”. Poruszająca kampania o dzieciach chorych na nowotwór

Fit na dzień dobry

Chcesz dobrze zacząć dzień? Oto propozycje ćwiczeń na poranny rozruch

5 ćwiczeń, które każdy biegacz musi znać

Oto ćwiczenia, dzięki którym bieganie będzie przyjemniejsze i bardziej efektywne

Dziewczyno, trenuj boks! W czym ta sztuka walki na pięści jest dobra i jak zacząć, tłumaczy instruktor boksu Dariusz Sęk