Przejdź do treści

Krewetki na dobry seks. Dieta, która zwiększy twój popęd i doznania seksualne

Chłopak i dziewczyna, którzy leżą na łózku
zdjęcie: istockphoto.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kobieta na treningu z hantelkami
Boisz się, że trening siłowy jest niebezpieczny i może spowodować utratę okresu? Co na to specjalista? Hz kontra mity #14 Trening siłowy
Janusz Kozioł nie żyje. Jego głos zna każdy Polak
Wstążka symbolizująca hiv na dłoniach
Oto lista największych zagrożeń dla naszego zdrowia i życia. Myślisz, że ciebie nie dotyczy?
kobieta siedzi w metrze obok siedzenia w kształcie mężczyzny z widocznym penisem
Penis na siedzeniu w wagonie metra. Niech mężczyźni poczują to, czego doświadczają molestowane kobiety
Na pewno znasz jego głos. Lektor Janusz Kozioł potrzebuje pomocy. „Trwa walka o każdy oddech”

Libido jest popędem płciowym, pragnieniem aktywności seksualnej. Jest uwarunkowane psychologicznie, społecznie i biologicznie. Czynniki, takie jak: stres, praca ale przede wszystkim hormony płciowe i związane z nimi neuroprzekaźniki wpływają na libido u ludzi. Na popęd seksualny ma również wpływ styl życia, stosowane leki oraz sposób odżywiania się. Zadbaj o odpowiednią ilość produktów bogatych w cynk i selen, kwasy omega 3 oraz witaminy z grupy B. Czyli co warto jeść, aby zwiększyć swój popęd i doznania seksualne?

Cynk i selen

Cynk i selen mają znaczący wpływ na układ odpornościowy. Niedobór tych mikroelementów może powodować kłopoty z koncentracją, wypadanie włosów i zaburzać prawidłowe funkcjonowanie narządów rozrodczych. W naszej diecie nie powinno zabraknąć: kasz, owoców morza, tłustych ryb, nabiału i jaj.

Kwasy omega 3

Kwasy omega 3 hamują procesy zapalne w organizmie, a także odpowiadają za prawidłowe krzepniecie krwi. Dodatkowo wzmacniają wytrzymałość organizmu i poprawiają prace naszego mózgu.  Produkty bogate w kwasy omega 3 to m.in. olej lniany, orzechy włoskie i siemię lniane.

 

 

Witaminy z grupy B

Suplementacja witaminy z grupy B ma wpływ na nasze samopoczucie, co przekłada się na popęd seksualny a niedobór może zaburzyć przewodzenie bodźców seksualnych. Niedobór może też doprowadzić do obniżenia poziomu energii organizmu co będzie miało negatywny wpływ na libido. Witaminy z grupy B występują w produktach zbożowych, nasionach, roślinach strączkowych, przetworach mlecznych.

Ogranicz kwasy tłuszczowe

– O ile tłuste ryby są elementem zdrowo zbilansowanej diety, tak należy ograniczyć spożywanie tłustych mięs i śmietany. Zawarte w nich nasycone kwasy tłuszczowe mogą sprzyjać zaburzeniom układu krążenia, co ma wpływ na nasz popęd seksualny. – radzi dr dietetyk Anna Tokarska w rozmowie z Hello Zdrowie. – Należy pamiętać, że duże znaczenie ma ilość antyoksydantów w diecie a także produkty, które mają działanie przeciwzapalne, np. granat czy kakao – dodaje.

Uwzględnione produkty są elementem nie tylko jadłospisu zwiększającego poziom popędu seksualnego a przede wszystkim dobrze zbilansowanej diety, która wypływa na prawidłowe funkcjonowanie organizmu i dobre samopoczucie, które przekłada się na większą wytrzymałość i sprawność.

O ile tłuste ryby są elementem zdrowo zbilansowanej diety, tak należy ograniczyć spożywanie tłustych mięs i śmietany. Zawarte w nich nasycone kwasy tłuszczowe mogą sprzyjać zaburzeniom układu krążenia, co ma wpływ na nasz popęd seksualny. – radzi dr dietetyk Anna Tokarska w rozmowie z Hello Zdrowie.

Czy jesteś zadowolona ze swojego życia seksualnego?

Tak
Nie
Zobacz wyniki ankiety

Najnowsze w naszym serwisie

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Najnowsze w naszym serwisie

Zainteresują cię również:

Zdrowa kolacja na szybko: gulasz

Zdrowa kolacja na szybko: warzywny gulasz z cieciorką

Quinoa z kremem orzechowym

Komosa ryżowa z kremem orzechowym. Idealny posiłek na początek dnia

Pudding jaglany z przyprawami korzennymi

Pudding jaglany z przyprawami korzennymi – dawka witamin na zimowe zawirowania

Wiesz, które rzeczy powinno się trzymać w lodówce, a które tego nie potrzebują?

Smalec wegański. Ten przepis pokochają także mięsożercy!

Muffiny gryczane z ricottą i czekoladą. Idealne dla osób z nietolerancją glutenu

Bagietka, dżemy, jedzenie na stole

„Jestem na diecie bezglutenowej, bo chcę schudnąć”. Czy to jest zdrowe? Odpowiada dietetyczka Paulina Roziewska

Rozgrzewający krem z pieczonych batatów i papryki. Idealny na zimę

7 sposobów, by się nie przeziębiać. Zobacz, jak możesz wzmocnić układ odpornościowy

Ciasto czekoladowe

Zobacz przepis na zdrowe ciasto czekoladowe, które nie jest bombą kaloryczną

Jogurt domowy

Domowy jogurt. Masz pewność, że nie zawiera cukru

Zupa serowa z pietruszkowym pesto

Zupa serowa z pietruszkowym pesto. Ma mniej kalorii niż myślisz