Przejdź do treści

Które ćwiczenia na macie najlepiej wyrzeźbią twoje ciało? Odpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk

Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
kiwi
Owoce i warzywa wolne od zanieczyszczeń. Poznaj listę „Czystej 15-stki”
kobieta pijąca koktajl
„Czysta micha” wcale nie taka czysta! Dlaczego trend „clean eating” przynosi więcej szkody niż pożytku?
Największy szpital w Polsce zamyka sale operacyjne. Powodem jest brak personelu i pieniędzy
Kobieta siedzi na podłodze i ćwiczy. Ręce ma na karku, głowę pochyloną, nogi rozłożone na boki, stopy przy sobie
Chcesz zacząć się odchudzać i ćwiczyć? Fizjoterapeutka podpowiada, od czego zacząć
chora kobieta pod kołdrą
Ponad 228 tys. zgłoszeń przypadków zachorowań i podejrzeń zachorowań na grypę. To dane z Polski, z pierwszej połowy października

Wracasz do domu po pracy i chcąc pozbyć się stresu i oczyścić głowę zabierasz się za ulubione ćwiczenia na macie. W końcu to najprostsza aktywność. Nie do końca. Okazuje się, że trenując na macie możemy nie tylko wyrządzić sobie krzywdę, ale i ćwiczyć bez widocznych efektów. Jak się za to dobrze zabrać? Od czego zacząć i jakie ćwiczenia odpowiednio wyrzeźbią sylwetkę? Podpowiada na swoim Instagramie fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk.

Ćwiczenia na macie są świetnym wyborem dla osób, które lubią trenować w zaciszu własnego domu. Wyciszają, relaksują i pozwalają skupić się na danych partiach ciała, które są dla nas szczególnie ważne i problematyczne. Kłopoty pojawiają się wtedy, kiedy popełniamy przy tym mnóstwo błędów, o które nie trudno. Fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk, znana w mediach społecznościowych jako @rehab.fizjo, w swoim poście na Instagramie przestrzega przed wykonywaniem ćwiczeń, jeśli nie opanowałyśmy podstawowych zasad, które skupiają się na mięśniach brzucha i pośladków. Te, choć wydają się być łatwe, przysparzają najwięcej błędów. Bez ich odpowiedniego opanowania, niestety z planami o pięknie wyrzeźbionej sylwetce będziemy musiały się pożegnać.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Magdalena Mikołajczyk (@rehab.fizjo)

Mięśnie brzucha i pośladków – jak prawidłowo nad nimi pracować?

Prawda jest taka, że ze względu na styl życia jaki prowadzimy, musimy dobrać do tego trening. Najpierw praca nad słabym punktem. Jeśli masz to za sobą, to zacznij od pośladków i mięśni brzucha oraz ćwiczeń, które opisałam – pisze fizjoterapeutka i opisuje, jak poprawnie wykonać podstawowe ćwiczenia, by móc rozszerzyć swój trening i cieszyć się wyrzeźbioną sylwetką:

🔹Mięśnie brzucha! Nie ćwiczymy brzuszków na akord. Robienie brzuszków jest mega trudne! Najpierw trzeba umieć napinać mięsień poprzeczny brzucha. Robiąc brzuszek czyli unosząc się do góry, żebra powinny być skierowane w dół w kierunku miednicy. Powrót w tym ćwiczeniu jest mega istotny! Nie wolno tutaj puszczać brzucha!!!
🔹Mięśnie pośladków! Aby ćwiczyć pośladki trzeba umieć je w ogóle napiąć! Jeśli ćwiczysz pośladki i nie czujesz ich to znaczy, że są nieaktywne i ćwiczą inne mięśnie (przód i tył ud oraz przeciążany jest odcinek lędźwiowy kręgosłupa!)

Jeśli podstawy są już opanowane, można przejść do kolejnych ćwiczeń i wzbogacić swój trening o kilka z tych wymienionych przez fizjoterapeutkę:

Jeśli masz je za sobą, to kolejno wykonujemy:
-ćwiczenia w pozycjach statycznych, które stopniowo utrudniamy np. deska przodem, deska bokiem, podpory na wyprostowanych stawach łokciowych
-ćwiczenia z ciężarem własnego ciała, z gumami (powerband)
-ćwiczenia, które poprawią słabe punkty w organizmie spowodują, że szybciej przejdziesz na wyższy lewel w ćwiczeniach i uzyskasz szybsze efekty!
-joga, pilates, zdrowy kręgosłup bazują na tym samym! Ich wspólny mianownik to prawidłowy zakres ruchu w stawach oraz stabilność wszystkich stawów!

wymienia fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk

Ważne jest, by trzymać się tych zasad, ponieważ jak zaznacza Mikołajczyk – Tylko wtedy mięśnie pracują jak powinny. Inaczej do wymarzonej sylwetki czeka nas długa droga, niekoniecznie zakończona sukcesem.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kobieta ćwiczy na macie w pokoju. Obok leży małe dziecko

Ćwiczenia po porodzie – które poprawią sylwetkę i postawę? Radzi Pani Fizjotrener

Bolące mięśnie - co robić?

Bolące mięśnie. Kiedy ból powinien nas zaniepokoić?

Aktywność po ciąży. Jak wrócić do treningów po ciąży?

Ścięgna pod kontrolą. Zadbaj o nie zanim będzie za późno!

Jak skutecznie ćwiczyć w domu?

Jak skutecznie ćwiczyć w domu? Podpowiada trenerka personalna

Acroyoga – samodzielna nauka od podstaw

Kobieta ćwiczy na sali z lustrem. Siedzi na macie do ćwiczeń i ćwiczy z pomocą taśmy. Nogi ma w górze, uczesana jest w kitkę. Obok niej leży też piłka do ćwiczeń i hantle

Gumy do ćwiczeń – jaką wybrać? Warto z nimi trenować? Tłumaczy fizjoterapeutka

kobieta trenuje jogę

Po treningu odczuwasz ból? Fizjoterapeutka wyjaśnia, co w takiej sytuacji powinnaś zrobić

Dlaczego warto zabrać całą rodzinę na rower? Oto kilka powodów

joga yoga

Joga w hamaku. Ćwicz nad ziemią!

Way of Blonde

„Potrzebuję treningu, żeby rozsądnie myśleć i wyładować nadmiar energii”. Way of Blonde o sile kobiecej motywacji

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Jak zadbać o nadgarstki? Podpowiadamy

istockphoto.com

Jak mają się twoje biodra, gdy ty masz 20, 30, 40… lat?

Stopy są ważne. Zrób im dobrze, ćwicząc!

Ćwiczenia na mobilność barków

Jak poprawić mobilność barków? Wystarczy kilka prostych ćwiczeń

Nie garb się

Nie garb się! Jak skutecznie gimnastykować kręgosłup?

Jak ćwiczyć podczas upałów? Co radzą trenerzy?

Jak bezpiecznie trenować?

Jak trenować bezpiecznie? Sprawdź, co radzi ortopeda

Wybierz najlepszy sport najlepszy dla twoich stawów. Fizjoterapeuta podpowiada

Stresujesz się? Poćwicz!

Stresujesz się? Poćwicz! Propozycje ćwiczeń

Proste plecy – pomoże ci w tym ćwiczenie na równowagę. Tancerka Polskiego Baletu Narodowego pokazuje, jak je poprawnie wykonać

Aktywne pośladki to recepta na problemy z kręgosłupem. Polecamy kilka ćwiczeń

Instagram

Paulina Młynarska: kobieta, która poznała prawdziwą moc swojej seksualności, nie wciąga brzucha

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Mama zakleja plaster dziekcu. Na zdjeciu widoczne dłonie na drewnianym stole

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

dziewczyna trzyma blistry z witaminami

11 witamin i minerałów, których potrzebujesz, gdy masz 20, 30, 40, 50 lat

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

https://www.istockphoto.com

To, co wydalamy, wiele mówi o stanie naszego zdrowia. Sprawdź, co trzeba wiedzieć o… kupie

paznokcie

Paznokcie mówią wiele o twoim zdrowiu. Sprawdź, jakie ostrzeżenia mogą ci wysyłać

Kobieta trzymająca się za plecy na dole z powodu bólu pleców

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?

ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Chora trzustka – gdzie boli? Przyczyny i objawy chorób trzustki

dłonie

Drętwienie palców u rąk – skąd się bierze i co oznacza?