Przejdź do treści

„Dopasowany – taki powinien być dobry kosmetyk”. Kwestionariusz urodowy: Ministerstwo Dobrego Mydła

Ula i Ania z Ministerstwa Dobrego Mydła
Ula i Ania z Ministerstwa Dobrego Mydła / Archiwum prywatne
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Letnia sałatka z kurkami. Odrobina lasu na talerzu
Jak być aktywną, nie chodząc na siłkę? Zdradzają Kasia Bigos i Andrzej Bogdał
5 największych kuchennych mitów
Twitter.com
W kobietach siła! 10-letnia alpinistka zdobyła siedmiotysięcznik. „To jak być królową świata” – mówi
Jabłka na patyku. Uważaj, ten deser może uzależnić!

Wyznają uwielbienie dla świętego spokoju, ciężkiej pracy i nieoceniania ludzi zbyt surowo. Mają 20 i 30, czyli razem 50 lat i ich zdaniem to dobry wiek, żeby zacząć w życiu robić to, co się lubi i potrafi. One potrafią robić mydło. Uważają, że dobre mydło w domu to podstawa. W szczecińskiej pracowni przygotowują naturalne mydło według zasad tradycyjnego rzemiosła mydlarskiego i mają nadzieję, że to dopiero początek historii. Mowa o Ani i Uli, założycielkach polskiej marki kosmetyków naturalnych – Ministerstwo Dobrego Mydła. Sprawdźcie, jak siostry Bieluń odpowiedziały na pytania z naszego Kwestionariusza Urodowego.

Marta Dragan: Jesteśmy dumne, że nasza marka…

Ania i Ula Bieluń: Rozwija się powoli, ale w sposób rzetelny i zrównoważony. Mamy mało wdrożeń, ale staramy się wypuszczać na rynek tylko produkty mocno dopracowane, najwyższej jakości, za które nie musimy się później wstydzić. Nie mamy w swoim asortymencie produktów słabszych, zapychaczy, nieciekawych efemeryd. Od backstage mnóstwo czasu poświęcamy budowaniu mocnych struktur, porządkowaniu procesów, ulepszaniu standardów. Nie rozwijamy sprzedaży, dopóki nie czujemy, że nie obniżymy przez to jakości produktów lub obsługi.

Dzięki naszej marce nauczyłyśmy się, że Polki…

są niezwykłymi kobietami. Nasz kraj jest kosmetycznym ewenementem na skalę świata. Polki kochają i kupują marki rodzime, są mądre i oczytane, umieją sprawdzać etykiety i szukać tego, co dla nich najlepsze. Są krytyczne i wymagające, ale również cierpliwe i zaangażowane. Nie głupieją na widok kolorowych opakowań – chcą dobrej jakości w dobrej cenie.

Ania i Ula Bieluń

Ania i Ula Bieluń / Archiwum prywatne

Myśl, która przyświeca nam w codziennej pracy

Robić wszystko tak, aby nie bać się i nie wstydzić. Kiedy udaje nam się prowadzić projekty w sposób zorganizowany, czujemy spokój i dumę. Rzetelność i przyzwoitość bywają trudniejsze niż bezczelność, gwałtowność i niedokładność, ale na dłuższą metę lepiej się śpi pracując w tym pierwszym modelu. Staramy się otaczać ludźmi podzielającymi nasze ideały i to wszystko buduje naprawdę dobre życie.

Kiedy myślimy o naszej klientce…

to widzimy osobę otwartą, świadomą, poszukującą. Wymagającą, ale cierpliwą. Gotową do tego, by nieustannie uczyć się i eksperymentować, ale wierną swoim ukochanym markom.

Karolina Kuklińska-Kosowicz, współzałożycielka marki YOPE

Kobiecość to dla nas…

obraz naszych klientek i naszych codziennych, mieniących się milionami spotkań z nimi. Każda jest inna, szczególna i wyjątkowa a kobiecość to coś, co łączy nas wszystkie. Definicja kobiecości spina klamrą delikatność i siłę, wrażliwość i determinację, fantazję i codzienną, drobną krzątaninę. Bardzo lubimy kobiety we wszystkich ich odcieniach, czujemy mocny girl empowerment i marzymy o tym, żeby każda kobieta na świecie mogła być wolna, bezpieczna i niezależna.

Zdrowy kosmetyk to dla nas…

zdefiniowanie zdrowego kosmetyku to trudne zadanie. Podobnie jak w kwestii zdrowego żywienia liczą się indywidualne potrzeby i preferencje w związku z czym nie ma jednej prawidłowej odpowiedzi na to pytanie. Można powiedzieć natomiast, że dobry kosmetyk to ten, który został prawidłowo dobrany do aktualnych potrzeb skóry. Dokonując takiego wyboru, bierzemy pod uwagę nasz wiek i stan zdrowia, ale także typ cery, jej ewentualne problemy, styl życia, ale także porę roku czy warunki, w których przebywamy. Inny krem wybierze młoda, aktywna dziewczyna wybierająca się w górską wyprawę zimową a zupełnie inny dojrzała pani o cerze suchej, pracująca w klimatyzowanym biurze. Kuszącym byłoby powiedzieć, że zdrowy kosmetyk to kosmetyk naturalny czy ten o krótkim składzie, ale to nie musi być prawda. Dopasowany – taki powinien być dobry kosmetyk.

Kosmetyk, z którego jesteśmy szczególnie dumne

To zdecydowanie nasza najnowsza premiera – serum „Róża-malina”. Łączy ono w sobie lekkość i skuteczność witaminowej bomby, maksymalnie odżywia i urzeka słodkim, relaksującym zapachem. Rewelacyjnie wypadła w badaniach aparaturowych i w testach konsumenckich, z czego jesteśmy dumne tym bardziej, że prace nad tym produktem trwały prawie 2 lata. Patrzymy jak serum zdobywa kolejne nagrody, podbija internet i mamy ochotę skakać z radości.

Serum Róża-Malina Ministerstwo Dobrego Mydła

Serum Róża-Malina Ministerstwo Dobrego Mydła / Instagram.com

Produkt, który uwielbiają nasze klientki

To serum do twarzy Róża Malina oraz Peeling śliwkowy. To klienci poprowadzili nas w stronę pielęgnacji, później pielęgnacji twarzy, a teraz uruchomili w nas proces recepturowania pierwszego szamponu. To klienci domagali się kosmetyku anty-aging i tak powstało bestsellerowe serum Róża Malina. To klienci prosili o peeling i po długich pracach otrzymali nasz śliwkowy hit.

W designie naszych opakowań lubimy

prostotę i ekologię. Nic tak nie cieszy, jak zdjęcia od klientów, na których słoik po peelingu zamienia się w pojemniczek na biżuterię a słoiczek po maśle shea w świecznik. Z tego miejsca chciałyśmy podziękować Łukaszowi z Paris&Henzel Studio, który przełożył nasz minimalizm na szatę graficzną Ministerstwa Dobrego Mydła.

Konkurencja, którą szanujemy i śledzimy na rynku

Uwielbiamy naszą konkurencję! Kupujemy i wymieniamy się kosmetykami z przyjaciółmi z branży, często przywozimy kosmetyki z zagranicy, testujemy na sobie różne nowinki. Jesteśmy bardzo ciekawe wszystkiego co nowe, z przyjemnością też dzielimy się naszymi doświadczeniami na branżowych spotkaniach przy kawie. Na co dzień współpracujemy z Asią Hołuj z firmy IOSSI, bardzo lubimy nuty zapachowe Hagi i Mokosh czy kremy od Lusha i Szmaragdowych Żuków. W mydlanej konkurencji zdecydowanie podobają nam się projekty chłopaków z Purite, są zupełnie inne od naszych ale bardzo ciekawe i estetyczne.

Ania z Ministerstwa Dobrego Mydła

Ania z Ministerstwa Dobrego Mydła / Archiwum prywatne

Ula z Ministerstwa Dobrego Mydła

Ula z Ministerstwa Dobrego Mydła / Archiwum prywatne


Ministerstwo Dobrego Mydła – to mała, rodzinna manufaktura z Kamienia Pomorskiego, założona przez siostry Anię i Ulę Bieluń. „Dobre surowce, dobre rzemiosło i ciężka praca” – tak brzmiał ich plan na sukces i właśnie w myśl tej zasady od kilku lat spod rąk sióstr Bieluń powstają naturalne, obłędnie pachnące mydła, nawilżające balsamy, aromatyczne peelingi, kosmetyki do pielęgnacji twarzy i włosów. Pomysł wziął się z chęci posiadania produktów, których nie mogły znaleźć. Pierwsze eksperymenty poczyniły w kuchni w rodzinnym domu. Dziś mają już profesjonalną pracownię, a ich marka Ministerstwo Dobrego Mydła jest hitem na rynku eko kosmetyków. 


Tekst powstał w ramach naszego cyklu „Kwestionariusz urodowy”, w którym prezentujemy polskie marki kosmetyków naturalnych. Nasze rozmówczynie pytamy o podejście do zdrowia i kobiecości, o preferencje zakupowe Polek, bestsellerowe produkty i historie, które stoją za ich powstaniem.

Jesteś właścicielką polskiej marki kosmetycznej? Prowadzisz sklep internetowy? W swojej ofercie posiadasz kosmetyki o naturalnym składzie, ekologiczne, wolne od parabenów, SLES-ów, SLS-ów i innych substancji drażniących? Opowiedz o swojej marce i produktach w naszym cyklu Kwestionariusz urodowy. Napisz do mnie: [email protected]

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Hormony działają na podstawie tego, co jemy. Jeśli nie jemy zgodnie ze swoim metabolicznym IQ, brak nam energii, koncentracji i mamy kłopoty z układem pokarmowym” – mówi dietetyczka Agnieszka Pająk

„Zdarzyło mi się już dyskutować z 14-latką o tym, czy seks analny jest wystarczającym zabezpieczeniem przed ciążą” – mówi Milena Maria Sęp, lekarz rezydent ginekologii i położnictwa

„W Chinach medycyna chińska przygotowuje przyszłych rodziców już rok przed planowaną ciążą. Dzięki temu depresja poporodowa nie zdarza się tam często” – mówi Aneta Rosłon, terapeutka medycyny chińskiej

Milena Nosek

„Znam organizmy, które nie szczędzą sobie cukru, smażenia, jedzą na co i kiedy mają ochotę, osiągają przy tym sukcesy i czują się wspaniale. Pytanie tylko – do kiedy?” – mówi Milena Nosek, dietetyk tancerzy

Zainteresują cię również:

Nagietek – kwiat, który nie tylko leczy, koi i pielęgnuje skórę. Jakie są jego magiczne właściwości i jak zrobić nagietkową maść? Tłumaczy autorka bloga Natura Pod Lupą

Magdalena Szymanowska

„Polki czują potrzebę zmian w kosmetyczce, w codziennej pielęgnacji ciała i w stylu życia”. Kwestionariusz urodowy: 4organic

Dziewczyna myje twarz

Myjesz twarz ręką? To najmniej dokładna metoda oczyszczania. Sprawdź, co proponują dermatolożki

Archiwum prywatne Uzdrovisco

„Nie obiecujemy niczego ponad miarę, ale rzetelnie podchodzimy do pielęgnacji”. Kwestionariusz urodowy: Uzdrovisco

Stopy kobiety na plaży

„Zdrowa stopa to coś więcej, niż wrośnięty paznokieć czy nieestetyczny wygląd”. O tym, dlaczego klapki latem to kiepski wybór, mówi podolożka

Karolina Kuklińska-Kosowicz, współzałożycielka marki YOPE

„Polki szukają niezwykłości w codziennych czynnościach. I my im to dajemy”. Kwestionariusz urodowy: YOPE

Słabe paznokcie. Jak sobie pomóc dietą?

5 nieoczywistych zastosowań oleju kokosowego

Przydatny nawet w sypialni. Oto 5 nieoczywistych zastosowań oleju kokosowego

cienie pod oczami

Worki pod oczami ‒ pozbywamy się potwora

„To jest naprawdę ciężka praca. Ale potrzebna. I warta szczęśliwego zakończenia” – mówi Magdalena Balcerek-Motyl z ośrodka „Ufność”

Aneta Ignaciuk CosmetiCosmos

„Zdrowy kosmetyk to receptura nastawiona na działanie, a nie tylko przyjemną aplikację czy ładny zapach”. Kwestionariusz urodowy: CosmetiCosmos

kobieta bez makijażu

5 zdrowotnych korzyści z urlopu od makijażu

Ula Gruszka testuje balsam Resibo

HZ testuje naturalne kosmetyki: kojący balsam do ust Perfector 3 w 1 Resibo

Dziewczyna z maseczką na twarzy

„Pielęgnacja musi być szyta na miarę, czyli produktami, które będą dopasowane do rodzaju naszej skóry twarzy”. Rozmawiamy z kosmetolog o tym, jak zadbać o naszą twarz po zimie

Marta Ploch

HZ testuje naturalne kosmetyki: masełko śliwkowe do ust Plantea

Martka Natura

„Piękno przychodzi do nas razem z akceptacją siebie”. Kwestionariusz urodowy: Martka Natura

Marta Klowan

„Włosy są pamiętliwe i nie wybaczają błędów”. Marta Klowan o zasadach wiosennej pielęgnacji włosów

Gruszka. Jak działa na cerę?

Gruszka. Jak działa na cerę? Poznaj 5 właściwości

Kosmetyki ekologiczne w otoczeniu jesiennych liści

Naturalne kosmetyki, które chronią skórę. Przeglądamy polskie marki

Pękające naczynka na udach i łydkach to zmora wielu z nas. Dermatolook wie, jak z nimi walczyć

istockphoto.com

Filtry słoneczne hamują syntezę witaminy D? Ekspert Kosmetyczny: bzdura, bzdura, bzdura!

kosmetyk dłoń

Parafina – unikać czy szukać jej w kosmetykach? Odpowiada lek. Agnieszka Kobyłka-Dziki

soda oczyszczona

Kosztuje niewiele ponad złotówkę, a jej zawartość potrafi być bezcenna. Poznaj 5 zastosowań sody oczyszczonej

yoga twarzy joga

Joga dla twarzy. Kasia Bem pokazuje miny, które działają lepiej niż botoks