Przejdź do treści

„Polki szukają niezwykłości w codziennych czynnościach. I my im to dajemy”. Kwestionariusz urodowy: YOPE

Karolina Kuklińska-Kosowicz, współzałożycielka marki YOPE
Karolina Kuklińska-Kosowicz, współzałożycielka marki YOPE, Fot. Ewa Przedpelska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Bóle podżebrowe w ciąży - jak może pomóc osteopatia?
Bóle podżebrowe w ciąży – jak może pomóc osteopatia? Rozmowa z Eweliną Tyszko-Bury
dziewczyna z lodem - wakacje a koronawirus
Wakacje z koronawirusem. Jak bezpiecznie wyjechać na wczasy? Radzi Ola Dufour
Ciągłe uczucie głodu – przyczyny. Jak się go pozbyć?
Małgorzata Rozenek-Majdan po porodzie, z synem Henrykiem
„Jestem grubaską”. Małgorzata Rozenek-Majdan pokazała, jak naprawdę wygląda jej ciało po urodzeniu syna
kobieta i mężczyzna, aseksualność
Aseksualność to nowa orientacja seksualna? Tłumaczy Alicja Długołęcka

Zaczęło się od mydła. Później furorę zrobiły kolejno balsamy i kremy do rąk, środki czystości, produkty dla dzieci i szampony. Ich nieszablonowe zapachy uprzyjemniają Polkom codzienne, proste czynności. Na tle innych kosmetyków naturalnych wyróżniają się pomysłową identyfikacją wizualną – od uroczych zwierzątek nie sposób oderwać wzroku, w ułamku sekundy wprawiają w dobry nastrój. Mowa o produktach polskiej marki YOPE, która od przeszło 5 lat niezmiennie wzbudza emocje. W cyklu Kwestionariusz urodowy rozmawiamy z jej założycielką, Karoliną Kuklińską-Kosowicz. 

Marta Dragan: Jestem dumna, że nasza marka….

Karolina Kuklińska-Kosowicz: … tak prężnie się rozwija. Bawi mnie, jak słyszę, że „YOPE jest wszędzie”, a dobrze wiem, że długa droga jeszcze przed nami. Bardzo to jednak miłe, że już istniejemy w świadomości ludzi. Co dla mnie najważniejsze, najczęściej spotykam się z pozytywną reakcją na nasze produkty, konsumenci doceniają naturalność, niebanalne zapachy i design – nasz wkład pracy i to, jak starannie podchodzimy do produktu.

Dzięki naszej marce nauczyłam się, że Polki….

Lubią nieszablonowe produkty, są otwarte na nowości i na niestandardowe działania. Od początku YOPE mówiono nam, „ale o co chodzi z tymi zwierzątkami”?, „czy to jest dla dzieci, czy dla zwierząt?”. Wiele osób miało wątpliwości co do komunikacji, ale okazało się, że klientki lubią mieć w domu produkt, który wygląda inaczej niż inne, który wzbudza emocje, wpływa pozytywnie na nastrój.

Kosmetyki YOPE

Kosmetyki YOPE, Fot. Instagram.com

Poza tym, kiedy ponad trzy lata temu startowaliśmy z koncepcją naszych naturalnych produktów, konsumentki dopiero zaczynały interesować się tematem naturalności i tym, jak ważna ona jest dla naszego zdrowia. Polki mają coraz większą świadomość, która wciąż rośnie. I szukają też niezwykłości w codziennych czynnościach. I my im to dajemy.

Myśl, która przyświeca nam w codziennej pracy…

Każdego dnia idziemy krok do przodu. Jesteśmy marką czynu i działania (śmiech). Cały czas poszukujemy, tworzymy, ulepszamy, szukamy rozwiązań. Nasza praca to nieustające wyzwania. Małe i duże.

Aneta Ignaciuk CosmetiCosmos

Kiedy myślę o naszej klientce, to widzę…

Inteligentną, ciekawą świata osobę, poszukującą i otwartą na nowe doświadczenia. Osobę, która dba o siebie i o swoich bliskich, a także o otoczenie i środowisko. Uważną.

Czasami są to świadomi klienci, którzy już wiedzą, że warto kupować naturalne kosmetyki i ekologiczne środki czystości. Celem naszym jest trafić do jak najszerszej grupy ludzi i przekonać ich, że naturalna pielęgnacja jest ważnym elementem codziennego życia. Staramy się o szeroką dostępność YOPE, tak by dotrzeć do konsumentek, które kupują spontanicznie i zaczynają interesować się naturalną pielęgnacją dopiero dzięki pozytywnemu doświadczeniu z produktem.

Kobiecość to dla mnie….

Siła, odwaga i działanie. Inspiruje mnie kobieta, która w pracy działa, robi coś z pasji, z miłości, z potrzeby zmiany. Środowisko, w którym żyję, to silne osobowości, kobiety, którym nic nie stoi na przeszkodzie, które idą do przodu, mają swoje zdanie. Ale są zarazem ciepłe i wrażliwe na otoczenie. YOPE kocha kobiety!

Karolina Kuklińska-Kosowicz - właścicielka YOPE

Karolina Kuklińska-Kosowicz – właścicielka YOPE, Fot. Ewa Przedpelska

Zdrowy kosmetyk to dla mnie…

Produkt, który nie zawiera drażniących składników! Produkt bez ulepszaczy – wierzę w siłę natury! Tworząc produkty YOPE wiedzieliśmy, że nie będziemy ich ulepszać zbędnymi syntetycznymi składnikami. Nie jest nam potrzebna większa piana albo sztuczny kolor uzyskany za pomocą chemii. To wszystko możemy osiągnąć używając naturalnych składników, które mają znakomite właściwości.

Kosmetyk, z którego jestem szczególnie dumna…

Nasze mydła Werbena, Wanilia z cynamonem i Figa. Od nich wszystko się zaczęło i one dały nam siłę i wiarę, że to co wymyśliliśmy, ma sens. Stały się początkiem czegoś większego i mam do nich ogromny sentyment. Ale jesteśmy już parę lat za tym projektem, stworzyliśmy sporo nowości. I jak patrzę na całą naszą gamę produktów, to jednym z naszych oczek w głowie jest seria dziecięca – może dlatego że sami jesteśmy rodzicami.

Kosmetyki YOPE, Fot. Instagram.com

Kosmetyki YOPE

Kosmetyki YOPE, Fot. Instagram.com

Kosmetyki YOPE

Kosmetyki YOPE, Fot. Instagram.com

Kosmetyki YOPE

Kosmetyki YOPE, Fot. Instagram.com

Włożyliśmy w ten projekt bardzo dużo serca, zadbaliśmy o jakość produktu ze szczególną uwagą, dobraliśmy składniki tak, aby nie drażniły delikatnej dziecięcej skóry, były bezpieczne, pielęgnowały a nie tylko myły.

Mamy w tej serii mydła do rąk i żele pod prysznic, a niebawem premiera kolejnego produktu. Wszystkie wyróżniają się na półce dzięki nieoczywistemu designowi opakowania, a zapachy są dalekie od powszechnych w tego rodzaju produktach „buble gum” czy „rumianku”.

Produkt, który uwielbiają nasze klientki?

Hitem sprzedażowym są nadal nasze mydła łazienkowe oraz kremy do rąk Herbata i mięta, Imbir i drzewo sandałowe. Ale w zeszłym roku wypuściliśmy serię kosmetyków do włosów – szampony i odżywki w trzech wersjach – do włosów normalnych Mleko owsiane, przetłuszczających się Świeża trawa i wysuszonych Orientalny ogród. I już widzimy, że to jest wielki sukces i coś, na co nasze klientki czekały z niecierpliwością.

Odżywka i szampon do włosów z serii Orientalny ogród, YOPE

Odżywka i szampon do włosów z serii Orientalny ogród, YOPE, Instagram.com

Trudno jest stworzyć produkty do włosów bez silikonów, z naturalnych składników, które by dobrze się pieniły, rozprowadzały na włosach, sprawiały, żeby się one nie plątały i dobrze rozczesywały. Nam po prawie dwóch latach intensywnej pracy się to udało. Każdy zestaw odżywki i szamponu jest skoncentrowany na rozwiązaniu konkretnego problemu, dzięki zawartym specjalnym ekstraktom i roślinnym składnikom aktywnym.

W designie naszych opakowań lubię

To, że udało nam się wzbudzić emocje. Zwierzątka dają ciepło, radość i optymizm. To jest element DNA naszej marki. Chcemy wzbudzać emocje, wyróżniać się.

Konkurencja, którą szanuję i śledzę na rynku

Powstaje coraz więcej marek naturalnych, które wspaniale sobie radzą i się rozwijają. Ale przyznam szczerze, że żadnej z nich nie śledzę na stałe. Raczej skupiam się na tworzeniu czegoś nowego, swojego i autorskiego. Zbyt duża koncentracja na konkurencji, na markach i trendach ogranicza i zamyka. Stawiam na autentyczność naszej marki, na to że została stworzona z serca i przekonań, a nie potrzeb rynkowych.

Karolina Kuklińska-Kosowicz i Paweł Kosowicz - właściciele YOPE

Karolina Kuklińska-Kosowicz i Paweł Kosowicz – właściciele YOPE, Fot. Instagram.com


YOPE – polska marka kosmetyków naturalnych i środków czystości, która powstała w 2013 roku z wnikliwej obserwacji otoczenia, troski o najbliższych, szacunku dla przyrody i świadomości ekologicznej. Jej założyciele – Karolina Kuklińska-Kosowicz i Paweł Kosowicz – długo szukali mydła w płynie, które nie wysusza, ładnie pachnie, ma naturalny skład, fajne opakowanie i nie kosztuje majątku. Nie znaleźli, dlatego postanowili zrobić je sami. Pierwsze mydło stworzyli w kuchni. Podczas tych eksperymentów padło hasło YOPE, rymujące się z angielskim słowem „soap”, i tym samym stało się nazwą marki. Dziś produkty YOPE robią furorę nie tylko w Polsce, ale również zagranicą (są obecne na 20 rynkach!). W ofercie polskiej marki znajdziemy kosmetyki do pielęgnacji ciała, kosmetyki dla dzieci, a także ekologiczne środki czystości i linię kuchenną.


Tekst powstał w ramach naszego cyklu „Kwestionariusz urodowy”, w którym prezentujemy polskie marki kosmetyków naturalnych. Nasze rozmówczynie pytamy o podejście do zdrowia i kobiecości, o preferencje zakupowe Polek, bestsellerowe produkty i historie, które stoją za ich powstaniem.

Jesteś właścicielką polskiej marki kosmetycznej? Prowadzisz sklep internetowy? W swojej ofercie posiadasz kosmetyki o naturalnym składzie, ekologiczne, wolne od parabenów, SLES-ów, SLS-ów i innych substancji drażniących? Opowiedz o swojej marce i produktach w naszym cyklu Kwestionariusz urodowy. Napisz do mnie: [email protected]

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

dziecko w pieluszce wielorazowej

„Pieluchy wielorazowe są postrzegane dziś jako coś obrzydliwego”. O tym, czym różni się nowoczesne wielopielo od tego, które znały nasze babcie, mówi Helena Łysik, czyli Wielomatka

Kosmetyki L'Oreal a rasizm / istock

L’Oreal wycofuje słowa „wybielający”, „biały” i „jasny” z opisów swoich produktów. To skutek ostatnich historii związanych z problemem rasizmu

10 błędów w pielęgnacji, które codziennie popełniamy

Codziennie masz ”bad hair day”? Czas przyjrzeć się pielęgnacji. Nie popełniasz błędów?

woda różana

Woda różana. Poznaj jej właściwości i zastosowanie. Która jest najlepsza?

aluminium w antyperspirantach

Biotechnolożka: „Mało racjonalne jest połączenie aluminium z chorobami takimi jak nowotwór piersi”

Czego nie powinien zawierać szampon? Sprawdź, zanim pójdziesz do sklepu

Czego nie powinien zawierać szampon? Sprawdź, zanim pójdziesz do sklepu

masło shea

Masło shea. Jakie ma właściwości i zastosowanie?

5 nieoczywistych zastosowań oleju kokosowego

Olej kokosowy – jakie jest jego zastosowanie w kosmetyce? Jakie ma właściwości?

Prezenty na Dzień Matki / Fot. Piotr Motyl

Zadbaj naturalnie o swoją mamę! Sprawdź polecane przeze mnie zestawy prezentowe na Dzień Matki

Kosmetyki - dlaczego tak często je wymieniamy / istock

Jak często należy zmieniać kosmetyki? Ekspertka z „Czytamy Etykiety” obala kosmetyczny mit

słoiczek kremu

Czy krem może zastąpić botoks? Współczesne kosmetyki zaskakują skutecznością

kobieta robiąca makijaż

Jak rozpoznać mikroplastik w kosmetykach? Zwróć uwagę na te nazwy

Kobiety rewolucjonizują świat. Zobacz, jak mogą zmienić twoje życie

Kobiety rewolucjonizują świat. Zobacz, jak mogą zmienić twoje życie

Naturalna alternatywa

Naturalna alternatywa. Sprawdź, może nie potrzebujesz tylu kosmetyków z drogerii?

Jak działa na cerę gruszka? Poznaj 5 właściwości

Jak działa na cerę gruszka? Poznaj 5 właściwości

Kosmetyki dla dzieci - koniecznie czytaj ich skład!

Kosmetyki dla dzieci – koniecznie czytaj ich skład!

Makijaż - porady / Pexels.com

40 ekoporad urodowych dla początkujących

„Każda roślina jest cenna i użyteczna. Dotyczy to również tych uznawanych za niepożądane na trawnikach czy w ogrodach”

Otwierasz krem i po kilku miesiącach do niego wracasz? To błąd! Poznaj 5 zasad obsługi kosmetyków

ocet jabłkowy

Ocet jabłkowy – zastosowania od pielęgnacji przez sprzątanie do jedzenia

pędzle do makijażu

Nakładasz podkład bez kremu i używasz starego tuszu do rzęs? Możesz zaszkodzić swojej cerze

Aneta Czaplicka i Paulina Stopczyk / arch. prywatne

Polki jako pierwsze na świecie wprowadziły ekstrakt z chmielu do kosmetyków. Ich produkty działają antytrądzikowo, przeciwstarzeniowo, rozjaśniająco i regeneracyjnie

Krem na zimę - jaki wybrać?

Krem na zimę – jaki wybrać, by nasza skóra była zadowolona?

Najpopularniejsze

Kortyzol – jak go obniżyć? Objawy i przyczyny podwyższonego poziomu kortyzolu

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

kobieta, ból

Fibromialgia – kiedy boli cię wszystko. Czym objawia się ta tajemnicza choroba?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Rak kości – objawy i przyczyny

Rak kości – przyczyny i objawy. Jak je szybko rozpoznać?

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?