Przejdź do treści

„Polki szukają niezwykłości w codziennych czynnościach. I my im to dajemy”. Kwestionariusz urodowy: YOPE

Karolina Kuklińska-Kosowicz, współzałożycielka marki YOPE
Karolina Kuklińska-Kosowicz, współzałożycielka marki YOPE, Fot. Ewa Przedpelska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
„Makijaż jest główną przyczyną trądziku lub problemów skórnych u ponad 30 proc. moich pacjentek”. Kosmetolożka o wpływie makijażu na naszą skórę
„Pielęgnujemy twarz, kremujemy nogi, szorujemy pięty – a piersi?” – pytają dermatolożki i tłumaczą, jak powinnaś dbać o skórę piersi
Dieta dla zdrowych stawów
Zadbaj o stawy. Sprawdź, które produkty im sprzyjają, a które szkodzą
Chia fresca - lemoniada z nasionami chia
Chia fresca – lemoniada z nasionami chia. Na upały idealna!
Nie nudź się treningiem – wykorzystaj gumy

Zaczęło się od mydła. Później furorę zrobiły kolejno balsamy i kremy do rąk, środki czystości, produkty dla dzieci i szampony. Ich nieszablonowe zapachy uprzyjemniają Polkom codzienne, proste czynności. Na tle innych kosmetyków naturalnych wyróżniają się pomysłową identyfikacją wizualną – od uroczych zwierzątek nie sposób oderwać wzroku, w ułamku sekundy wprawiają w dobry nastrój. Mowa o produktach polskiej marki YOPE, która od przeszło 5 lat niezmiennie wzbudza emocje. W cyklu Kwestionariusz urodowy rozmawiamy z jej założycielką, Karoliną Kuklińską-Kosowicz. 

Marta Dragan: Jestem dumna, że nasza marka….

Karolina Kuklińska-Kosowicz: … tak prężnie się rozwija. Bawi mnie, jak słyszę, że „YOPE jest wszędzie”, a dobrze wiem, że długa droga jeszcze przed nami. Bardzo to jednak miłe, że już istniejemy w świadomości ludzi. Co dla mnie najważniejsze, najczęściej spotykam się z pozytywną reakcją na nasze produkty, konsumenci doceniają naturalność, niebanalne zapachy i design – nasz wkład pracy i to, jak starannie podchodzimy do produktu.

Dzięki naszej marce nauczyłam się, że Polki….

Lubią nieszablonowe produkty, są otwarte na nowości i na niestandardowe działania. Od początku YOPE mówiono nam, „ale o co chodzi z tymi zwierzątkami”?, „czy to jest dla dzieci, czy dla zwierząt?”. Wiele osób miało wątpliwości co do komunikacji, ale okazało się, że klientki lubią mieć w domu produkt, który wygląda inaczej niż inne, który wzbudza emocje, wpływa pozytywnie na nastrój.

Kosmetyki YOPE

Kosmetyki YOPE, Fot. Instagram.com

Poza tym, kiedy ponad trzy lata temu startowaliśmy z koncepcją naszych naturalnych produktów, konsumentki dopiero zaczynały interesować się tematem naturalności i tym, jak ważna ona jest dla naszego zdrowia. Polki mają coraz większą świadomość, która wciąż rośnie. I szukają też niezwykłości w codziennych czynnościach. I my im to dajemy.

Myśl, która przyświeca nam w codziennej pracy…

Każdego dnia idziemy krok do przodu. Jesteśmy marką czynu i działania (śmiech). Cały czas poszukujemy, tworzymy, ulepszamy, szukamy rozwiązań. Nasza praca to nieustające wyzwania. Małe i duże.

Aneta Ignaciuk CosmetiCosmos

Kiedy myślę o naszej klientce, to widzę…

Inteligentną, ciekawą świata osobę, poszukującą i otwartą na nowe doświadczenia. Osobę, która dba o siebie i o swoich bliskich, a także o otoczenie i środowisko. Uważną.

Czasami są to świadomi klienci, którzy już wiedzą, że warto kupować naturalne kosmetyki i ekologiczne środki czystości. Celem naszym jest trafić do jak najszerszej grupy ludzi i przekonać ich, że naturalna pielęgnacja jest ważnym elementem codziennego życia. Staramy się o szeroką dostępność YOPE, tak by dotrzeć do konsumentek, które kupują spontanicznie i zaczynają interesować się naturalną pielęgnacją dopiero dzięki pozytywnemu doświadczeniu z produktem.

Kobiecość to dla mnie….

Siła, odwaga i działanie. Inspiruje mnie kobieta, która w pracy działa, robi coś z pasji, z miłości, z potrzeby zmiany. Środowisko, w którym żyję, to silne osobowości, kobiety, którym nic nie stoi na przeszkodzie, które idą do przodu, mają swoje zdanie. Ale są zarazem ciepłe i wrażliwe na otoczenie. YOPE kocha kobiety!

Karolina Kuklińska-Kosowicz - właścicielka YOPE

Karolina Kuklińska-Kosowicz – właścicielka YOPE, Fot. Ewa Przedpelska

Zdrowy kosmetyk to dla mnie…

Produkt, który nie zawiera drażniących składników! Produkt bez ulepszaczy – wierzę w siłę natury! Tworząc produkty YOPE wiedzieliśmy, że nie będziemy ich ulepszać zbędnymi syntetycznymi składnikami. Nie jest nam potrzebna większa piana albo sztuczny kolor uzyskany za pomocą chemii. To wszystko możemy osiągnąć używając naturalnych składników, które mają znakomite właściwości.

Kosmetyk, z którego jestem szczególnie dumna…

Nasze mydła Werbena, Wanilia z cynamonem i Figa. Od nich wszystko się zaczęło i one dały nam siłę i wiarę, że to co wymyśliliśmy, ma sens. Stały się początkiem czegoś większego i mam do nich ogromny sentyment. Ale jesteśmy już parę lat za tym projektem, stworzyliśmy sporo nowości. I jak patrzę na całą naszą gamę produktów, to jednym z naszych oczek w głowie jest seria dziecięca – może dlatego że sami jesteśmy rodzicami.

Kosmetyki YOPE, Fot. Instagram.com

Kosmetyki YOPE

Kosmetyki YOPE, Fot. Instagram.com

Kosmetyki YOPE

Kosmetyki YOPE, Fot. Instagram.com

Kosmetyki YOPE

Kosmetyki YOPE, Fot. Instagram.com

Włożyliśmy w ten projekt bardzo dużo serca, zadbaliśmy o jakość produktu ze szczególną uwagą, dobraliśmy składniki tak, aby nie drażniły delikatnej dziecięcej skóry, były bezpieczne, pielęgnowały a nie tylko myły.

Mamy w tej serii mydła do rąk i żele pod prysznic, a niebawem premiera kolejnego produktu. Wszystkie wyróżniają się na półce dzięki nieoczywistemu designowi opakowania, a zapachy są dalekie od powszechnych w tego rodzaju produktach „buble gum” czy „rumianku”.

Produkt, który uwielbiają nasze klientki?

Hitem sprzedażowym są nadal nasze mydła łazienkowe oraz kremy do rąk Herbata i mięta, Imbir i drzewo sandałowe. Ale w zeszłym roku wypuściliśmy serię kosmetyków do włosów – szampony i odżywki w trzech wersjach – do włosów normalnych Mleko owsiane, przetłuszczających się Świeża trawa i wysuszonych Orientalny ogród. I już widzimy, że to jest wielki sukces i coś, na co nasze klientki czekały z niecierpliwością.

Odżywka i szampon do włosów z serii Orientalny ogród, YOPE

Odżywka i szampon do włosów z serii Orientalny ogród, YOPE, Instagram.com

Trudno jest stworzyć produkty do włosów bez silikonów, z naturalnych składników, które by dobrze się pieniły, rozprowadzały na włosach, sprawiały, żeby się one nie plątały i dobrze rozczesywały. Nam po prawie dwóch latach intensywnej pracy się to udało. Każdy zestaw odżywki i szamponu jest skoncentrowany na rozwiązaniu konkretnego problemu, dzięki zawartym specjalnym ekstraktom i roślinnym składnikom aktywnym.

W designie naszych opakowań lubię

To, że udało nam się wzbudzić emocje. Zwierzątka dają ciepło, radość i optymizm. To jest element DNA naszej marki. Chcemy wzbudzać emocje, wyróżniać się.

Konkurencja, którą szanuję i śledzę na rynku

Powstaje coraz więcej marek naturalnych, które wspaniale sobie radzą i się rozwijają. Ale przyznam szczerze, że żadnej z nich nie śledzę na stałe. Raczej skupiam się na tworzeniu czegoś nowego, swojego i autorskiego. Zbyt duża koncentracja na konkurencji, na markach i trendach ogranicza i zamyka. Stawiam na autentyczność naszej marki, na to że została stworzona z serca i przekonań, a nie potrzeb rynkowych.

Karolina Kuklińska-Kosowicz i Paweł Kosowicz - właściciele YOPE

Karolina Kuklińska-Kosowicz i Paweł Kosowicz – właściciele YOPE, Fot. Instagram.com


YOPE – polska marka kosmetyków naturalnych i środków czystości, która powstała w 2013 roku z wnikliwej obserwacji otoczenia, troski o najbliższych, szacunku dla przyrody i świadomości ekologicznej. Jej założyciele – Karolina Kuklińska-Kosowicz i Paweł Kosowicz – długo szukali mydła w płynie, które nie wysusza, ładnie pachnie, ma naturalny skład, fajne opakowanie i nie kosztuje majątku. Nie znaleźli, dlatego postanowili zrobić je sami. Pierwsze mydło stworzyli w kuchni. Podczas tych eksperymentów padło hasło YOPE, rymujące się z angielskim słowem „soap”, i tym samym stało się nazwą marki. Dziś produkty YOPE robią furorę nie tylko w Polsce, ale również zagranicą (są obecne na 20 rynkach!). W ofercie polskiej marki znajdziemy kosmetyki do pielęgnacji ciała, kosmetyki dla dzieci, a także ekologiczne środki czystości i linię kuchenną.


Tekst powstał w ramach naszego cyklu „Kwestionariusz urodowy”, w którym prezentujemy polskie marki kosmetyków naturalnych. Nasze rozmówczynie pytamy o podejście do zdrowia i kobiecości, o preferencje zakupowe Polek, bestsellerowe produkty i historie, które stoją za ich powstaniem.

Jesteś właścicielką polskiej marki kosmetycznej? Prowadzisz sklep internetowy? W swojej ofercie posiadasz kosmetyki o naturalnym składzie, ekologiczne, wolne od parabenów, SLES-ów, SLS-ów i innych substancji drażniących? Opowiedz o swojej marce i produktach w naszym cyklu Kwestionariusz urodowy. Napisz do mnie: [email protected]

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Pary homoseksualne są rodzicami bardzo odpowiedzialnymi. Ich miłość jest taka sama jak heteroseksualnych rodziców. Ale mają więcej niepokoju” – mówi psychoterapeutka Agnieszka Gudzowaty

„Nie powinny odkładać ciąży kobiety ze schorzeniami ginekologicznymi – endometriozą, zaburzeniami endokrynologicznymi, na przykład zespołem policystycznych jajników” – mówi prof. Marzena Dębska

„Zajęcia jogi śmiechu działają jak masaż twarzy, a przecież śmiech prostuje opadające kąciki ust. Po co myśleć o zmarszczkach? Ważniejsze jest życie pełne radości” – mówi Piotr Bielski, jogin śmiechu

„Ja nie lubię swojego brzucha. Mam sobie wmawiać, że jest zajebisty, jak nie jest? Ale nie jest tak słaby, żebym miała się go bardzo wstydzić i nie wychodzić na plażę” – mówi Ewa Zakrzewska, modelka plus size

Zainteresują cię również:

Stopy kobiety na plaży

„Zdrowa stopa to coś więcej, niż wrośnięty paznokieć czy nieestetyczny wygląd”. O tym, dlaczego klapki latem to kiepski wybór, mówi podolożka

HZ testuje naturalne kosmetyki: „beBio – bądź dla siebie dobra” Ewy Chodakowskiej

Słabe paznokcie. Jak sobie pomóc dietą?

5 nieoczywistych zastosowań oleju kokosowego

Przydatny nawet w sypialni. Oto 5 nieoczywistych zastosowań oleju kokosowego

cienie pod oczami

Worki pod oczami ‒ pozbywamy się potwora

„To jest naprawdę ciężka praca. Ale potrzebna. I warta szczęśliwego zakończenia” – mówi Magdalena Balcerek-Motyl z ośrodka „Ufność”

sukulenty w doniczkach

Nie tylko wzbogaca kosmetyczkę, ale również zasila domową apteczkę. Poznaj 10 zastosowań aloesu

Aneta Ignaciuk CosmetiCosmos

„Zdrowy kosmetyk to receptura nastawiona na działanie, a nie tylko przyjemną aplikację czy ładny zapach”. Kwestionariusz urodowy: CosmetiCosmos

Dlaczego z opakowań znikają informacje „Bez parabenów”? Tłumaczy kosmetolożka Joanna Skrzypczak

kobieta bez makijażu

5 zdrowotnych korzyści z urlopu od makijażu

Ula Gruszka testuje balsam Resibo

HZ testuje naturalne kosmetyki: kojący balsam do ust Perfector 3 w 1 Resibo

kosmetyki testowanie na zwierzętach

Chiny rezygnują z testowania kosmetyków na zwierzętach. To przełomowa decyzja!

Marta Dragan

HZ testuje naturalne kosmetyki: liposomowe serum pod oczy od Mokosh

Dziewczyna z maseczką na twarzy

„Pielęgnacja musi być szyta na miarę, czyli produktami, które będą dopasowane do rodzaju naszej skóry twarzy”. Rozmawiamy z kosmetolog o tym, jak zadbać o naszą twarz po zimie

woda różana

10 zastosowań wody różanej. Poznaj sposoby na piękną i zdrową cerę

Marta Ploch

HZ testuje naturalne kosmetyki: masełko śliwkowe do ust Plantea

Martka Natura

„Piękno przychodzi do nas razem z akceptacją siebie”. Kwestionariusz urodowy: Martka Natura

Marta Klowan

„Włosy są pamiętliwe i nie wybaczają błędów”. Marta Klowan o zasadach wiosennej pielęgnacji włosów

Gruszka. Jak działa na cerę?

Gruszka. Jak działa na cerę? Poznaj 5 właściwości

Kosmetyki ekologiczne w otoczeniu jesiennych liści

Naturalne kosmetyki, które chronią skórę. Przeglądamy polskie marki

Kosmetyki naturalne – od czego zacząć?

Uroda w pigułce

Letni demakijaż

Eko made in Poland – cz. 2

Eko made in Poland – kosmetyki naturalne polskich producentów