Przejdź do treści

„Polki szukają niezwykłości w codziennych czynnościach. I my im to dajemy”. Kwestionariusz urodowy: YOPE

Karolina Kuklińska-Kosowicz, współzałożycielka marki YOPE
Karolina Kuklińska-Kosowicz, współzałożycielka marki YOPE, Fot. Ewa Przedpelska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kubek gorącej herbaty
8 zdrowych herbat, które poleciłabyś przyjaciółce. Wybór eksperta ze „Zdrowo czyli sexi”
Depilacja nóg / istock
Depilacja laserowa – od czego zacząć, ile to kosztuje, kiedy nie należy jej wykonywać? Odpowiada kosmetolożka, mgr Sylwia Gnas
Marie Fredriksson / GettyImages
Wokalistka Roxette nie żyje. Marie Fredriksson zmarła z powodu choroby nowotworowej
Migrena To Nie Ściema / Facebook
Migrena nie ma nic wspólnego z bólem głowy. Tutaj nie pomoże zwykła tabletka. Choroba odbiera wszystko
Wegańskie lody bakaliowe
Wegańskie lody bakaliowe. Nie zawierają dodatkowego cukru, śmietany ani mleka

Zaczęło się od mydła. Później furorę zrobiły kolejno balsamy i kremy do rąk, środki czystości, produkty dla dzieci i szampony. Ich nieszablonowe zapachy uprzyjemniają Polkom codzienne, proste czynności. Na tle innych kosmetyków naturalnych wyróżniają się pomysłową identyfikacją wizualną – od uroczych zwierzątek nie sposób oderwać wzroku, w ułamku sekundy wprawiają w dobry nastrój. Mowa o produktach polskiej marki YOPE, która od przeszło 5 lat niezmiennie wzbudza emocje. W cyklu Kwestionariusz urodowy rozmawiamy z jej założycielką, Karoliną Kuklińską-Kosowicz. 

Marta Dragan: Jestem dumna, że nasza marka….

Karolina Kuklińska-Kosowicz: … tak prężnie się rozwija. Bawi mnie, jak słyszę, że „YOPE jest wszędzie”, a dobrze wiem, że długa droga jeszcze przed nami. Bardzo to jednak miłe, że już istniejemy w świadomości ludzi. Co dla mnie najważniejsze, najczęściej spotykam się z pozytywną reakcją na nasze produkty, konsumenci doceniają naturalność, niebanalne zapachy i design – nasz wkład pracy i to, jak starannie podchodzimy do produktu.

Dzięki naszej marce nauczyłam się, że Polki….

Lubią nieszablonowe produkty, są otwarte na nowości i na niestandardowe działania. Od początku YOPE mówiono nam, „ale o co chodzi z tymi zwierzątkami”?, „czy to jest dla dzieci, czy dla zwierząt?”. Wiele osób miało wątpliwości co do komunikacji, ale okazało się, że klientki lubią mieć w domu produkt, który wygląda inaczej niż inne, który wzbudza emocje, wpływa pozytywnie na nastrój.

Kosmetyki YOPE

Kosmetyki YOPE, Fot. Instagram.com

Poza tym, kiedy ponad trzy lata temu startowaliśmy z koncepcją naszych naturalnych produktów, konsumentki dopiero zaczynały interesować się tematem naturalności i tym, jak ważna ona jest dla naszego zdrowia. Polki mają coraz większą świadomość, która wciąż rośnie. I szukają też niezwykłości w codziennych czynnościach. I my im to dajemy.

Myśl, która przyświeca nam w codziennej pracy…

Każdego dnia idziemy krok do przodu. Jesteśmy marką czynu i działania (śmiech). Cały czas poszukujemy, tworzymy, ulepszamy, szukamy rozwiązań. Nasza praca to nieustające wyzwania. Małe i duże.

Aneta Ignaciuk CosmetiCosmos

Kiedy myślę o naszej klientce, to widzę…

Inteligentną, ciekawą świata osobę, poszukującą i otwartą na nowe doświadczenia. Osobę, która dba o siebie i o swoich bliskich, a także o otoczenie i środowisko. Uważną.

Czasami są to świadomi klienci, którzy już wiedzą, że warto kupować naturalne kosmetyki i ekologiczne środki czystości. Celem naszym jest trafić do jak najszerszej grupy ludzi i przekonać ich, że naturalna pielęgnacja jest ważnym elementem codziennego życia. Staramy się o szeroką dostępność YOPE, tak by dotrzeć do konsumentek, które kupują spontanicznie i zaczynają interesować się naturalną pielęgnacją dopiero dzięki pozytywnemu doświadczeniu z produktem.

Kobiecość to dla mnie….

Siła, odwaga i działanie. Inspiruje mnie kobieta, która w pracy działa, robi coś z pasji, z miłości, z potrzeby zmiany. Środowisko, w którym żyję, to silne osobowości, kobiety, którym nic nie stoi na przeszkodzie, które idą do przodu, mają swoje zdanie. Ale są zarazem ciepłe i wrażliwe na otoczenie. YOPE kocha kobiety!

Karolina Kuklińska-Kosowicz - właścicielka YOPE

Karolina Kuklińska-Kosowicz – właścicielka YOPE, Fot. Ewa Przedpelska

Zdrowy kosmetyk to dla mnie…

Produkt, który nie zawiera drażniących składników! Produkt bez ulepszaczy – wierzę w siłę natury! Tworząc produkty YOPE wiedzieliśmy, że nie będziemy ich ulepszać zbędnymi syntetycznymi składnikami. Nie jest nam potrzebna większa piana albo sztuczny kolor uzyskany za pomocą chemii. To wszystko możemy osiągnąć używając naturalnych składników, które mają znakomite właściwości.

Kosmetyk, z którego jestem szczególnie dumna…

Nasze mydła Werbena, Wanilia z cynamonem i Figa. Od nich wszystko się zaczęło i one dały nam siłę i wiarę, że to co wymyśliliśmy, ma sens. Stały się początkiem czegoś większego i mam do nich ogromny sentyment. Ale jesteśmy już parę lat za tym projektem, stworzyliśmy sporo nowości. I jak patrzę na całą naszą gamę produktów, to jednym z naszych oczek w głowie jest seria dziecięca – może dlatego że sami jesteśmy rodzicami.

Kosmetyki YOPE, Fot. Instagram.com

Kosmetyki YOPE

Kosmetyki YOPE, Fot. Instagram.com

Kosmetyki YOPE

Kosmetyki YOPE, Fot. Instagram.com

Kosmetyki YOPE

Kosmetyki YOPE, Fot. Instagram.com

Włożyliśmy w ten projekt bardzo dużo serca, zadbaliśmy o jakość produktu ze szczególną uwagą, dobraliśmy składniki tak, aby nie drażniły delikatnej dziecięcej skóry, były bezpieczne, pielęgnowały a nie tylko myły.

Mamy w tej serii mydła do rąk i żele pod prysznic, a niebawem premiera kolejnego produktu. Wszystkie wyróżniają się na półce dzięki nieoczywistemu designowi opakowania, a zapachy są dalekie od powszechnych w tego rodzaju produktach „buble gum” czy „rumianku”.

Produkt, który uwielbiają nasze klientki?

Hitem sprzedażowym są nadal nasze mydła łazienkowe oraz kremy do rąk Herbata i mięta, Imbir i drzewo sandałowe. Ale w zeszłym roku wypuściliśmy serię kosmetyków do włosów – szampony i odżywki w trzech wersjach – do włosów normalnych Mleko owsiane, przetłuszczających się Świeża trawa i wysuszonych Orientalny ogród. I już widzimy, że to jest wielki sukces i coś, na co nasze klientki czekały z niecierpliwością.

Odżywka i szampon do włosów z serii Orientalny ogród, YOPE

Odżywka i szampon do włosów z serii Orientalny ogród, YOPE, Instagram.com

Trudno jest stworzyć produkty do włosów bez silikonów, z naturalnych składników, które by dobrze się pieniły, rozprowadzały na włosach, sprawiały, żeby się one nie plątały i dobrze rozczesywały. Nam po prawie dwóch latach intensywnej pracy się to udało. Każdy zestaw odżywki i szamponu jest skoncentrowany na rozwiązaniu konkretnego problemu, dzięki zawartym specjalnym ekstraktom i roślinnym składnikom aktywnym.

W designie naszych opakowań lubię

To, że udało nam się wzbudzić emocje. Zwierzątka dają ciepło, radość i optymizm. To jest element DNA naszej marki. Chcemy wzbudzać emocje, wyróżniać się.

Konkurencja, którą szanuję i śledzę na rynku

Powstaje coraz więcej marek naturalnych, które wspaniale sobie radzą i się rozwijają. Ale przyznam szczerze, że żadnej z nich nie śledzę na stałe. Raczej skupiam się na tworzeniu czegoś nowego, swojego i autorskiego. Zbyt duża koncentracja na konkurencji, na markach i trendach ogranicza i zamyka. Stawiam na autentyczność naszej marki, na to że została stworzona z serca i przekonań, a nie potrzeb rynkowych.

Karolina Kuklińska-Kosowicz i Paweł Kosowicz - właściciele YOPE

Karolina Kuklińska-Kosowicz i Paweł Kosowicz – właściciele YOPE, Fot. Instagram.com


YOPE – polska marka kosmetyków naturalnych i środków czystości, która powstała w 2013 roku z wnikliwej obserwacji otoczenia, troski o najbliższych, szacunku dla przyrody i świadomości ekologicznej. Jej założyciele – Karolina Kuklińska-Kosowicz i Paweł Kosowicz – długo szukali mydła w płynie, które nie wysusza, ładnie pachnie, ma naturalny skład, fajne opakowanie i nie kosztuje majątku. Nie znaleźli, dlatego postanowili zrobić je sami. Pierwsze mydło stworzyli w kuchni. Podczas tych eksperymentów padło hasło YOPE, rymujące się z angielskim słowem „soap”, i tym samym stało się nazwą marki. Dziś produkty YOPE robią furorę nie tylko w Polsce, ale również zagranicą (są obecne na 20 rynkach!). W ofercie polskiej marki znajdziemy kosmetyki do pielęgnacji ciała, kosmetyki dla dzieci, a także ekologiczne środki czystości i linię kuchenną.


Tekst powstał w ramach naszego cyklu „Kwestionariusz urodowy”, w którym prezentujemy polskie marki kosmetyków naturalnych. Nasze rozmówczynie pytamy o podejście do zdrowia i kobiecości, o preferencje zakupowe Polek, bestsellerowe produkty i historie, które stoją za ich powstaniem.

Jesteś właścicielką polskiej marki kosmetycznej? Prowadzisz sklep internetowy? W swojej ofercie posiadasz kosmetyki o naturalnym składzie, ekologiczne, wolne od parabenów, SLES-ów, SLS-ów i innych substancji drażniących? Opowiedz o swojej marce i produktach w naszym cyklu Kwestionariusz urodowy. Napisz do mnie: [email protected]

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

pielęgnacja twarzy

7 zasad pielęgnacji skóry atopowej

Pranamat, Wimin, KOPI - na co będziemy polowały w Black Friday?

Black Friday 2019: 5 marek, na które polujemy w Czarny Piątek

Test Dermedic / Fot. Archiwum Hello Zdrowie

Redakcja HZ testuje: dermokosmetyki polskiej marki Dermedic

Kwas mlekowy w kosmetyce — właściwości i zastosowanie

Kwas mlekowy w kosmetyce – właściwości i zastosowanie

naturalne mydła

8 sposobów na ekodetoks dla skóry. To prostsze niż myślisz

Kobieta z owłosioną pachą w kampanii Dove

Dove zrywa z wizerunkiem wyidealizowanej pachy. Nowa kampania celebruje różnorodność

W jakim czasie trzeba zużyć kosmetyk, zanim stanie się siedliskiem bakterii?

Kosmetyki naturalne w drogeriach Hebe

Kosmetyki naturalne i wegańskie w drogeriach Hebe. Co poleca redakcja Hello Zdrowie?

Właścicielki marki Kosmetyki DLA

„Zioła mają potężną moc. Przekonujemy się o tym każdego dnia”. Kwestionariusz urodowy: Kosmetyki DLA

Zrób sobie tonik do twarzy z dyni! Przepis podaje autorka bloga „Natura Pod Lupą”

Zdrowotne walory jesieni – odczarowujemy jarzębinę!

Chcesz cieszyć się zdrowiem i blaskiem swojej skóry? Spróbuj szczotkowania na sucho! Poleca dermatolożka, Aleksandra Malewska z Dermatolook

Tolerancja kosmetyków pielęgnacyjnych u dzieci. Co oznacza, że emolient powoduje uczucie pieczenia? Tłumaczy dermatolożka

Ołowiany pocałunek, czyli szminka z dodatkami

olejek

Pielęgnujesz twarz olejkami? Dermatolożka wymienia, jakie mogą być tego konsekwencje

Jak dbać o funkcje ochronne skóry, aby dobrze ochraniała nasz organizm? Tłumaczy dermatolożka

HZ testuje naturalne kosmetyki: maseczka liftingująca i krem pod oczy od Esito

HZ testuje naturalne kosmetyki: liftingująca maseczka i krem pod oczy od Esito

masło shea

10 zastosowań masła shea. Dla tylu korzyści warto mieć pod ręką choćby niewielki słoiczek tego produktu!

Zespół WIMIN

„Chcemy w tym trudnym i zabieganym świecie wspierać, kibicować i towarzyszyć kobietom”. Kwestionariusz urodowy: WIMIN

uśmiechnięta dziewczyna

Co na zmarszczki, gdy masz 20, 30, 40, 50, 60 lat…?

gettyimages

Jak pozbyć się cellulitu? Kosmetolożka zdradziła swój sekret

Unsplash

Nieumiejętnie używany może dać niepożądane efekty. Czy warto stosować retinol?

dziewczyna z zasłoniętą twarzą

Masz trądzik różowaty, ale pielęgnacja jest dla ciebie ciągłym wyzwaniem? Dermatolożka podpowiada, czego powinnaś unikać

Chcesz mieć piękną i zdrową skórę? Oto produkty, które powinny lądować na twoim talerzu

Najpopularniejsze

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

Sandra Kubicka

Sandra Kubicka: nigdy już nie powiem, że jestem w stu procentach zdrowa, nawet jeśli kiedyś będę czuła się lepiej

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

„Wyjście z toksycznego związku nie łatwe, ale jest możliwe. I trzeba to zrobić. Dla siebie”. Dr Bogdan Stelmach o niezdrowych relacjach w parze

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

sen

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Mama zakleja plaster dziekcu. Na zdjeciu widoczne dłonie na drewnianym stole

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

para w łóżku

Fellatio, czyli oswajanie penisa. 7 najważniejszych zasad!

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?