Przejdź do treści

Lubisz jogurt naturalny? Tylko zobacz, ile ma cennych właściwości!

Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
istockphoto.com
Masz trądzik? Wszystkiemu winne może być to, co jesz!
Beata Pawlikowska
Beata Pawlikowska: myślałam, że jestem więźniem swojego ciała i nie podobało mi się to, że podlegam miesięcznemu cyklowi
istockphoto.com
Zakażenie wirusem HPV może dotyczyć nawet co drugiej aktywnej seksualnie osoby. Jak się przed nim chronić?
istockphoto.com
Wróciłaś z urlopu, a na twojej skórze pojawiło się więcej znamion i piegów? Sprawdź, czy nie są groźne
żywność w supermarkecie
Koniec z marnowaniem żywności w marketach. Zaczyna obowiązywać nowa ustawa

Jogurty naturalne są zdrową alternatywą dla tych owocowych, często pełnych cukrów i barwników. Nic dziwnego, że tak chętnie po nie sięgamy. Są lepiej przyswajalne od mleka, wspierają procesy trawienne, a w ich składzie znajduje się wiele probiotyków. Najnowsze badania wskazują, że jogurt naturalny pozytywnie wpływa na insulinooporność i stłuszczenie wątroby. A to dopiero początek jego zalet…

Jogurt naturalny – skład

Wydaje ci się, że każdy jogurt naturalny, niezależnie od marki, jest taki sam? Nic bardziej mylnego. Za przykład możemy podać zawartość probiotyków. Na nasz układ odpornościowy działają tylko te jogurty, które w swoim składzie mają żywe bakterie probiotyczne, np. Lactobacillus acidophilus LA-5. Tylko wybrane szczepy bakterii trafiają do jelit.

Sięgasz po jogurt naturalny, ponieważ jesteś na diecie? Nie wszystkie białe jogurty są odpowiednie dla osób odchudzających się. Wszystko dlatego, ponieważ producenci dodają do nich cukier, słodziki bądź syrop glukozowo-fruktozowy. 

Kupując jogurt naturalny, sprawdzaj także, czy w jego składzie nie widnieje mleko w proszku bądź białka mleka. Są one niepotrzebnymi dodatkami mającymi na celu nadanie produktowi kremowej konsystencji. Nie kupuj też jogurtów ze skrobią modyfikowaną czy substancjami zagęszczającymi w składzie.

Jogurt naturalny – wartości odżywcze

Jeśli jednak skład twojego jogurtu naturalnego nie budzi zastrzeżeń, częstuj się do woli! Zawiera on bowiem cenne dla organizmu witaminy A, B i D oraz dużo wapnia i białka. Jest też niskokaloryczny. W 100 g jogurtu znajduje się tylko ok. 60 kcal!

To jednak nie tylko smaczne źródło witamin i składników mineralnych. Ostatnie badania wskazują, że jogurt naturalny może pomóc w walce z chorobami!

Jogurt naturalny a insulinooporność

W „The American Journal of Clinical Nutrition” pojawiły się niedawno wyniki badań, które dotyczyły wpływu jogurtu naturalnego na insulinooporność oraz na stłuszczenie wątroby niespowodowane uzależnieniem od alkoholu. Wskazują one na fakt, że regularne spożywanie jogurtu naturalnego niweluje objawy insulinooporności oraz zmniejsza zawartość tłuszczu w wątrobie. Wszystko dzięki szczepom bakterii.

Jogurt naturalny na odporność

Też podczas kuracji antybiotykiem jesz jogurty? Bardzo rozsądnie. Wybieraj jednak właśnie te naturalne z żywymi kulturami bakterii w składzie. Jogurt będzie też dobrą opcją przy problemach żołądkowych. Pomoże zarówno w leczeniu zaparć, jak i w biegunce.

Jogurt naturalny a próchnica

Czy wiesz, że regularne jedzenie jogurtu naturalnego wzmacnia nasze zęby? Wszystko dzięki cennemu wapniu. Jogurt zadba też o nasz świeży oddech i zapobiegnie powstawaniu kamienia nazębnego. 

Bez spiny jem rośliny kampania

Jaki jogurt naturalny wybrać?

Zastanawiasz się nad trudnym wyborem jogurtu naturalnego? Wybieraj ten o jak najkrótszym składzie – mleko, białka mleka, żywe kultury bakterii wystarczą, by powstał smaczny produkt. Pamiętaj też, że mleko w proszku zwiększa kaloryczność produktu. Jogurty naturalne z oksysterolem (czyli z utlenionym cholesterolem znajdujący się właśnie w mleku w proszku) mogą także przyczyniać się do rozwoju miażdżycy. Nie każdy jogurt naturalny jest więc zdrowy.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Potas, magnez, wapń i sód ‒ elektrolity w akcji

Masło wcale nie jest takie złe, jak wszyscy o nim mówią. Lek. Katarzyna Świątkowska wyjaśnia, dlaczego

istockphoto.com

Uzupełnij braki. 8 najczęstszych niedoborów w diecie

nabiał

Masz Hashiomoto i chcesz wyeliminować z diety nabiał? Dowiedz się, co sądzi na ten temat dietetyczka

Tężyczka – tajemnicza choroba

Ależ Talerz 20: figi na niedobór wapnia

Ależ Talerz 20: figi na niedobór wapnia

Wapń

Wapń

pexels.com

5 faktów o odczulaniu

Masz niedobór żelaza? Nie zapomnij o najważniejszych zasadach jego suplementacji

Letni problem z gardłem

Nie uciekaj od smutku

5 sygnałów, których nie wolno lekceważyć

Katar sienny czy przeziębienie

Katar sienny czy przeziębienie – jak je odróżnić i jak leczyć?

rzucenie palenia

Jak rzucenie palenia naprawdę wpływa na wagę?

7 mitów o alkoholu

Ból głowy – od miejsca do przyczyny

Zrób detoks mieszkania

Zrób detoks mieszkania i żyj bez toksyn

istockphoto.com

Dr n. farm. M. Stolarczyk: „uwaga na paracetamol!”. Nieodpowiednie stosowanie grozi zatruciem

istockphoto.com

Jesteś po porodzie? Postaw na rehabilitację połogową! Fizjoterapeutka wyjaśnia, dlaczego to takie ważne

Zaskakujące choroby, które mogą ci się przytrafić na urlopie

5 sposobów na oszczędzanie wątroby latem

istockphoto.com

Top 5 leków bez recepty, których lepiej nie łączyć z alkoholem

dezodorant

Bez potu, bez kłopotu. Dezodorant czy antyperspirant – co lepiej wybrać?

tatuaż

Tatuaż – co powinnaś wiedzieć, zanim się na niego zdecydujesz? Dermatolożka o przeciwwskazaniach i ewentualnym ryzyku