Przejdź do treści

Maja Bohosiewicz podzieliła się z fankami sekretem swojej szczupłej sylwetki. „Stara, cudów nie ma…” – pisze aktorka

Maja Bohosiewicz / Instagram
Maja Bohosiewicz / Instagram
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Afty u dzieci - przyczyny i leczenie
Afty u dzieci – przyczyny i leczenie
Kobieta w ciąży na łóżku
Poduszka poporodowa – Pani Fizjotrener wyjaśnia, dlaczego jest szkodliwa dla zdrowia
Leki immunosupresyjne - czym są i jak działają na organizm?
Leki immunosupresyjne – czym są i jak działają na organizm?
Domowy chrzan – na poprawę trawienia
Przepis na domowy chrzan na lepsze trawienie. W sam raz na Wielkanoc!
Kto umiera w Polsce na koronawirusa? Prześledziliśmy raporty Ministerstwa Zdrowia
Kto umiera w Polsce na koronawirusa? Prześledziliśmy raporty Ministerstwa Zdrowia

„Napiszę wam o sekrecie szczupłej sylwetki. Ale tylko i wyłącznie dlatego, że co trzecia wiadomość to pytanie: Maja, jak schudłaś 15 kg?” – pisze na swoim profilu na Instagramie Maja Bohosiewicz. Okazuje się, że aktorka nie była na żadnej restrykcyjnej diecie. Schudła dzięki zastosowaniu zasady bilansu kalorycznego. 

Maja Bohosiewicz

Mai Bohosiewicz raczej nie trzeba nikomu przedstawiać. Profil 29-letniej aktorki na Instagramie obserwuje 410 tys. osób! Aktorka szybko zjednuje wokół siebie matki, młode przedsiębiorczynie i feministki. Bo sama taka jest. Maja wychowuje dwójkę dzieci (niespełna czteroletniego Zacharego i niespełna trzyletnią Leonię), prowadzi swoją firmę odzieżową i oprócz tego stara się nie zapominać o sobie. W ostatnich latach Maja bardzo schudła. Jak? Swoją historią podzieliła się właśnie ze swoimi fankami.

Maja Bohosiewicz – jak schudła?

„Na temat żywienia, diet, ćwiczeń powstało chyba MILION artykułów, profili i specjalistów i chyba dla każdego normalnego człowieka oczywistym jest co trzeba zrobić, żeby schudnąć.

Chudnięcie jest jak matematyka, żeby zrozumieć całki, trzeba ogarniać dodawanie i odejmowanie. Tak więc podstawą odchudzania i formy jest BILANS KALORYCZNY. A dokładniej ujemny bilans kaloryczny. „ Jem zdrowo, serio i ciągle tyje”. Stara, cudów nie ma. Możesz jeść zdrowo i tyć, bo na talerzu ze zdjęcia jest jakieś 400-500 kcal. Dwie duże kromki pełnoziarnistego pieczywa, jedno duże awokado, 1/4 kostki sera feta, kilka warzyw.

Cudowna, zdrowa porcja obiadu, ale to nie jest NISKOKALORYCZNE danie. A więc tak, wracając do meritum.

Wyszukujesz w internecie kalkulator, żeby obliczyć twoje dziennie zapotrzebowanie kaloryczne względem twojego wzrostu wagi i trybu życia. Czyli tyle kcal potrzebujesz, aby PRZEŻYĆ dziennie. Następnie sprawdzasz ile kcal dziennie potrzebujesz jeść, aby zrobić redukcję. A potem już tylko liczysz. Możesz jeść nawet cały dzień jeden wedlowski torcik (1000 kcal) i nic poza tym i … pewnie schudniesz.

Tego akurat nie polecam, ale chcę ci tylko powiedzieć, prosta matematyka doprowadzi cię do sukcesu. 80 proc. to dieta, 20 proc. to ćwiczenia. Możesz wylewać siódme poty na siłowni, lecz jeśli potem zjesz ZA DUŻO kaszy, hummusu, awokado, ciemnego pieczywa, no NIE SCHUDNIESZ.

Jak ogarniesz dodawanie i odejmowanie zrozumiesz, że w puli kcal, które masz dziennie do wykorzystania możesz spokojnie zjeść kawałek pizzy. Następnie zrozumiesz, które rzeczy cię sycą i dają energię, a po których znowu jesteś głodna. Potem dochodzą mikro i makro, ale to jest wyższa szkoła jazdy, która oczywiście ZROZUMIESZ jak tylko będziesz chciała.

Ja powinnam dziennie zjadać 2.200 kcal, aby utrzymać swoją wagę, mogę zjeść pizzę, ukochane mentosy, napić się mohito no sugar, bo wszystko jest dla ludzi, tylko trzeba LICZYĆ” – pisze Maja Bohosiewicz.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Uwaga, uwaga, ostrzegam was, zanim ktoś napisze „a co ty o tym możesz wiedzieć, nie znasz się, zostaw to specjalistom”! Napisze wam o SEKRECIE szczupłej sylwetki. Ale tylko i wyłącznie dlatego, że co trzecia wiadomość to pytanie: „Maja, jak schudłaś 15kg??” Na temat żywienia, diet, ćwiczeń powstało chyba MILION artykułów, profili i specjalistów i chyba dla każdego normalnego człowieka oczywistym jest co trzeba zrobić żeby schudnąć. Chudnięcie jest jak matematyka, żeby zrozumieć całki trzeba ogarniać dodawanie i odejmowanie. Tak więc podstawą odchudzania i formy jest BILANS KALORYCZNY. A dokładniej ujemny bilans kaloryczny. „ jem zdrowo, serio i ciągle tyje”. Stara, cudów nie ma. Możesz jeść zdrowo i tyć bo na talerzu ze zdjęcia jest jakieś 400-500 kcal. Dwie duże kromki pełnoziarnistego pieczywa, jedno duże awokado, 1/4kostki sera feta, kilka warzyw. Cudowna, zdrowa porcja obiadu, ale to nie jest NISKOKALORYCZNE danie. A wiec tak, wracając do meritum. Wyszukujesz w internecie kalkulator żeby obliczyć twoje dziennie zapotrzebowanie kaloryczne względem twojego wzrostu wagi i trybu życia. Czyli tyle kcal potrzebujesz aby PRZEŻYĆ dziennie. Następnie sprawdzasz ile kcal dziennie potrzebujesz jeść aby zrobić redukcje. A potem już tylko liczysz. Możesz jeść nawet cały dzień jeden wedlowski torcik (1000kcal) i nic poza tym i … pewnie schudniesz. Tego akurat nie polecam, ale chce ci tylko powiedzieć, prosta matematyka doprowadzi cię do sukcesu. 80% to dieta, 20% to ćwiczenia. Możesz wylewać siódme poty na siłowni lecz jeśli potem zjesz ZA DUŻO Kaszy, humusu, awokado, ciemnego pieczywa, no NIE SCHUDNIESZ. Jak ogarniesz dodawanie i odejmowanie zrozumiesz, że w puli kcal które masz dziennie do wykorzystania możesz spokojnie zjeść kawałek pizzy. Następnie zrozumiesz które rzeczy cię sycą i dają energię, a po których znowu jesteś głodna. Potem dochodzą mikro i makro ale to jest wyższa szkoła jazdy, która oczywiście ZROZUMIESZ jak tylko będziesz chciała. Ja powinnam dziennie zjadać 2.200 kcal aby utrzymać swoją wagę, mogę zjeść pizzę, ukochane mentosy, napić się mohito no sugar, bo wszystko jest dla ludzi, tylko trzeba LICZYĆ. Polecam wam apkę YAZIO na której —->

Post udostępniony przez Maja Bohosiewicz – Kwaśniewska (@majabohosiewicz)

Otyłość kobieca

Ujemny bilans kaloryczny – komentarze

Z opinią Mai Bohosiewicz nie zgadzają się jednak wszyscy. Pod postem wywiązała się dyskusja. Niektórzy uważają, że tego typu wypowiedzi są szkodliwe.

„Tylko, że pani wcześniej ważyła w normie też. Wiadomo, każdy ma inne wizje na temat swojego wymarzonego wyglądu, ale wskazywanie na to, że przy pani wzroście waga 55 kg oznacza bycie tłustą może naprawdę powodować kompleksy, wśród osób, które tyle ważą. Ja jestem w samym środku normy, ale wg tego co pani pisze i pisała też kiedyś to jestem kluską śląską i potworą. Ja nie mam z tym problemu, bo dobrze się czuję z moją wagą i sylwetką, ale jest sporo młodych dziewczyn, które tak nie mają i takie posty są trochę szkodliwe…”

„1500 kcal to dla osoby, która leży! Żeby schudnąć wbrew pozorom trzeba jeść! Ale zgodnie z zapotrzebowaniem kalorycznym i deficytem kalorycznym!” – czytamy w komentarzach.

Ujemny bilans kaloryczny – opinia ekspertów

„Przy redukcji tkanki tłuszczowej najważniejszy jest ujemny bilans kaloryczny (o ok. 15 proc.), produkty bogate w białko, węglowodany i tłuszcze. Jeżeli natomiast zależy wam na przybraniu beztłuszczowej masy ciała, należy zjadać o ok. 10 -15 proc. więcej niż nasza CPM (całkowita przemiana materii)” – czytamy w jednym z artykułów autorstwa trenerów personalnych Kasi Bigos i Andrzeja Bogdała na Hello Zdrowie.

Ujemny bilans kaloryczny? Tak, ale z głową!

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Drożdże - czym je zastąpić? / istock

Drożdże to towar deficytowy w czasach pandemii. Dietetyczka wyjaśnia, czy możemy je czymś zastąpić

Ćwiczę, ale wciąż nie chudnę. Dlaczego tak się dzieje? Oto odpowiedź!

Ćwiczę, ale wciąż nie chudnę. Dlaczego tak się dzieje? Oto odpowiedź!

500 kcal mniej każdego dnia. W jaki sposób tego dokonać?

500 kcal mniej każdego dnia. W jaki sposób tego dokonać?

Syrop z sosny – zrobisz go z pędów, szyszek, a jego właściwości zadziwiają

Syrop z sosny – zrobisz go z pędów, szyszek, jego właściwości zadziwiają

Zdrowo dla odmiany - Ania Makowska / x-news

Anna Makowska, czyli Doktor Ania: śmieszy mnie napis „bez konserwantów” na serku, który nigdy wcześniej ich nie zawierał

Woda z imbirem na migrenę / istock

Czujesz, że nadchodzi migrena? Dietetyczka wyjaśnia, co może pomóc

Sok z aronii - jak go zrobić i jakie ma właściwości?

Sok z aronii – jak go zrobić i jakie ma właściwości?

Panowanie nad apetytem / freepik

Jak zapanować nad swoim apetytem? Dietetyczka Patrycja Rublewska ma kilka ważnych rad

Weganizm a wegetarianizm - na czym polegają różnice?

Weganizm a wegetarianizm – na czym polegają różnice?

dieta

Skuteczne odchudzanie – 10 faktów i mitów o dietach i produktach

Jabłka, dlaczego warto uwzględnić je w diecie?

Jabłka, dlaczego warto uwzględnić je w diecie?

Ewa Chodakowska / Purella

Ewa Chodakowska: ważne, aby określić realny cel, a w jego realizacji podążać małymi krokami

herbata z hibiskusa

Herbata z hibiskusa, sprawdź jej właściwości i kiedy po nią sięgać

Spermidyna w jabłkach / istock

Spermidyna pomoże ci zachować długowieczność. Czym jest substancja, o której wszyscy mówią?

Ania Starmach / Purella

Ania Starmach o superfoods: Kraj pochodzenia jest gwarancją jakości. Jeśli produkty nie posiadają informacji o pochodzeniu surowca to znaczy, że są z Chin, a takich powinniśmy się wystrzegać

Owsianka w insulinooporności / istock

7 produktów, które warto spożywać w insulinooporności

Adele / gettyimages

Dieta Adele. Adele schudła kilkadziesiąt kilogramów dzięki specjalnej diecie. Chodzi o dietę sirtfood. Jakie są jej zasady?

miska z jedzeniem

Dieta wolumeryczna – przeciwieństwo powszechnych wyobrażeń na temat diet. Na czym polega?

Zawstydzanie / istock

Chcesz udzielić komuś rady? To nie zawstydzaj i nie wytykaj palcami!

Dieta a płodność / freepik.com

Płodność – czy da się wspierać ją zdrowym odżywianiem? Dietetyczka odpowiada

Dzień pod znakiem selera

Dzień pod znakiem selera

mięso

Dieta karniwora – jakie daje efekty? Co mówi o niej ekspert?

Dieta owsiankowa. Jest skuteczna, ale czy bezpieczna?

Mama i dziecko w kuchni

Dieta po porodzie. Co powinno znaleźć się w menu młodej mamy? Wyjaśnia Pani Fizjotrener

Najpopularniejsze

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

Sandra Kubicka

Sandra Kubicka: nigdy już nie powiem, że jestem w stu procentach zdrowa, nawet jeśli kiedyś będę czuła się lepiej

„Wyjście z toksycznego związku nie łatwe, ale jest możliwe. I trzeba to zrobić. Dla siebie”. Dr Bogdan Stelmach o niezdrowych relacjach w parze

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

cynk w migdałach

Cynk – gdzie go szukać? Poznaj 5 naturalnych źródeł cynku

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Archiwalne zdjęcie z czasów pandemii hiszpanki/Underwood Archives/Getty Images

Grypa hiszpanka. Historia największej pandemii na świecie

Mama zakleja plaster dziekcu. Na zdjeciu widoczne dłonie na drewnianym stole

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

Kobieta trzymająca się za plecy na dole z powodu bólu pleców

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

sen

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

kobieta trzymająca się obiema rękami z okolice mostka

Co oznacza ból w mostku? Charakter i różne przyczyny dolegliwości

Ropiejące oczy kobiety

Ropiejące oczy u dzieci i dorosłych – przyczyny i metody leczenia