Przejdź do treści

Maja Bohosiewicz podzieliła się z fankami sekretem swojej szczupłej sylwetki. „Stara, cudów nie ma…” – pisze aktorka

Maja Bohosiewicz / Instagram
Maja Bohosiewicz / Instagram
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Spalacze tłuszczu – które są najbardziej skuteczne? Podpowiada Arkadiusz Matras z Dietetyki #NieNaŻarty
Spalacze tłuszczu – które są najbardziej skuteczne? Podpowiada dietetyk Arkadiusz Matras
Niemowle
Rak piersi nie przekreśla marzeń o macierzyństwie! Ola „Kobieta rakieta” jest tego przykładem
Kobieta ćwiczy pierwszą pomoc na modelu niemowlaka
Policjant okrzyknięty bohaterem! Uratował życie 3-tygodniowego dziecka, które zadławiło się mlekiem
Tai chi - czym jest? / istock
Tai chi – co to jest, co daje i jak ćwiczyć? Jak wygląda trening tai chi dla początkujących?
Szczepionka
Szczepionka na koronawirusa. Jest sukces! Wszyscy pacjenci wytworzyli przeciwciała

„Napiszę wam o sekrecie szczupłej sylwetki. Ale tylko i wyłącznie dlatego, że co trzecia wiadomość to pytanie: Maja, jak schudłaś 15 kg?” – pisze na swoim profilu na Instagramie Maja Bohosiewicz. Okazuje się, że aktorka nie była na żadnej restrykcyjnej diecie. Schudła dzięki zastosowaniu zasady bilansu kalorycznego. 

Maja Bohosiewicz

Mai Bohosiewicz raczej nie trzeba nikomu przedstawiać. Profil 29-letniej aktorki na Instagramie obserwuje 410 tys. osób! Aktorka szybko zjednuje wokół siebie matki, młode przedsiębiorczynie i feministki. Bo sama taka jest. Maja wychowuje dwójkę dzieci (niespełna czteroletniego Zacharego i niespełna trzyletnią Leonię), prowadzi swoją firmę odzieżową i oprócz tego stara się nie zapominać o sobie. W ostatnich latach Maja bardzo schudła. Jak? Swoją historią podzieliła się właśnie ze swoimi fankami.

Maja Bohosiewicz – jak schudła?

„Na temat żywienia, diet, ćwiczeń powstało chyba MILION artykułów, profili i specjalistów i chyba dla każdego normalnego człowieka oczywistym jest co trzeba zrobić, żeby schudnąć.

Chudnięcie jest jak matematyka, żeby zrozumieć całki, trzeba ogarniać dodawanie i odejmowanie. Tak więc podstawą odchudzania i formy jest BILANS KALORYCZNY. A dokładniej ujemny bilans kaloryczny. „ Jem zdrowo, serio i ciągle tyje”. Stara, cudów nie ma. Możesz jeść zdrowo i tyć, bo na talerzu ze zdjęcia jest jakieś 400-500 kcal. Dwie duże kromki pełnoziarnistego pieczywa, jedno duże awokado, 1/4 kostki sera feta, kilka warzyw.

Cudowna, zdrowa porcja obiadu, ale to nie jest NISKOKALORYCZNE danie. A więc tak, wracając do meritum.

Wyszukujesz w internecie kalkulator, żeby obliczyć twoje dziennie zapotrzebowanie kaloryczne względem twojego wzrostu wagi i trybu życia. Czyli tyle kcal potrzebujesz, aby PRZEŻYĆ dziennie. Następnie sprawdzasz ile kcal dziennie potrzebujesz jeść, aby zrobić redukcję. A potem już tylko liczysz. Możesz jeść nawet cały dzień jeden wedlowski torcik (1000 kcal) i nic poza tym i … pewnie schudniesz.

Tego akurat nie polecam, ale chcę ci tylko powiedzieć, prosta matematyka doprowadzi cię do sukcesu. 80 proc. to dieta, 20 proc. to ćwiczenia. Możesz wylewać siódme poty na siłowni, lecz jeśli potem zjesz ZA DUŻO kaszy, hummusu, awokado, ciemnego pieczywa, no NIE SCHUDNIESZ.

Jak ogarniesz dodawanie i odejmowanie zrozumiesz, że w puli kcal, które masz dziennie do wykorzystania możesz spokojnie zjeść kawałek pizzy. Następnie zrozumiesz, które rzeczy cię sycą i dają energię, a po których znowu jesteś głodna. Potem dochodzą mikro i makro, ale to jest wyższa szkoła jazdy, która oczywiście ZROZUMIESZ jak tylko będziesz chciała.

Ja powinnam dziennie zjadać 2.200 kcal, aby utrzymać swoją wagę, mogę zjeść pizzę, ukochane mentosy, napić się mohito no sugar, bo wszystko jest dla ludzi, tylko trzeba LICZYĆ” – pisze Maja Bohosiewicz.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Uwaga, uwaga, ostrzegam was, zanim ktoś napisze „a co ty o tym możesz wiedzieć, nie znasz się, zostaw to specjalistom”! Napisze wam o SEKRECIE szczupłej sylwetki. Ale tylko i wyłącznie dlatego, że co trzecia wiadomość to pytanie: „Maja, jak schudłaś 15kg??” Na temat żywienia, diet, ćwiczeń powstało chyba MILION artykułów, profili i specjalistów i chyba dla każdego normalnego człowieka oczywistym jest co trzeba zrobić żeby schudnąć. Chudnięcie jest jak matematyka, żeby zrozumieć całki trzeba ogarniać dodawanie i odejmowanie. Tak więc podstawą odchudzania i formy jest BILANS KALORYCZNY. A dokładniej ujemny bilans kaloryczny. „ jem zdrowo, serio i ciągle tyje”. Stara, cudów nie ma. Możesz jeść zdrowo i tyć bo na talerzu ze zdjęcia jest jakieś 400-500 kcal. Dwie duże kromki pełnoziarnistego pieczywa, jedno duże awokado, 1/4kostki sera feta, kilka warzyw. Cudowna, zdrowa porcja obiadu, ale to nie jest NISKOKALORYCZNE danie. A wiec tak, wracając do meritum. Wyszukujesz w internecie kalkulator żeby obliczyć twoje dziennie zapotrzebowanie kaloryczne względem twojego wzrostu wagi i trybu życia. Czyli tyle kcal potrzebujesz aby PRZEŻYĆ dziennie. Następnie sprawdzasz ile kcal dziennie potrzebujesz jeść aby zrobić redukcje. A potem już tylko liczysz. Możesz jeść nawet cały dzień jeden wedlowski torcik (1000kcal) i nic poza tym i … pewnie schudniesz. Tego akurat nie polecam, ale chce ci tylko powiedzieć, prosta matematyka doprowadzi cię do sukcesu. 80% to dieta, 20% to ćwiczenia. Możesz wylewać siódme poty na siłowni lecz jeśli potem zjesz ZA DUŻO Kaszy, humusu, awokado, ciemnego pieczywa, no NIE SCHUDNIESZ. Jak ogarniesz dodawanie i odejmowanie zrozumiesz, że w puli kcal które masz dziennie do wykorzystania możesz spokojnie zjeść kawałek pizzy. Następnie zrozumiesz które rzeczy cię sycą i dają energię, a po których znowu jesteś głodna. Potem dochodzą mikro i makro ale to jest wyższa szkoła jazdy, która oczywiście ZROZUMIESZ jak tylko będziesz chciała. Ja powinnam dziennie zjadać 2.200 kcal aby utrzymać swoją wagę, mogę zjeść pizzę, ukochane mentosy, napić się mohito no sugar, bo wszystko jest dla ludzi, tylko trzeba LICZYĆ. Polecam wam apkę YAZIO na której —->

Post udostępniony przez Maja Bohosiewicz – Kwaśniewska (@majabohosiewicz)

Otyłość kobieca

Ujemny bilans kaloryczny – komentarze

Z opinią Mai Bohosiewicz nie zgadzają się jednak wszyscy. Pod postem wywiązała się dyskusja. Niektórzy uważają, że tego typu wypowiedzi są szkodliwe.

„Tylko, że pani wcześniej ważyła w normie też. Wiadomo, każdy ma inne wizje na temat swojego wymarzonego wyglądu, ale wskazywanie na to, że przy pani wzroście waga 55 kg oznacza bycie tłustą może naprawdę powodować kompleksy, wśród osób, które tyle ważą. Ja jestem w samym środku normy, ale wg tego co pani pisze i pisała też kiedyś to jestem kluską śląską i potworą. Ja nie mam z tym problemu, bo dobrze się czuję z moją wagą i sylwetką, ale jest sporo młodych dziewczyn, które tak nie mają i takie posty są trochę szkodliwe…”

„1500 kcal to dla osoby, która leży! Żeby schudnąć wbrew pozorom trzeba jeść! Ale zgodnie z zapotrzebowaniem kalorycznym i deficytem kalorycznym!” – czytamy w komentarzach.

Ujemny bilans kaloryczny – opinia ekspertów

„Przy redukcji tkanki tłuszczowej najważniejszy jest ujemny bilans kaloryczny (o ok. 15 proc.), produkty bogate w białko, węglowodany i tłuszcze. Jeżeli natomiast zależy wam na przybraniu beztłuszczowej masy ciała, należy zjadać o ok. 10 -15 proc. więcej niż nasza CPM (całkowita przemiana materii)” – czytamy w jednym z artykułów autorstwa trenerów personalnych Kasi Bigos i Andrzeja Bogdała na Hello Zdrowie.

Ujemny bilans kaloryczny? Tak, ale z głową!

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kalafior – przepisy na potrawy. Stek, sałatka i inne pomysły

Produkty, których nie należy jeść przed snem / istock

Produkty, których nie powinniśmy jeść przed snem

Kalorie a miesiączka / rawpixel

W drugiej połowie cyklu miesiączkowego można jeść więcej? Dietetyk Jakub Chwiłkowski odpowiada

Ciśnienie możesz obniżyć bez leków. Zobacz, jak to zrobić

Przyczyny wzdęć i zaparć / istock

Wzdęcia i zaparcia. Masz z nimi problem? Naturoterapeutka wyjaśnia możliwe przyczyny ich występowania

Jesz za mało? 8 sygnałów, że masz zbyt niskokaloryczną dietę

Ćwiczenia odchudzające – które są najbardziej efektywne?

Mleka roślinne

W jakich produktach szukać wapnia przy diecie bezmlecznej? Wyjaśnia naturopatka

Przeterminowana żywność / unsplash

Termin ważności ma znaczenie? Można zjeść przeterminowane jedzenie?

Drożdże na desce kuchennej

Drożdżowe płatki nieaktywne – dlaczego warto je jeść? Tłumaczą ekspertki z Czytamy Etykiety

Jesteś zmęczona, boli cię głowa? Być może czas zmienić dietę

Żywieniowcy z Dietetyki #NieNaŻarty: jedząc mięso, wzmagasz suszę. Nie namawiają do przejścia od razu na dietę roślinną, ale do wprowadzenia drobnych zmian

Żywieniowcy z Dietetyki #NieNaŻarty: jedząc mięso, wzmagasz suszę. Namawiają do zmian

Siedem sygnałów, które wskazują na to, że źle się odżywiasz

Dieta ketogeniczna. Jakie są zasady? Czy każdy może stosować dietę ketogeniczną?

Dieta ketogeniczna. Jakie są zasady? Czy każdy może stosować dietę ketogeniczną?

Ciężar mięśni vs. ciężar tłuszczu

Ciężar mięśni vs. ciężar tłuszczu. Dlaczego waga nie zawsze jest miarodajna?

Surowa dieta – za i przeciw

Surowa dieta – za i przeciw. Co jedzą witarianie i czy to jest zdrowe?

Owies jako jeden ze sposób na obniżenie cholesterolu.

Chcesz obniżyć cholesterol? Sięgnij po te produkty

Dieta Dukana

Dieta Dukana – zasady, etapy i skutki uboczne diety „protal”

Red Lipstick Monster / YouTube

Red Lipstick Monster szczerze o zaburzeniach odżywiania. „Z jedzeniem zachowuję się jak osoba uzależniona. Mam do niego chory stosunek”

Ziemniaki w diecie / rawpixel

Czy ziemniaki rzeczywiście tuczą? Trener personalny wyjaśnia to na dobrym przykładzie

Dieta na trądzik / pexels

Czym powodowane są problemy z trądzikiem? Dietetyczka Paulina Ihnatowicz ma dla nas odpowiedź

Jarmuż – 3 przepisy z kultowym warzywem

Potrawy z jarmużu. 3 przepisy na dania z kultowym warzywem

3 jogurty naturalne i wiśnie. Wszystko położone na obrusie

Chcesz być zdrowa i mieć piękną skórę? Jedz codziennie te produkty!

6 najgorszych rzeczy dla twoich jelit

6 najgorszych rzeczy dla twoich jelit

Najpopularniejsze

Kortyzol – jak go obniżyć? Objawy i przyczyny podwyższonego poziomu kortyzolu

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

kobieta, ból

Fibromialgia – kiedy boli cię wszystko. Czym objawia się ta tajemnicza choroba?

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

Policzek kobiety z włókniakiem miękkim

Włókniak miękki ‒ jakie są jego przyczyny i jak się pozbyć takich zmian?

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

czereśnie

Zjadłaś robaczywe czereśnie i zastanawiasz się, czy to mogło ci zaszkodzić? Sprawdź, co mówi dietetyczka w tej sprawie