Przejdź do treści

Martwisz się o przyszłość? Oto 7 sposobów, przy pomocy których ze zmartwieniami radzą sobie specjaliści

Martwisz się o przyszłość? Oto 7 sposobów, przy pomocy których ze zmartwieniami radzą sobie specjaliści Candice Picard/Unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Jak zwracać się do osób trans i niebinarnych? Stowarzyszenie „Miłość nie wyklucza” wyjaśnia
Kiedy iść do psychiatry?
Kiedy iść do psychiatry? Lekarka podpowiada, co powinno zwrócić naszą uwagę u siebie i innych
Kobieta idzie do samolotu
Jak zadbać o wzrok w trakcie podróży samolotem?
Dieta zupowa, czyli jadłospis pełen zup. Czy warto ją stosować?
Zachorowań na grypę o połowę mniej niż w zeszłym roku. Pozytywny efekt uboczny koronawirusa?

Boisz się o przyszłość? Myślenie o tym, co będzie, napawa cię lękiem i niepokojem? Podobne uczucia ma wiele osób, nawet tych, które profesjonalnie zajmują się terapią i pomocą innym. Sprawdź, jak specjaliści radzą sobie z myślami o niepewnej przyszłości.

Uczucie niepokoju może dotykać każdego, bez względu na wiek, doświadczenie czy wykonywany zawód. Martwienie się o przyszłość jest zupełnie naturalne dla wielu osób – szczególnie jeśli nie wiemy, co przyszłość może nam przynieść. Strach o to, co będzie, szczególnie odczuwalny jest teraz. Mamy szybki dostęp do informacji, które nie zawsze napawają nas optymizmem. Często okazuje się, że aby poradzić sobie ze stresem i obawami dotyczącymi przyszłości, decydujemy się na konsultację z terapeutą. Jakie są metody, z których korzystają sami specjaliści? Poznaj ich siedem sposobów.

Po prostu odpocznij

Kiedy czujesz, że za dużo się dzieje w twoim życiu, a myśli o przyszłości napawają cię strachem, czas na przerwę! Świat się nie zawali, jeśli przez jeden dzień nie będziesz logować się w social mediach, czytać wiadomości czy odpowiadać na telefony. Skup się przez chociaż jedną dobę na tym, co lubisz i co daje ci radość. Nie musisz wyjeżdżać na wczasy, żeby naładować swoje baterie.

stres trening

Zastanów się, nad czym masz kontrolę… i przejmij ją

Nikt nie ma kontroli nad wszystkim, co dzieje się w jego życiu, wiele kwestii jest zależnych od czynników, na które nie mamy wpływu. Ale przecież sami też kształtujemy swoją przyszłość. Zastanów się, nad jakimi sprawami możesz mieć kontrolę, ustal plan działania i zacznij panować nad tym, nad czym możesz. Nie musisz od razu planować wielkich rzeczy, wystarczą małe kroki, które wpłyną pozytywnie na twoje samopoczucie i będą początkiem nowej drogi.

Stwórz swoją codzienną rutynę

W niepewnym świecie warto mieć coś stałego i pewnego, co jest pod twoją kontrolą. Dobrym sposobem jest po prostu stworzenie swojej codziennej rutyny. Jedzenie posiłków o podobnych porach, czy szykowanie się snu zawsze o tej samej godzinie wydaje się banalne… ale naprawdę działa. Wielu specjalistów podkreśla, jak ważna jest rutyna w szybkim, chaotycznym świecie, w którym teraz żyjemy.

Praktykuj wdzięczność

Mimo że twoje życie może ci się chwilowo wydawać nieuporządkowane i pełne problemów, to na pewno masz wiele rzeczy, za które możesz być wdzięczna. Praca, środki na życie, dach nad głową, bliskie ci osoby, możliwość rozwijania swoich pasji i zainteresowań – każdy może w swoim życiu znaleźć pozytywy. Naucz się doceniać to, co masz i praktykuj wdzięczność. Dobrym pomysłem jest nawyk codziennego zapisywanie sobie tego, co dobrego wydarzyło się dzisiaj. Warto zapisywać nawet pozornie banalne rzeczy, takie jak zakup nowej torebki czy zjedzenie pysznego śniadania – z czasem na pewno zaczniesz doceniać więcej prostych rzeczy.

Zestresowana kobieta

Przypomnij sobie sytuacje, które zakończyły się pozytywnie

Jeśli martwisz się przyszłością, przeanalizuj przeszłość i przypomnij sobie wszystkie sytuacje, które zakończyły się lepiej, niż początkowo myślałaś. Kiedy przypominasz sobie wszystkie zakończone pozytywnie sytuacje, zaczynasz mocniej wierzyć w to, że wszystko będzie dobrze i martwisz się mniej. Możesz też zapisać sobie te sytuacje na kartce i wrócić do nich, kiedy znowu dopadną cię wątpliwości.

Rusz się!

Kiedy dopada cię paraliżujący strach na myśl o przyszłości… czas na odrobinę ruchu. Aktywność fizyczna, nawet tak prosta jak spacer, wpływa pozytywnie na umysł i ciało – podczas ruchu wytwarza się bowiem hormon szczęścia. Ruch zmniejsza poziom stresu i pozwala zapomnieć o zmartwieniach.

Sięgnij po pomoc

Nie ma nic wstydliwego w tym, że korzystasz z pomocy specjalisty – nawet terapeuci korzystają z takiej pomocy, kiedy czują, że tego potrzebują. Umiejętność niesienia pomocy innym nie sprawia bowiem, że sami jej czasami nie potrzebują. Nie czekaj, aż sytuacja będzie krytyczna, im wcześniej specjalista się tobą zajmie, tym lepiej dla ciebie. Czasami pomocne może też okazać się po prostu porozmawianie z kimś bliskim, na przykład przyjaciółką albo członkiem rodziny, który spojrzą na całą sytuację z boku i podzielą się swoim punktem widzenia.

 

Źródło: Huffpost

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Jak przyśpieszyć metabolizm?

Chcesz przyśpieszyć metabolizm? Dołącz do swojej diety ten produkt

Wzdęcia po seksie? Zobacz, dlaczego tak się dzieje

Tłuszcz i cholesterol naprawdę są takie groźne? Rozprawiamy się z mitami

10 kuchennych trików, które odmienią twoje życie. Znasz je wszystkie?

Ćwiczenia miały cię relaksować, a niepokoją? Zobacz, dlaczego tak się dzieje

Podgrzewasz wszystko w mikrofalówce? Sprawdź, które produkty nie powinny do niej trafić

Dopiero co zjadłaś, a już czujesz się głodna? Oto możliwe przyczyny

Komary lubią cię bardziej od innych? Sprawdź, co może być przyczyną

Jesteś fanką serów? Sprawdź, które są najzdrowsze

Co jeść, by być zdrowym i szczęśliwym?

Soda sprawdzi się nie tylko podczas gotowania. Poznaj jej 8 zastosowań

Chcesz obniżyć cholesterol? Sięgnij po te produkty

Kiepsko sypiasz? 6 wskazówek, dzięki którym będziesz spać jak dziecko

Sekret długowieczności? 5 wskazówek, które warto zapamiętać

Pijesz gazowaną wodę zamiast „zwykłej”? Sprawdź, jakie ma wady i zalety

Jesteś fanką cross-treningu? A próbowałaś już… chodzenia?

Nie wyobrażasz sobie lata bez grilla? Nie popełniaj tych błędów

stres a stan skóry

Psychokosmetologia, czyli jak stres i inne emocje wpływają na stan skóry?

Arbuz, pomarańcze i spółka. Jedzenie, które koniecznie musisz umyć

Medytacja to coś, co przyda się wszystkim. Jak zacząć (i jak wytrwać?)

Czy można mrozić masło? Jak się do tego zabrać?

Można schudnąć bez diety? Tak, jeśli zastosujesz się do tych wskazówek

Wolisz kawę od herbaty? Przeczytaj, zmienisz preferencje

Lubisz tajskie jedzenie? Sprawdź, czy twój organizm też je lubi

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

Objawy odstawienia alkoholu. Jakie są korzyści z niepicia alkoholu?

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

insulinooporność

Dieta w insulinooporności

Krwawię w różnych odcieniach czerwieni. Czy to powinno mnie niepokoić?