Przejdź do treści

Masz pracę siedzącą? Poznaj „Koci Grzbiet”. „Najprostsze i superważne ćwiczenie za biurkiem” – twierdzi nauczycielka jogi

Nauczycielka jogi pokazuje ćwiczenie rozciągające na krześle
Masz pracę siedzącą? Poznaj "Koci Grzbiet". "Najprostsze i superważne ćwiczenie za biurkiem" - twierdzi nauczycielka jogi
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Bolesny obrzęk stóp w ciąży. Jak pomoże osteopatiia?
Bolesny obrzęk stóp w ciąży – jak może pomóc osteopata? Rozmowa z Eweliną Tyszko-Bury
Połóg – pierwsze dni po porodzie
Połóg – co cię może zaskoczyć tuż po porodzie? Opisuje Natalia Białobrzeska
Przyczyny wzdęć i zaparć / istock
Wzdęcia i zaparcia. Masz z nimi problem? Naturoterapeutka wyjaśnia możliwe przyczyny ich występowania
7 sygnałów, że pijesz za dużo wody
koronawirus, transmisja koronawirusa
Dlaczego niektórzy roznoszą koronawirusa bardziej niż inni?

Spięte mięśnie, zamknięta postawa i jedna pozycja przez większość dnia? Jeśli codziennie za biurkiem spędzasz 8 godzin i więcej, to ćwiczenie jest dla ciebie! Basia Tworek, nauczycielka jogi, pokazała na swoim profilu na Instagramie, jak rozluźnić organizm dzięki przeciąganiu się… na krześle w pracy. Twój kręgosłup ci za to podziękuje!

Barbara Tworek jest nauczycielką jogi i psycholożką, która w mediach społecznościowych przekazuje wiedzę, jak prawidłowo ćwiczyć jogę. Tym razem specjalistka skupiła się na praktycznym ćwiczeniu rozciągającym. Przyda się w szczególności tym, którzy narzekają na ból kręgosłupa wywołany pracą w pozycji siedzącej.

Koci Grzbiet – najprostsze i superważne ćwiczenie za biurkiem. Centrum dowodzenia przejmuje tutaj miednica i to ona – w zależności od tego czy przetaczasz ją w stronę kości łonowej (do przodopochylenia), czy w stronę kości ogonowej (do tyłopochylenia) – pomaga poruszyć górą ciała – tłumaczy ekspertka.

Koci Grzbiet – jak ćwiczyć?

Też czujesz ten „ciężar” na plecach, kiedy siedzisz w pracy? Dzięki ćwiczeniu „Koci Grzbiet” rozluźnisz kręgosłup i mięśnie, otworzysz klatkę piersiową oraz pozytywnie wpłyniesz na pracę mięśni dna miednicy, co jest bardzo ważne dla zdrowia kobiet. Poczujesz się od razu lżej. Jak wykonać ćwiczenie i przynieść sobie ulgę?

  • przetestuj, o ile łatwiej jest spojrzeć w górę i otworzyć delikatnie klatkę piersiową, jeśli przetaczasz swoją miednicę do przodopochylenia;
  • przetestuj, o ile łatwiej jest zgarbić się i rozciągnąć grzbiet oraz przestrzeń między łopatkami, kiedy przetoczysz miednicę do tyłopochylenia i podkulisz ogon.
  • Dla tych, którzy ze względu na specyfikę pracy nie mogą zbyt ostentacyjnie przeciągać się przy biurku – czasem ulgę przynosi już samo przenoszenie ciężaru na krześle pomiędzy lewym-prawym pośladkiem oraz kością łonową-kością ogonową. Takie „przetaczanie się po miednicy” jest jak mini-hawajski-workout-taneczny i pomaga rozluźnić napięte plecki i ukrwić choć trochę twoje zgniecione pośladki.
  • Po ćwiczeniach spróbuj znaleźć jak najbardziej neutralne ułożenie dla swojej miednicy – to pomoże ci przyjąć prawidłową postawę do pracy
    – tłumaczy Tworek.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez joga & psychologia 🧘🏼‍♀️🧠 (@basiatworek_ninjayogi)

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Ćwiczenia odchudzające – które są najbardziej efektywne?

Muay thai - tajski boks / Istock

Muay thai, czyli tajski boks – jak wygląda trening i dla kogo jest?

Chcesz pozbyć się „oponki” z brzucha? Wprowadź te pięć zmian, a będzie ci łatwiej osiągnąć cel

Ćwiczenia po cesarce na brzuch, ręce i kręgosłup – kiedy można wykonywać?

Jak poprawić krążenie w nogach? Ćwiczenia, które warto wykonywać

Ćwiczenia na barki - hantle, sztangi i TRX

Ćwiczenia na barki – ze sztangą i hantlami, domowe i na siłowni

Ćwiczenia na klatkę piersiową

Ćwiczenia na klatkę piersiową dla dziewczyn. W domu i na siłowni

Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud

Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud. Sprawdź, jaki zrobić trening na tę część ciała

trening

Trening funkcjonalny – na czym polega i jakie efekty przynosi?

Bolą mięśnie? To nie "zakwasy"!

Bolą mięśnie? To nie „zakwasy”! Poznaj prawdziwą przyczynę bólu mięśni po treningu

Ćwiczenia na kręgosłup. Wzmocnią odcinek lędźwiowy i uśmierzą ból

Ćwiczenia na kręgosłup. Wzmocnią odcinek lędźwiowy i uśmierzą ból

Ćwiczenia relaksacyjne - sposób na walkę ze stresem dla osób w każdym wieku

Ćwiczenia relaksacyjne – sposób na walkę ze stresem dla osób w każdym wieku

Kobieta w rudych włosach stoi oparta o piłkę i ćwiczy w półprzysiadzie. Pomaga jej trener.

Ćwiczenia po porodzie – kiedy zacząć i jakie wybrać, aby wrócić do formy sprzed ciąży?

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?

Trening – 12 sygnałów, że przesadzasz!

Trening – 12 sygnałów, że przesadzasz!

Fizjoterapeuta tłumaczy, jak ćwiczyć, nie wychodząc z domu. Wałek, krzesło, dywan i kanapa to wszystko, czego potrzebujesz

Jak ćwiczyć, nie wychodząc z domu? „Wałek, krzesło, dywan i kanapa to wszystko, czego potrzebujesz” – mówi fizjoterapeuta Mateusz Mróz

Piloxing, czyli gra przeciwieństw

Piloxing, czyli gra przeciwieństw

Trening z gumą fitness – warto!

Trening z gumą fitness – warto! Wypróbuj te zestawy ćwiczeń

ćwiczenia rozciągające

Ćwiczenia rozciągające – stretching dla początkujących i dzieci

Martwy ciąg – ćwiczenie mistrz!

Martwy ciąg – ćwiczenie mistrz! I wcale nie jest tylko dla facetów

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

Mężczyzna wykonuje ćwiczenia na rwę kulszową

Ćwiczenia na rwę kulszową. Rehabilitacja i ćwiczenia na nerw kulszowy w domu

5 ćwiczeń, które zredukują stres

Stres, praca, napięcie, pośpiech? Znajdź chwilę czasu na ćwiczenia na odstresowanie!

Chcesz się skutecznie odchudzać? Oto kilka pomocnych wskazówek

Chcesz się skutecznie odchudzać? Oto kilka pomocnych wskazówek

Najpopularniejsze

Kortyzol – jak go obniżyć? Objawy i przyczyny podwyższonego poziomu kortyzolu

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

kobieta, ból

Fibromialgia – kiedy boli cię wszystko. Czym objawia się ta tajemnicza choroba?

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Rak kości – objawy i przyczyny

Rak kości – przyczyny i objawy. Jak je szybko rozpoznać?

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?