Przejdź do treści

Modelka bez zęba w kampanii marki Primark. „Każda z nas powinna czuć się dobrze z samą sobą”

Kampania Primark
Materiały prasowe/Instagram.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
pływalnia basen
Kąpiel z dreszczykiem, czyli co na nas czeka na publicznych kąpieliskach?
grzyby
Przez kilka godzin trzymałaś grzyby w foliowej reklamówce? Dietetyczka odpowiada, czy nadają się do spożycia
gettyimages.com
Czujesz się zmęczona, masz ciągle ochotę na słodycze, jesteś rozdrażniona… To mogą być objawy insulinooporności
Unikaj psychologicznej pułapki 90:10 a twój dzień będzie lepszy
Instagram.com
„Nie w porządku jest to, że zdjęcia takie jak powyższe oburzają, a to tylko czysta podpaska i ketchup”- młoda feministka podjęła ważny temat

W najnowszej kampanii marki Primark wystąpiła dziewczyna, której uśmiech nie wpisuje się w promowane dotąd standardy piękna. Nie jest równy jak od linijki, ani nie razi po oczach śnieżną bielą. I własnie za wybór modelki bez przedniego zęba irlandzka sieciówka zgarnia pochwały. Internautom bardzo spodobał się pomysł angażowania do spotów reklamowych dziewczyn, z którymi mogą się jakkolwiek utożsamiać. 

Primark do swojej najnowszej kampanii zaprosił dwie modelki – Symone Lu i Lucy Knell. Pierwsza nie ma zęba, a druga jest modelką plus size. Wspólne zdjęcie dziewczyn, opublikowane na oficjalnym profilu marki, spotkało się z pozytywnym odbiorem. Doczekało się ponad 28 tys. polubień i ponad 460 komentarzy.

To zdjęcie jest dla mnie inspiracją

Internauci nie tylko dziękowali za promowanie naturalności, ale również chętnie dzielili się swoimi historiami tego, jak wyglądała ich droga do akceptacji siebie. Nie kryli, że była wyboista i okupiona wieloma wyrzeczeniami. Dodatkowo utrudniały ją marki, które do swoich spotów reklamowych zapraszały modelki o idealnych rysach twarzy i wyłącznie szczupłych sylwetkach.

„To zdjęcie jest dla mnie inspiracją. Pokazuje, że wygląd nie jest najważniejszy. Każda z nas powinna czuć się dobrze z samą sobą, bez względu na opinie innych ludzi” – napisała jedna z internautek.

„Kiedy miałam 18 lat, w wyniku wypadku samochodowego straciłam ząb. To wpłynęło na moje poczucie własnej wartości. Musiałam zakrywać usta za każdym razem, gdy się uśmiechałam. Gdybym wtedy zobaczyła to zdjęcie, byłoby zupełnie inaczej” – dodała kolejna.

Kampania H&M

Kobiety są zmęczone iluzorycznym wizerunkiem ciała kreowanego przez lata przez magazyny, koncerny reklamowe i kosmetyczne oraz media. Dlatego spodobał im się pozytywny przekaz nowej kampanii Primark.

„Prawdziwe dziewczyny zamiast modelek to dobry ruch. Moja córka, oglądając takie zdjęcia, nie będzie czuła, że musi wyglądać jak stereotypowe dziewczyny z rozkładówek” – dodała kolejna.

To nie pierwszy raz kiedy Primark otworzył się na różnorodność w swoich kampaniach. W styczniu kolekcję dziecięcą promował chłopak z bielactwem.

Promować różnorodność, ale…

Rzecznik Primark w rozmowie z „The Independent” podkreślił, że wszystkie działania, jakie marka podejmuje, nastawione są na oczekiwania klientów.

– Zawsze staramy się promować różnorodność i inkluzywność, a nasze kampanie to odzwierciedlały. Chcemy, by ludzie widząc nasze kampanie, mogli się z nimi utożsamiać – wyjaśnił rzecznik.

Fotografie pozbawione retuszu, cieszą oko i wpisują się w ruch #bodypositive, ale to nadal jedynie kwestia wizerunkowa. Marka Primark ma również swoją drugą twarz, której nie da się zatuszować wspaniałą ciałopozytywną kampanią. Irlandzka sieciówka produkuje swoje towary w Chinach i Bangladeszu, gdzie korzysta z taniej siły roboczej. Swego czasu głośno było o dramatycznych apelach, przyszytych w formie metek do ubrań. Jedna z klientek, Karen Wisinska, mieszkanka powiatu Fermanagh w Irlandii Północnej, przy zakupionych w sieciówce jeansach znalazła taką wiadomość:

„SOS! Pracujemy po 15 godzin dziennie, a to czym nas karmią, nie nadaje się dla świń i psów. Zmuszają nas byśmy pracowali jak woły”.

Zatem do pełnej pozytywności brakuje zniesienia wyzysku kobiet, na co czekamy z niecierpliwością.

Primark niebawem otworzy swój pierwszy sklep w Warszawie.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„W Chinach medycyna chińska przygotowuje przyszłych rodziców już rok przed planowaną ciążą. Dzięki temu depresja poporodowa nie zdarza się tam często” – mówi Aneta Rosłon, terapeutka medycyny chińskiej

Milena Nosek

„Znam organizmy, które nie szczędzą sobie cukru, smażenia, jedzą na co i kiedy mają ochotę, osiągają przy tym sukcesy i czują się wspaniale. Pytanie tylko – do kiedy?” – mówi Milena Nosek, dietetyk tancerzy

Hello my Hero. Dominika Jeżewska, Pani Łuska: zaczęłam widzieć więcej szczęścia w łuszczycy, bawić się nią i doceniać, że dzięki niej dbam o wiele bardziej o swój organizm

lady pasztet

„Jestem w ciąży, więc dla mnie najbardziej palące jest to, żeby kobiety wyszły z domów, a żeby do tych domów przyszli faceci” – mówi Katarzyna Barczyk, autorka bloga Lady Pasztet

Zainteresują cię również:

Facebook.com

„Jesteś piękna! Nieważne, czy masz po ciąży wystający brzuch, bliznę po cesarce czy bardziej wiszące cycki” – młoda mama pokazała prawdziwe zdjęcie po porodzie

"Natural Beauty"

Nieogolona pacha, widoczne owłosienie w miejscach intymnych. Ta sesja na nowo definiuje kobiece piękno

Screeny z teledysku "Mother's Dauther" Miley Cyrus

Miley Cyrus walczy o wolność i prawo kobiet do niezależności. Zobaczcie ciałopozytywny teledysk do piosenki „Mother’s Daughter”

galeria weekendowa blizny szwy

Blizny na nogach, brzuchu, klatce piersiowej i rękach. Kobiety na Instagramie pokazują, że nie ma się czego wstydzić i dumnie pokazują blizny na plaży!

mybillie.com

Zobacz pierwszą kampanię maszynek do golenia, która pokazuje włosy łonowe. „Kocham to!” – piszą kobiety z całego świata

Bodymaps SS19 fot. Zuza Krajewska

Ukłon w stronę naturalności i możliwości kobiecego ciała. Zobaczcie fantastyczną kampanię polskiej marki Bodymaps

Maja Hyży pokazała dużą bliznę i napisała mądre słowa o miłości do swojego ciała. „Jestem z niego dumna, jakie nie jest, ale jest moje”

https://www.instagram.com/iamhalsey/

Halsey z niewydepilowanymi pachami na okładce muzycznego czasopisma. „Jesteśmy z ciebie dumni” – piszą fani

Masz zmarszczki? Pokochaj je! Te kobiety już to zrobiły i chwalą się zmarszczkami na Instagramie

„Jestem chuda. Nie znoszę tego słowa, tak jak przez większość życia nie akceptowałam, że taka jestem”. Joanna Osyda szczerze o swojej wadze

Jak powstają rozstępy? Dostałyśmy je od tygrysicy! Zobacz świetną animację

„Odłącz się”, nie wszystko jest online. Mądra kampania we wrocławskim MPK

Nieważne, jak zaczął się twój sport

Ratując komuś życie, możesz uratować także swoje. Nieszablonowe spojrzenie na aktywność fizyczną w spocie „Nieważne, jak zaczął się twój sport”

Agata Wrońska, fotografka

5 pytań do fotografki Agaty Wrońskiej o sesję WIMIN

Nike prezentuje manekiny w większych rozmiarach, promując różnorodoność. Co na to kobiety?

kampania dopalacze to nie zabawa

„Na górze róże, na dole trup. Do ceny dopów, wliczą ci grób”. Na ulicach Poznania ruszyła kontrowersyjna kampania

Parodiują gwiazdy, modelki i celebrytów. Zobacz najlepszych Instagramerów, których warto obserwować

Bez spiny jem rośliny kampania

„Bez spiny jem rośliny” – kampania dla tych, którzy chcą jeść roślinnie

STOP Barierom. Ruszyła kampania zwracająca uwagę na problemy niepełnosprawnych

Pierwszy pokaz ciałopozytywności w Polsce! Na Starówce w Warszawie kobiety plus size chodziły w samej bieliźnie

Nie bądź obojętny wobec przemocy – po prostu reaguj! Kampania przeciwko agresji wobec osób LGBT+

Kampania H&M

Rozstępy, fałdki i blizny w kampanii kostiumów kąpielowych. H&M otwiera się na różnorodność!

Plamy na nogach, rękach i twarzy. Kobiety na Instagramie pokazują, że z łuszczycą można się zaprzyjaźnić i dobrze żyć

Kobiety bez kompleksów, nowe podejście do hejtu i historyczne fotografie. Sprawdź, czym zachwycił nas kwiecień