Przejdź do treści

Modelka bez zęba w kampanii marki Primark. „Każda z nas powinna czuć się dobrze z samą sobą”

Kampania Primark
Materiały prasowe/Instagram.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Nie wstydź się puszczania gazów! Poinformują cię o twoim stanie zdrowia
Odgłosy, które doprowadzają do szału. Czy to mizofonia?
STOP Barierom. Ruszyła kampania zwracająca uwagę na problemy niepełnosprawnych
7 rzeczy, którymi nieświadomie pogarszasz chorobę lokomocyjną dziecka
„Wyrazy miłości dla mam zawstydzających mnie za występ na stand upie”. Amy Schumer świetną ripostą odpowiada na hejt

W najnowszej kampanii marki Primark wystąpiła dziewczyna, której uśmiech nie wpisuje się w promowane dotąd standardy piękna. Nie jest równy jak od linijki, ani nie razi po oczach śnieżną bielą. I własnie za wybór modelki bez przedniego zęba irlandzka sieciówka zgarnia pochwały. Internautom bardzo spodobał się pomysł angażowania do spotów reklamowych dziewczyn, z którymi mogą się jakkolwiek utożsamiać. 

Primark do swojej najnowszej kampanii zaprosił dwie modelki – Symone Lu i Lucy Knell. Pierwsza nie ma zęba, a druga jest modelką plus size. Wspólne zdjęcie dziewczyn, opublikowane na oficjalnym profilu marki, spotkało się z pozytywnym odbiorem. Doczekało się ponad 28 tys. polubień i ponad 460 komentarzy.

To zdjęcie jest dla mnie inspiracją

Internauci nie tylko dziękowali za promowanie naturalności, ale również chętnie dzielili się swoimi historiami tego, jak wyglądała ich droga do akceptacji siebie. Nie kryli, że była wyboista i okupiona wieloma wyrzeczeniami. Dodatkowo utrudniały ją marki, które do swoich spotów reklamowych zapraszały modelki o idealnych rysach twarzy i wyłącznie szczupłych sylwetkach.

„To zdjęcie jest dla mnie inspiracją. Pokazuje, że wygląd nie jest najważniejszy. Każda z nas powinna czuć się dobrze z samą sobą, bez względu na opinie innych ludzi” – napisała jedna z internautek.

„Kiedy miałam 18 lat, w wyniku wypadku samochodowego straciłam ząb. To wpłynęło na moje poczucie własnej wartości. Musiałam zakrywać usta za każdym razem, gdy się uśmiechałam. Gdybym wtedy zobaczyła to zdjęcie, byłoby zupełnie inaczej” – dodała kolejna.

Kampania H&M

Kobiety są zmęczone iluzorycznym wizerunkiem ciała kreowanego przez lata przez magazyny, koncerny reklamowe i kosmetyczne oraz media. Dlatego spodobał im się pozytywny przekaz nowej kampanii Primark.

„Prawdziwe dziewczyny zamiast modelek to dobry ruch. Moja córka, oglądając takie zdjęcia, nie będzie czuła, że musi wyglądać jak stereotypowe dziewczyny z rozkładówek” – dodała kolejna.

To nie pierwszy raz kiedy Primark otworzył się na różnorodność w swoich kampaniach. W styczniu kolekcję dziecięcą promował chłopak z bielactwem.

Promować różnorodność, ale…

Rzecznik Primark w rozmowie z „The Independent” podkreślił, że wszystkie działania, jakie marka podejmuje, nastawione są na oczekiwania klientów.

– Zawsze staramy się promować różnorodność i inkluzywność, a nasze kampanie to odzwierciedlały. Chcemy, by ludzie widząc nasze kampanie, mogli się z nimi utożsamiać – wyjaśnił rzecznik.

Fotografie pozbawione retuszu, cieszą oko i wpisują się w ruch #bodypositive, ale to nadal jedynie kwestia wizerunkowa. Marka Primark ma również swoją drugą twarz, której nie da się zatuszować wspaniałą ciałopozytywną kampanią. Irlandzka sieciówka produkuje swoje towary w Chinach i Bangladeszu, gdzie korzysta z taniej siły roboczej. Swego czasu głośno było o dramatycznych apelach, przyszytych w formie metek do ubrań. Jedna z klientek, Karen Wisinska, mieszkanka powiatu Fermanagh w Irlandii Północnej, przy zakupionych w sieciówce jeansach znalazła taką wiadomość:

„SOS! Pracujemy po 15 godzin dziennie, a to czym nas karmią, nie nadaje się dla świń i psów. Zmuszają nas byśmy pracowali jak woły”.

Zatem do pełnej pozytywności brakuje zniesienia wyzysku kobiet, na co czekamy z niecierpliwością.

Primark niebawem otworzy swój pierwszy sklep w Warszawie.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Pierwszy pokaz ciałopozytywności w Polsce! Na Starówce w Warszawie kobiety plus size chodziły w samej bieliźnie

Nie bądź obojętny wobec przemocy – po prostu reaguj! Kampania przeciwko agresji wobec osób LGBT+

Kampania H&M

Rozstępy, fałdki i blizny w kampanii kostiumów kąpielowych. H&M otwiera się na różnorodność!

Plamy na nogach, rękach i twarzy. Kobiety na Instagramie pokazują, że z łuszczycą można się zaprzyjaźnić i dobrze żyć

Kobiety bez kompleksów, nowe podejście do hejtu i historyczne fotografie. Sprawdź, czym zachwycił nas kwiecień

Nieogolona pacha wciąż szokuje? Zdjęcie z kampanii Nike wywołało gorącą dyskusję na temat kobiecości

Rozstępy na udach, pośladkach, ramionach, brzuchu, piersiach. Ma je każda z nas! Nie chcesz ich pokazywać? Te dziewczyny przełamały wstyd

„Mam rozmiar 40, a czasem nawet 42. Jestem na okładce Playboya i jestem z tego dumna”. Monika Borzym w najnowszym numerze magazynu dla panów

Kampania Centrum Praw Kobiet

Trzymamy stronę kobiet! Wesprzyj Polki doświadczone przemocą. Trwa kampania Centrum Praw Kobiet

Polskie pieguski podbijają Instagram! Zobacz galerię zjawiskowych dziewczyn z piegami

Swietłana Aleksiejewa: używam moich blizn, aby pomagać innym

„Vogue Portugal” przełamuje bariery. Thando Hopa – afrykańska modelka z albinizmem po raz pierwszy na okładce

Kontrowersje wokół reklamy Gillette Venus. Promowanie różnorodności czy otyłości? Porozmawialiśmy z psycholog Katarzyną Jarząbek

Z rozstępami, cellulitem i fałdkami. Mamy na Instagramie przeciwstawiają się nierealistycznemu wizerunkowi brzucha kobiety po porodzie

„Autyzm może sprawić, że odkryjesz rzeczy niezwykłe”. Warto wiedzieć trochę więcej o autyzmie. Ta animacja ci w tym pomoże

kampanai rak'n'roll

„Nie ma nas bez procentów, nie ma Rak’n’Rolla bez procentów”. To kampania o pijanych życiem, którzy silniej czują jego smak

Kobieta w białej koszuli przegląda się w lustrze. Ręce trzyma na górze, poprawia sobie coś we włosach

Co czujesz kiedy widzisz siebie nagą w lustrze?

„Autyzm – wystarczy zrozumieć”. Ucz się tolerancji w najnowszej kampanii mówiącej o spektrum autyzmu

dziewczyny z bielactwem

Bielactwo może być piękne! Zobacz galerię zwykłych, niezwykłych kobiet, które wyglądają jak dzieła sztuki

Kochaj siebie i skórę, w której się znajdujesz. Niesamowita galeria zdjęć osób z wyjątkowymi znamionami

Kampania Yellow Meadow

Zachwycająca kampania polskiej marki. Yellow Meadow prezentuje kobiety w całkowicie naturalnej odsłonie. Zobacz najbardziej kobiece szlafroki i otulacze na świecie

Screen z animacji kampanii Wciąż jestem tym, kim byłem

Mimo choroby „wciąż jestem tym, kim byłem”. Poruszająca kampania o dzieciach chorych na nowotwór

Hello My Hero. „Jaram się swoim bielactwem, jak nowym tatuażem albo fryzurą” – Anna Natasza Górecka, dziewczyna ze srebrną rzęsą

kampania nike

„Jeśli powiedzą, że zwariowałaś, w porządku. Pokaż im, do czego jesteś zdolna”. Zobacz świetny spot Nike, pokazujący siłę kobiet!