Przejdź do treści

Na siłowni są wciąż ograniczenia? To nie problem! Te ćwiczenia wykonasz w domu

Na siłowni są wciąż ograniczenia? To nie problem! Te ćwiczenia wykonasz w domu Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
słodka papryka mielona
Salmonella w popularnej przyprawie. GIS wycofuje ze sklepów partię słodkiej papryki
Na Instagramie trwa akcja #szczereciało. Kobiety z całej Polski mówią o samoakceptacji
Pielęgniarka pokazała, jak wygląda jej dłoń po dwóch godzinach pracy w ubraniu ochronnym. „Każdą część garderoby można wycisnąć, tak jest mokra”
Katarzyna Warnke i Piotr Stramowski
Katarzyna Warnke i Piotr Stramowski o seksie po urodzeniu dziecka: „W tym okresie trudno znaleźć przestrzeń na seksualność”
Monocyty – o czym świadczy ich poziom?

Nie da się ukryć, że ostatnimi czasy z pewnością częściej przebywasz w domu, co jest związane z pandemią koronawirusa. Być może mniej się ruszasz – siłownie niedawno zostały na nowo otwarte, jednak nie wszystkie działają tak jak przed pandemią – może zabrakło twoich ulubionych zajęć albo po prostu obawiasz się korzystać ze sprzętu dotykanego przez obce osoby. Mała aktywność może wpływać na twoją kondycję psychiczną i fizyczną. Są jednak ćwiczenia, które bez problemu możesz wykonywać w domu lub na świeżym powietrzu. 

Które ćwiczenia warto wykonywać w domu?

Zapoznaj się z czterema efektywnymi ćwiczeniami, które pozwolą ci zachować sylwetkę i zdrowie psychiczne:

  1. Wysokie kolana – ćwiczenie to polega na biegnięciu w miejscu z wysoko podniesionymi kolanami. Jest to świetny trening cardio, który wzmocni każdą część twojego ciała. Może on skutecznie zastąpić jazdę rowerem lub bieganie, jeśli nie możesz wyjść z domu.
  2. Deska – to ćwiczenie mocno angażujące wszystkie mięśnie twojego ciała. Podczas tego ćwiczenia ryzyko kontuzji jest naprawdę niewielkie, a jego wykorzystanie daje niesamowite efekty. Jeśli chcesz je wykonać, przyda się odpowiednia technika, która nie obciąży stawów – połóż przedramiona na ziemi, równolegle do ciała. Wyprostuj nogi i przenieść ich ciężar na palce. Utrzymaj prostą linię od głowy, aż do czubka butów. Utrzymaj tę pozycję przez minimum 20 sekund. W kolejnych dniach możesz zwiększać liczbę sekund.
  3. Przysiady – ćwiczenie przypomina siadanie na krześle. Nogi mają tworzyć kąt 90 stopni. Nie garb się, a jeśli masz z tym problem, siadając, wyciągnij ręce przed siebie. Przysiad rób na pełnych stopach. Na palcach możesz stanąć podczas podnoszenia się.
  4. Ruchy w obwodzie – inaczej interwały, po których będziesz spalała kalorie jeszcze po wykonanym treningu. Tutaj angażujesz wszystkie mięśnie. Wykonaj trzy serie intensywnego treningu, który ma trwać 30 sekund, po czym 30 sekund odpoczywasz i powtarzasz to przynajmniej trzy razy. Możesz wykorzystać kombinację: deska, przysiady, pajace, pompki, burpees.

Zadbaj o inne czynniki

Trener personalny Matt Fox zwraca uwagę na kilka innych aspektów życia codziennego, które mogą wpływać na twoje samopoczucie. Aby zachować zdrowe ciało i umysł, bardzo ważne jest pilnowanie liczby kalorii potrzebnych do utrzymania wagi, bądź do jej redukcji. Nie zapominaj o wodzie! Dzięki niej twój organizm będzie odpowiednio nawodniony, a co za tym idzie, będziesz miała więcej energii. Twoja skóra, paznokcie i włosy też z pewnością ci za to podziękują.

 

Źródło: mamamia

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Jak przyśpieszyć metabolizm?

Chcesz przyśpieszyć metabolizm? Dołącz do swojej diety ten produkt

Wzdęcia po seksie? Zobacz, dlaczego tak się dzieje

Tłuszcz i cholesterol naprawdę są takie groźne? Rozprawiamy się z mitami

10 kuchennych trików, które odmienią twoje życie. Znasz je wszystkie?

Ćwiczenia miały cię relaksować, a niepokoją? Zobacz, dlaczego tak się dzieje

Podgrzewasz wszystko w mikrofalówce? Sprawdź, które produkty nie powinny do niej trafić

Dopiero co zjadłaś, a już czujesz się głodna? Oto możliwe przyczyny

Komary lubią cię bardziej od innych? Sprawdź, co może być przyczyną

Jesteś fanką serów? Sprawdź, które są najzdrowsze

Co jeść, by być zdrowym i szczęśliwym?

Soda sprawdzi się nie tylko podczas gotowania. Poznaj jej 8 zastosowań

Chcesz obniżyć cholesterol? Sięgnij po te produkty

Kiepsko sypiasz? 6 wskazówek, dzięki którym będziesz spać jak dziecko

Sekret długowieczności? 5 wskazówek, które warto zapamiętać

Pijesz gazowaną wodę zamiast „zwykłej”? Sprawdź, jakie ma wady i zalety

Jesteś fanką cross-treningu? A próbowałaś już… chodzenia?

Nie wyobrażasz sobie lata bez grilla? Nie popełniaj tych błędów

taekwondo

„Taekwondo jest sztuką, więc musi być piękne”. Zasady, układy i stopnie taekwondo

Arbuz, pomarańcze i spółka. Jedzenie, które koniecznie musisz umyć

Medytacja to coś, co przyda się wszystkim. Jak zacząć (i jak wytrwać?)

Czy można mrozić masło? Jak się do tego zabrać?

Można schudnąć bez diety? Tak, jeśli zastosujesz się do tych wskazówek

Wolisz kawę od herbaty? Przeczytaj, zmienisz preferencje

Lubisz tajskie jedzenie? Sprawdź, czy twój organizm też je lubi

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

Objawy odstawienia alkoholu. Jakie są korzyści z niepicia alkoholu?

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

insulinooporność

Dieta w insulinooporności

Krwawię w różnych odcieniach czerwieni. Czy to powinno mnie niepokoić?