Przejdź do treści

„Nie bądź chamem”. Janusz Chabior kontra internetowi „Janusze promocji”. Zobacz kolejny świetny spot kampanii OLX

Facebook @olx.polska
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
istockphoto.com
Masz trądzik? Wszystkiemu winne może być to, co jesz!
Beata Pawlikowska
Beata Pawlikowska: myślałam, że jestem więźniem swojego ciała i nie podobało mi się to, że podlegam miesięcznemu cyklowi
istockphoto.com
Zakażenie wirusem HPV może dotyczyć nawet co drugiej aktywnej seksualnie osoby. Jak się przed nim chronić?
istockphoto.com
Wróciłaś z urlopu, a na twojej skórze pojawiło się więcej znamion i piegów? Sprawdź, czy nie są groźne
żywność w supermarkecie
Koniec z marnowaniem żywności w marketach. Zaczyna obowiązywać nowa ustawa

„W Internecie bądź sobą. Chyba, że jesteś chamem. Wtedy bądź kimś innym”. OLX publikuje świetne spoty, piętnujące niegodziwe zachowania podczas zakupów przez internet. W ramach kampanii w serwisach YouTube i Facebook pojawiają się filmy edukujące w dowcipny sposób, czego nie powinniśmy robić w sieci.

Z prośbą: „Proszę mi pomuc mam horom curke” z pewnością spotkaliście się nie raz. Szczególnie znane jest to osobom, które próbują sprzedać w Internecie dziecięce akcesoria. Niestety rzadko za słowami stoi prawda. Siedząc w domu, za monitorem ludzie bardzo łatwo używają niemiłych słów, obrzucając drugą osobę przysłowiowym błotem. Zdarzają się też osoby, które kłamliwie przedstawiają swoją trudną sytuację finansową albo ciężką chorobę dziecka. Grając na uczuciach innych, starają się jedynie zbić cenę na aukcji w Internecie.

Propagować pozytywne zachowania

Z takim zachowaniem stara się walczyć OLX, wypuszczając genialne spoty z Januszem Chabiorem w roli głównej. W drugim filmie OLX nieszczerą osobą kupującą konsolę do gier jest młoda dziewczyna Sylwia – A co gdyby okazało się, że to konsola małego harcerza? – pyta ją Janusz Chabior. Po jego słowach pojawia się mały harcerz, który dla „horej curki” Sylwii gotowy jest oddać konsolę za darmo, odkładając kupno swojego wymarzonego roweru na później. I tak, widząc twarz małego chłopca, oszustka sama wpada we własne sidła.

Czas wyraźnie powiedzieć, że się od tego odcinamy i wprowadzić pewne zasady. Janusz Chabior wydał nam się idealny do roli kogoś, kto jest w stanie pomóc zaprowadzić porządek w serwisie. A może przy okazji także w pozostałej części sieci, bo zależy nam, by propagować pozytywne zachowania. I nie chodzi o to, by kogoś zganić czy ośmieszyć, ale by zmienić niefajne internetowe relacje w bardziej przyjazne. Tak jak w realnym życiu, kiedy na przykład idziemy do sklepu, mówimy “dzień dobry”, jesteśmy po prostu mili, a nawet żartujemy ze sprzedawcą. I takiej atmosfery chcemy w OLX

Marcin Sienkowski, head of marketing OLX.pl

Kampania pod tytułem „A co gdyby?” ma na celu wyedukowanie internautów i zmianę nawyków choć części z nich. To humorystyczna odpowiedź na hejt i brak kultury w sieci. OLX postanowił pokazać prawdziwe twarze ludzi, aby nadać osobom w sieci bardziej ludzki wymiar. Bądźmy dla siebie mili, po prostu.

„Nie bądź chamem” – zobacz najnowszy spot kampanii

Obecnie można zobaczyć 4 spoty z kampanii. Docelowo będzie ich 7, a cała akcja ma potrwać 3 tygodnie. W najnowszym, czwartym spocie OLX bohaterem jest Czarek, który nie szanuje osób kupujących od niego rzeczy w Internecie, nie odpowiadając na ich wiadomości. Zobacz, jak Janusz Chabior sobie z nim poradził.

OlX, czekamy na więcej!

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Yoani Sanchez

Yoani Sanchez. Blogerka, która bardzo wkurzyła kubański rząd

kobieta z laptopem

„Język przemocy jest stosowany przez jednostki pragnące poklasku, władzy, podziwu”. Psycholożka o mowie nienawiści w internecie

kobieta z telefonem w ręku

Social media – co, zyskujesz, a co tracisz?

Kobiety bez kompleksów, nowe podejście do hejtu i historyczne fotografie. Sprawdź, czym zachwycił nas kwiecień

„Jestem niesamowita”, „Nie przepraszam za…”. Marzec należał do kobiet. Oto nasze podsumowanie miesiąca

Jurek Owsiak i Aleksander Baron

Polacy w walce z hejtem. Jurek Owsiak organizuje „grupę wsparcia”, Tomson i Baron ambasadorami kampanii społecznej #JestNasWięcej

akcja jestem, badam się

„Jestem, badam się” – akcja, która ma przypominać kobietom o badaniach profilaktycznych

Jestem Niesamowita - Agnieszka Sienkiewicz, Ewelina Lisowska, Maxineczka

„Jestem niesamowita” – akcja pokazująca, że kobiety potrafią mówić o sobie w superlatywach

Założycielki Akuku Mamo - Magda Tereszczuk i Marta Mroczek

„Mamy wrażenie, że będziemy autorkami wielu przyjaźni mam w całej Polsce”. Dwie przyjaciółki znalazły antidotum na macierzyńską samotność. Ich aplikacja Akuku Mamo została okrzyknięta Tinderem dla mam

Ratownicy z WSPR w Szczecinie

Niezwykła sesja ratowników medycznych ze Szczecina. Mercedes kontra stara Warszawa, białe kitle kontra czerwona specjalistyczna odzież

O seksie półżartem, półserio. „Jak TO robić?” – nowy kanał na YouTube

Kobieta mająca wysportowane ciało

I tak źle, i tak nie dobrze. Dlaczego nawet wysportowanym dziewczynom obrywa się w sieci?

grafika w kształciePolski złozona z ludzi trzymających się za ręce i serduszko wośp z widocznym jedynie napisem pomocy

Artyści przeciwko mowie nienawiści. Zobacz ich rysunki pełne emocji

https://limebands.pl/

Boisz się, że ktoś na imprezie dosypie ci czegoś do drinka? Bransoletka LimeBands szybko wykryje pigułkę gwałtu

istockphoto.com

„Kogo nie kangurujecie? 11-letniego Wojtka, 9-letniego Bartka, 12-letniej Sandry….” Internautka napisała gorzką prawdę o tuleniu maluchów w ośrodkach preadopcyjnych

istockphoto.com

„Gdy kobieta pokazuje światu spoconą pachę to przeważnie jest to nieestetyczne” – dwie aktywistki poruszyły ważny temat

istockphoto.com

Jak polubić swoją pracę?

Profile ciałopozytywne na Instagramie, które warto znać! Pokochaj swoje ciało. Te profile ci w tym pomogą

Zrób detoks mieszkania

Zrób detoks mieszkania i żyj bez toksyn

Z każdym rokiem starsi. Jak pokonać lęk przed upływem czasu?

Nie może pani zostać w domu? Ciąża jako społeczny ciężar

Paulina Łopatniuk

Nie jest tak, że elegancko zapakowane wycinki przyjeżdżają w pudełkach gotowe do oglądania. Jelito trafia do nas w wiadrze lub słoiku z formaliną – mówi Paulina Łopatniuk, patomorfolożka

tatuaż

Tatuaż – co powinnaś wiedzieć, zanim się na niego zdecydujesz? Dermatolożka o przeciwwskazaniach i ewentualnym ryzyku

Wygoń papierosy biegiem!