Przejdź do treści

Nie możesz się zrelaksować? Spróbuj tych ćwiczeń oddechowych

Nie możesz się zrelaksować? Spróbuj tych ćwiczeń oddechowych Pexels.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Naturalne kosmetyki do pielęgnacji paznokci z Nabea.pl
Naturalne produkty, które pokochają twoje paznokcie
Co jeść podczas infekcji? Menu na cały dzień
Przeziębiłaś się? Dodaj te składniki do codziennej diety
Ważna zmiana w obowiązku noszenia masek
Ważna zmiana w obowiązku noszenia masek w pracy. Nie tylko biuro, ale też kuchnia i kantyna
Dlaczego kobiety łagodniej przechodzą COVID-19? Istotną rolę odgrywają hormony
Dlaczego kobiety łagodniej przechodzą COVID-19? Istotną rolę odgrywają hormony
Olbrzymie kolejki i tłumy w sklepach - tak wyglądał dzień otwarcia galerii handlowych. Gdzie reżim sanitarny?
Olbrzymie kolejki i tłumy w sklepach – tak wyglądał dzień otwarcia galerii handlowych. Gdzie reżim sanitarny?

Poziom stresu sięga zenitu? To nie tylko twoje odczucia. Żyjemy w mocno zestresowanym społeczeństwie, a wybuch pandemii koronawirusa jeszcze bardziej podsyca codzienny stres. Ciągłe balansowanie życia zawodowego, osobistego, rodzinnego sprawia, że jesteśmy narażeni na negatywne skutki ciągłego stresu.

Jeśli masz problemy ze zrelaksowaniem się, nie wpływa to pozytywnie na twój organizm. Wysoki poziom stresu to gorsza jakość snu, większe zmęczenie, łatwiejsze tracenie kontroli nad swoim życiem. Ćwiczenia oddechowe mogą być doskonałym sposobem, by w końcu wyciszyć się i znaleźć swój wewnętrzny spokój.

Ćwiczenia oddechowe w walce ze stresem

Ćwiczenia oddechowe to prosty i efektywny sposób na to, aby radzić sobie ze stresem. Może je wykonywać każdy – nie jest na nie potrzebna recepta od lekarza. Nie wymagają przygotowań ani pomocy specjalisty. Można je wykonywać także podczas pracy. Dzięki temu są idealnym remedium na wszelkie problemy związane ze stresem.

Spróbuj tych ćwiczeń oddechowych, aby poradzić sobie ze stresem.

Oddychanie brzuszne

Jest to jedna z podstawowych technik relaksacyjnych. Oddychanie brzuszne nie tylko pomaga walczyć ze stresem, ale także doskonale dotlenia organizm. Ten sposób jest bardzo prosty i doskonale nadaje się jako technika oddychania do spróbowania na pierwszy raz.

  1. Znajdź wygodne miejsce, w którym możesz usiąść lub się położyć.
  2. Zamknij oczy, zacznij świadomie oddychać, zwróć uwagę na to, kiedy wydychasz powietrze nosem, jak je wdychasz.
  3. Połóż obydwie dłonie na swoim brzuchu i zacznij mocniej angażować te partie w oddychanie. Twój brzuch powinien wypełniać się jak balon podczas wdechu i mocno kurczyć podczas wydechu. Skup się na oddychaniu, staraj nie myśleć o niczym innym.

Nadi Shodana – alternatywne oddychanie nosem

Metoda Nadi Shodana, czyli alternatywnego oddychania nosem, jest wykorzystywana między innymi przez joginów. Wywodzi się ona z medycyny ajurwedyjskiej, stosowana jest od setek lat. Badania pokazują, że metoda ta pomaga ukoić skołatane myśli, poprawia humor i pomaga walczyć ze stresem. To ćwiczenie oddechowe harmonizuje pracę obydwu półkuli mózgu.

  1. Znajdź wygodne miejsce, w którym usiądziesz.
  2. Połóż swoją lewą rękę na kolanie, a kciuk prawej ręki połóż na prawej stronie nozdrza. Palec serdeczny połóż na lewej części nozdrza. Nie przyciskaj, tylko lekko oprzyj palce.
  3. Głęboko oddychaj. Pod koniec wydychania zatkaj prawą dziurkę nosa poprzez dociśnięcie kciuka i powietrze nabierz tylko lewą stroną. Potem rozluźnij kciuk, zamknij lewą dziurkę i wydmuchaj powietrze prawą stroną nozdrza. Nabieraj i wydychaj powietrze naprzemian prawą i lewą dziurką.

Pranayama, technika oddychania 4-7-8

Kolejna technika, która wywodzi się z starożytnej medycyny indyjskiej i nadal stosowana jest przez joginów. W tej technice skupiasz się na tym, jak długo trwa wdech oraz wydech. Metoda skuteczna jest w walce ze stresem, pomaga zapomnieć o problemach i skupić się na oddychaniu. Jest stosowana także w walce z bezsennością – niektórzy w zaledwie minutę potrafią zasnąć podczas jej stosowania. To doskonałe remedium na stres.

  1. Znajdź wygodne miejsce, zacznij głęboko oddychać. Znajdź swój rytm wdechów i wydechów.
  2. Kiedy masz już swój rytm, zacznij liczyć. Wdychaj powietrze nosem licząc do czterech, potem zatrzymaj powietrze w płucach, licząc do siedmiu i wydychaj ustami, licząc do ośmiu.
  3. Kontynuuj takie oddychanie przez przynajmniej pięć minut.

Oddychanie lewym nozdrzem

Metoda ta skuteczna jest wtedy, kiedy czujesz się wyjątkowo zdenerwowana i zaniepokojona. Na czym polega? Wdychaj powietrze lewym nozdrzem, a wydychaj prawym. Podczas oddychania pomóż sobie kciukiem i palcem serdecznym, którymi zablokujesz powietrze.

Pamiętaj, że metody relaksacyjne są skuteczne, ale żeby odczuć ich skutki, musisz się przyłożyć do prawidłowego oddychania.

 

Źródło: livestrong

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Zespół lęku uogólnionego – czym jest, objawy i leczenie

Astma wysiłkowa – objawy, przyczyny, rozpoznanie, leczenie

dziewczyna z trądzikiem

Trądzik torbielowaty – przyczyny, objawy, leczenie

Dlaczego możesz nie mieć ochoty na seks? Zabójcy libido

Dlaczego możesz nie mieć ochoty na seks? Zabójcy libido

Stres działa jak śmieciowe jedzenie. Dlaczego tak się dzieje?

"Oczekiwanie, że medytacja przyniesie spokój, wywołuje napięcie". Jak zacząć medytować?

Jak medytować w domu? Sprawdź, jakie wskazówki ma nauczycielka medytacji Maga Korbel [WIDEO]

prof. Krzysztof J. Filipiak

Prof. Krzysztof J. Filipiak: „Wielu z nas zdaje sobie sprawę, że szczepionki znajdą się w Polsce najwcześniej jesienią 2021 r. Nadal więc czeka nas trudny rok walki z pandemią”

A może to przez stres! 8 zaskakujących dolegliwości, które może wywołać stres

„Żyję w ciągłym strachu”. Jak przestać się bać? Pytamy psychologów

Hormon wzrostu (somatotropina) – efekty, badanie i cena

Trauma – co to jest, przyczyny, objawy, leczenie, PTSD

"Oczekiwanie, że medytacja przyniesie spokój, wywołuje napięcie". Jak zacząć medytować?

„Oczekiwanie, że medytacja przyniesie spokój, wywołuje napięcie”. Jak zacząć medytować? [WIDEO]

kobieta trzyma strzykawkę z igłą

Witamina B12 w zastrzykach – zalety, dawkowanie, efekty

Co może boleć ze stresu? Sprawdź, zanim sięgniesz po leki przeciwbólowe

Kobieta za szybą zasłania sobie oczy

Lek. Joanna Adamiak: załamanie nerwowe jest naturalną reakcją organizmu na przeciążenie i jest poniekąd reakcją obronną

„Jestem za tym, żeby aromaterapia była przedmiotem szkolnym”. Katarzyna Kochańska opowiada, jak zapach może pomóc w nauce i pracy

Mężczyzna trzyma się za klatkę piersiową, przstawia chusteczkę do ust i mocno kaszle

Gruźlica (suchoty) – objawy, przyczyny, leczenie, szczepionka

kobieta w łóżku

Bezsenność – przyczyny, skutki, leczenie, sposoby na bezsenność

Książka na stres. Czytaj dla zdrowia!

Mózg pełen różnych emocji

Stres – objawy, skutki. Jak radzić sobie ze stresem?

Wybierasz się na piknik? O tych zasadach musisz pamiętać

Woda z miodem i cytryną – remedium na wiele dolegliwości czy przereklamowany specyfik?

W jakiej temperaturze prać ubrania? Naukowcy mają zalecenia

Dieta dla serca? Zobacz, których produktów lepiej unikać

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Czym jest aborcja eugeniczna? Czy jest legalna w Polsce? Dlaczego budzi kontrowersje?

„Zdarzało się, że nie szłam do pracy, bo nie mogłam przestać się masturbować. Jestem uzależniona od seksu i miłości”

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

białe plamy na paznokciach

Białe plamy na paznokciach – co oznaczają i jak się ich pozbyć?

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku