Przejdź do treści

Nieustanny stres sprawia, że czujesz się emocjonalnie wypruta? Sprawdź, jak sobie pomóc

Nieustanny stres sprawia, że czujesz się emocjonalnie wypruta? Sprawdź, jak sobie pomóc Jake Pierrelee/Unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
profilaktyka próchnicy u dzieci
Pasty bez fluoru lepsze dla dzieci? „Szkodliwa to jest niewiedza i jej bezmyślne szerzenie!”
Religa i Zembala znowu przy stole operacyjnym. Synowie poszli w ślady znanych ojców
Mamy największe szkody w historii edukacji. Wszystko przez pandemię koronawirusa
Policjantki
95-lecie powołania Policji Kobiecej. Z tej okazji policjantki nagrały film, w którym pokazują, jak łączą pracę z życiem prywatnym
Jakie błędy popełniamy, oddając mocz? Rozmowa z Agnieszką Cytowicz, fizjoterapeutką uroginekologiczną

Cały czas masz wrażenie, że jesteś wypruta z emocji? Może to mieć związek ze stresem! Jeśli codziennie ci towarzyszy, możesz odczuwać jego negatywne skutki. Sprawdź, co może ci pomóc i jak radzić sobie w trudnych sytuacjach.

Dlaczego odczuwasz stres?

Ciągłe życie w stresie nie jest dobre dla naszego zdrowia – każdy jest to w stanie stwierdzić. Ale dlaczego odczuwamy stres? W normalnych warunkach uczucie stresu nie powinno towarzyszyć nam przez cały czas, ale sytuacja, w której się znaleźliśmy, sprzyja złym emocjom. Rok 2020 z pandemią i związanym z nią kryzysem sprawił, że wiele osób odczuwa stres mocniej.

Chroniczny stres wpływa negatywnie na samopoczucie psychiczne i fizyczne, zaczynasz czuć się emocjonalnie wypruta i zmęczona. W takiej sytuacji zaczynasz odczuwać emocje inaczej, więc na pierwszy rzut oka wydawać się może, że nic nie odczuwasz.

Objawy wyprucia emocjonalnego

Emocjonalne wyprucie u każdego może objawiać się inaczej, do najczęstszych objawów należą jednak:

  • problemy ze snem,
  • tycie lub utrata wagi,
  • problemy z koncentracją,
  • problemy z codziennym funkcjonowaniem.
Zestresowana kobieta

Jak sobie pomóc?

Kiedy czujesz się wypruta z emocji, musisz zacząć działać! Nie zawsze jesteś w stanie poradzić sobie całkowicie z efektami działania chronicznego stresu, ale na pewno możesz sprawić, że będziesz czuć się o wiele lepiej. Co robić?

  1. Zadbaj o dobre zdrowie fizyczne

Dobre samopoczucie fizyczne to podstawa, dzięki której możesz czuć się lepiej. O co koniecznie musisz zadbać? Bardzo ważny jest dobry sen. Staraj się spać codziennie 8 godzin i zadbaj o higienę snu – nie śpij przy włączonym telewizorze, staraj się zasypiać o regularnych godzinach. Nie zapomnij o regularnej aktywności fizycznej. Podczas ćwiczeń twój organizm wydziela hormon szczęścia!

Ważnym aspektem jest zdrowa dieta. Kiedy czujesz się wypruta emocjonalnie trudno o chęć do gotowania, więc staraj się przygotowywać proste, ale pożywne i zdrowe posiłki.

  1. Zachowaj swoją codzienną rutynę

Codzienna rutyna nie oznacza nudy. Daje przede wszystkim poczucie tego, że w twoim życiu wszystko przebiega normalnie i bez zakłóceń. Nawet jeśli nie wychodzisz do pracy, czy pracujesz zdalnie, nie spędzaj całego dnia w piżamie w łóżku.

  1. Utrzymuj kontakt z rodziną i znajomymi

Utrzymywanie kontaktów społecznych jest bardzo ważne dla dobrego samopoczucia. Regularne utrzymywanie kontaktu z rodziną i przyjaciółmi dobrze wpłynie na twoje samopoczucie. Dodatkowo, jeśli podzielisz się z kimś innym swoimi problemami, na pewno poczujesz się lżej.

  1. Praktykuj wdzięczność i miłość

Kiedy otaczają cię stres i wiele negatywnych emocji, walcz z nimi dobrem. Pielęgnuj w sobie miłość i praktykuj wdzięczność. To nie jest łatwe zadanie, ale kiedy tylko ci się uda, zauważysz z pewnością wiele pozytywnych zmian w sobie. Dobrym sposobem jest ograniczenie negatywnych informacji. Dzięki temu twój stres oraz strach nie będą podsycane przez ciągły napływ nowych wieści.

  1. Zaangażuj się w rzeczy, które lubisz

Masz hobby? A może jeszcze nie znalazłaś rzeczy, które lubisz robić? To doskonały czas na to, aby szukać rzeczy, które dają ci radość. W okresie pandemii wiele firm oferuje prowadzone online warsztaty czy lekcje, dzięki którym możesz się rozwijać bez wychodzenia z domu.

  1. Wycisz się

Wyprucie emocjonalne związane jest z chronicznym, wysokim poziomem stresu. Najlepiej walczyć z nim wyciszeniem się. Znajdź czas dla siebie i rób wtedy to, co lubisz, aby się wyciszyć. Dobrym pomysłem jest praktykowanie jogi lub medytacji. To doskonałe metody na wyciszenie się w trudnych momentach.

Nie daj się stresowi!

Hormon stresu naturalnie produkowany jest przez nasz organizm w trudnych chwilach, ale wystawienie na jego działanie przez długi czas nie wpływa na nas pozytywnie. Dlatego nie daj się stresowi i staraj zmniejszyć jego poziom. Jeśli jednak metody nie działają, nie bój się udać na wizytę do specjalisty.

 

Źródło: healthline

Zobacz także

Pierwsze suplementy od kobiet dla kobiet

Poznaj WIMIN

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Obgryzasz paznokcie? Osiem sposobów, dzięki którym przestaniesz to robić

Lubisz czerwone mięso? Te sygnały świadczą o tym, że jesz go za dużo

Chcesz pozbyć się „oponki” z brzucha? Wprowadź te pięć zmian, a będzie ci łatwiej osiągnąć cel

Badanie moczu pokaże, czy dobrze się odżywiasz

Dlaczego niektórzy nie myją rąk? Specjaliści mają wytłumaczenie

Jesz owsiankę, aby schudnąć? Dobrze, ale musisz uniknąć tych błędów

Stany lękowe/iStockphoto

Osoby ze stanami lękowymi mogą doskonale funkcjonować. Oto osiem symptomów, które o tym świadczą

To „tylko” krojenie? Zobacz, jak robić to perfekcyjnie

Dieta dla serca? Postaw na ten jeden składnik

Najmniejsza rzecz może wyprowadzić cię z równowagi? Czas przyjrzeć się sobie

Lubisz skakać na skakance? Sprawdź, jak osiągnąć najwięcej korzyści

Zajadasz stres? Zobacz, jak to kontrolować

Wiesz, które pomieszczenie w twoim mieszkaniu jest najbrudniejsze? Możesz być zaskoczona

Lubisz słone jedzenie? Sprawdź, co może się stać, gdy zjesz za dużo soli

Masz wzdęcia? 10 produktów, które pomogą ci z nimi walczyć

Pocisz się nocą? 9 możliwych przyczyn (i jak im zaradzić)

Jedzenie powoduje zmarszczki? Tych produktów lepiej unikaj

8 produktów, które możesz zastąpić innymi. Wiedziałaś o wszystkich?

Czy można jeść surowe brokuły? Może warto przekonać się do ich smaku?

Sen jest ważny, to jasne. Ale czy wiesz dlaczego?

Co może się stać, gdy zjesz spleśniałe jedzenie?

Jeśli masz te objawy, to najprawdopodobniej jesz za dużo śmieciowego jedzenia

Gorąco? Czujesz się odwodniona? Zrezygnuj z tych potraw

Kupujesz rozdrobniony ser, bo szybciej się topi? Możesz się zdziwić

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

Objawy odstawienia alkoholu. Jakie są korzyści z niepicia alkoholu?

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Wegański chłodnik z botwinką. Bez mleka i jajek, ale z zaskakującymi dodatkami