Przejdź do treści

Nike prezentuje manekiny w większych rozmiarach, promując różnorodoność. Co na to kobiety?

Instagram @girlgangzine_
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
„Makijaż jest główną przyczyną trądziku lub problemów skórnych u ponad 30 proc. moich pacjentek”. Kosmetolożka o wpływie makijażu na naszą skórę
„Pielęgnujemy twarz, kremujemy nogi, szorujemy pięty – a piersi?” – pytają dermatolożki i tłumaczą, jak powinnaś dbać o skórę piersi
Dieta dla zdrowych stawów
Zadbaj o stawy. Sprawdź, które produkty im sprzyjają, a które szkodzą
Chia fresca - lemoniada z nasionami chia
Chia fresca – lemoniada z nasionami chia. Na upały idealna!
Nie nudź się treningiem – wykorzystaj gumy

Manekiny, jakie spotykamy w sklepach, w większości są szczupłe i wysokie. Tymczasem we flagowym sklepie Nike w Londynie można spotkać piętro poświęcone różnorodności kobiecej sylwetki. – Aby uczcić różnorodność i inkluzywny charakter sportu, nowa przestrzeń przez swój wizualny kontent będzie celebrować nie tylko lokalne elity i słynnych sportowców, ale także po raz pierwszy zaprezentuje w przestrzeni sprzedażowej manekiny plus-size oraz parasportowe – czytamy w oficjalnej informacji prasowej marki Nike.

Ruch ciałopozytywności sprawił, że marki odzieżowe w końcu zaczęły promować różnorodność rozmiarów i kształtów kobiecych. Niedawno pisaliśmy o rozstępach i fałdkach w kampanii kostiumów kąpielowych H&M, modelce bez zęba w kampanii marki Primark, czy nieogolonej modelce Nike. Tym razem Nike również zaskoczyła nas pozytywnie, wprowadzając do swoich sklepów manekiny w większych rozmiarach niż XS. Marka chce zerwać z promowaniem nierealnych kształtów i tym razem postanowiła przeprowadzić rewolucję wśród manekinów.We flagowym sklepie Nike w Londynie można spotkać nie tylko manekiny w większych rozmiarach, ale także prezentujące osoby niepełnosprawne, wzorowane na parasportowczyniach, które trenują sport mimo takich przeciwności jak np. amputacja kończyn czy niepełnosprawność ruchowa. Przedstawiciele marki tłumaczą, że wprowadzając powyższe zmiany chcą promować różnorodność w sporcie i pokazać, że większy rozmiar ciała nie oznacza również niezdrowego ciała.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

FINALLY the recognition we’ve ALL been waiting for. These mannequins represent REAL women, and the diversity amongst us. Women come in all different shapes, sizes & abilities. There isn’t just one body type, nor is there just one “perfect body” image. My own personal struggles with body image, started from early as childhood – from simply playing with barbie dolls. Barbie’s body was GOALS to me – perfect in every way. Had I had Barbies that were more diverse; my battles with my own body image may be different today. For some these mannequins may not make the slightest difference their lives, but for me it’s HUGE. Just imagine being able to go shopping and seeing mannequins that actually have the same if not similar body type as us? – After all, the whole point of a mannequin is to show us what the clothes are will look like on US right? Thank you @nikewomen 👭💘💅🏽 #bodypositivemovement

Post udostępniony przez G I R L G A N G (@girlgangzine_)

Chcesz lepszego seksu?

Dobry seks to miks wielu czynników, o które nie zawsze łatwo. WIMIN to wsparcie dla Twoich mechanizmów relaksacji. Zadba o pożądanie i wzmocnione wrażenia. Sprawdź jak może Cię wesprzeć WIMIN.

Sprawdź

Sarah Hannah, rzeczniczka prasowa firmy, w oficjalnym komunikacie napisała, że nowy wystrój londyńskiego sklepu to „kolejny wyraz zaangażowania w inspirowaniu i zaspakajaniu potrzeb sportsmenek”. Przypomnijmy, że od 2017 roku marka wprowadziła także do swojej oferty powiększone rozmiary (od XL do 3XL). Tym razem również ma w planach rozszerzenie koncepcji różnorodnych manekinów w pozostałych swoich sklepach.

Manekiny plus size – co na to kobiety?

Informacja na temat manekinów została bardzo dobrze przyjęta. Pokazała też, jak bardzo sportowe marki potrzebują zmian. W komentarzach pod zdjęciami manekinów można wiele przeczytać na temat trudności, jakie mają kobiety przy zakupie odzieży sportowej w większym rozmiarze niż M czy L.

„Już od jakiegoś czasu myślałam, że sportowe marki zaczynają zdawać sobie sprawę, że nie każdy kto ćwiczy ma rozmiar S szczególnie na początku. A jak ja chciałam niedawno kupić kurtkę XL w polskich sklepach sportowych, spotkałam się z bardzo oceniającym spojrzeniem i wiadomością, że taki rozmiar nie występuje”

„Wiadomo, że ćwiczą tylko osoby, które już są szczupłe i fit 😉 Reszta niech się najlpiej schowa w domu, dopóki nie wciśnie się w S. Jednocześnie przy tym presja społeczeństwa na chodzenie na siłownię jest olbrzymia, jak ktoś jest plus size. Niektórzy powinni zastanowić się, czym jest uprawianie sportu”

„Mam wieczny problem ze sportowymi stanikami na rozmiar 80F. Przez pół życia ćwiczyłam w normalnym staniku + na to sportowy + na to ciasna bluzka. Teraz mam strasznie ciasny stanik sportowy, który obciera i z biustu robi wałek, ale przynajmniej nic mi nie skacze przy ćwiczeniach. Mniej więcej 90 proc. staników sportowych nadaje się jedynie do spacerowania, a nie do ćwiczeń”

Przed markami sportowymi jeszcze dużo pracy, ale najważniejsze, że pierwszy krok został postawiony. Czekamy na kolejny.

Zobacz także

Zainteresował Cię WIMIN?

Zobacz więcej

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Pary homoseksualne są rodzicami bardzo odpowiedzialnymi. Ich miłość jest taka sama jak heteroseksualnych rodziców. Ale mają więcej niepokoju” – mówi psychoterapeutka Agnieszka Gudzowaty

„Nie powinny odkładać ciąży kobiety ze schorzeniami ginekologicznymi – endometriozą, zaburzeniami endokrynologicznymi, na przykład zespołem policystycznych jajników” – mówi prof. Marzena Dębska

„Zajęcia jogi śmiechu działają jak masaż twarzy, a przecież śmiech prostuje opadające kąciki ust. Po co myśleć o zmarszczkach? Ważniejsze jest życie pełne radości” – mówi Piotr Bielski, jogin śmiechu

„Ja nie lubię swojego brzucha. Mam sobie wmawiać, że jest zajebisty, jak nie jest? Ale nie jest tak słaby, żebym miała się go bardzo wstydzić i nie wychodzić na plażę” – mówi Ewa Zakrzewska, modelka plus size

Zainteresują cię również:

„Kobieta może być silna, dzika i nieokrzesana”. Kaja Szulczewska, założycielka „Ciałopozytyw” i jej definicja kobiecości w nowym cyklu HZ: „Kobiecość to dla mnie…”

Nieważne, jak zaczął się twój sport

Ratując komuś życie, możesz uratować także swoje. Nieszablonowe spojrzenie na aktywność fizyczną w spocie „Nieważne, jak zaczął się twój sport”

Agata Wrońska, fotografka

5 pytań do fotografki Agaty Wrońskiej o sesję WIMIN

mama dziecko

Kobiety też miewają przedwczesne orgazmy. Poznaj 5 niesamowitych faktów dotyczących kobiecego ciała

„Ta dziewczyna nazywa się Justyna Nagłowska. Nie narzeczona Szyca, nie partnerka aktora i nie kobieta swojego mężczyzny”. Borys Szyc ostro o postrzeganiu kobiet

Kobiety też mają jabłko Adama! Poznaj 5 fascynujących faktów dotyczących kobiecego ciała

Paulina Kitlas-Śliwińska: nie ma powodu, by nie uważać grubych ciał za piękne

„Nie mamy jaj, ale wiemy, jak grać w piłkę nożną”. Zobacz mocny spot, pokazujący jak lekceważone są kobiety grające w piłkę nożną

Parodiują gwiazdy, modelki i celebrytów. Zobacz najlepszych Instagramerów, których warto obserwować

brene brown

Brené Brown: Odwagi! Wyjdź na scenę i nie wstydź się być wrażliwa. Nawet jak przegrasz, to wygrasz

Złap balans. Wypróbuj trening, który świetnie wzmocni i uelastyczni ciało

Świat potrzebuje zmiany

Paulina Kitlas-Śliwińska: Świat potrzebuje zmiany. I my, kobiety, dobrze to czujemy

Joga na dobranoc

Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!

Isabel Allende: mężczyźni rządzą światem i spójrzcie, jaki mamy bałagan

Isabel Allende: mężczyźni rządzą światem i spójrzcie, jaki mamy bałagan

Maraton – jak się przygotować, by odnieść sukces?

Pierwszy pokaz ciałopozytywności w Polsce! Na Starówce w Warszawie kobiety plus size chodziły w samej bieliźnie

Taylor Swift: Moje życie to dużo telewizji, dużo kotów i przyjaciółek. I co z tego?

Taylor Swift: Silne kobiety nie muszą zachowywać się po męsku albo zaczepnie, żeby coś osiągnąć. Mogą być miłe

Do dzisiaj pokutuje to, że główną rolą kobiety jest dbanie o dom

„Coraz więcej kobiet wychodzi z cienia”. O społecznym nakazie samopoświęcania rozmawiamy z psycholożką Anną Mochnaczewską-Kałasą

Uważność czy wielozadaniowość

„Stawiajmy granice i bądźmy paniami swojego czasu”. O potrzebie skupienia na sobie rozmawiamy z dr hab. Mirosławą Huflejt-Łukasik

Kampania Primark

Modelka bez zęba w kampanii marki Primark. „Każda z nas powinna czuć się dobrze z samą sobą”

bieganie

Potrzebujesz recepty na dłuższe życie? Ruszaj się!

Malala Yousafzai: jedno dziecko, jeden nauczyciel, jedna książka i jeden długopis mogą zmienić świat

„Kobiety są o wiele bliżej”

„Partnerstwo w relacji z córką jest dla matki wielkim wyzwaniem. Podobnie jak i dla córki” – mówi socjolożka dr Elżbieta Korolczuk

Kampania H&M

Rozstępy, fałdki i blizny w kampanii kostiumów kąpielowych. H&M otwiera się na różnorodność!