Przejdź do treści

Penis na siedzeniu w wagonie metra. Niech mężczyźni poczują to, czego doświadczają molestowane kobiety

kobieta siedzi w metrze obok siedzenia w kształcie mężczyzny z widocznym penisem
źródło; YouTube
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Jak wzmocnić odporność przed sezonem infekcyjnym? Wyjaśnia farmaceutka, Zofia Winczewska
pexels.com
5 faktów o odczulaniu
bananowe ciasteczka owsiane
Bananowe ciasteczka owsiane. Pyszności na drugie śniadanie
Masz niedobór żelaza? Nie zapomnij o najważniejszych zasadach jego suplementacji
Ciasto na pizzę – zdrowe, bo razowe
Ciasto na pizzę – zdrowe, bo razowe

Molestowanie seksualne kobiet w transporcie publicznym to problem, o którym mówi się za mało. Mężczyźni świadomie przekraczają granicę komfortu kobiety, dotykając je lub ocierając się kroczem.  Aby pokazać mężczyznom, jak czują się molestowane kobiety, powstała kampania społeczna #Penisseat – w metrze na siedzeniach pojawiły się penisy.

Władze Meksyku stworzyły kampanię społeczną, która poprzez specjalne miejsca w wagonach metra ma zwrócić uwagę, jak czują się nękane kobiety w miejskim transporcie publicznym. Zaprojektowane siedziska wyglądem przypominają męskie ciało od szyi do krocza z mocnym uwypukleniem penisa. Nad siedzeniem zostało umieszczone hasło „tylko dla mężczyzn”, natomiast pod siedzeniem „Nie jest wygodnie tu siedzieć, ale nie ma porównania z przemocą seksualną, której doświadczają kobiety w codziennym życiu’’. Siedzenia mają na celu stworzenie sytuacji, gdy mężczyzna po zajęciu tego „specjalnego”miejsca, będzie mógł doznać dyskomfortu takiego, jaki odczuwają kobiety nękane seksualne w metrze lub pociągu.

Oprócz tego nietypowego siedzenia w ramach  kampanii na ekranach telewizyjnych, które są  umieszczone na przystankach metra, zostali pokazani mężczyźni sfilmowani od pasa w dół. Panowie, widząc siebie na ekranie, instynktownie zasłaniali krocze. Wyraźnie działało to na nich krępująco. Po 2 minutach na ekranach pojawiał się napis informujący, że tak właśnie czują się kobiety każdego dnia i nawołujący do zaprzestania traktowania ich przedmiotowo.

Kampania jest dosadna i bezpośrednia, a pomysł, chociaż prosty, skłania do zastanowienia się oraz dialogu na temat problemu seksualnego, jaki dotyka płeć żeńską. Organizatorzy w ramach tej akcji rozdawali również kobietom gwizdki, które pomogą zaalarmować gdy będą nękane przez mężczyzn.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

„Odłącz się”, nie wszystko jest online. Mądra kampania we wrocławskim MPK

Nie wyrzucaj resztek! Weź udział w festiwalu kulinarnym „Szanuj jedzenie”

„Autyzm może sprawić, że odkryjesz rzeczy niezwykłe”. Warto wiedzieć trochę więcej o autyzmie. Ta animacja ci w tym pomoże

„Autyzm – wystarczy zrozumieć”. Ucz się tolerancji w najnowszej kampanii mówiącej o spektrum autyzmu

„Mamy dość litowania się nad sprawcami przemocy”. Kampania „Alfabet Zgody. Bo tylko TAK znaczy TAK” w walce z cyberprzemocą

rysunki kobiet z siniakiami

Kobiety „ubrane” w siniaki – dosadna kampania przeciwko przemocy domowej

nagrobki z piasku

Piaskowy cmentarz – wymowna kampania zwracająca uwagę na raka skóry

„Każdego dnia 2 nastolatków próbuje odebrać sobie życie”. Zobacz najnowszą kampanię „(Nie)widzialna nastoletnia depresja”

Studentka robiąca notatki

Niemal co druga polska studentka była molestowana seksualnie

rysunek kota robiącego sobie zdjęcie telefonem

Cyberprzemoc to poważny problem. Jesteś świadoma zagrożeń? Zobacz kampanię „Stop Sextortion”

Wstydź się za to, że „żresz”. O kontrowersyjnych plakatach na polskich ulicach. Miały edukować, a upokarzają

gwaizdy w kampanii cos do nich mam

Kampanie społeczne 2018 r. Zestawienie najbardziej poruszających inicjatyw

dwójka dzieci siedzi na tylnym siedzeniu samochodu

„Nie serwuj sobie choroby” – mocna kampania przeciw otyłości

kobieta na imprezie

Sukienka, która liczy niechciany dotyk. Wyniki są szokujące

Nastolatka stworzyła kampanię przeciwko molestowaniu

Małgorzata Socha: apelujemy do wszystkich o głód pomagania

Depresja – trzy czwarte Polaków się jej wstydzi. Na ratunek ruszyła kampania społeczna

Szokujący podręcznik do edukacji seksualnej, czyli czego uczą się dzieci w podstawówkach

https://limebands.pl/

Boisz się, że ktoś na imprezie dosypie ci czegoś do drinka? Bransoletka LimeBands szybko wykryje pigułkę gwałtu

istockphoto.com

„Kogo nie kangurujecie? 11-letniego Wojtka, 9-letniego Bartka, 12-letniej Sandry….” Internautka napisała gorzką prawdę o tuleniu maluchów w ośrodkach preadopcyjnych

istockphoto.com

„Gdy kobieta pokazuje światu spoconą pachę to przeważnie jest to nieestetyczne” – dwie aktywistki poruszyły ważny temat

istockphoto.com

Jak polubić swoją pracę?

Profile ciałopozytywne na Instagramie, które warto znać! Pokochaj swoje ciało. Te profile ci w tym pomogą

Zrób detoks mieszkania

Zrób detoks mieszkania i żyj bez toksyn