Przejdź do treści

Penis na siedzeniu w wagonie metra. Niech mężczyźni poczują to, czego doświadczają molestowane kobiety

kobieta siedzi w metrze obok siedzenia w kształcie mężczyzny z widocznym penisem
źródło; YouTube
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Zdarzyło ci się płakać po seksie? Nie ty jedna. Skąd to się bierze? Wyjaśnia ekspert
Freepik.com
Dzielisz albo kruszysz tabletki? Nie wszystkie wolno! Farmaceutka Anna Wyrwas tłumaczy, dlaczego to takie ważne
www.istockphoto.com
Twoje dziecko lubi bawić się nad wodą? Uważaj! „Utopić się można w talerzu zupy!” – przypomina lekarka Marta Bik-Tavares
kobieta opala się
Przyłóż plasterek pomidora na poparzone miejsce. Oparzenia słoneczne – jak możemy sobie pomóc?
„Odłącz się”, nie wszystko jest online. Mądra kampania we wrocławskim MPK

Molestowanie seksualne kobiet w transporcie publicznym to problem, o którym mówi się za mało. Mężczyźni świadomie przekraczają granicę komfortu kobiety, dotykając je lub ocierając się kroczem.  Aby pokazać mężczyznom, jak czują się molestowane kobiety, powstała kampania społeczna #Penisseat – w metrze na siedzeniach pojawiły się penisy.

Władze Meksyku stworzyły kampanię społeczną, która poprzez specjalne miejsca w wagonach metra ma zwrócić uwagę, jak czują się nękane kobiety w miejskim transporcie publicznym. Zaprojektowane siedziska wyglądem przypominają męskie ciało od szyi do krocza z mocnym uwypukleniem penisa. Nad siedzeniem zostało umieszczone hasło „tylko dla mężczyzn”, natomiast pod siedzeniem „Nie jest wygodnie tu siedzieć, ale nie ma porównania z przemocą seksualną, której doświadczają kobiety w codziennym życiu’’. Siedzenia mają na celu stworzenie sytuacji, gdy mężczyzna po zajęciu tego „specjalnego”miejsca, będzie mógł doznać dyskomfortu takiego, jaki odczuwają kobiety nękane seksualne w metrze lub pociągu.

Oprócz tego nietypowego siedzenia w ramach  kampanii na ekranach telewizyjnych, które są  umieszczone na przystankach metra, zostali pokazani mężczyźni sfilmowani od pasa w dół. Panowie, widząc siebie na ekranie, instynktownie zasłaniali krocze. Wyraźnie działało to na nich krępująco. Po 2 minutach na ekranach pojawiał się napis informujący, że tak właśnie czują się kobiety każdego dnia i nawołujący do zaprzestania traktowania ich przedmiotowo.

Kampania jest dosadna i bezpośrednia, a pomysł, chociaż prosty, skłania do zastanowienia się oraz dialogu na temat problemu seksualnego, jaki dotyka płeć żeńską. Organizatorzy w ramach tej akcji rozdawali również kobietom gwizdki, które pomogą zaalarmować gdy będą nękane przez mężczyzn.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

barbara pasek

„Gdybym po kolejnym ataku przestała szukać odpowiedzi, to skończyłoby się to śmiercią” – Barbara Pasek o swoich zmaganiach z boreliozą

„Pary homoseksualne są rodzicami bardzo odpowiedzialnymi. Ich miłość jest taka sama jak heteroseksualnych rodziców. Ale mają więcej niepokoju” – mówi psychoterapeutka Agnieszka Gudzowaty

„Nie powinny odkładać ciąży kobiety ze schorzeniami ginekologicznymi – endometriozą, zaburzeniami endokrynologicznymi, na przykład zespołem policystycznych jajników” – mówi prof. Marzena Dębska

„Zajęcia jogi śmiechu działają jak masaż twarzy, a przecież śmiech prostuje opadające kąciki ust. Po co myśleć o zmarszczkach? Ważniejsze jest życie pełne radości” – mówi Piotr Bielski, jogin śmiechu

Zainteresują cię również:

Nie wyrzucaj resztek! Weź udział w festiwalu kulinarnym „Szanuj jedzenie”

„Autyzm może sprawić, że odkryjesz rzeczy niezwykłe”. Warto wiedzieć trochę więcej o autyzmie. Ta animacja ci w tym pomoże

„Autyzm – wystarczy zrozumieć”. Ucz się tolerancji w najnowszej kampanii mówiącej o spektrum autyzmu

„Mamy dość litowania się nad sprawcami przemocy”. Kampania „Alfabet Zgody. Bo tylko TAK znaczy TAK” w walce z cyberprzemocą

rysunki kobiet z siniakiami

Kobiety „ubrane” w siniaki – dosadna kampania przeciwko przemocy domowej

nagrobki z piasku

Piaskowy cmentarz – wymowna kampania zwracająca uwagę na raka skóry

„Każdego dnia 2 nastolatków próbuje odebrać sobie życie”. Zobacz najnowszą kampanię „(Nie)widzialna nastoletnia depresja”

Studentka robiąca notatki

Niemal co druga polska studentka była molestowana seksualnie

rysunek kota robiącego sobie zdjęcie telefonem

Cyberprzemoc to poważny problem. Jesteś świadoma zagrożeń? Zobacz kampanię „Stop Sextortion”

Wstydź się za to, że „żresz”. O kontrowersyjnych plakatach na polskich ulicach. Miały edukować, a upokarzają

gwaizdy w kampanii cos do nich mam

Kampanie społeczne 2018 r. Zestawienie najbardziej poruszających inicjatyw

dwójka dzieci siedzi na tylnym siedzeniu samochodu

„Nie serwuj sobie choroby” – mocna kampania przeciw otyłości

kobieta na imprezie

Sukienka, która liczy niechciany dotyk. Wyniki są szokujące

Nastolatka stworzyła kampanię przeciwko molestowaniu

Małgorzata Socha: apelujemy do wszystkich o głód pomagania

Depresja – trzy czwarte Polaków się jej wstydzi. Na ratunek ruszyła kampania społeczna

Szokujący podręcznik do edukacji seksualnej, czyli czego uczą się dzieci w podstawówkach

Babska solidarność istnieje! Zobacz profile na Instagramie, które przeczą teorii, że kobiety się nie wspierają

Gosia Włodarczyk

Czy twój brzuch przypomina balon? To nie musi być „ciąża spożywcza”. Sprawdź, co może ci dolegać

Pierwsza transpłciowa, niepełnosprawna modelka z porażeniem mózgowym na wybiegu. Kolejny przełom w świecie mody!

Nie nudź się treningiem – wykorzystaj gumy

„Kobieta może być silna, dzika i nieokrzesana”. Kaja Szulczewska, założycielka „Ciałopozytyw” i jej definicja kobiecości w nowym cyklu HZ: „Kobiecość to dla mnie…”

Ćwiczenia na wzmocnienie pleców. Propozycje trenerki Kasi Bigos

Masz zaburzenia lękowe? Wydaje ci się, że nie jesteś nikomu potrzebna? Zobacz ilustracje, które powinna zobaczyć każda osoba z problemami zdrowia psychicznego