Przejdź do treści

Pięć posiłków dziennie? Psychodietetyk obala ten mit

Justyna Markowska
zdjęcie: facebook.com/justynamarkowskapsychodietetyk/
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Amy Schumer w czerwonej sukience pozuje na ściance
Amy Schumer w szpitalu. Aktorka cierpi na ciążowe dolegliwości
kobieta, mężczyzna, czwórka dzieci
„Matczyna emerytura” później niż zakładano
Kobieta w aptece rozmawia z farmaceutą
Szczepienia w aptekach? Co na to krajowy konsultant?
Kobieta trzyma w ręku e-papierosa
E-papierosy mają szkodliwy wpływ na układ oddechowy
Anja Rubik na spotkaniu z mediami
Anja Rubik popiera akcję #ThisIsNotConsent

Justyna Markowska, czyli pani_psychodietetyk, na Instagramie poruszyła kwestię dotyczącą planowania posiłków. Na swoim przykładzie wyjaśniła, w jaki sposób ona planuje dzienny jadłospis, zachęcając do skorzystania z jej metody. Pani_psychodietetyk zapowiedziała, że chce obalić mity dotyczące planowania posiłków, aby w ten sposób uświadamiać internautów o zdrowym sposobie odżywiania. 

Justyna Markowska to psychodietetyczka, która na swoim profilu na Instagramie uświadamia internautów o zdrowym sposobie odżywiania. Jej profil obserwuje ok. 1000 internautów. W jednym z ostatnim postów napisała o planowaniu posiłków. „Planuję na dwa dni do przodu, ewentualnie trzy. I wymyślam trzy posiłki. Uważam, że tak jest zdrowiej i tyle zresztą potrzebuje moje ciało” – pisze pod zdjęciem Justyna Markowska.

View this post on Instagram

Dużo jest mitów dotyczących planowania posiłków i zdrowego odżywiania. Począwszy od tego, że żeby zaplanować jadłospis trzeba mieć skomplikowany program 💻. Poprzez brak wiedzy 🤫 Na ilości posiłków kończąc 5️⃣⁉️. Ten ostatni mit będę obalać na bezpłatnym szkoleniu on-line, które już piątek o godz. 20.30. Obowiązują zapisy ➡️ aktywny link w bio! Ja planuję swój jadłospis na kartce. Mam takich luźnych kartek mnóstwo 😃 Jeśli jakiegoś produktu mi brakuje, to po prostu zakreślam go na żółto i później przepisuję na małą karteczkę tworząc w ten sposób listę zakupów. 🛒 Planuję na dwa dni do przodu, ewentualnie trzy. I wymyślam trzy posiłki. Uważam, że tak jest zdrowiej i tyle z resztą potrzebuje moje ciało. Z drugiej strony mam też pod ręką jakąś przekąskę (na przykład dzisiaj do pracy zabrałam jabłko 🍎), gdyby jednak złapał mnie głód. Mam program do układania diet, ale z niego nie korzystam. Właściwie to nie wiem, po co go mam 🙈🙈🙈 Jak widzisz planowanie posiłków wcale nie jest skomplikowane, ani czasochłonne. A jak ułatwia życie!!! 😃 Jeśli jesteś ciekawa, dlaczego jem „tylko” trzy posiłki, to zapisuj się szybciutko na piątkowe szkolenie ‼️ A czy Wy planujecie posiłki? Jak to robicie? #jemzdrowo #zdrowystylżycia #odchudzanie #fit #panipsychodietetyk #dietetyk #dietetykwarszawa #zdrowie #webinar #bezpłatnie

A post shared by Justyna Markowska (@pani_psychodietetyk) on

Psychodietetyk o planowaniu posiłków

Jest wiele mitów dotyczących planowania posiłków. Jeden z nich mówi o tym, że należy jeść 5 posiłków dziennie. Badania sprzed 50 lat wskazywały, że ilość posiłków wpływa na nasz metabolizm i utratę wagi. Badania jednak nie uwzględniły ilości spożywanych kalorii, a jedynie częstotliwość posiłków, dlatego prawdopodobnie jest to jeden z największych dietetycznych mitów. Zdrowe planowanie posiłków w ciągu dnia jest indywidualną kwestią, dostosowaną do trybu życia i zapotrzebowania.

Psychodietetyk Justyna Markowska zapowiedziała, że w piątek, podczas szkolenia online, będzie obalać mit głoszący, że należy jeść pięć posiłków dziennie. Jesteście ciekawi, co powie?

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Szarlotka wegańska – najszybsza i najprostsza

Dieta na jesień. Co warto mieć na talerzu?

Owsiano-kokosowe muffinki otrębowe

8 rzeczy, za które pokocha cię twoja trzustka

Buddha bowl – najpiękniejsza miska świata. Pięknie wyglądający posiłek, bogaty w witaminy i wartości odżywcze

5 naturalnych źródeł kwasu foliowego

Ania Makowska z lupą.

Doktor Ania: Woda z cukrem to napój. Przestań wierzyć w chore mity na temat konieczności picia napojów

kubek herbaty trzymany w dłoniach

Herbata dobra na choroby serca

11 powodów, by zrezygnować z wieczornego drinka

miód, propolis

Propolis może mieć działanie przeciwnowotworowe

Sposoby na wzdęcia

6 zaskakujących rzeczy powodujących wzdęcia

Bakłażan

5 powodów, dla których warto jeść bakłażany