Przejdź do treści

Pięć posiłków dziennie? Psychodietetyk obala ten mit

Justyna Markowska
zdjęcie: facebook.com/justynamarkowskapsychodietetyk/
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Chleb bez mąki. Wzbogać swoje wielkanocne menu o zdrowe pieczywo
Deser z matcha, czyli wegańska galaretka
Deser z matcha, czyli wegańska galaretka bez grama żelatyny
Pot na czole
Znów oblał cię zimny pot? Cierpisz na nadpotliwość? Sprawdź, co radzą dermatolog oraz specjalista medycyny estetycznej
5 ćwiczeń, które zredukują stres
Stres, praca, napięcie, pośpiech? Znajdź chwilę czasu na ćwiczenia rozluźniające
Krwawię w różnych odcieniach czerwieni. Czy to powinno mnie niepokoić?

Justyna Markowska, czyli pani_psychodietetyk, na Instagramie poruszyła kwestię dotyczącą planowania posiłków. Na swoim przykładzie wyjaśniła, w jaki sposób ona planuje dzienny jadłospis, zachęcając do skorzystania z jej metody. Pani_psychodietetyk zapowiedziała, że chce obalić mity dotyczące planowania posiłków, aby w ten sposób uświadamiać internautów o zdrowym sposobie odżywiania. 

Justyna Markowska to psychodietetyczka, która na swoim profilu na Instagramie uświadamia internautów o zdrowym sposobie odżywiania. Jej profil obserwuje ok. 1000 internautów. W jednym z ostatnim postów napisała o planowaniu posiłków. „Planuję na dwa dni do przodu, ewentualnie trzy. I wymyślam trzy posiłki. Uważam, że tak jest zdrowiej i tyle zresztą potrzebuje moje ciało” – pisze pod zdjęciem Justyna Markowska.

View this post on Instagram

Dużo jest mitów dotyczących planowania posiłków i zdrowego odżywiania. Począwszy od tego, że żeby zaplanować jadłospis trzeba mieć skomplikowany program 💻. Poprzez brak wiedzy 🤫 Na ilości posiłków kończąc 5️⃣⁉️. Ten ostatni mit będę obalać na bezpłatnym szkoleniu on-line, które już piątek o godz. 20.30. Obowiązują zapisy ➡️ aktywny link w bio! Ja planuję swój jadłospis na kartce. Mam takich luźnych kartek mnóstwo 😃 Jeśli jakiegoś produktu mi brakuje, to po prostu zakreślam go na żółto i później przepisuję na małą karteczkę tworząc w ten sposób listę zakupów. 🛒 Planuję na dwa dni do przodu, ewentualnie trzy. I wymyślam trzy posiłki. Uważam, że tak jest zdrowiej i tyle z resztą potrzebuje moje ciało. Z drugiej strony mam też pod ręką jakąś przekąskę (na przykład dzisiaj do pracy zabrałam jabłko 🍎), gdyby jednak złapał mnie głód. Mam program do układania diet, ale z niego nie korzystam. Właściwie to nie wiem, po co go mam 🙈🙈🙈 Jak widzisz planowanie posiłków wcale nie jest skomplikowane, ani czasochłonne. A jak ułatwia życie!!! 😃 Jeśli jesteś ciekawa, dlaczego jem „tylko” trzy posiłki, to zapisuj się szybciutko na piątkowe szkolenie ‼️ A czy Wy planujecie posiłki? Jak to robicie? #jemzdrowo #zdrowystylżycia #odchudzanie #fit #panipsychodietetyk #dietetyk #dietetykwarszawa #zdrowie #webinar #bezpłatnie

A post shared by Justyna Markowska (@pani_psychodietetyk) on

kobieta kawa na wynos

Psychodietetyk o planowaniu posiłków

Jest wiele mitów dotyczących planowania posiłków. Jeden z nich mówi o tym, że należy jeść 5 posiłków dziennie. Badania sprzed 50 lat wskazywały, że ilość posiłków wpływa na nasz metabolizm i utratę wagi. Badania jednak nie uwzględniły ilości spożywanych kalorii, a jedynie częstotliwość posiłków, dlatego prawdopodobnie jest to jeden z największych dietetycznych mitów. Zdrowe planowanie posiłków w ciągu dnia jest indywidualną kwestią, dostosowaną do trybu życia i zapotrzebowania.

Psychodietetyk Justyna Markowska zapowiedziała, że w piątek, podczas szkolenia online, będzie obalać mit głoszący, że należy jeść pięć posiłków dziennie. Jesteście ciekawi, co powie?

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Podziel się posiłkiem z Bezdomnymi

Nie jesz mięsa? Niektórzy nie jedzą niczego. Ruszyła kampania „Podziel się Posiłkiem z Bezdomnymi”

smutna kobieta spotkanie

„Zamiast skupiać się na tym, co mamy, koncentrujemy się na tym, co chciałybyśmy mieć”. Dlaczego nie warto narzekać?

kobieta relaks

Jak odpocząć w jeden wieczór? Psycholog zdradza sprawdzone patenty

Chcesz skutecznie schudnąć? Oto najważniejsze czynniki, które wpływają na tempo chudnięcia

„Mam rozmiar 40, a czasem nawet 42. Jestem na okładce Playboya i jestem z tego dumna”. Monika Borzym w najnowszym numerze magazynu dla panów

Kampania Centrum Praw Kobiet

Trzymamy stronę kobiet! Wesprzyj Polki doświadczone przemocą. Trwa kampania Centrum Praw Kobiet

Wielkanoc w wersji fit

Wielkanoc w wersji fit, czyli jak nie przytyć w święta

Kiedy czekamy na miłość, awans i lepszą wersję nas samych, wiele tracimy. Kasia Bem radzi, jak żyć tu i teraz

Co zrobić ze skorupkami jajek po Wielkanocy?

Pomaganie jest proste, a Ty jesteś dobrą osobą

Twoje biodra są zbyt mało elastyczne? Oto zestaw ćwiczeń, które pomogą je rozruszać

Janina Ochojska choruje na raka piersi. Na Twitterze opublikowała poruszające nagranie

kosmetyki testowanie na zwierzętach

Chiny rezygnują z testowania kosmetyków na zwierzętach. To przełomowa decyzja!

Poranny trening. Obudź się z energią!

Kolorowe jajka – naturalnie! Sięgnij po barwniki, które masz w kuchni

Przyjaźń po rozstaniu? Rozstrzygnij wszystkie za i przeciw

Bonus dla ABS

Ćwiczenia na mięśnie brzucha z hantlami – bonus dla ABS

Jak zmienić sposób, w jaki patrzymy na życie? Kasia Bem podaje klucz do szczęścia

Kobiety ze Sri Lanki walczą o równouprawnienie. Surfują na falach niosących zmiany

„Nie garb się!” przestaje działać? Ratunek w aktywnym siedzeniu!

Ćwicz z Kasią Bigos: 5 minut na ABS

Mówią Ci, że jesteś ignorantką? I bardzo dobrze! Ignorancja ma swoje plusy!

Ćwiczenia na brzuch z piłką

Ćwiczenia na brzuch z piłką. Pomogą w utrzymaniu prawidłowej postawy

4 ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha