Przejdź do treści

Pływasz, aby schudnąć? Sprawdź, czy to ma sens

Pływasz, aby schudnąć? Sprawdź, czy to ma sens Jane Palash/Unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Pielęgniarka z USA pokazała, jak wyglądała przed pandemią i jak wygląda teraz. Ma przekaz dla koronasceptyków
Pielęgniarka z USA pokazała, jak wyglądała przed pandemią i jak wygląda teraz. Ma ważny przekaz dla koronasceptyków
Anja Rubik
Anja Rubik o okładce „Vogue Polska”: chciałam, aby sesja oddała nasz bunt i naszą siłę
matka trzymająca dziecko, pandemia
Pomoc dla kobiet w ciąży i matek. Darmowe podcasty od Fundacji Mlekiem Mamy
Kobiety w maseczkach ochronnych
Brytyjscy naukowcy odkryli, że osoby zakażone koronawirusem najbardziej zarażają przez pierwsze 5 dni od wystąpienia objawów
Pacjentka po przeszczepie serca urodziła dziecko. To rzadkość na skalę krajową

Joga, pilates, crossfit, aerobik, HIIT- miliony filmów w sieci z profesjonalistami i amatorami. Jeśli się przyłożymy i będziemy je systematycznie wykonywać, ćwiczenia na pewno przyniosą pożądany efekt. Jest jednak jeszcze jeden sposób na aktywność fizyczną, o której często zapominamy. Pływanie – to jest to!

Hop do wody

Jeszcze do niedawna, podczas przymusowej kwarantanny, byłyśmy skazane na ćwiczenia we własnych czterech kątach. Rozbudziło to naszą świadomość potrzeby dbania o kondycję fizyczną, bez której nasza odporność i sprawność są nadwątlone. Obecnie możemy stosunkowo swobodnie korzystać z hal sportowych, boisk i siłowni oraz basenów. Ciepłe dni nie ograniczają nas już do zamkniętych przestrzeni, śmiało możemy udać się nad morze lub jezioro. Jest parę ważnych argumentów, które przemawiają za ruchem w wodzie.

młoda kobieta na basenie

Trening na mokro

Pływanie jest czynnością, która mobilizuje wszystkie części naszego ciała. Działa doskonale zarówno jako trening cardio i trening siłowy. Poprzez specyfikę środowiska, w którym się ruszamy, nie ma właściwie przeciwwskazań ze względu na wiek czy kondycje naszych stawów lub kości. Woda i jej opór sprawiają, że wszelkie przeciążenia, które zazwyczaj pojawiają się w treningach „na sucho”, tutaj są zniwelowane.

Pływanie dodatkowo wpływa korzystnie na nasz układ krążenia. Potwierdza to doświadczony trener pływania Kris Gagne: „Jest to jeden z najlepszych treningów sercowo-naczyniowych, jakie można wykonywać w każdy w każdym wieku”. Dodatkowo ekspert podkreśla: „Pływanie jest szczególnym treningiem aerobowym, który pomaga wzmocnić mięsień sercowy. Woda, która utrzymuje w 90 proc. nasze ciało, wpłynie również pozytywnie na stawy”. Dlatego jest to najlepszy wybór dla tych osób, które nie mogą podejmować wysiłku fizycznego ze względu na dawne kontuzje, problemy ze stawami czy kręgosłupem.

Najczęstsze błędy w nauce pływania

W wodzie bez zbędnych kilogramów

Poza wyżej wymienionymi, prozdrowotnymi zaletami pływania, jest jeszcze jedna dość istotna – to znakomity sposób na odchudzanie. Na podstawie badań przeprowadzonych na Uniwersytecie Harvarda, oszacowano, że osoba ważąca około 56 kg spala podczas pływania przez 30 minut od 240 kalorii. Naukowcy wyliczyli, że – w zależności od stylu pływania – wartości te wynoszą: dla stylu grzbietowego – 240 kcal, stylu klasycznego – 300 kcal i stylu dowolnego lub motylka – 330 kcal.

Jeśli myślisz o odchudzaniu i dodatkowo lubisz pływać, postaraj się pływać co najmniej 30 minut, trzy razy w tygodniu. Trener Gagne radzi, by początkujący wybrali styl klasyczny, czyli tak zwaną żabkę. Dla niezaawansowanych jest najbardziej odpowiedni i korzystny, jeśli zależy nam na spalaniu tkanki tłuszczowej.

Cztery tygodnie regularnych treningów powinny przynieść wymierne efekty. Po tym czasie, jeśli złapiesz bakcyla, weź pod uwagę wydłużenie czasu treningu i w miarę możliwości ich częstotliwości. To da możliwości pozbycia się jeszcze paru kilogramów. Jeśli czujesz się już wystarczająco swobodnie w wodzie i zależy ci, by trening był bardziej intensywny, zwiększ opór w wodzie. Możesz to zrobić dodając płetwy czy opaski, które w pewien sposób wymuszą pracę innych mięśni lub zintensyfikują ją.

Nie zapominaj jednak, że sam trening w wodzie nie zdziała cudów, gdy nie będziesz przestrzegać zdrowej, zrównoważonej diety. Jeśli twój jadłospis będzie wyważony i pełen składników odżywczych i witamin, zapewni ci to dodatkowo sporo energii na kolejną sesję w wodzie.

 

Źródło: medicaldaily

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Ciałopozytywny ruch? Psychodietetyczka Małgorzata Akkus radzi: Nie szukaj motywacji, tylko pragnienia. Jest silniejsze, pali od środka

Ciałopozytywny ruch? Psychodietetyczka Małgorzata Akkus radzi: Nie szukaj motywacji, tylko pragnienia. Jest silniejsze, pali od środka

prof. Krzysztof J. Filipiak

Prof. Krzysztof J. Filipiak: „Wielu z nas zdaje sobie sprawę, że szczepionki znajdą się w Polsce najwcześniej jesienią 2021 r. Nadal więc czeka nas trudny rok walki z pandemią”

Kwas mlekowy – co to jest? Jak usunąć? Objawy, badanie

Z czego wynika myślenie, że „jesz za mało i przez to nie chudniesz”? Odpowiada Jakub Chwiłkowski

Z czego wynika myślenie, że „jesz za mało i przez to nie chudniesz”? Odpowiada Jakub Chwiłkowski

Kobieta

Ćwiczenia w domu – na brzuch, plecy, klatkę piersiową i inne

Liposukcja kawitacyjna – co to, efekty, przeciwwskazania

L-karnityna

L-karnityna – rola w organizmie, niedobór, suplementacja

20 rzeczy, przez które nie możesz schudnąć

Kobieta z drinkiem

Czy alkohol ścina białka mięśniowe i hamuje odchudzanie? Najpopularniejsze mity obala dietetyk Radosław Smolik

“Przejmij kontrolę nad swoim ciałem, a przejmiesz kontrolę nad swoim życiem”. Psychodietetyczka tłumaczy, dlaczego hasło Ewy Chodakowskiej jest fatalne

Psychodietetyczka tłumaczy, dlaczego „motywujące” hasła Ewy Chodakowskiej są fatalne

Trening w wodzie – postaw na pływanie lub aqua fitness

„Bycie na diecie stało się w naszej kulturze atrybutem kobiety”. Psychodietetyczka Małgorzata Akkus wyjaśnia, dlaczego diety odchudzające są nieskuteczne i dlaczego warto zacząć jeść intuicyjnie

„Bycie na diecie stało się w naszej kulturze atrybutem kobiety”. Małgorzata Akkus tłumaczy, jak jeść intuicyjnie i dlaczego diety odchudzające są nieskuteczne

Wielka lekcja WF tylko dla dziewcząt. Wraz z nimi ćwiczyć będą Otylia Jędrzejczak, Anita Włodarczyk i inne mistrzynie sportu

Rusza akcja „Mistrzynie w Szkołach” skierowana do uczennic. Otylia Jędrzejczak: będę przekonywać je, że lekcja WF może być fajna

Joanna Jaworska: Nikt nie ma prawa oceniać cię za to, że przytyłaś, bo to serio nic złego. Czasem to sygnał, że w naszym życiu jest lepiej

Joanna Jaworska: Nikt nie ma prawa oceniać cię za to, że przytyłaś, bo to serio nic złego. Czasem to sygnał, że w naszym życiu jest lepiej

Szczupła kobieta

Dieta norweska, czyli monotonny jadłospis, efekt na chwilę i skutki uboczne

Wybierasz się na piknik? O tych zasadach musisz pamiętać

Woda z miodem i cytryną – remedium na wiele dolegliwości czy przereklamowany specyfik?

W jakiej temperaturze prać ubrania? Naukowcy mają zalecenia

Dieta dla serca? Zobacz, których produktów lepiej unikać

Ograniczasz spożycie cukru? W tych produktach chyba nie spodziewałaś się go znaleźć

10 produktów, których nie powinnaś podawać swojemu psu

Poranny prysznic czy wieczorna kąpiel? Co jest dla nas lepsze?

Lubisz dietetyczną colę? Może lepiej wymienić ją na inny napój?

Gorąco? 7 porad, które ułatwią ci zasypianie

Najpopularniejsze

Czym jest aborcja eugeniczna? Czy jest legalna w Polsce? Dlaczego budzi kontrowersje?

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

„Zdarzało się, że nie szłam do pracy, bo nie mogłam przestać się masturbować. Jestem uzależniona od seksu i miłości”

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

białe plamy na paznokciach

Białe plamy na paznokciach – co oznaczają i jak się ich pozbyć?

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?