Przejdź do treści

Proste plecy – pomoże ci w tym ćwiczenie na równowagę. Tancerka Polskiego Baletu Narodowego pokazuje, jak je poprawnie wykonać

Instagram @simpledancerslife
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Hipercholesterolemia nie boli. Zrób lipidogram!
Hipercholesterolemia nie boli. Zrób lipidogram!
Madonna
61-letnia Madonna zapozowała topless. „Jesteś za stara na takie zdjęcia”
Wizyta u seksuologa / istock
Kiedy udać się do seksuolożki bądź seksuologa? Eksperci fundacji #SEXEDpl odpowiadają
Ronnie i Donnie Galyon / getty
Ronnie i Donnie Galyon, najstarsze bliźniaki syjamskie, nie żyją. Mężczyźni zmarli w wieku 68 lat
Zespół cieśni nadgarstka. Rozmowa z osteopatką Eweliną Tyszko-Bury
Zespół cieśni nadgarstka. Jak może pomóc osteopatia? Wyjaśnia Ewelina Tyszko-Bury

Nieprawidłowa postawa i krzywy kręgosłup to problem wielu z nas. Siedzący tryb pracy, zbyt mało ćwiczeń i aktywności niestety nie ułatwiają sytuacji. By za parę lat nie potrzebować rehabilitacji, warto zadbać o kręgosłup już teraz. Od czego zacząć? – Utrzymywanie prostej sylwetki wiąże się z dobrym „zmysłem” utrzymywania równowagi – pisze na swoim koncie na Instagramie Aneta Wira-Ostaszyk, tancerka Polskiego Baletu Narodowego w Warszawie i pokazuje ćwiczenie, które może nam w tym pomóc. 

Prawidłowa postawa ciała dla wielu z nas nie jest prostym wyzwaniem. Życie w  XXI wieku zdecydowanie nie sprzyja naszym kręgosłupom. Dodatkowo brak aktywności fizycznej, na którą czasem po prostu nie mamy czasu, czy siedzenie z nosem w ekranie komputera lub smartfona sprawia, że nasze kręgosłupy buntują się, nierzadko odwdzięczając się bólem. Nie jest łatwo przestać się garbić, tym bardziej że przy wyprostowanych plecach należy pamiętać o kilku czynnikach, nie wystarczy samo wyprostowanie się.

Prosta sylwetka jest jednak domeną tancerzy baletowych, którzy przez lata ćwiczą prawidłową postawę i równowagę. – Wszelkiego rodzaju piruety w tańcu klasycznym oparte są na nienagannym staniu na jednej nodze, w idealnym pionie – pisze Aneta Wira-Ostaszyk, która jest tancerką Polskiego Baletu Narodowego.  Na swoim koncie na Instagramie „Simple dancers life„, które obserwuje prawie 13 tys. Internautów, odkrywa kulisy życia baletnicy. Tym razem postanowiła podzielić się ze swoimi obserwatorami ćwiczeniem baletowym, które pomoże w utrzymaniu równowagi i w konsekwencji prawidłowej postawy i prostych pleców.

Ćwiczenie na równowagę – jak je wykonać?

To proste ćwiczenie pomoże Wam w wypracowywaniu utrzymania równowagi:

🌟 stań na szeroko rozstawionych nogach, lekko wykręconych
🌟 unoś pięty nie zmieniając położenia ciała (nie pochylamy się w przód)
🌟 dodaj pracę rąk- z boku zamykaj je przed sobą lekko zaokrąglone
🌟 zwróć uwagę na pracę łopatek- zobaczysz to dokładnie na video
🌟 pierś do przodu, broda lekko w górę

View this post on Instagram

🌟Kolejna dawka ćwiczeń!🌟 PROSTE PLECY I WYKRĘCENIE W BIODRACH🌟 Utrzymywanie prostej sylwetki wiąże się z dobrym "zmysłem" utrzymywania równowagi. Wszelkiego rodzaju piruety w tańcu klasycznym oparte są na nienagannym staniu na jednej nodze, w idealnym pionie. To proste ćwiczenie pomoże Wam w wypracowywaniu utrzymania równowagi- 🌟 stań na szeroko rozstawionych nogach, lekko wykręconych 🌟 unoś pięty nie zmieniając położenia ciała (nie pochylamy się w przód) 🌟 dodaj pracę rąk- z boku zamykaj je przed sobą lekko zaokrąglone 🌟 zwróć uwagę na pracę łopatek- zobaczysz to dokładnie na video👌 🌟 pierś do przodu, broda lekko w górę ✌😀 W kolejnej części video ćwiczenie NA WYKRĘCENIE. Pamiętajcie o zachowaniu prostych pleców, równych ramion i poczuciu jakbyście wciskały pępek do kręgosłupa ✌ #fitballerina #workout #fitmama #fitness #jestemfit #bestofmom #zdrowystylzycia #ballerina #baletnica #tancerka #dancer #ćwiczenia #flexiblepeople #trainhard #trening #jestemmamą #instamama #instamatki #stayfit #trenujpociązy #prosteplecy #fitmom #healthylifestyle

A post shared by Aneta Wira-Ostaszyk (@simpledancerslife) on

Wira-Ostaszyk pokazała także w drugiej części video ćwiczenie na wykręcenie. Jeśli chcecie je wykonać – Pamiętajcie o zachowaniu prostych pleców, równych ramion i poczuciu jakbyście wciskały pępek do kręgosłupa – dodaje tancerka.

Stanie na jednej nodze – jak je poprawnie wykonać?

Jeśli chcecie poświęcić na równowagę więcej czasu, spróbujcie też stania na jednej nodze.

Pozycja: łopatki ściągnięte do siebie, a barki lekko opuszczone w dół. Plecy proste, mocno napięte mięśnie brzucha oraz pośladki. Spokojny i płynny oddech.

Wytrzymajcie 30 sekund i zamieńcie stronę.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Ćwiczenia odchudzające – które są najbardziej efektywne?

Muay thai - tajski boks / Istock

Muay thai, czyli tajski boks – jak wygląda trening i dla kogo jest?

Chcesz pozbyć się „oponki” z brzucha? Wprowadź te pięć zmian, a będzie ci łatwiej osiągnąć cel

Ćwiczenia po cesarce na brzuch, ręce i kręgosłup – kiedy można wykonywać?

Jak poprawić krążenie w nogach? Ćwiczenia, które warto wykonywać

Kobieta rozciąga się po treningu

5 rzeczy, które powinnaś zrobić tuż po treningu

Ćwiczenia na barki - hantle, sztangi i TRX

Ćwiczenia na barki – ze sztangą i hantlami, domowe i na siłowni

Ćwiczenia na klatkę piersiową

Ćwiczenia na klatkę piersiową dla dziewczyn. W domu i na siłowni

Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud

Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud. Sprawdź, jaki zrobić trening na tę część ciała

trening

Trening funkcjonalny – na czym polega i jakie efekty przynosi?

Bolą mięśnie? To nie "zakwasy"!

Bolą mięśnie? To nie „zakwasy”! Poznaj prawdziwą przyczynę bólu mięśni po treningu

Ćwiczenia na kręgosłup. Wzmocnią odcinek lędźwiowy i uśmierzą ból

Ćwiczenia na kręgosłup. Wzmocnią odcinek lędźwiowy i uśmierzą ból

Kobieta stojąca w prawidłowej pozycji, oraz kobieta z lordozą

Lordoza szyjna – czym jest? Na czym polega jej zniesienie i spłaszczenie?

Ćwiczenia relaksacyjne - sposób na walkę ze stresem dla osób w każdym wieku

Ćwiczenia relaksacyjne – sposób na walkę ze stresem dla osób w każdym wieku

Kobieta w rudych włosach stoi oparta o piłkę i ćwiczy w półprzysiadzie. Pomaga jej trener.

Ćwiczenia po porodzie – kiedy zacząć i jakie wybrać, aby wrócić do formy sprzed ciąży?

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?

Trening – 12 sygnałów, że przesadzasz!

Trening – 12 sygnałów, że przesadzasz!

matka z dzieckiem w chuście

Jak noszenie dziecka w chuście wpływa na organizm mamy? Wyjaśnia Pani Fizjotrener

Fizjoterapeuta tłumaczy, jak ćwiczyć, nie wychodząc z domu. Wałek, krzesło, dywan i kanapa to wszystko, czego potrzebujesz

Jak ćwiczyć, nie wychodząc z domu? „Wałek, krzesło, dywan i kanapa to wszystko, czego potrzebujesz” – mówi fizjoterapeuta Mateusz Mróz

Jak dbać o kręgosłup, pracując w domu?

„Leżenie w łóżku z laptopem na kolanach to bardzo zły wybór” – mówi Ernest Wiśniewski, wiceprezes Krajowej Izby Fizjoterapeutów. Jak zatem pracować z domu, żeby nie zrobić sobie krzywdy?

Lekarz w białym kitlu pokazuje szkielet kręgosłupa

Kręgozmyk – co to jest? Przyczyny, objawy, leczenie

Praca przy biurku / rawpixel

Fizjoterapeutka Angelika Pędzik o bólu kręgosłupa podczas pracy przy biurku: ból jest informacją, którą wysyła nam nasz organizm, że dzieje się coś złego

Piloxing, czyli gra przeciwieństw

Piloxing, czyli gra przeciwieństw

Trening z gumą fitness – warto!

Trening z gumą fitness – warto! Wypróbuj te zestawy ćwiczeń

Najpopularniejsze

Kortyzol – jak go obniżyć? Objawy i przyczyny podwyższonego poziomu kortyzolu

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

kobieta, ból

Fibromialgia – kiedy boli cię wszystko. Czym objawia się ta tajemnicza choroba?

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Rak kości – objawy i przyczyny

Rak kości – przyczyny i objawy. Jak je szybko rozpoznać?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?