Przejdź do treści

Proste plecy – pomoże ci w tym ćwiczenie na równowagę. Tancerka Polskiego Baletu Narodowego pokazuje, jak je poprawnie wykonać

Instagram @simpledancerslife
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
istockphoto.com
Masz trądzik? Wszystkiemu winne może być to, co jesz!
Beata Pawlikowska
Beata Pawlikowska: myślałam, że jestem więźniem swojego ciała i nie podobało mi się to, że podlegam miesięcznemu cyklowi
istockphoto.com
Zakażenie wirusem HPV może dotyczyć nawet co drugiej aktywnej seksualnie osoby. Jak się przed nim chronić?
istockphoto.com
Wróciłaś z urlopu, a na twojej skórze pojawiło się więcej znamion i piegów? Sprawdź, czy nie są groźne
żywność w supermarkecie
Koniec z marnowaniem żywności w marketach. Zaczyna obowiązywać nowa ustawa

Nieprawidłowa postawa i krzywy kręgosłup to problem wielu z nas. Siedzący tryb pracy, zbyt mało ćwiczeń i aktywności niestety nie ułatwiają sytuacji. By za parę lat nie potrzebować rehabilitacji, warto zadbać o kręgosłup już teraz. Od czego zacząć? – Utrzymywanie prostej sylwetki wiąże się z dobrym „zmysłem” utrzymywania równowagi – pisze na swoim koncie na Instagramie Aneta Wira-Ostaszyk, tancerka Polskiego Baletu Narodowego w Warszawie i pokazuje ćwiczenie, które może nam w tym pomóc. 

Prawidłowa postawa ciała dla wielu z nas nie jest prostym wyzwaniem. Życie w  XXI wieku zdecydowanie nie sprzyja naszym kręgosłupom. Dodatkowo brak aktywności fizycznej, na którą czasem po prostu nie mamy czasu, czy siedzenie z nosem w ekranie komputera lub smartfona sprawia, że nasze kręgosłupy buntują się, nierzadko odwdzięczając się bólem. Nie jest łatwo przestać się garbić, tym bardziej że przy wyprostowanych plecach należy pamiętać o kilku czynnikach, nie wystarczy samo wyprostowanie się.

Prosta sylwetka jest jednak domeną tancerzy baletowych, którzy przez lata ćwiczą prawidłową postawę i równowagę. – Wszelkiego rodzaju piruety w tańcu klasycznym oparte są na nienagannym staniu na jednej nodze, w idealnym pionie – pisze Aneta Wira-Ostaszyk, która jest tancerką Polskiego Baletu Narodowego.  Na swoim koncie na Instagramie „Simple dancers life„, które obserwuje prawie 13 tys. Internautów, odkrywa kulisy życia baletnicy. Tym razem postanowiła podzielić się ze swoimi obserwatorami ćwiczeniem baletowym, które pomoże w utrzymaniu równowagi i w konsekwencji prawidłowej postawy i prostych pleców.

Ćwiczenie na równowagę – jak je wykonać?

To proste ćwiczenie pomoże Wam w wypracowywaniu utrzymania równowagi:

🌟 stań na szeroko rozstawionych nogach, lekko wykręconych
🌟 unoś pięty nie zmieniając położenia ciała (nie pochylamy się w przód)
🌟 dodaj pracę rąk- z boku zamykaj je przed sobą lekko zaokrąglone
🌟 zwróć uwagę na pracę łopatek- zobaczysz to dokładnie na video
🌟 pierś do przodu, broda lekko w górę

View this post on Instagram

🌟Kolejna dawka ćwiczeń!🌟 PROSTE PLECY I WYKRĘCENIE W BIODRACH🌟 Utrzymywanie prostej sylwetki wiąże się z dobrym "zmysłem" utrzymywania równowagi. Wszelkiego rodzaju piruety w tańcu klasycznym oparte są na nienagannym staniu na jednej nodze, w idealnym pionie. To proste ćwiczenie pomoże Wam w wypracowywaniu utrzymania równowagi- 🌟 stań na szeroko rozstawionych nogach, lekko wykręconych 🌟 unoś pięty nie zmieniając położenia ciała (nie pochylamy się w przód) 🌟 dodaj pracę rąk- z boku zamykaj je przed sobą lekko zaokrąglone 🌟 zwróć uwagę na pracę łopatek- zobaczysz to dokładnie na video👌 🌟 pierś do przodu, broda lekko w górę ✌😀 W kolejnej części video ćwiczenie NA WYKRĘCENIE. Pamiętajcie o zachowaniu prostych pleców, równych ramion i poczuciu jakbyście wciskały pępek do kręgosłupa ✌ #fitballerina #workout #fitmama #fitness #jestemfit #bestofmom #zdrowystylzycia #ballerina #baletnica #tancerka #dancer #ćwiczenia #flexiblepeople #trainhard #trening #jestemmamą #instamama #instamatki #stayfit #trenujpociązy #prosteplecy #fitmom #healthylifestyle

A post shared by Aneta Wira-Ostaszyk (@simpledancerslife) on

Wira-Ostaszyk pokazała także w drugiej części video ćwiczenie na wykręcenie. Jeśli chcecie je wykonać – Pamiętajcie o zachowaniu prostych pleców, równych ramion i poczuciu jakbyście wciskały pępek do kręgosłupa – dodaje tancerka.

Stanie na jednej nodze – jak je poprawnie wykonać?

Jeśli chcecie poświęcić na równowagę więcej czasu, spróbujcie też stania na jednej nodze.

Pozycja: łopatki ściągnięte do siebie, a barki lekko opuszczone w dół. Plecy proste, mocno napięte mięśnie brzucha oraz pośladki. Spokojny i płynny oddech.

Wytrzymajcie 30 sekund i zamieńcie stronę.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

dziewczyna na krześle

Wydaje ci się, że masz krótszą nogę? Fizjoterapeutka podpowiada, co za tym stoi

A ty ile masz problemów na karku?

Stopy są ważne. Zrób im dobrze, ćwicząc!

istockphoto.com

5 codziennych zagrożeń dla kręgosłupa

Ćwiczenia na mobilność barków

Jak poprawić mobilność barków? Wystarczy kilka prostych ćwiczeń

Nie garb się

Nie garb się! Jak skutecznie gimnastykować kręgosłup?

plecy

Jak dbać o kręgosłup, gdy ma się 20, 30, 40 lat?

Jak ćwiczyć podczas upałów? Co radzą trenerzy?

Jak bezpiecznie trenować?

Jak trenować bezpiecznie? Sprawdź, co radzi ortopeda

Wybierz najlepszy sport najlepszy dla twoich stawów. Fizjoterapeuta podpowiada

Stresujesz się? Poćwicz!

Stresujesz się? Poćwicz! Propozycje ćwiczeń

Aktywne pośladki to recepta na problemy z kręgosłupem. Polecamy kilka ćwiczeń

Ćwiczenia wszech czasów – wall ball shots

Które ćwiczenia na macie najlepiej wyrzeźbią twoje ciało? Odpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk

Ćwiczenia na piękne plecy. Sprawdź, co zrobić, jeśli codziennie spędzasz kilka godzin przy biurku

Twój kręgosłup potrzebuje rozluźnienia? Oto kilka pomocnych ćwiczeń, skorzystaj

Jak być aktywną, nie chodząc na siłkę? Zdradzają Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Magdalena Mikołajczyk - fizjoterapeutka

Co się dzieje z twoim ciałem, gdy ćwiczysz bez przygotowania? Odpowiada fizjoterapeutka Magdalena Mikołajczyk

Ćwiczenia wszech czasów – przysiad bułgarski

Ćwiczenia wszech czasów – przysiad bułgarski

Przełam się, zrób mostek

Hinterhaus Productions/Gettyimages

Przed tobą pierwszy raz na siłowni? „Nie wymagaj od siebie za dużo!” – mówi fizjoterapeutka

„Tancerz musi ocenić, czy jest na tyle silny i przygotowany, by zatańczyć 10 spektakli czy zakręcić 32 wymyślne piruety podczas jednej wariacji baletowej” – mówi Paulina Mira, fizjoterapeutka tancerzy klasycznych

Siła bezruchu – trening izometryczny

Siła bezruchu – trening izometryczny

Jak NIE robić deski? Wyjaśnia trenerka, Kasia Bigos