Przejdź do treści

Proste plecy – pomoże ci w tym ćwiczenie na równowagę. Tancerka Polskiego Baletu Narodowego pokazuje, jak je poprawnie wykonać

Instagram @simpledancerslife
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Daniel Qczaj, „BreastFit”, kalendarz Power od Community
„Biusty, piersi, cycki cycuszki… najbardziej kochom, gdy są zdrowe!”. Daniel Qczaj o udziale w akcji „BreastFit”
Zdecydowałaś się na suplementację magnezu? Dietetyczka wyjaśnia, jaki rodzaj tabletek wybrać
Agnieszka Zapart: Porównywanie jest zawsze źródłem cierpienia – nieważne czy porównujesz się w dół czy w górę
Agnieszka Zapart: Porównywanie jest zawsze źródłem cierpienia – nieważne, czy porównujesz się w dół czy w górę
Dziecko próbuje stanąć przy barierkach
Jak przyspieszyć chodzenie dziecka? Chodzik jest dobrym pomysłem?
Padł kolejny rekord zarażeń koronawirusem
Padł kolejny rekord zarażeń koronawirusem. Zostało potwierdzonych ponad 10 tys. przypadków

Nieprawidłowa postawa i krzywy kręgosłup to problem wielu z nas. Siedzący tryb pracy, zbyt mało ćwiczeń i aktywności niestety nie ułatwiają sytuacji. By za parę lat nie potrzebować rehabilitacji, warto zadbać o kręgosłup już teraz. Od czego zacząć? – Utrzymywanie prostej sylwetki wiąże się z dobrym „zmysłem” utrzymywania równowagi – pisze na swoim koncie na Instagramie Aneta Wira-Ostaszyk, tancerka Polskiego Baletu Narodowego w Warszawie i pokazuje ćwiczenie, które może nam w tym pomóc. 

Prawidłowa postawa ciała dla wielu z nas nie jest prostym wyzwaniem. Życie w  XXI wieku zdecydowanie nie sprzyja naszym kręgosłupom. Dodatkowo brak aktywności fizycznej, na którą czasem po prostu nie mamy czasu, czy siedzenie z nosem w ekranie komputera lub smartfona sprawia, że nasze kręgosłupy buntują się, nierzadko odwdzięczając się bólem. Nie jest łatwo przestać się garbić, tym bardziej że przy wyprostowanych plecach należy pamiętać o kilku czynnikach, nie wystarczy samo wyprostowanie się.

Prosta sylwetka jest jednak domeną tancerzy baletowych, którzy przez lata ćwiczą prawidłową postawę i równowagę. – Wszelkiego rodzaju piruety w tańcu klasycznym oparte są na nienagannym staniu na jednej nodze, w idealnym pionie – pisze Aneta Wira-Ostaszyk, która jest tancerką Polskiego Baletu Narodowego.  Na swoim koncie na Instagramie „Simple dancers life„, które obserwuje prawie 13 tys. Internautów, odkrywa kulisy życia baletnicy. Tym razem postanowiła podzielić się ze swoimi obserwatorami ćwiczeniem baletowym, które pomoże w utrzymaniu równowagi i w konsekwencji prawidłowej postawy i prostych pleców.

Ćwiczenie na równowagę – jak je wykonać?

To proste ćwiczenie pomoże Wam w wypracowywaniu utrzymania równowagi:

🌟 stań na szeroko rozstawionych nogach, lekko wykręconych
🌟 unoś pięty nie zmieniając położenia ciała (nie pochylamy się w przód)
🌟 dodaj pracę rąk- z boku zamykaj je przed sobą lekko zaokrąglone
🌟 zwróć uwagę na pracę łopatek- zobaczysz to dokładnie na video
🌟 pierś do przodu, broda lekko w górę

kobieta trzyma się za brzuch

View this post on Instagram

🌟Kolejna dawka ćwiczeń!🌟 PROSTE PLECY I WYKRĘCENIE W BIODRACH🌟 Utrzymywanie prostej sylwetki wiąże się z dobrym "zmysłem" utrzymywania równowagi. Wszelkiego rodzaju piruety w tańcu klasycznym oparte są na nienagannym staniu na jednej nodze, w idealnym pionie. To proste ćwiczenie pomoże Wam w wypracowywaniu utrzymania równowagi- 🌟 stań na szeroko rozstawionych nogach, lekko wykręconych 🌟 unoś pięty nie zmieniając położenia ciała (nie pochylamy się w przód) 🌟 dodaj pracę rąk- z boku zamykaj je przed sobą lekko zaokrąglone 🌟 zwróć uwagę na pracę łopatek- zobaczysz to dokładnie na video👌 🌟 pierś do przodu, broda lekko w górę ✌😀 W kolejnej części video ćwiczenie NA WYKRĘCENIE. Pamiętajcie o zachowaniu prostych pleców, równych ramion i poczuciu jakbyście wciskały pępek do kręgosłupa ✌ #fitballerina #workout #fitmama #fitness #jestemfit #bestofmom #zdrowystylzycia #ballerina #baletnica #tancerka #dancer #ćwiczenia #flexiblepeople #trainhard #trening #jestemmamą #instamama #instamatki #stayfit #trenujpociązy #prosteplecy #fitmom #healthylifestyle

A post shared by Aneta Wira-Ostaszyk (@simpledancerslife) on

Wira-Ostaszyk pokazała także w drugiej części video ćwiczenie na wykręcenie. Jeśli chcecie je wykonać – Pamiętajcie o zachowaniu prostych pleców, równych ramion i poczuciu jakbyście wciskały pępek do kręgosłupa – dodaje tancerka.

Stanie na jednej nodze – jak je poprawnie wykonać?

Jeśli chcecie poświęcić na równowagę więcej czasu, spróbujcie też stania na jednej nodze.

Pozycja: łopatki ściągnięte do siebie, a barki lekko opuszczone w dół. Plecy proste, mocno napięte mięśnie brzucha oraz pośladki. Spokojny i płynny oddech.

Wytrzymajcie 30 sekund i zamieńcie stronę.

Zobacz także

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki/Pexels

Przysiady bułgarskie – ćwiczenie na zgrabne uda i pośladki

Dziewczyna ćwicząca pilates

„Pilates wpływa na funkcjonowanie całego ciała, naprawia je, zarówno w takim wymiarze zewnętrznym widocznym, jak i wewnętrznym” – mówi Alicja Rukowicz, trenerka pilatesu terapeutycznego

Kobieta robi szpagat

Jak zrobić szpagat? Ćwiczenia rozciągające do szpagatu

Zegar biologiczny człowieka – jak naprawić dobowy rytm?

Przygotowanie do nart - ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Przygotowanie do nart – ćwiczenia. Bądź gotowy do jazdy

Treningowe mity dotyczące odchudzania

Jumping fitness a mięśnie dna miednicy. Fizjoterapeutka ostrzega

Kobieta ćwiczy na macie

Ćwiczenia na brzuch po ciąży i podczas ciąży

Ćwiczenia na plecy na siłowni, w domu – jak rozciągnąć plecy?

Bolące mięśnie - co robić?

Ból mięśni – przyczyny, zapobieganie, leczenie i dieta

Hantle - jak ćwiczyć z hantlami w domu?

Hantle – ćwiczenia z hantlami w domu. Jakie hantle kupić?

Trening ABS na brzuch – ćwiczenia z hantlami, efekty

Trening na świeżym powietrzu

Kiedy trenować: rano czy wieczorem? Na czczo czy po posiłku?

Kalistenika – tak zbudujesz prawdziwą siłę! Dlaczego warto ją trenować?

5 minut na… pole dance. Taniec na rurze dla początkujących!

Brak efektów ćwiczeń? Postaw na zróżnicowanie treningu

Zróżnicowanie treningu – zmiany, gdy brakuje efektów ćwiczeń

Chcesz pozbyć się „oponki” z brzucha? Wprowadź te pięć zmian, a będzie ci łatwiej osiągnąć cel

Kobieta ćwiczy na rolce do ćwiczeń

Rolka do ćwiczeń – jak wybrać, jak ćwiczyć, jakie są efekty?

Żuraw - ćwiczenie w jodze

Żuraw – ćwiczenie. Jak zrobić pozycję kruka w jodze?

Kobieta wchodzi do morza

Problemy z kręgosłupem? Wypróbuj ćwiczenia na pośladki!

TBC – na czym polegają zajęcia?

TBC – na czym polegają zajęcia? Kto może ćwiczyć?

Spalaj mądrzej i szybciej

Spalanie kalorii – rower, spacer, bieganie. Co jeść?

Stań na głowie

Stanie na głowie – joga, technika. Jak się tego nauczyć?

Ćwiczenia ogólnorozwojowe – co powinnyśmy o nich wiedzieć?

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Łóżkowy savoir-vivre. Kilka przykładów fajnych zachowań w sypialni

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Kobieta leży na łóżku

Seks analny to czysta przyjemność! Jak wzbogacić swój erotyczny repertuar?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.